Future-RC

Kirjoittaja Aihe: Uutuuksia Team Silverbackilta; Team Silverback LiPot !!!  (Luettu 14197 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RCM

  • Aluevalvoja
    • Profiili
    • www.RCM.fi
Olemme solmineet maahantuonti- / tukkurisopimuksen Team Silverback -tehtaan kanssa korkealaatuisista LiPo -akuista ja tarvikkeista.

Pysy kuulolla!
« Viimeksi muokattu: 01.07.14 - klo: 21.12 kirjoittanut RCM »

Poissa RCM

  • Aluevalvoja
    • Profiili
    • www.RCM.fi
Vs: Team Silverback LiPot !!!
« Vastaus #1 : 12.09.13 - klo: 07.28 »
Saamme Team Silverback LiPot tänään varastoon. Kuormassa tulee järeät mallit krossi-, SC- ja touringluokkiin:

Silverback Venus 4700mAh 75C 7.4V Shorty pack (~350A)

Silverback Mars 6800mAh 65C 7.4V Stick pack (~440A)

Silverback Venus 7300mAh 75C 7.4V Stick pack (~550A)

Silverback Venus 5600mAh 75C 7.4V Saddle pack (~420A)

Team Silverback -LiPot ovat ROAR / EFRA -hyväksyttyjä täysiverisiä kisa-akkuja. Tehtaan strategiasta kertoo hyvin heidän tietopakettinsa:

“Team Silverback is dedicated to create an exceptional series  of battery packs for different racers, from novice to professional racers.

Unlike other brands on the market where batteries are created with commercial electronics, our entire series are created with RC in mind.

We are committed to produce durable, exceptional packs, yet on the other hand, they are extremely affordable.

As we are enthusiastic racers for the past 2 decades, we are proud to launch Team Silverback on the market and hopefully racers around the world, will enjoy racing with Team Silverback packs as much as we do. Team Silverback is devoted in striving on-going and continuous developments on new formulations to ensure the all our formulations are competitive in the RC market.”

Tuotteet lisätään verkkokauppaamme tänään.

Poissa RCM

  • Aluevalvoja
    • Profiili
    • www.RCM.fi
Team Silverback LiPot !!!
« Vastaus #2 : 12.09.13 - klo: 20.21 »








LiPot nyt ostettavissa verkkokaupastamme!

http://www.rcm.fi/catalogsearch/result/?q=silverback

Neuvottelimme tiukkaan sävyyn tehtaan kanssa tuotteiden saatavuudesta / aikatauluista jatkossa ja olimme erittäin tyytyväisiä heidän toimitusaikoihin. Kaikki akut ovat lähestulkoon koko ajan varastotavaraa, joten toimitukset meille tulevat n. viikossa, mikäli akut pääsevät loppumaan meidän varastosta. Totuttuun tapaan pyrimme toki pitämään meidän varastotilanteen riittävänä koko ajan.
« Viimeksi muokattu: 13.09.13 - klo: 06.04 kirjoittanut m.e. »

Poissa RCM

  • Aluevalvoja
    • Profiili
    • www.RCM.fi
Markkinoiden parhaat akut; Team Silverback LiPot !!!
« Vastaus #3 : 24.10.13 - klo: 20.42 »
Olemme nyt testailleet erimerkkisiä kisakäyttöön tarkoitettuja LiPo-akkuja emmekä ole vielä löytäneet Team Silverbackin päihittäjää. RCM:n käytössä olevan IR-testerin lukemat ovat kilpailijoiden osalta karua kertomaa. Markkinoiden pienin IR löytyy tästä 75C -paketista, muiden merkkien vastaavat akut ovat parhaillaankin 20-30% päässä:

http://www.rcm.fi/team-silverback-7300mah-75c-7-4v-stick-pack-lipo.html



Testeri oli avoimesti käytössä kauden ensimmäisessä WJ-kisassa Tikkurilassa ja testeri tulee kiertämään RCM:n mukana muillakin kisapaikoilla. Moni kävi testaamassa testerillä omat huippuakkunsa ja saivat testeristä lahjomattomat tulokset.

Ota siis Silverbackin akut testiin. Muista, että jo kaksi akkupakettia (yli 100€) tulee RCM:n verkkokaupan kautta tilattuna ilman toimituskuluja!

Poissa RCM

  • Aluevalvoja
    • Profiili
    • www.RCM.fi
Vs: Markkinoiden parhaat akut; Team Silverback LiPot !!!
« Vastaus #4 : 25.10.13 - klo: 06.15 »
LiPo-akun IR ja sen vaikutus suorituskykyyn.

Mikä on tämä paljon puhuttu IR. IR eli Internal Resistance kertoo siis akun sisäisen vastuksen. Eli kuinka hyvin akku todellisuudessa pystyy luovuttamaan virtaa purkuvaiheessa. Mikäli akkua kuormitetaan yli sen suorituskyvyn, akku lämpiää ja pahimmillaan jopa ”kyykkää”, kun akun jännite putoaa liiallisen rasituksen vuoksi. Kaikki ylimääräinen lämpö lyhentää akun kestoa, joten lämpö on tässä siis pahasta.

Valmistajat voivat nykyään merkkauttaa akun kylkeen mitä tahansa C-arvoja myyntitarkoituksessa. Osa niistä on todellisia, osa keksittyjä, koska tätä asiaa ei valvota oikeastaan millään tavalla. Akun IR on suoraan verrannollinen todelliseen C-arvoon. Keskusteltuani akkuvalmistajien kanssa olen saanut luotettavaa tietoa, että nykytekniikalla akun C-arvot ovat maksimissaan 70-80 C:n paikkeilla.

NiMH-akuissa akun IR-arvoa saatiin muokattua antamalla akulle shokkihoitoa jännitepiikeillä. LiPo-akuille tätä ei voida enää tehdä vaan akun C-arvo on sidottu tehtaan tuotantoprosessiin. Eli akkua ei saa muokattua paremmaksi jälkikäteen.

Alhaisen IR:n hyöty korostuu kilpaluokissa, joissa muita tekijöitä on rajattu. Mitä miedompi moottori on esimerkiksi käytettävissä, sitä suurempi merkitys on akun virranantokyvyllä ja tätä kautta koko kaluston suorituskyvyllä. Luokissa, joissa tehoja ei ole rajattu, hyvä akku kestää selvästi korkealla IR:llä varustettuja akkuja paremmin.

Tässä vielä laajemmin englanninkielistä infoa asiasta:

Internal Resistance

One of the most underdiscussed and actually very important aspect of a battery is Internal Resistance.  All battery cells have an internal resistance that has an important effect on performance.  Following Ohms law (V=IxR), there is a voltage drop in battery output where the voltage drop is proportional to the Current the Battery is putting out (I) and the Resistance internal to the pack (We abbreviate that as IR for a battery's Internal Resistance). 

How you see this realized is when you put a load on a battery (battery delivers current) and the more current it delivers, the lower the voltage output of a battery.  Yes, Not only does a battery voltage drop as the battery capacity is used up, but the more current you pull from a battery, the more it drops the voltage.  The lower the IR, the better the pack performs (typically measured in milliohms for LiPos). 

Where does that loss in voltage go? Heat is the answer. The pack gets hot.  The higher the IR, the hotter the pack gets. That means at higher current draw, energy is wasted and turned into heat.   Quite often, when a motor bogs under load, it is likely the battery performance than the motor (if the motor was properly sized).  Most of the time, a battery from the same manufacturer will have a lower IR per cell the higher the C rating. 

Not all manufacturers are rating their packs the same, so you can't compare a brand X 25C pack to a Brand Y 25C pack and expect the IR to be the same. More often then not, they aren't.  You also can not coorelate C rating to an exact measurement of IR.  Larger capacity packs of the same C rating typically have a lower IR per cell than smaller capacity packs.

For RC Airplanes, a Lower (Better) IR per cell value will give you MORE peak thrust/RPM. It will slightly increase your flight time as well as the needed Throttle you give the plane will be less because more power is transfered to the motor than given off as heat in the battery. 

For RC Helicopters, the lower IR battery pack will yeild a higher RPM (non-governed) during hover and flight.  Flight time will slightly increase but more if you lower your throttle curve to compensate back to your original RPM when using the weaker pack.  You will also notice the total power in the helicopter increase as you give suddend pitch increases and the "POP" in the helicopter improves (less bogging at full positive or negative collective). 

Many of the newer chargers (Like the iCharger series) measure Internal Resistance per cell.  You can measure the IR and track the IR during the life of the battery. A faulty cell(s) will often be marked by an increase in IR.  Puff a pack due to drawing too much current, overheating it (poor ventilation) or running the pack down too low and you could see an increase in IR for one or more cells. This damage in increase of IR is not recoverable. 

IR is affected by temperature. So the warmer the pack the lower the IR. So flying in the cold will increase IR (but the pack will warm up in flight so mostly your initial power is what suffers). If you want to measure and catalog the IR of your packs, do so at room temperature 70-75F and let the batter stand about an hour after getting a full charg for consistancy.  Measuring the cells of the pack may not always add up to the value you get when measuring JUST the power plug. Power plugs and the internal circuit board of the battery add to the pack resistance.

http://www.mycoolrc.com/LiPoInfo.html

Poissa RCM

  • Aluevalvoja
    • Profiili
    • www.RCM.fi
Uusi kuorma varastossa; Team Silverback LiPot !!!
« Vastaus #5 : 28.11.13 - klo: 19.56 »


Saimme tänään Suomeen uuden erän kysyttyjä Team Silverback -LiPoja. Lähetyksessä tuli kaikkia malleja reilusti varastoon:

http://www.rcm.fi/catalogsearch/result/?q=silverback

Testit ovat kertoneet, että 7300 mAh akut toimivat erinomaisesti myös raskaissa nelivetocorreissakin. Tämä ei ole kaikilla akuilla itsestään selvyys. ;)

www.rcm.fi

Poissa RCM

  • Aluevalvoja
    • Profiili
    • www.RCM.fi
Vs: Markkinoiden parhaat akut; Team Silverback LiPot !!!
« Vastaus #6 : 26.03.14 - klo: 06.30 »


Nyt on taas kaikkia Silverbackin akkuja hyllyssä. Tuosta tilailemaan:

http://www.rcm.fi/catalogsearch/result/?q=silverback

Terveisin,
www.RCM.fi

Poissa RCM

  • Aluevalvoja
    • Profiili
    • www.RCM.fi
Uutuuksia Silverbackilta; Team Silverback LiPot !!!
« Vastaus #7 : 01.07.14 - klo: 21.11 »
Saimme uuden kuorman Silverback-LiPoja ja tarvikkeita. Nyt valikoimista löytyy mm. Asson B5-krossareihin räätälöidyt "Square"-LiPot 90C:n purkuarvoilla.



http://www.rcm.fi/silverback-spiralx-6000mah-90c-180c-inboard-5mm-inboard-square-pack.html

Saimme myös erän mielenkiintoista harrastepakettia, pyöreäkulmaista 3300 mAh 35C Deans-liittimellä varustettua akkua.



http://www.rcm.fi/silverback-mythos-3300mah-35c-70c-7-4v-hard-tube-case-lipo-pack-with-deans-plug.html

Ja täältä pääset käsiksi kaikkiin Silverback -tuotteisiin:

http://www.rcm.fi/catalogsearch/result/?q=silverback