Kirjoittaja Aihe: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy  (Luettu 102151 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #60 : 24.06.14 - klo: 14.39 »
Tuo setup on hieman hitaampi kuin 2200kv/4s samoilla välityksillä, eikä tuossa mielestäni ole vielä yhtään liikaa tehoja (tai huippuja) jos ei nyt kovin pienelle radalle änkeä. Radalle nuo Genssin kovakuoriset 3s akut ovat kyllä omaan makuun hieman liian painavat, varsinkin hyppyreiden jälestä ja kyllähän se massa tuntuu myös käännöksissä verrattuna 2s-akkuihin.

Itsellänikin on ennakko nollilla xerunista, mutta punchin olen toistaiseksi jättänyt vakio-arvoon (5). Truggy 4s:llä helppo ajaa, 6s:llä pyörii väkkyränä jos antaa yhtään liikaa kaasua (1800kv, 13/48).
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #61 : 07.07.14 - klo: 11.20 »
Tuo setup on hieman hitaampi kuin 2200kv/4s samoilla välityksillä, eikä tuossa mielestäni ole vielä yhtään liikaa tehoja (tai huippuja) jos ei nyt kovin pienelle radalle änkeä. Radalle nuo Genssin kovakuoriset 3s akut ovat kyllä omaan makuun hieman liian painavat, varsinkin hyppyreiden jälestä ja kyllähän se massa tuntuu myös käännöksissä verrattuna 2s-akkuihin.

Itsellänikin on ennakko nollilla xerunista, mutta punchin olen toistaiseksi jättänyt vakio-arvoon (5). Truggy 4s:llä helppo ajaa, 6s:llä pyörii väkkyränä jos antaa yhtään liikaa kaasua (1800kv, 13/48).

Joo, tuntu vaan että tehoja on liikaa, kun ajelin tossa parkkipaikalla. Hiekkakentällä taas tuntu, että sais olla enemmänkin tehoja.
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #62 : 20.07.14 - klo: 20.08 »
Joo, kyllä kannatti teipata ja tasapainottaa renkaat. Ajettavuus parani merkittävästi, kun ei noi renkaat pullistu enään niin paljon ja pyörivät tasaisesti.  :police: 

Utubesta kyllä löytää hyviä vinkkejä!

Itse otin takaa koiranluu vetarin pois ja käytin  taka-akselia apuna tasapainoituksena sekä muovailuvahaa tasapainoituspainoina.

ProLineRacing.com- Tire balancing

Proline Tires: How to tape/ strap tires PT 2
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa Pellefant

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #63 : 24.07.14 - klo: 16.39 »
Millane radio tossa rtr paketissa tulee mukana. Onko ihan pilipali vai pärjäileekö sillä?
Eiku menoks...

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #64 : 24.07.14 - klo: 22.59 »
Millane radio tossa rtr paketissa tulee mukana. Onko ihan pilipali vai pärjäileekö sillä?

Kyllä sillä pärjää, jos ihan harrastusmielessä meinasit ajella. Pihasudittelua,montulla ajoa jne...
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #65 : 22.09.14 - klo: 11.18 »
Kuten jo aikaisemmin tässäkin threadissa todettu että kori on helposti hajoava niin mitkäs lexan korit tuohon nyt menee? Jotku perus 1/10 truggy -korit?

Nimimerkillä alkuperäinen kori ihan päreinä :D
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #66 : 01.11.14 - klo: 21.01 »
Nonii itellekki lähti tilaukseen T8Te v.2 ja comboksi eksyi hobbywing xerun m6c combo.
Mitä varaosia porukalla näistä hajonnut? Eli mitä olisi syytä näin etukäteen ostaa varastoon?
Onko kasauksessa ilmennyt jotain kohtia joissa olisi syytä olla tarkka? Joissakin TeamC:n autoissa niitä on ollut , en nyt muista mistä autosta oli kyse ja laiska kun olen en jaksa tarkistaa  :grin:
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa KHS77

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #67 : 04.11.14 - klo: 11.08 »
Nonii itellekki lähti tilaukseen T8Te v.2 ja comboksi eksyi hobbywing xerun m6c combo.
Mitä varaosia porukalla näistä hajonnut? Eli mitä olisi syytä näin etukäteen ostaa varastoon?
Onko kasauksessa ilmennyt jotain kohtia joissa olisi syytä olla tarkka? Joissakin TeamC:n autoissa niitä on ollut , en nyt muista mistä autosta oli kyse ja laiska kun olen en jaksa tarkistaa  :grin:

Itseltä löytyy-->

-tukivarret
-vetoakselit ja kardaaniakselit sekä kaikki connection cupit
- takasiiven kiinnikkeet
- korikiinnikkeet ja varakori
- pääratas/ pinioneita
- ball endejä
- ruuveja ja kaikki alustan ruuvit

Pitää hommata vielä uusia alusta vääntyneen tilalle ja alumiiniset alustan jäykistimet sekä laakerita.

Kasauksesta sen verran, että kannattaa käyttää ruuvilukitetta (lukitetta mikä on tarkoitettu pienille ruuveille) siellä missä sitä pyydetään käyttään.
Mugen MBX8--Alpha--Sanwa--SRT--Avid--Jconcepts--Stickit1 racing.com--ARQ paint--Rc-Project--HB

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #68 : 10.12.14 - klo: 18.30 »
T8Te v2 valmistuu mukavaa vauhtia tässä illan mittaan. Osat tuntuu oikeen napsahtavan paikoilleen ja viel ei ainakaan mitään ongelmaa oo kasauksessa ollu :) Etupää rupeaa kasassa olemaan. Lisää infoa ja kuvia myöhemmin. Mitäs eroa muuten tällä V2 on siihen ekaan versioon?
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #69 : 11.12.14 - klo: 23.16 »
Parit akulliset takana ja jos moitittavaa olis, kertoisin. Auto käyttäytyy todella nätisti vakio setupillakin. Takarenkaitten aurausta laitoin vähän enemmän sisäänpäin kuin ohjekirjassa oli neuvottu. Huomenna ois kunnon testi aika kun hiekkamontut kutsuu  :azn:
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #70 : 13.12.14 - klo: 17.54 »
Noh, tulipa sitten tilattua TR8Te kitti..
Seuraavaksi kasaus ja sähköjen jahti alkakoon  :grin:

Piisaako 15-16kg servo vai onko se 20kg servo se one and only?

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #71 : 16.12.14 - klo: 21.38 »
Noh, onhan tuossa tiivis paketti kasata.
Laitoinkohan liikaa öljyä diffiin? Etupään diffi pyörii nätisti, mutta takapää vähän nihkeämmin.. Kuin rattaat hakisivat paikkaansa.?

Meinaa olla aivan sormenpäät hellänä rakentamisesta.5h rakentelin ja sain etupään iskareita vaille valmiiksi ja keskidiffin kiinnitettyä.

Pehmoisia ovat muuten ruuvit. Pyörähti perädiffistä yksi kuusiokolopultti pyöreäksi. Pitää vaihtaa, kun vain jaksais kaivaa dremelin esiin. Toivottavasti lähtee pois, oli aivan helkkarin tiukasti kiinni.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #72 : 16.12.14 - klo: 22.57 »
Laitoinkohan liikaa öljyä diffiin? Etupään diffi pyörii nätisti, mutta takapää vähän nihkeämmin.. Kuin rattaat hakisivat paikkaansa.?

Meinaa olla aivan sormenpäät hellänä rakentamisesta.5h rakentelin ja sain etupään iskareita vaille valmiiksi ja keskidiffin kiinnitettyä.

Pehmoisia ovat muuten ruuvit.
Täyteen ne diffit kuuluu laittaa.

L-muotoisilla kuusiokoloillako ruuvasit?
.."normaalit" meisselimalliset on paljon kätevämpiä ja käsille ystävällisempiä, niitä löytyy lähinnä vain rc-liikkeistä, t-kahvaisia kyllä muualtakin. Noi laadukkaat kuusiokolomeisselit on yleensä mitoitukseltaan tarkempia kuin L muotoiset ja t-kahvaset mitä löytyy autotarvikeliikkeistä ja vastaavista puljuista. Hyvillä avaimilla ei kannat pyöristy niin helposti, toki ruuveissakin voi olla eronsa...
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #73 : 17.12.14 - klo: 04.02 »
No mistähän johtuu karhea rullaus tasauspyörästön osalta?

Joo, käyn tänään hakemassa paremmat avaimet.

Poissa Elmaurizio

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #74 : 17.12.14 - klo: 07.47 »
Laitoinkohan liikaa öljyä diffiin? Etupään diffi pyörii nätisti, mutta takapää vähän nihkeämmin.. Kuin rattaat hakisivat paikkaansa.?

Meinaa olla aivan sormenpäät hellänä rakentamisesta.5h rakentelin ja sain etupään iskareita vaille valmiiksi ja keskidiffin kiinnitettyä.

Pehmoisia ovat muuten ruuvit.
Täyteen ne diffit kuuluu laittaa.

L-muotoisilla kuusiokoloillako ruuvasit?
.."normaalit" meisselimalliset on paljon kätevämpiä ja käsille ystävällisempiä, niitä löytyy lähinnä vain rc-liikkeistä, t-kahvaisia kyllä muualtakin. Noi laadukkaat kuusiokolomeisselit on yleensä mitoitukseltaan tarkempia kuin L muotoiset ja t-kahvaset mitä löytyy autotarvikeliikkeistä ja vastaavista puljuista. Hyvillä avaimilla ei kannat pyöristy niin helposti, toki ruuveissakin voi olla eronsa...


Diffin oikea täyttö 1/8 krossareissa ym. on hyvä tehdä niin että täyttää öljyä ristitappien päälle n.1mm verran, ja sit kun laittaa diffin "kannen" kiinni niin sit pyyhkii välistä tihkuvat pois, näin diffiin ei tule liikaa öljyä, koska jos diffiin täyttää liian täyteen niin sen sisälle tulee liikaa painetta ja tämä taas voi aiheuttaa helposti sen että diffi rupeaa vuotamaan helposti, hyvä kikka on myös asennusvaiheessa laittaa diffien ulostulojen akseleihin jotain vähän paksumpaa rasvaa/vaseliinia koska tällä voidaan ehkäistä öljyn vuotamista ulos tätä kautta.

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #75 : 17.12.14 - klo: 08.02 »
Eli voisi olettaa että laitoin liikaa, koska etudiffi pyörii tosi sulavasti ja takadiffi vähän kuin harraisi vastaan. Pitää avata ja täyttää uudelleen se vain ristikkoon asti. Etudiffin kun täytin siihen saakka. Harmi kun ohjeissa ei ollut öljymäärästä tietoa. Olisi kerralla saanut laitettua oikean määrän. Yllätyksenä oli se että ne oli valmiiksi kasattu  :azn:

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #76 : 17.12.14 - klo: 08.32 »
Voihan olla että toiseen diffiin on eksynyt ylimääräinen shimmi tai toisesta jäänyt yksi pois. Pieni karkeus ei kai ole vaarallista uusilla osilla. Vetristyy ja ajautuu sisään sitten ensimmäisellä ajokerralla.

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #77 : 17.12.14 - klo: 09.33 »
Jep. Avaan ja tarkistan tehdasasennuksen vielä kerran.

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #78 : 17.12.14 - klo: 23.31 »
Eipä se avaamalla kummemmaksi muuttunut, mutta onneksi sentäs sain auki. Ylikoon torxilla aukesi ilman minkäänlaista väkivaltaa. Öljyt laitoin ristikkoon asti. Pientä epäharmoniaa tuntuu olevan edelleen, mutta eiköhän se vetristy vielä kun pääsee liikkeelle. Oli vetreämmän oloinen, kun se kansi oli hieman löysemmällä.

Sain tänään peräpään kasattua, vielä pitäisi kiinnittää siivelle teline ja koko hässäkkä kiinni chassikseen. Huomenna jatkuu urakka. Iskarit seuraavaksi nuoden jälkeen.

Kelpaako perus vaseliini tuonne niveliin?  Connection cuppien sisälle siis.

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #79 : 18.12.14 - klo: 22.45 »
Voi helkkarin foorumisofta, kun ei anna kysyä kysymystä. Joten jaaritellaan tähän varmasti täytettä, jotta tämä luulisi että kirjoittaisin jotain uutta.

Kysymyksenäni olisi sellainen, kun tämä TR8Te tuli nyt sitten rakennettua, mutta tuntuu kuin se auraisi aivan jesuksen paljon takaa.
Linkkiä kuvaan: https://www.dropbox.com/s/o43jzao4ybr49o0/FullSizeRender.jpg?dl=0
Onko todellakin tarkoitus aurata näin paljon? Saako säädettyä mitenkään? Ei varmaan, vaan pitäisi ostaa lisäpalikkaa mitä ilmeisemmin. Camberia pystyy linkkien asentoa muuttamalla kyllä, mutta tuota aurauskulmaa mietin.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #80 : 18.12.14 - klo: 22.59 »
Silmämääräisesti kuvasta katsoen näyttäisi ihan normirajoissa olevan tuo auraus.
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #81 : 18.12.14 - klo: 23.03 »
No hyvä. Otti vain silmiin, kun oli aivan omiin silmiin aika iso heitto.

Ihmettelin toki, että tehtaaltako ne laittaisi aurauskulmat ihan päin honkia.  :huh:

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #82 : 18.12.14 - klo: 23.09 »
No hyvä. Otti vain silmiin, kun oli aivan omiin silmiin aika iso heitto.

Ihmettelin toki, että tehtaaltako ne laittaisi aurauskulmat ihan päin honkia.  :huh:

Tyypillisesti ne on luokkaa 3 astetta. Kannattaa tietenkin vielä varmistaa, että takahubit on oikein päin.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #83 : 18.12.14 - klo: 23.41 »
Omaan makuun aurasi aivan liikaa. TeamC:n T8Te V2:ssa tuo oli onneksi säädettävissä.
kuinka ajettavuus säilyy kun heitetään 6s setuppia kiinni? 4s:llä auto ainakin täysin kontroltoitavissa. Kestääkö paikat 6s:n kokoonpanoa?
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #84 : 19.12.14 - klo: 04.16 »
Kaikki hilut on tismalleen kuten niiden pitääkin olla. Katoppa kun nyt selkis miksi toinen maksoi 215e, kun tuo T8Te maksoi sen 400e ;)


Edit: Löytyi tämä tukivarren kiinnityspalikka, jossa on nuo aurauskulmapalat. Sopiikohan tuo ihan yks yhteen, jos tuon oman auton asteet on karvan liian reipasta sorttia.?
http://fi.eurorc.com/product/812/teamc-arm-mount-4

Muoks 2:
Mittasin renkaan takaa ja edestä etäisyyden. 38cm takaa ja 36,7 etupuolelta. Eli 1,3cm oli eroa 14cm matkalla. Hmm.. Eli onko se sitten 5°.
« Viimeksi muokattu: 19.12.14 - klo: 04.57 kirjoittanut Zufee »

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #85 : 28.12.14 - klo: 14.15 »
Sopiiko nämä voimansiirron nivelien suojaksi?

Kysytään nyt jos jollain sattuisi olla tällaisia.  :azn:

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #86 : 28.12.14 - klo: 14.48 »
Jos haluat halvalla päästä, ostat tarpeeksi isoa kutiste sukkaa suojaksi.
On sitten oma asia haluaako sen lämmittää tai kiinnittää muilla keinoilla.
Tästä autosta ei itsellä kokemusta, mutta jotkut mallit syö näitä todella suuria määriä. Itsellä kokemusta parista muusta mallista samalla alustalla ajaessa.

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #87 : 28.12.14 - klo: 14.51 »
Kutistesukkaa aluksi laitoin, mutta kun pitää olla niin järeää, että sitten se jää useamman millin auki akselin puolelta auki. Ellei sitten laita kuumaliimaa akselin ympärille ja tekisi sillä lailla "suljetun" tilan kupille.

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #88 : 28.12.14 - klo: 14.58 »
Toinen vaihtoehto on päistä lämmittäminen tai nippusiteillä .. Siis mielikuvitus on rajana

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« Vastaus #89 : 28.12.14 - klo: 15.00 »
Laitampa tuumasta toimeen siis!  :grin: