Kirjoittaja Aihe: Team Losi 22-4  (Luettu 71198 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TomiM

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #30 : 14.05.14 - klo: 09.19 »
Kummassa on ns. Enemmän ankermannia A vai B..?
Tohon tulee välitanko missä noi A ja B on..
 
( laitoin saman kysymyksen noobikysymyksiin, mutta en saanut vastausta..)

A-kiinnityskohdassa kääntyy sisäpyörä enemmän.

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #31 : 14.05.14 - klo: 21.34 »
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa TomiM

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #32 : 27.05.14 - klo: 00.11 »
Kerkesin vihdoinkin töräyttää muutaman akullisen Lossilla viime sunnuntaina Lavangon sähkökrossiradalla ja voisin jakaa hieman kokemuksiani.

Mattoradalla kerkesin TLR 22-4:lla ajaa parikymmentä akullista joista päälimmäisenä jäi mieletön vetopito ja loistavat hyppyominaisuudet. Toisaalta pienellä mattoradalla on tiukkoja mutkia, joista pitää voimalla kiihdyttää ulos, jossa auton ominaisuudet ja kuulatasauspyörästöt ei ole parhaimmillaan.

Ulos liukkaalle saviradalle siirryttäessä pystyy komppaamaan samaa tuntumaa kuin sisällä, mutta kuuladiffeistä ja moottorin sijoituksesta johtuen autossa tuntuisi olevan enemmän vetopitoa ja hallittavuutta kovissa nopeuksissa kuin keppivetoisissa kilpakumppaneissa. 22-4:lla pystyy ajamaan pykälää tiukemmalla moottorilla tai muuten tulisemmalla moottorin ennakolla, koska vetopitoa löytyy.

Röykyissä ja hypyissä 22-4 ei hyppää lossimaisesti, vaan kissamaisen kepeästi. Ei todellakaan tunnu ajossa, eikä myöskään näytä ulkopuolisen silmin, että auto painaa 1800g. Jotain taikaa siis on oltava Losin jousitusgeometriassa ja iskunvaimentimissa. Liian pitkissä hypyissä jousitus ottaa hyvin iskut vastaan, eikä auto pohjaa tai muuta hallitsemattomasti ajolinjaa. Sama tuntuma röykyissä.

Eräissä kilpailevassa merkissä vaikka mitä rämppäsi iskunvaimentimille ja jousitusgeometrialle, säädöt ei poistanut esim. auton ominaisuutta pohjata hyppyjen nokissa ja alastuloissa sekä röykyissä hallitsemattomasti. Joillakin autoilla vain on omat heikot ominaisuutensa, joita säätämällä niitä koetetaan kompensoida. Hyvän auton tunnistaa siitä, että se tuntuu ensimmäisestä akullisesta lähtien samalta kuin sillä olisi ajanut vuosia. Jos jotain pitää säätää, tehdään hyvin pieniä muutoksia, joilla optimoidaan alustan käytöstä ratakohtaisesti. Tältä Losi ainakin minun käteen tuntui, tosin olenhan 22-4:en edeltäjällä XX-4:lla ajanut yhdeksänkymmentäluvulla ja vieläkin omistan yhden sellaisen.

Jos nyt jotakin negatiivistä pitää sanoa, pitäisin auton ominaisuutena uskomattoman vetopidon takia puskea loivissa swiippereissä, joista pitää kiihdyttää mutkasta ulos. Täytyy vähän tutkia mitä sille voisi tehdä. Mattoradalla kokeilin vähän kaikenlaista tähän ongelmaan ackermanin, voimansiirron kuin jousituksen säätöjä, mutta palasin aina aika pitkälti ohjekirjasäätöihin. Kaikissa olosuhteissa huomasin 1.6mm takakallistuksenvakaajan parantavan ajettavuutta, joten sen voisi luokitella pakolliseksi auton rakennussarjan lisäksi ostettavaksi optio-osaksi.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #33 : 27.05.14 - klo: 13.28 »
Harmittavan vähälle on jäänyt treenipäivät vielä autolla, mutta pari päivää sentään päässyt ajamaan savella. Voi kyllä allekirjoittaa TomiM:n kehut vetopidosta ja alustan toimimisesta röykyissä. Ihan mahtava balanssi, ei tarvitse arpoa tekeekö auto jotain ylimääräistä ja hyppääkin todella nätisti.

Aikalailla pakettisetupilla tullut ajettua, LRC ja HRC takapinnilinjan kanssa tuli vähän testailtua ja ainakin tällä hetkellä on fiilis että omaan hanskaan HRC paloilla auto menee vähän loogisemmin ja samalla tavalla joka paikassa. Keskellä mutkaa ja ulostuloissa ainakin oma auto kääntyy hyvin, mutta mutkaan sisään vähän joutuu odottelemaan. 10 asteen casterpalat onkin odottamassa testiä. Vois seuraavan ajopäivän jälkeen koittaa setuppiakin saada esille.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #34 : 27.05.14 - klo: 13.45 »
Kyllä, auto on äärimmäisen vakaa ja stabiili kaikissa röykyissä ja heitoissa, vähän sama fiilis kun ajais M-8 autoa, eli helppo ja varma fiilis vetää rataa ympäri. Vetopitoa on reilusti, kuten oli esikuvassa xx-4:ssa - harvemmin on nelkulla keulinu suoralla kuten Losilla!

Klikkerillä testasin akullisen verran, kunnes ruuvasin fulltime 4wd:n. Taakse vaihdoin pinkit jouset ja autosta tuli omaan makuun ketterämpi, mutta säätöruletti on niin alkuvaiheessa vielä että odotellaan hieman ennenkuin laitan omaa setuppia ilmoille.

Vasemman puolen akkukenno edemmäs paransi myös tuntumaa.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa TomiM

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #35 : 29.05.14 - klo: 10.15 »
TLR 22-4 on varsin takapainoinen suhteella F45%/R55%. Tästä syystä minäkin ajoin suosiolla akut edessä. Ostoslistalla olisi jotkut kevyemmät akut Orionin saddlejen tilalle.

Kokonaisuudessaan casteria autossa on kyllä todella röyhkeästi. Palat on 15deg plus kick-up. Fiilis olisi, että vähemmälläkin pärjäisi. Jostain luin, että hillitön casteri oli suunnittelijan perversio ja haluttu ominaisuus. Juttu varmaan löytyy totuusfoorumilta tai googlaamalla.

Foorumillahan on paljon insinööri- ja valmistusteknistäosaamista, joten eiköhän väsätä tähän ratasdiffit talven varalle ;) Tilaa on kyllä todella vähän. Taakse pitäisi onnistua. Etupää on vähän siinä ja tässä ainakaan, jos pitää käyttää valmiita rattaita esim. XRAY:stä.

Hauska homma Lossissa on, että se tarjoaa sellaisia ominaisuuksia, joita ei ole yhdessäkään markkinoilla olevassa autossa. Esimerkiksi suojattu voimansiirto poikittaisella etumoottorilla ja todella matalalla olevat tasauspyörästöt.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #36 : 29.05.14 - klo: 10.18 »
Foorumillahan on paljon insinööri- ja valmistusteknistäosaamista, joten eiköhän väsätä tähän ratasdiffit talven varalle ;) Tilaa on kyllä todella vähän. Taakse pitäisi onnistua. Etupää on vähän siinä ja tässä ainakaan, jos pitää käyttää valmiita rattaita esim. XRAY:stä.
Losilla oli myös testissä ratasdiffit viime syksynä, saatavuudesta ei tosin oo ilmoitettu mitään MM-kisojen jälkeen.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa TomiM

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #37 : 29.05.14 - klo: 10.33 »
Foorumillahan on paljon insinööri- ja valmistusteknistäosaamista, joten eiköhän väsätä tähän ratasdiffit talven varalle ;) Tilaa on kyllä todella vähän. Taakse pitäisi onnistua. Etupää on vähän siinä ja tässä ainakaan, jos pitää käyttää valmiita rattaita esim. XRAY:stä.
Losilla oli myös testissä ratasdiffit viime syksynä, saatavuudesta ei tosin oo ilmoitettu mitään MM-kisojen jälkeen.

Tämä ei paljon lämmitä tavallista nappulakumin kuluttajaa, varsinkin Losin ollessa valitettavan hidas uutuuksien julkistamisessa. Eihän tässä uuden nelkun julkaisemisessa mennyt kuin lähes 15v  :lipsrsealed:

Muutenkin alalla vaikuttava käytäntö, että tehdaskuljettajat ajavat autoilla ja osilla joilla ei ole mitään tekemistä tuotantoautojen kanssa ärsyttää sekä tietotaidon pihtaaminen. Onneksi kuluttajana voin valita millä vehkeillä voin harrastaa.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #38 : 29.05.14 - klo: 11.05 »
Tämä ei paljon lämmitä tavallista nappulakumin kuluttajaa, varsinkin Losin ollessa valitettavan hidas uutuuksien julkistamisessa. Eihän tässä uuden nelkun julkaisemisessa mennyt kuin lähes 15v  :lipsrsealed:
Joo siks laitoinki ettei oo mitään tietoa tihkunu, ettei kukaan oleta että ne olis "kohtapuolin tulossa" vaan tulee sitku tulee jos joskus tulee.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #39 : 29.05.14 - klo: 17.08 »
Rctechissä oli 22-4:n ratasdiffien suhteen sellaista tietoa TLR:n Frank Rootsilta, että niitä ei pysty toteuttamaan autoon, ilman että geometria muuttuu ja moni osa sekä osien kiinnityspisteet.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #40 : 05.06.14 - klo: 15.56 »
Kesän nelkkuauto ois viimein kisaväreissä:
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #41 : 16.06.14 - klo: 21.48 »
Nyt Stilo setuppia jakoon....!!!! Kiitos!
Niin hienosti se sm- kisoissa kulki.. Tosin kuskihan sitä ajo mutta sitä taitoo ei oikein voi foorumilla
siirtää.. Mutta niin hyviä vinkkejä stilolta ja Vesalta sain et haluaisin sen setupin kokeilla..
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #42 : 17.06.14 - klo: 22.58 »
Losin nelkkuunkin rupee pikkuhiljaa pääsemään kunnolla sisään. Ruotsin reissu EM warm-uppiin oli erittäin hyvä kun pääsi kuulemaan muilta TLR kuskeilta kommenttia ja vinkkiä auton suhteen.

Vaasassa ajoin lähes suoraan EM warm-upin jäljiltä olevalla setillä, iskarin männätkin oli reijättömistä männistä itse poratut #55 ja #55. Olisin halunnut testata vakiomäntiä, mutta olisi vaatinut turhan paljon työtä kaivaa männät takavetoautosta ja auto noillakin tuntui toimivan mainiosti, suosittelen muille vaan ajamaan niillä vakioilla. Vakio takainsertillä auto oli helpompi ajaa, mutta tuolla closed cell insertillä pelkästään takana saa auton kääntymään hieman enemmän. Kokeilin ajaa clickeri lukittuna, mutta en enään osannut ajaa autolla jossa oli kunnon etujarrut. Kaadoin treeneissä ties kuinka monta kertaa keulankautta ympäri hyppyjen alastuloissa joten vaihdoin clickerin takaisin ihan vaan koska en osannut ajaa ilman sitä. Toki auton sai sillä myös näpäytettyä kivasti shikaanin jälkeisen off-camber mutkan ympäri sekä möykkysuoran jälkeiseen palloon auton tiukemmalle linjalle.

10 asteen casterpalat edessä on ehdottomasti testaamisen arvoinen juttu jos on yhtään ongelmia saada auto kääntymään sisään mutkiin, auto alkaa niillä reagoimaan aika paljon herkemmin. HRC tukivarrenkiinnityspalat takana on kanssa huomattavasti helpommat ajaa kuin vakio LRC palat. HRC paloilla perä pystyy paljon paremmin tiessä kiinni eikä irtoa lähellekkään niin agressiivisesti kuin LRC versioilla. Jos tilaa HRC alumiinipalat niin tulee myös muistaa tilata HRC tuning kit, koska antisquat säätöshimmit yms. on eri kuin LRC ja niitä ei tule alumiiniosien mukana.

Jos alkuperäisten etutukivarsien sisempien saranatappien kanssa on ongelmia, niin ne kannattaa korvata takavetokrossari 22:n takaiskarinvarsilla, pienellä dremelöinnillä istuvat hienosti ja kestävät huomattavasti kovempaa osumaa. TLR on nyt ilmeisesti saanut jo markkinoille uudet versiot saranatapeistakin jotka pitäisi kestää paremmin. Jos diffien kestämisen kanssa on ongelmia, niin silloin todennäköisesti ajaa liian tiukkaan kiristetyllä slipperillä. 22-4 tuntuu toimivan ylipäätään paremmin kun slipperi on suhteellisen löysällä ja se pidentää myös diffien kestoa huomattavasti. Diffejä ainakin ekaa kertaa rakentaessa kannattaa diffin ruuvi ruuvata pari kertaa kokonaan läpi vastapuolen T-mutterimuovista, se on aika tiukka muuten ja diffin kiristäminen loppuun asti on todella vaikeaa ja menee helposti yli jolloin diffilevyyn tulee jo kuopat. Itse kasaan diffit siten, että pikkuhiljaa diffiä aina välillä pyöritellen kiristelee tiukemmalle kunnes lopulta HELLÄSTI kiristäen huomaa diffin menevän kiinni asti ja tästä auki 1/8 kierros. Diffi autoon kiinni ja toisesta pyörästä kiinnipitäen ajelee hellällä kaasulla diffiä hetken sisään ja sen jälkeen säätää kireyden vielä sopivaksi. Ajan aika löysillä diffeillä, mutta pitää vielä testailla koska maailmalla ajaavat kuulemma aika jäykillä.

Liitteenä on setuppi Vaasan finaaleista. Toisenlaisille radoille voi vaihtaa pykälää löysemmän etujousen eli hopeisen. Vaasassa härdelliin menoa helpotti tuo vihreä jousi.
« Viimeksi muokattu: 17.06.14 - klo: 23.31 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #43 : 12.08.14 - klo: 22.56 »
Näin Vantaan SM:issä yhden Suomen kärkikuljettajan nelkku Losin.. Siitä innostuneena päätin itsekin rakentaa
Vastaavan pelin..

Eli suuremmat erot on:
-Takaiskarit etu puolella tukivarsia
-shorty akku

En ole viälä päässyt testaan, mutta kunhan radalle pääsen niin kirjotan sitten huomaanko eroo.. ;)

Tässä vähän kuvia:

https://www.dropbox.com/s/rqe29pnfioufers/Photo%2012.8.2014%2021.54.10.jpg
https://www.dropbox.com/s/6ku5yow5gynwava/Photo%2012.8.2014%2021.54.28.jpg
https://www.dropbox.com/s/mjpw3d9r1xntsga/Photo%2012.8.2014%2021.55.19.jpg
https://www.dropbox.com/s/jhmvle12xmcm7d5/Photo%2012.8.2014%2021.55.39.jpg
https://www.dropbox.com/s/0eulk54ke60j3n3/Photo%2012.8.2014%2021.58.01.jpg
https://www.dropbox.com/s/x2y7vw04q9p54a3/Photo%2012.8.2014%2021.58.31.jpg
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #44 : 03.02.15 - klo: 12.37 »
Tässä 30min. amerikkalainen esitelmä aiheesta TLR 22-4.

https://www.youtube.com/watch?v=H35vIAr-GQI
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa kopterimursu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #45 : 17.01.16 - klo: 16.03 »
Tervehdys Losi kuskeille,

Minua on alkanut M4-10 luokka kiinnostamaan ja jotenkin kauheasti houkuttais hankkia TLR 22-4. Onko tämä auto vielä järki hankinta?

Asiaa mietin lähinnä kun malli on jo pari vuotta vanha ja tämä tredi ollut hiljainen. Onko porukka tyytyväisiä autoonsa ja hiljaa sen takia vai onko malli todettu huonoksi Suomessa. Ulkomaan foorumeilla autosta kyllä tykätään. Tälläkin näyttäis olleen kova alkuinnostus.
Missään ole löytänyt tietoa, että kuinka moni on esim. maastosarjaa tällä ajanut. Entä sisäkisat. Lähinnä kesäautoksi olen ajatellut kun talvi menee GT12 luokan parissa.
« Viimeksi muokattu: 17.01.16 - klo: 19.57 kirjoittanut kopterimursu »

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #46 : 18.01.16 - klo: 12.02 »
Losi on helppo ja kiva ajaa, mutta työläs huoltaa..
Siinä on kuuladiffit ja remmiveto. Jos ei niistä oo kokemusta tai intoa opetella, niin en suosittele..

Vaikka en enää Losilla aja, niin yhden pikkukisan ja vähän reeniä oon kuitenkin tänäkin sisäkautena ajanut sillä..
Sen verran kiva se auto on ajaa..!

Nytten kun suurin osa sisäradoista on mattoa, niin toi kuuladiffi ei oikein oo hyvä..
Mut ulkona on..

Elikkä tiivistettynä: mahtava auto, mutta vaatii kokemusta/intoa pelata kuuladiffin ja hihnojen kanssa..
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa kopterimursu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #47 : 18.01.16 - klo: 13.14 »
Kiitos vastauksesta.

Remmivetosia jostain syystä olen katsellutkin. Kuuladiffistä on 1/12 mattoauton myötä kokemusta ja oikeastaan toivottu ominaisuus. Huoltoa vaatii ehkä useammin mutta on kuitenkin aika yksinkertaista ja säättäminen helpompaa. Se mitä tulee Losin huoltamiseen, niin en minä ruuvamista pelkää.

Lukemani perusteella olen käsittänyt, että Losin diffit kestää aika hyvin jos slipperi vaan on säädetty oikein.
« Viimeksi muokattu: 19.01.16 - klo: 00.25 kirjoittanut kopterimursu »

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #48 : 18.01.16 - klo: 15.50 »
Moro,

Joo, ja sehän noissa krossipeleissä, silloin Vanhan Testamentin aikaan kun kuuladiffit niissä oli, nyrkkisääntönä pidettiin että diffit eivät luista vaan slipperi luistaa. Tällöin diffihuolto eliminoitiin siihen muutamaan hassuun kertaan kauden aikana. Itse olin sen verran laiska, että talven aikana huolsin auton kunnolla ja ajoin sitten miltei koko kesän samoilla diffeillä, ellei jotain särkynyt. Toki ajoin silloin BJ4:llä ja siinäkin tuo diffiremppa vaati puolen auton purkamista...

Jyrki Lehto
AE/Destiny/TLR

Poissa barista

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #49 : 18.01.16 - klo: 20.11 »
Ajanut nyt yhden Winter Jump (Turku) kisan 22-4 Losilla niin olen samaa mieltä kksaffyn kanssa että todella helppo ja kiva ajaa.

Muutama kokeneempi kuski on kokeillut autoa matolla ja kovaakin autolla näyttäisi pääsevän.  :)

Auton kestävyydestä en osaa vielä sanoa kun vasta yksi kisa takana ja 5 akullista treeniä.


Poissa Losikuski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #50 : 09.05.16 - klo: 06.33 »
Tässä on oma TLR 22-4 valmiina tuleviin Maastosarjan kisoihin. Kierrän kaikki Maastosarjan kilpailut ja minulla on mukana kilpailuissa RC-Centerin varaosapakki TLR-autoihin. Tulkaa juttelemaan kisapaikalla tai treeneissä, jos TLR-autot kiinnostavat. Tässä on linkki hyvään perussetupiin, joka toimii kaikissa Maastosarjan kisoissa.

http://site.petitrc.com/setup/losi/setuptwentytwofour/224_KenjiTsuruta_TRS20141116/

-Tomi Laaksonen-
045-6360413

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #51 : 12.05.16 - klo: 15.10 »
Jaahas ja uutta pukkaa! TLR on tehnyt 2.0 version tästä autosta ratasdiffeillä. Mielenkiintoisen näköiset
noi ratasdiffit, ainakin erillaiset kuin muilla.

http://www.redrc.net/2016/05/tlr-22-4-2-0-110th-4wd-electric-buggy-kit/#more-112456

http://www.tlracing.com/Products/Default.aspx?ProdID=TLR03007

video:
https://www.youtube.com/watch?v=nYYcc11938I
« Viimeksi muokattu: 12.05.16 - klo: 19.54 kirjoittanut Metsäläinen »
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa gamefer

  • KokUA RC
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #52 : 12.05.16 - klo: 22.07 »
Mukava nähdä tulevat arvostelut, mitä mieltä harrastajat on uudesta pelistä. Itseä kiehtoo myös kovasti nämä uudet ratasdiffit. Alumiiniset etu hubit on myös ihan paikallaan! Hinnassa on tultu myös alas hiukan. 399$ mitä videolla sanottiin olevan hinta, tuntuu ihan ok:lta jos vertaa muihin kilpailijoiden ajokkeihin ja että alumiinipalikkaa tulee mukana.
Myös sen verran tarttui korviini streamista, että toimitukset alkavat aikaisintaa tämän kuun lopulla, tai kesäkuussa (jenkki markkinoille?).  :afro:
Team Losi Racing - TEN-SCTE & 22 3.0

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #53 : 13.05.16 - klo: 13.28 »
Tossa vähän tota manuaalia tutkin, niin aika tuhdit öljyt kitin setupissa ratasdiffeissä 50000 edessä ja takana.
Olis ne voinu laittaa takatukivarsien kiinnitykset 22 3.0 tyylisiksi, ehkä se on sitten päivitys 3.0.

http://www.tlracing.com/ProdInfo/Files/TLR03007_Manual_Multi%20LR.pdf
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa eurorc.com

  • Veteraani
    • Profiili
    • EuroRC
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #54 : 14.05.16 - klo: 17.01 »
Mukava nähdä tulevat arvostelut, mitä mieltä harrastajat on uudesta pelistä. Itseä kiehtoo myös kovasti nämä uudet ratasdiffit. Alumiiniset etu hubit on myös ihan paikallaan! Hinnassa on tultu myös alas hiukan. 399$ mitä videolla sanottiin olevan hinta, tuntuu ihan ok:lta jos vertaa muihin kilpailijoiden ajokkeihin ja että alumiinipalikkaa tulee mukana.
Myös sen verran tarttui korviini streamista, että toimitukset alkavat aikaisintaa tämän kuun lopulla, tai kesäkuussa (jenkki markkinoille?).  :afro:

Viikolla 23 on saatavilla.

t. Axel
HobbyWing | Xray| Gens Ace | Pro-Line | Corally | Hudy | Yokomo | FTX | HPI
EuroRc.com - Facebook

Poissa barista

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #55 : 14.05.16 - klo: 21.07 »
Juu ja myös samat sanat kuin Axel sanoi. Ennakkotilauksia otetaan vastaan. :cool:

Poissa Losikuski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #56 : 22.05.16 - klo: 19.40 »
Eka maastosarjan osakilpailu takana. Minä ja Aromaan Juha oltiin liikkeellä lähes identtisellä setupilla. Juha näyttikin kuinka ketterästi ja rauhallisesti 22-4 liikkuu. Juha ajoi A-finaalin 7. ruutuun ja paransi hienosti vielä pykälän ollen lopputuloksissa kuudes.

Runkona käytettiin tuota aikaisemmin postaamaani setuppia pienillä viilauksilla. Etuöljyt 32.5 wt, takaöljyt 27.5 wt ja takavakaajana käytettiin paksuinta vakaajaa (pinkki).

Onnittelut Juhalle hienosta ajosta ja katsotaan Vaasassa tuleeko setuppiin muutosta.

Poissa Losikuski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #57 : 21.06.16 - klo: 11.17 »
Vaasan PM-kisat takana ja Juha Aromaa jatkoi A-finaaliputkeaan. Juha ajoi A-finaaliin 10. ruutuun ollen lopputuloksissa myös kymmenes. Juha ajoi samalla setupilla kuin Hyvinkäällä.

Itse tein pieniä muutoksia Hyvinkään setuppiin. Etuöljyt 32.5 wt ja takaöljyt 30 wt. Etuiskarin yläpään kiinnitys kohdassa kaksi. Olin C-finaalin seitsemäs. Auto oli erittäin helppo ajaa. Katsotaan tuleeko setuppiin muutoksia Kiimingin kisoissa.

Poissa Losikuski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #58 : 19.07.16 - klo: 11.32 »
Kiimingin kisat takana. Ensimmäinen kisa uudella 22-4 2.0:lla  :cheesy:. Autossa on paljon enemmän kääntyvyyttä kuin 1.0:ssa varsinkin kaasuttaessa. Vakiosetupilla liikkeelle. Muutin heti etuöljyt 32.5 wt ja takaöljyt 30 wt ja taka-aurauksen muutin kolmeen asteeseeen (vakio 2.5), koska halusin lisää takapitoa. Etupäähän halusin lisää ulosjoustoa, joten vakio 3mm vaihtui 1mm ulosjoustoon.

Alkuerissä ajoin sijat 19,17,19 ja 22. Auto oli todella helppo ajaa ja varsinkin kääntyvyys oli todella hyvä. Ratasdiffit tekevät sen suurimman muutoksen, mutta autossa on edellään todella hyvä vetopito. Jokaisessa alkuerässä tein vähintään kuuden sekunnin edestä virheitä, joten mahdollisuudet olisi ollut B-finaaliin helposti.

Alkuerien jälkeen C-finaalin toinen ruutu. Molemmissa finaaleissa olin lopulta neljäs ja lopputuloksissa 24., joka on kauden paras sijoitus.

Juha Aromaa lähti Vaasan setupilla liikkeelle. Juha ajoi 22-4 1.0:lla. Märissä olosuhteissa ajettaessa autossa oli liikaa pitoa ja auto ei kääntynyt tarpeeksi mutkasta ulos lähdettäessä. Juha ajoi alkuerissä sijat 26,19,21,18. Juha vaihtoi takajouset pykälää jäykemmiksi, takaöljyt 30 wt, etuiskarit alhaalta sisälle ja takacamberblockin (TLR334026).

Alkuerien jälkeen C-finaalin neljäs ruutu. Finaaleissa auto alkoi toimia Juhan haluamalla tavalla. Juha pystyi taistelemaan finaalin voitosta. Finaalin sijat 5. ja 3. oikeuttivat lopputuloksissa sijaan 23. Nelkuissa on harvoin pitoa liikaa, mutta tässä kisassa sitä oli.

Karavaani kulkee seuraavaksi Vantaalle, joten katsotaan mitä siellä sitten tapahtuu..
« Viimeksi muokattu: 19.07.16 - klo: 16.03 kirjoittanut Losikuski »

Poissa jk täystuho

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Losi 22-4
« Vastaus #59 : 19.07.16 - klo: 13.15 »
Vantaan kisassa nähdään ainakin yksi 22-4 2.0 auto lisää. Auto oli helppo kasata. Autossa on hyvä vetopito ja Auto ei pohjaa hypyissä. Auto on helppo ajaa. Treenipaikoilla voi tulla kyselemään ja tutkimaan autoa.

Janne Kiiski
Dex410v3, Dex410v4, DEx210v2 ja Durango detc410