Kirjoittaja Aihe: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy  (Luettu 102148 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 29.09.13 - klo: 13.16 »
EDIT: Lisätty informaatiota autosta tähän ensimmäiseen viestiin (19.2.2014)

Kyseessä siis nämä autot:

http://www.absima.com/en/products/cars-trucks/race-18/electric/torch-e.html
Saa kasattavana kittinä noin 215e hintaan tai RTR-versiona reiluun 365e hintaan. Kyseessä on siis enemmänkin tuommoinen harrastelijatason auto, jolla pääsee halvalla testaamaan trugyn kokoista vehjettä.

http://www.absima.com/en/products/cars-trucks/competition-18/t8te.html
Kasattavan kitin pro-versio, tarkoitettu kisaradoille, saa reilulla 400 eurolla. Enemmän alumiinisia osia sekä CVD:t joka paikassa ja enemmän säätömahdollisuuksia.

Hommasin itselleni tuommoisen Absiman TR8Te kitin, jotta pääsisin testaamaan hieman isompaa 1:8 kokoluokan vehjettä. Maksoin autosta 210 euroa, joka on mielestäni aika halpa täydelliseen rullaavaan vehkeeseen. Ostin kitin sen takia, että halusin itse kasata tuon rungon alusta loppuun asti, koska omistamani TeamC TR8e RTR auton kanssa oli heti alusta asti vähän kaikenlaista säätämistä, joka oli hieman tarpeetonta (ruuveja löysällä, uupui ruuvilukitetta tietyistä paikoista, ynnä muuta kivaa). Itse huolellisesti kasaamalla kitin mitään ylläriä ei tule, sekä auton oppii tuntemaan ennenkuin sen pistää ensimmäisen kerran hiekalle ajokunnossa.

Itse kasaamiseen meni pari päivää, aloittelin perjantai iltana homman ja sunnuntaina auto oli viimeisiä silauksia myöten valmis. Kit oli erittäin helppo kasata, joskin jotkut triviaaliset asennukset kestivät liian kauan (pallonivelet, grrr). Myöskään keskidiffin etupuolen laakeri ei uponnut kunnolla moottoripukkiin, joten sieltä joutui hieman avartelemaan laakerin paikkaa. Paketissa oli myös mukana ilmeisesti ylimääräisiä ruuveja ja minulle jäi käyttämättä 2kpl M2,5x8 sekä 2kpl M4x4 ja pari pienempää samanlaista. Yhdessä M3x16 kupukantaruuvissa oli kierteet jostain syystä väärin päin(?). Tarkistelin nuo ruuvit uudestaan ohjekirjasta, mutta eipä noille ylijääneille ruuveille löytynyt paikkaa mistään.

Auto on iso verrattuna TeamC TR8e buggyyn, kokoero näkyy noista alempana olevista kuvista Painoa on myös jonkin verran enemmän, suurin osa erosta tulee kuitenkin renkaista, jotka ovat varsin painavat.

Olen ajan myötä säätänyt TR8Te:n seuraavanlaiseksi:
  • Hobbywing Xerun 150A
  • Hobbywing Xerun 4274 1800kv
  • Savöx 1256Tg 20kg
  • Diffit: F:7000 C:10000 R:3000
  • Iskarit: Ansmann 500cps F/R (hard jouset)
  • Välitys: FDR 15,8 (13T/48T pinion/spur)
  • Akut: 2x Gens Ace 3s 5000mAh 40C
  • 0-ennakko
Vaihtoehtoisesti 4s setupille 2200kv moottorille sopiva pinjoni on se vakiona mukana tuleva 14-piikkinen. 1800kv moottorilla 6s setupilla voisi periaatteessa pinjoni olla myös 12-piikkinen, 4s setupille voisi sopiva ehkä olla 16-17-piikkinen (en ole testannut, mutta arviolta).

TR8Te plussat:
  • todella hyvä ajettavuus, kääntyy loistavasti kovastakin vauhdista
  • iskarit tuntuvat todella hyviltä
  • vakiorenkaat ovat ihan ok
  • simppeli rakenne, helppo korjata, halvat osat
  • kitin mukana tulee shock bootit
Ja ne miinukset:
  • kori menee säpäleiksi hipasusta
  • etu- ja takadiffien outdrivet kuluvat todella nopeasti
  • etudiffin connecting cup kuluu vieläkin nopeammin
  • osa kuusiokoloruuveista on aivan liian pehmeitä
Omat parannusehdotukset TR8Te:lle ovatkin CVD-vetarit joka paikkaan (takarenkaille, etu- ja takakardaaneille), iskareihin vakioöljyjä (450cps) hieman jäykemmät öljyt (500-550cps) sekä lexan body. Lisäksi kannattaa ostaa pro-mallin outdrivet etu- ja takadiffeille, ne menevät vaihtokuntoon aika nopeasti. Jos autoa saa nurin useasti, myös takaspoileri on suuressa vaarassa hajota, joten varaspoileri kannattaa hommata jossain vaiheessa.

Kuvia (TR8e vs TR8Te)



« Viimeksi muokattu: 19.02.14 - klo: 21.10 kirjoittanut TeroP »
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #1 : 29.09.13 - klo: 19.36 »
Mulla on sama auto ja hommasin eurorc:ltä paremman moottoripukin--> TeamC Motor Mount T8TE TG8028. Helpottuu huomattavasti toi moottorin vaihto/huoltotyöt.
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #2 : 29.09.13 - klo: 19.52 »
Heh joo. Itseasiassa odotin vähän, että tuo moottoripukki olisi ollut paketissa jo mukana, kun se on kaikissa mainoskuvissa mukana. Tosin manuaalissahan tuo näyttäisi olevan se halvempi malli, joten saatan ostaa itsellenikin tuon jossain vaiheessa.

Kävin hieman testaamassa autoa soramontulla ja aika kivastihan tuo menee epätasaisella. Niin ja TR8Te on todellakin aika iso vehje, melkein 10cm pidempi (jos ei olekin) kuin TR8e buggy ja painossakin sen kyllä huomaa, myös ajettaessa. Painoero tosin tulee melkein täysin renkaista ja pidemmästä pohjalevystä, muutoinhan autojen tekniikka on jokseenkin sama.
« Viimeksi muokattu: 29.09.13 - klo: 19.57 kirjoittanut TeroP »
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #3 : 01.10.13 - klo: 23.25 »
Käytiin ajelemassa kaverin kanssa harjulla hieman offroadia, kaveri täräytti auton pehmeään penkkaan keula edellä ja kori meni päreiksi aivan kuin olisi lasia ollut (sigh). Hienosti liikahtaa kyllä metsäpoluilla, ehkä hieman liikaa vauhtia vakiovälityksillä 2200KV moottorilla 4s lipoilla. Tämä truggy itseasiassa nostaa keulaa tuolla 4s:llä kunhan alla on kovaksi tampattu hiekka/savitie missä ei ole soraa päällä, ei mitään asfalttipitoja siihen näköjään tarvita. Tämä tuli hieman yllätyksenä itselle ja hymyilytti hetken :D

Kiva vehje ajella kyllä eikä maasto paljon vauhtia hidasta, kannattava ostos tuohon noin parinsadan euron hintaan. Suosittelen.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #4 : 02.10.13 - klo: 21.05 »
Löytyykö videoo ajosta? Ois kiva nähdä vähän ajopätkää.
Paljon oli ajoaika?
« Viimeksi muokattu: 02.10.13 - klo: 21.24 kirjoittanut KHS77 »
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #5 : 02.10.13 - klo: 22.45 »
On videota, kunhan saisi kaverin ne johonkin pistämään, olen kysellyt jo toista päivää. Akut ovat heikkenemään päin, varsinkin toisen akun toinen kenno on heikko, joten ajoaika on jotain 20-30min välissä.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #6 : 04.10.13 - klo: 22.49 »
Videoo PLEASEEEEEEEEEEEE! :afro:E
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #7 : 05.10.13 - klo: 10.31 »
Kaveri päätti itse muokata/tehdä jotain noista videoista, joten ei voi kuin odotella valmistumista.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #8 : 05.10.13 - klo: 13.12 »
Noh tuossapa tuo kaverin video sitten on:

Truggy Suharit
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #9 : 31.10.13 - klo: 23.45 »
Tämä nyt menee hieman monologiksi, mutta tämä vehje halusi allensa 2x 3s LiPot ja nyt sillä on oikein hauska ajella. Noparista tietenkin punch sekä timing säädetty arvoon 1 tehojen hillitsemiseksi.

Tosin uusilla 2s akuillakin vehjen on kiva ajaa, hieman enemmän potkua kuin vanhoilla vuoden ikäisillä akuilla.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #10 : 01.11.13 - klo: 21.57 »
Tämä nyt menee hieman monologiksi, mutta tämä vehje halusi allensa 2x 3s LiPot ja nyt sillä on oikein hauska ajella. Noparista tietenkin punch sekä timing säädetty arvoon 1 tehojen hillitsemiseksi.

Tosin uusilla 2s akuillakin vehjen on kiva ajaa, hieman enemmän potkua kuin vanhoilla vuoden ikäisillä akuilla.

Hyvä tero  :afro: laita joku pieni pätkä videoo 3s lipoilla.....jos jaksat?
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #11 : 01.11.13 - klo: 22.07 »
Ei ole jaksamisesta kiinni. Jos olisi joku kamera jolla kuvata, niin pistäisin paljon enemmän videoita ajoreissuilta.

Käytiin kaverin kanssa ajelemassa 4 viikkoa sitten ja hän myös kuvasi (jolta tuo aikaisempikin video on), mutta hoputuksista/pyynnöistä huolimatta valmista ei vain tule. Niin, eikä anna niitä videoita myöskään minulle, jotta editoisin itse pätkät.

Lisäksi en oikein tiedä, missä sitä kävisi ajamassa noille videoille... on sen verran huippuja, että 65*105m kokoinen tekonurmikenttä, jossa eilen kävimme, ei oikein tunnu riittävän kooltaan kovalle menolle :grin:, eikä tasaisella ajelu ole muutenkaan kovinkaan kiinnostavaa. Samaisesta syystä läheinen soramonttukaan ei oikein kiinnosta, on yllättävän latteat paikat ajella. Ehkä tuo ylempi harju sitten, vaikkakin on hieman ahdas... (?)
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #12 : 01.11.13 - klo: 22.29 »
Ei ole jaksamisesta kiinni. Jos olisi joku kamera jolla kuvata, niin pistäisin paljon enemmän videoita ajoreissuilta.

Käytiin kaverin kanssa ajelemassa 4 viikkoa sitten ja hän myös kuvasi (jolta tuo aikaisempikin video on), mutta hoputuksista/pyynnöistä huolimatta valmista ei vain tule. Niin, eikä anna niitä videoita myöskään minulle, jotta editoisin itse pätkät.

Lisäksi en oikein tiedä, missä sitä kävisi ajamassa noille videoille... on sen verran huippuja, että 65*105m kokoinen tekonurmikenttä, jossa eilen kävimme, ei oikein tunnu riittävän kooltaan kovalle menolle :grin:, eikä tasaisella ajelu ole muutenkaan kovinkaan kiinnostavaa. Samaisesta syystä läheinen soramonttukaan ei oikein kiinnosta, on yllättävän latteat paikat ajella. Ehkä tuo ylempi harju sitten, vaikkakin on hieman ahdas... (?)

OK!

Sori et vingun videoita, omasta autosta puuttuu vielä akut,laturi ja poweri. Minkälainen laturi/poweri setup sulla on ja kauan kestää 3s akkujen lataus sullla?

Ite olen ajatellut tämmöstä setupia--> laturiksi http://www.eurorc.com/product/1274/skyrc-b6-ultimate-dual-200w-charger#.UnQOpfnIbTU ja poweiksi http://www.eurorc.com/product/4117/skyrc-efuel-30a-power-supply#.UnQOz_nIbTU ja akut tilaan HK:sta
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #13 : 01.11.13 - klo: 22.53 »
Sori et vingun videoita, omasta autosta puuttuu vielä akut,laturi ja poweri. Minkälainen laturi/poweri setup sulla on ja kauan kestää 3s akkujen lataus sullla?

Ite olen ajatellut tämmöstä setupia--> laturiksi http://www.eurorc.com/product/1274/skyrc-b6-ultimate-dual-200w-charger#.UnQOpfnIbTU ja poweiksi http://www.eurorc.com/product/4117/skyrc-efuel-30a-power-supply#.UnQOz_nIbTU ja akut tilaan HK:sta
Haluaisin itsekin niitä videoita esille, ei siinä mitään, pyytäähän aina saa.

Laturi on itselläni sama kuin tuo linkissäsi oleva, virtalähteenä samainen virtalähde mutta "vain" 20A virralla.

Akut ovat kaikki minulla noita 5000mAh Gens Aceja (4kpl 2s 50C ja 2kpl 3s 40C) ja akkujen lataamisessa BALANCE modella menee 1C virralla (5A) noin tunti per akku ajon jälkeen ja jos lataa storagejännitteestä täyteen, niin noin 39-40 minuuttia. Eli noin kolme tuntia kuudelle akulle, jos ovat "tyhjiä" (vajaa 3,5V per kenno).

Kahden 3s lataaminen 5A virralla vie tuolta 20A virtalähteeltä 15V sisääntulojännitteellä 9,7A virtalähteen näytön mukaan (15,0V 9,7A) tuolla linkkisi laturilla. Vastaavasti kahden 2S lataaminen samalla 5A virralla ottaa noin 7A virtaa virtalähteeltä.

En koskaan lataa akkuja yli 1C virralla ja storage moodissa latausvirtana käytän 0,5C latausvirtaa, joten en tiedä miten pitkään menisi korkeammilla latausvirroilla.


EDIT: Meinasit käyttää tuota sigun 1400kv Tekiniä moottorina? 6S siihen ehdottomasti, muuten saattaa olla aika hidas.
« Viimeksi muokattu: 02.11.13 - klo: 10.23 kirjoittanut TeroP »
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #14 : 02.11.13 - klo: 09.07 »
Sori et vingun videoita, omasta autosta puuttuu vielä akut,laturi ja poweri. Minkälainen laturi/poweri setup sulla on ja kauan kestää 3s akkujen lataus sullla?

Ite olen ajatellut tämmöstä setupia--> laturiksi http://www.eurorc.com/product/1274/skyrc-b6-ultimate-dual-200w-charger#.UnQOpfnIbTU ja poweiksi http://www.eurorc.com/product/4117/skyrc-efuel-30a-power-supply#.UnQOz_nIbTU ja akut tilaan HK:sta
Haluaisin itsekin niitä videoita esille, ei siinä mitään, pyytäähän aina saa.

Laturi on itselläni sama kuin tuo linkissäsi oleva, virtalähteenä samainen virtalähde mutta "vain" 20A virralla.

Akut ovat kaikki minulla noita 5000mAh Gens Aceja (4kpl 2s 50C ja 2kpl 3s 50C) ja akkujen lataamisessa BALANCE modella menee 1C virralla (5A) noin tunti per akku ajon jälkeen ja jos lataa storagejännitteestä täyteen, niin noin 39-40 minuuttia. Eli noin kolme tuntia kuudelle akulle, jos ovat "tyhjiä" (vajaa 3,5V per kenno).

Kahden 3s lataaminen 5A virralla vie tuolta 20A virtalähteeltä 15V sisääntulojännitteellä 9,7A virtalähteen näytön mukaan (15,0V 9,7A) tuolla linkkisi laturilla. Vastaavasti kahden 2S lataaminen samalla 5A virralla ottaa noin 7A virtaa virtalähteeltä.

En koskaan lataa akkuja yli 1C virralla ja storage moodissa latausvirtana käytän 0,5C latausvirtaa, joten en tiedä miten pitkään menisi korkeammilla latausvirroilla.


EDIT: Meinasit käyttää tuota sigun 1400kv Tekiniä moottorina? 6S siihen ehdottomasti, muuten saattaa olla aika hidas.
Kauankos sulla riittää ajoaikaa noilla 3S akuilla noin suunnilleen?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #15 : 02.11.13 - klo: 10.26 »
En pysty mitenkään arvioimaan, noin puolitoista tuntia oltiin ajelemassa (lähtö tästä + 2km fillarilla) kahdella autolla ja kuudella akulla, joten arvioisin ajoajaksi noin tunnin yhteensä noilla(?) ja sen tiedän, että vanhat akut kestävät noin 17-minuuttia. Yritän käydä tänään/huomenna ajelemassa, jos ei vettä sada ja mittaan samalla ajoajat noille uusille akkupareille.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa 8ade8

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #16 : 02.11.13 - klo: 11.29 »
Kestääkö ton rtr version sähköt isompia akkuja kun 2x 2s? Mites auto on kestänyt teillä? Jännä että suomesta taitaa saada torchin halvimmalla. Uk:ssa ja saksassa pari kymppiä kalliimpi. No kerrankin näin.  :laugh:
Onko tossa rtr versiossa mitään heikkoja paikkoja/osia jotka ois hyvä vaihtaa heti? Onko 360e hintaansa nähden kannattava ostos?

Millainen tuo kitti versio on? Onko ihan osissa? Mikä ois hyvä moottori ja nopari siihen? Saako siihen 150e hyvä tekniikan? Kumpi olisi edullisempi ostos kitti vai rtr? Iteltä löytyy jo radio kylläkin.

Poissa Dirt Devil

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #17 : 02.11.13 - klo: 12.34 »
Morjens.

Mulla on toi RTR Torch E http://www.rceet.net/truggy-torch-tr8te-rtr-p-1478.html

Ainoo mitä mulla on menny rikki:
-servosta muoviratas vaikka piti olla täys metalliset rattaat = myyjään yhteys ja uus servo takuusta tilalle
-pohjalevy on pikkase vääntyny
-renkaat irronnu liimauksista ja kulumaa vaan oikeanpuolen renkaissa
-kori on menny rikki
-pyörän mutteri hävis ekalla ajoreissulla
-pidätin ruuvit auennu ku ei oo ollu ruuvilukitetta

sikaa on saanu kyl ihan tarpeeks

pikkasen oon nostanu maavaraa.

muuten kyl kiva auto ja 2x2s on kyl ihan tarpeeks ainaki mulle ollu.
kyllä toi menee kivemmin ku nitro revo.

Ari
Ei riemulla rajaa

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #18 : 02.11.13 - klo: 12.56 »
Kestääkö ton rtr version sähköt isompia akkuja kun 2x 2s? Mites auto on kestänyt teillä?

Onko tossa rtr versiossa mitään heikkoja paikkoja/osia jotka ois hyvä vaihtaa heti? Onko 360e hintaansa nähden kannattava ostos?

Millainen tuo kitti versio on? Onko ihan osissa? Mikä ois hyvä moottori ja nopari siihen? Saako siihen 150e hyvä tekniikan? Kumpi olisi edullisempi ostos kitti vai rtr? Iteltä löytyy jo radio kylläkin.
Suosittelen kyllä enemmän kuin lämpimästi ostamaan kittinä auton, kun itse kasaa, niin ei tule sitten mitään yllätyksiä, kuten tielle tippuvia ruuveja tai liian tiukalle menneitä ruuveja yms. Kitti tulee täysin osissa, eli joudut kaiken kasaamaan itse, myös renkaiden liimaus täytyy tehdä itse. Kitti on sinällään täydellinen, eli mitään muuta ei jää uupumaan kuin sähköt.

RTR vakiosähköistä sen verran, että servo RTR vehkeissä on aina liian heikko, tällaiselle järkäleelle melkein saa olla se Savöxin 20kg voimaservo joka itsellänikin on. Noparin kesto löytyy valmistajan spekseistä, eli ei kun tarkistamaan vain. Vakionoparit ovat yleensä myös aika simppeleitä vehkeitä, eikä niissä välttämättä ole säätöjä saati kestävyyttä korkeammille jännitteille. Arvalla heittäsin sen, että tuo 120A nopari ei kestä enempää kuin 4s.

Rikki menneistä osista sen verran, että koppa sälähti päreiksi melkein välittömästi (ei kestä mitään) ja kannattaa katsella etupään diff connecting cupia, tuo ei tuntuisi kestävän T8E:ssä eikä tässä T8TE:ssä yhtään (kuluu nopeasti diffin päästä).
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #19 : 02.11.13 - klo: 14.14 »
Etukardaanin nivelen säännöllinen rasvaaminen on erittäin tärkeää. Kardaani kulkee sen verran mutkalla että nivel kuluu kuivana väljäksi hetkessä.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #20 : 02.11.13 - klo: 14.29 »
Jep, valitettavasti itselläni ei ole semmosta rasvaa joka ei sieltä roiskuisi pois ja/tai imisi itseään täyteen hiekkaa.

EDIT:
Kauankos sulla riittää ajoaikaa noilla 3S akuilla noin suunnilleen?
Vajaa 24min kellosta katsottuna. Toinen latauskerta, toisessa akussa kennot ~3,5V ja toisessa ~3,3V.
« Viimeksi muokattu: 02.11.13 - klo: 15.54 kirjoittanut TeroP »
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #21 : 02.11.13 - klo: 20.53 »
Jep, valitettavasti itselläni ei ole semmosta rasvaa joka ei sieltä roiskuisi pois ja/tai imisi itseään täyteen hiekkaa.

EDIT:
Kauankos sulla riittää ajoaikaa noilla 3S akuilla noin suunnilleen?
Vajaa 24min kellosta katsottuna. Toinen latauskerta, toisessa akussa kennot ~3,5V ja toisessa ~3,3V.
Ihan hyvä ajoaika. Millaisessa ajossa tuohon aikaan? Kaasu pohjassa ajoa vai enemmän ruisailua?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #22 : 02.11.13 - klo: 21.21 »
Tuossa harjulla samantapaista menoa kuin videossa, hieman korkeammilla nopeuksilla. Ylämäkinousuja ja laskuja ja hyppyristä menoakin oli mukana. En aja kaasu pohjassa yleensä koskaan yli kymmentä sekuntia, eikä näissä minun ajopaikoissa ja/tai radalla ole edes tilaa moiseen.

Joka tapauksessa kiihdyttelin kymmenisen kertaa(?) kaasu pohjassa (keulimisen vuoksi) ja ajoin myös soratiellä noin kymmenisen kertaa kaasu pohjassa, mutta yhteisaika näillä kummallakin maksimissaan minuutin yhteenlaskettuna, jos edes sitä.

Vastaavasti tasaisen maan ajoa uusilla 2s Gensseillä juuri äsken samalla truggyllä ja samoilla noparin asetuksilla (punch+timing = 1) kesti karvan yli 21 minuuttia. Kennot akuissa 3,54V 3,54V 3,54V ja 3,58V ajon jälkeen (onpa tasaiset).

Huomioita:

6S: Pinjoni saisi olla pienempi ja tehoja pitäisi hieman vielä saada laskettua, moottori oli aika kuuma ajon jälkeen, aivan liikaa huippuja. Ohjaimesta EPA säädöllä tehoja pois?

4S: Pinjoni saisi olla piikin verran isompi (=15T), ennakko saisi olla vakio (5 = 15°), punchia ei tarvitse lisätä ja moottori oli tosi viileä ajon jälkeen. Truggy tuntui aika hitaalta, paitsi kaasu pohjassa.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #23 : 02.11.13 - klo: 21.54 »
Ihmeen lyhyt ajoaika nuilla akuilla. Mulla on genssin 3300mah 40c 6s lipo ja sillä ajoaikaa 20-30min, voin huomenna mitata tarkemmin ajoajan jos menen ajamaan. Tosin ajan todella harvoin kaasu pohjassa. Sähköinä Hobbywing xerun 150A ja Hobbywing 2250kv, välitys 14/44. Välitystä pitää vielä lyhentää kun moottori lämpiää reilusti kovassa ajossa ja huippuja kyllä riittää. Auto on tosiaan TeamC T8 joka muutettu sähköksi.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #24 : 02.11.13 - klo: 22.07 »
Nuo ajoajat ovat tosiaan siten ajettu, että auto on liikkeessä koko ajan enkä pysähtele matkan varrella. TR8e buggyllä vakiosähköillä ajoaikaa on hieman enemmän, muttei minuuttikaupalla. Tämä siis 4S setillä, vakiosähköt eivät kestä 6S:ää.

Sen verran vielä tarkkuudesta, kun mainitsin 6S:llä 24min niin se tarkoittaa yli 24min mutta alle 25min (klo. 14:47 - 15:12) ja samaten 4S oli yli 21min mutta alle 22min (klo. 20:32 - 20:53), sekunteja ei kännykän kellossa ole.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #25 : 03.11.13 - klo: 11.17 »
Rasvan saa pysymään kardaaninivelessä laittamalla kutistemuovin nivelen ympärille ja sen jälkeen täyttää koko nivelen grafiittitahnalla.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #26 : 03.11.13 - klo: 13.15 »
Nuo ajoajat ovat tosiaan siten ajettu, että auto on liikkeessä koko ajan enkä pysähtele matkan varrella. TR8e buggyllä vakiosähköillä ajoaikaa on hieman enemmän, muttei minuuttikaupalla. Tämä siis 4S setillä, vakiosähköt eivät kestä 6S:ää.

Sen verran vielä tarkkuudesta, kun mainitsin 6S:llä 24min niin se tarkoittaa yli 24min mutta alle 25min (klo. 14:47 - 15:12) ja samaten 4S oli yli 21min mutta alle 22min (klo. 20:32 - 20:53), sekunteja ei kännykän kellossa ole.
Tänään aamulla kun olin ajamassa sain akulle ajoajaksi noin 15min. Tosin ajoin aika kovalla kaasulla koko ajan mutta minusta ihan hyvin tuolla akulla ajaa.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #27 : 03.11.13 - klo: 15.25 »
Nuo ajoajat ovat tosiaan siten ajettu, että auto on liikkeessä koko ajan enkä pysähtele matkan varrella. TR8e buggyllä vakiosähköillä ajoaikaa on hieman enemmän, muttei minuuttikaupalla. Tämä siis 4S setillä, vakiosähköt eivät kestä 6S:ää.

Sen verran vielä tarkkuudesta, kun mainitsin 6S:llä 24min niin se tarkoittaa yli 24min mutta alle 25min (klo. 14:47 - 15:12) ja samaten 4S oli yli 21min mutta alle 22min (klo. 20:32 - 20:53), sekunteja ei kännykän kellossa ole.
Tänään aamulla kun olin ajamassa sain akulle ajoajaksi noin 15min. Tosin ajoin aika kovalla kaasulla koko ajan mutta minusta ihan hyvin tuolla akulla ajaa.
Miedommalla kv mosalla varmaan sais lisää ajoaikaa?
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #28 : 04.11.13 - klo: 07.14 »
Nuo ajoajat ovat tosiaan siten ajettu, että auto on liikkeessä koko ajan enkä pysähtele matkan varrella. TR8e buggyllä vakiosähköillä ajoaikaa on hieman enemmän, muttei minuuttikaupalla. Tämä siis 4S setillä, vakiosähköt eivät kestä 6S:ää.

Sen verran vielä tarkkuudesta, kun mainitsin 6S:llä 24min niin se tarkoittaa yli 24min mutta alle 25min (klo. 14:47 - 15:12) ja samaten 4S oli yli 21min mutta alle 22min (klo. 20:32 - 20:53), sekunteja ei kännykän kellossa ole.
Tänään aamulla kun olin ajamassa sain akulle ajoajaksi noin 15min. Tosin ajoin aika kovalla kaasulla koko ajan mutta minusta ihan hyvin tuolla akulla ajaa.
Miedommalla kv mosalla varmaan sais lisää ajoaikaa?

Sais varmaan ja semmoinen onkin jo hankinta listalla.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE "Torch E" truggy
« Vastaus #29 : 04.11.13 - klo: 09.58 »
Etukardaanin nivelen säännöllinen rasvaaminen on erittäin tärkeää. Kardaani kulkee sen verran mutkalla että nivel kuluu kuivana väljäksi hetkessä.

Oisko tää hyvä rasva noihin "connection cup" voiteluun http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Oljyt-ja-Voiteluaineet/Muut-voitelutuotteet/Kuivavoiteluaine-jossa-PTFEta-3621/
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB