Kirjoittaja Aihe: Diffi rasvasta?  (Luettu 8917 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Diffi rasvasta?
« : 28.09.02 - klo: 22.03 »
Mikä siis on diffi rasva tai siis sehän on tasauspyörästö rasvaa mutta kuinka usein sitä kannattaa (pureten alpha ) laittaa ja mitä hyötyä siitä on ja minkäs hintasta se on ja minkä merkkistä kannattaa ostella?

PS.Näin muuten eilen ekaa kertaa poxsissa lukevan tekstin (ainoastaan yli 14 vuotiaille THIS IS NOT A TOY!) Meinasin purskahtaa tai oikeestaa purskahdin nauruun  :lol:  ku luin ton "this is not a toy" Ei ole lelu vai!(melkee haj :mrgreen: oo kätee)
täysii

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Diffi rasvasta?
« Vastaus #1 : 28.09.02 - klo: 22.10 »
No nuo RS autot ON leluja!  :lol:
Niillä tee YHTÄÄN mitään, heitä autolla vaikka vesilintua.
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Diffi rasvasta?
« Vastaus #2 : 28.09.02 - klo: 22.34 »
Joo, niin ne on.

Rasvoista vähän... Mitä jaksan kirjoitella :wink:
Ensinnäkin, osta halvimpia rasvoja mitä löydät, koska yleensä niissä ei laatu vaihtele, vaan pakkaaja. Saman valmistajan. Eli ei mitään kyoshoja. Rasvoja saa aika monesta paikkaa ja niitä kannattaa olla eri paksuisia ja enemmän kun yks purkki. Myös iskariöljyjä. Niitä mulla ainakin on, diffiöljyjä vaan pari purkkii :|

Paksuudella vaikutetaan ajo-ominaisuuksiin. Ideana on että keskellä ja edessä ja jäykkää tavaraa, yleensä vähintään 10 000. Ja takana mahdollisimmn löysää, jotta olisi herkkä. Ja taakse ei tartte laittaa täyteen diffiä. Laita taaksen esim. ihan crc:tä. Huom! muistathan tiivistää diffien raot esim. kynsilakalla tai kontaktiliimalla

Sun kärryssä ei taida keskidiffiä olla.

Vaikutuksia on monia ja kaikki vakuttaa kaikkeen mutta tässä joitain esimerrkkejä.
Keskellä jäykempi öljy tuo vetoa enemmin taakse ja näin parantaa kiihtyvyyttä. Toisaalta, perä lähtee helpommin mutkasta ulos kiihdyttäessä.

Edessä jäykempi öljy: mutkaan voi ajaa kovempaa, huomaa erityisesti mutkasta ulos kiihdyttäessä.

Jäykemmät öljyt ei päästä tehoa niin paljon hukkan (pyörien sutiminen) kun löysät mutta löysät on helpompi ajaa.

Iskareiden jäykkyyttä pystyy säätää männillä, jousilla ja öljyillä.

Itse käytän:
Iskarit:
edessä:
-mäntä 2x 1.4mm
-jouset musta
-öljy 400
takana:
mäntä 2x 1.4mm
-jouset musta
-öljy noin 350, ehkä vähän alle(sekoitus)

Diffit:
-edessä 10 000(kun ei oo jäykempää)
-takana crc
-keskellä 10 000(kun ei oo jäykempää)

Öljyjä voi kysellä vähän joka kaupasta ja ostaa sen halvimman, kysy esim. Timo Jalakselta, Hobbymanilta, Hobbypeoplesta jne... jne...

Tulipas tässä sepustettua, toivottavasti ei turhaan :mrgreen:

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Diffi rasvasta?
« Vastaus #3 : 28.09.02 - klo: 22.36 »
Ainii ethän sä iskareistä mitään kysynytkään, no tulihan siitäkin jotain...

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Diffi rasvasta?
« Vastaus #4 : 28.09.02 - klo: 22.44 »
Joo kertaus on opintojen äiti (menikö se noin?) :)
Mul on iskari öljynä shcumin 55 käytän sitä koska ajan molemmilla alustoilla sekä soralla että asfaltilla...
Kyl toi pureteni sopii mulle ihan hyvin ainakin ekaks polttikseks (tuli äsken kyllä haukuttua pureteni mut ei sil nyt väliä :oops: ? :lol:
täysii

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Diffi rasvasta?
« Vastaus #5 : 28.09.02 - klo: 22.45 »
Taitaa olla muodissa tuo harrastepakettien mollaaminen?
Ainakin kaikki "pro"kuskit, ovat vain omiaan hehkuttamassa.
Anna se vaikka mulle jos ei tekniikka riitä pitämään sitä kunnossa.
Kyllähän se rautakankikin rikki menee.

Tohon, alkuperäiseen. Jos tosiaan joudut diffiin rasvaa/öljyä LISÄÄMÄÄN ajoittain, niin kannattaa tutkia missä se reikä on, josta se rasva sieltä on kadonnut. Tai kaapia reunoille lennellyt usein ihan käyttökelpoinen rasva rattaisiin.
Siis sitä uutta purtiloa odotellessa.
allekiroitus

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Diffi rasvasta?
« Vastaus #6 : 29.09.02 - klo: 07.55 »
Noh itselläni on asson 30 edessä ja keskellä ,mutta niissä on 100000 mukana ja takana on 30 ja jousissa 30.[/i]

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Diffi rasvasta?
« Vastaus #7 : 29.09.02 - klo: 10.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Rc hemmo"
Noh itselläni on asson 30 edessä ja keskellä ,mutta niissä on 100000 mukana ja takana on 30 ja jousissa 30.[/i]


Mistäs lähtien jousiin on öljyä laitettu :o  :lol:  :mrgreen:

Tosta autojen haukkumisesta... Eikös sulla ollu tomsson joku sähkö rtr? Kai sun pitäis tietää! Väitätkö että pysyy aina kiltisti kasassa?

Sillon kun mulla oli wild dodge ram(parempi kun rtr alpha)ni KERTAAKAAN ei pysynyt koossa yli kahta tuntia, siis ettei ois tarvinnu lähtee kauppaan.  Ja mä tein sillä kyl muutakin kun hyppisin!

Noi ei tod oo ainoot kyoshon autot kun ei pysy kasassa.

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Diffi rasvasta?
« Vastaus #8 : 29.09.02 - klo: 12.09 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"

Tosta autojen haukkumisesta... Eikös sulla ollu tomsson joku sähkö rtr? Kai sun pitäis tietää! Väitätkö että pysyy aina kiltisti kasassa?


On Alpha juu. Eipä tuossa rikki ole koskaan ollut muutakuin nopari, jonka hajoamista ei kyllä voi pistää minkään muun piikkiin kun liian kireiden koneiden.
Ja on tuolla hypittykin vaikka pääosin asfaltilla onkin ajettu.
En tiedä sitten, onkohan minulle osunut joku perjantaikappale joka kestää tavanomaista paremmin?
allekiroitus

Poissa coronet

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Diffi rasvasta?
« Vastaus #9 : 29.09.02 - klo: 12.23 »
Miekii vähä ihmettelen noita Rchullun kommentteja aina. Itelläni on Tamiyan halvin auto ja hyvin on kestänyt. Voiko olla Rchullulla oli sattunu todellinen maanataikappale jossa oli valmistusvirheitä enemmän kuin Windowssissa?
Tamiya roks.

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Diffi rasvasta?
« Vastaus #10 : 29.09.02 - klo: 12.37 »
No sitte on sattunu noita maanantai kappalaeita vähän jokaselle. Oon kuullu monelta tollasta kommenttia ja itellä on kokemusta kahden auton verran. Itse asiassa, eka auto kesti paljon paremmin ku toka.

Poissa nitro

  • Tulokas
    • Profiili
Diffi rasvasta?
« Vastaus #11 : 29.09.02 - klo: 20.10 »
onko noi diffiöljyt muuten samaa tavaraa mut vaan eri jäykkyyttä kun iskariöljyt?

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Diffi rasvasta?
« Vastaus #12 : 29.09.02 - klo: 20.13 »
jeps, siliconiöljyjä kaikki. Se on parasta ku sen viskositeetti ei vaihtele niin paljon lämpötilan mukaan. Onhan niitä muitakin mut harvemmin niitä käytettään...

Poissa matti

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
...
« Vastaus #13 : 29.09.02 - klo: 20.26 »
Tuntuu tuo Kyoshon autojen mollaaminen olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.
Oma mielipiteeni Kyoshosta (kahden auton kokemuksella, toinen Baja Beetle ns. aloitus auto ja toinen Inferno MP-5) on että osat menee rikki enemmän käyttäjän virheen takia, kuin valmistus/laatuvirheestä.
Toinen asia sitten on, kuinka kauan rikki menneiden osien tilalle saa odottaa uusia. Itse vaihdoin laji lähinnä Prohobbyn toimintaan kyllästyneenä.
Myös hinta on suolainen.
Masami is back

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Diffi rasvasta?
« Vastaus #14 : 29.09.02 - klo: 20.30 »
oliks sul baja beetle sähkö vai polttis? mul on ollu kummatkin ja sähkö toimi kohtalaisesti mut polttis... :evil:

Poissa iskela

  • Tulokas
    • Profiili
Diffi rasvasta?
« Vastaus #15 : 26.11.02 - klo: 22.44 »
mulla on kyoshon perus polttis enkä ole huomannut parissa vuodessa siinä vielä minkäänlaista vikaa (sähköpuolella kyllä). Täällä vaan morkataan kaikkia vähankin halvempia autoja(etenkin kyoshoa). halpuus ei välttämättä aina ole heikkoutta.
Mainittakoon myös että on mulla marui hunterkin (sisä autona) :D , kestänyt hyvin tähän asti. Aina seinnään osuessaan renkaat irtoilee mutta ne on helppo laittaa takaisin. Halpa auto = helppo korjata, jos et osaa niin osta uus.

 :x jos joku alottelija kysyy että mikä ensimmäiseksi autoksi niin heti on kovimmat rc-autoilijat kehumassa niitä perkuleen kalliita autoja. on ne rc:itä nikotkin. :evil:

Poissa hekopappi

  • Jäsen
    • Profiili
Diffi rasvasta?
« Vastaus #16 : 27.11.02 - klo: 21.44 »
mikähän sitte mun mega forcessa on , kun talvella sudittelee pihalla, niin aina sinnepäin mihin kääntää,niin sisemmänpuolimmainen rengas vain vetää.  kun ratti on suorassa niin silloin vetää kumpikin rengas..  johtuuks jostain diffirasvaongelmista. takana ei oo mitään ongelmaa?

 no kuiteski toka propleema.. käytin etudiffii auki ja pistin sisäseinämiltä rasvaa rattaisiin...  sitte kokosin ja kun laiton motin tulille ja kaasua niin kuinka ollakkaan...._       eturenkaat pyöri taakse päin ja takarenkaat eteenpäin :?


 voiko olla että laitoin vaan jotenki väärinpäin sen diffin sinne eteen takasi!!


     kiitos jo etukäteen vastaajille!!
readysetit on maailman parhaimpia autoja mitä mä ikinä tiiän!!!!

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Diffi rasvasta?
« Vastaus #17 : 27.11.02 - klo: 21.55 »
Lainaus käyttäjältä: "hekopappi"

 no kuiteski toka propleema.. käytin etudiffii auki ja pistin sisäseinämiltä rasvaa rattaisiin...  sitte kokosin ja kun laiton motin tulille ja kaasua niin kuinka ollakkaan...._       eturenkaat pyöri taakse päin ja takarenkaat eteenpäin :?
 voiko olla että laitoin vaan jotenki väärinpäin sen diffin sinne eteen takasi!!


99.99% varmasti se diffi on väärinpäin siellä.
allekiroitus

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Diffi rasvasta?
« Vastaus #18 : 27.11.02 - klo: 21.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
99.99% varmasti se diffi on väärinpäin siellä.


ei vaan 100% :wink:

Poissa Tomsson

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Diffi rasvasta?
« Vastaus #19 : 27.11.02 - klo: 22.01 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
99.99% varmasti se diffi on väärinpäin siellä.


ei vaan 100% :wink:


No juu, mutta 99.99% siksi, että mikään ei ole mahdotonta.
Älä koskaan sano ei koskaan  8)
allekiroitus

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
Diffi rasvasta?
« Vastaus #20 : 27.11.02 - klo: 22.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
99.99% varmasti se diffi on väärinpäin siellä.


ei vaan 100% :wink:


No juu, mutta 99.99% siksi, että mikään ei ole mahdotonta.
Älä koskaan sano ei koskaan  8)


heh, arvasin et sanot ton :lol: