Kirjoittaja Aihe: ProStock on syntynyt !  (Luettu 32581 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« : 29.09.02 - klo: 11.18 »
(HUOM. Tämä on sama topic ja alla on sama kirjoitus, jonka ostikkona oli aiemmin "Harrastelijaluokka TJH-10". Koska avoimen luokan syntysanat on lopultakin lausuttu, muutin topicin otsakkeen ajan tasalle. Katso kommentit 6.10.02.)


Syvä kumarrus lajiryhmälle ja Mäntsälän kisojen järjestäjille ennakkoluulottomasta ajattelusta ja kentän äänen kuuntelemisesta! Mäntsälän kisoissa ajetaan kokeiluluokkana uusi harrastelijaluokka TJH-10!

Nyt onkin sitten meidän harrastelijoiden tehtävänä vastata tarjoukseen, ja osallistua sankoin joukoin. On nimittäin sillä lailla, että kokeiluluokat eivät kauaa elä, ellei niihin osallistuta. Kaikenlainen ujous siis unohduksiin, ja reippaasti mukaan!

- - - - -

Mutta mutta, on yksi juttu, mikä ei ole hyvin. Se on lisenssipakko. On ristiriitaista, että harrastelijoille, siis ei-aktiivi-kisaajille tarkoitetussa luokassa edellytetään kilpailulisenssiä. Nimenomaaan harrastelijoillahan sitä juuri ei ole, ja sellaisen hommaaminen loppuvuodesta tekeekin kisasta jo varsin kalliin.

Pitää muistaa, että Harrastaja-luokan kohderyhmä on samaa ja samankaltaista porukkaa, joka osallistui viime talvikauden alue-8:n MN-10-luokkaan. Ja mitenkäs se olikaan, tuossa luokassahan ehtona oli, että lisenssiä ei saa olla! Siksi, että luokka oli tarkoitettu harrastelijoille!
Hyvää tarkoittava, hieno kädenojennus harrastelijakuskeille on alusta lähtien tuomittu epäonnistumaan pienen sääntöpykälän vuoksi. Se ei kai ole tarkoitus? Loppuvuoden ensimmäinen kokeilu pitää voida järjestää ilman lisenssipakkoa!

Nyt pojat epäbyrokraattinen ote asioihin, ja äkkiä poistamaan lisenssipakkoa TJH-10:stä!

---
Edit 6.10.02: Topicin otsikko muutettu - ks. kommentit 6.10.02!

Poissa winqqu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #1 : 30.09.02 - klo: 10.38 »
Tuon lisenssipakko ei ole mikään outo, tuleehan kaikkien AKK.n alaisiin kisoihin osallistujilla sellainen olla. Luokasta riippumatta.

Toinen juttu on tuo TJH, "touringjuniorharrastelija" !!  Mitä uutta tämä nyt muka tuo normaaliin stanuluokkaan. Tässä on pitkin kesää jauhettu uusista tuulista parantaa nykyistä stanua tai perustaa uusi ihan OIKEA pro-stock luokka. Tämä ei ole sitä !

Me ei ajeta,

edit: typo
THR

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
TjH
« Vastaus #2 : 30.09.02 - klo: 11.08 »
Lainaus käyttäjältä: "winqqu"
Tuon lisenssipakko ei ole mikään outo, tuleehan kaikkien AKK.n alaisiin kisoihin osallistujilla sellainen olla. Luokasta riippumatta.

Toinen juttu on tuo TJH, "touringjuniorharrastelija" !!  Mitä uutta tämä nyt muka tuo normaaliin stanuluokkaan. Tässä on pitkin talvea jauhettu uusista tuulista parantaa nykyistä stanua tai perustaa uusi ihan OIKEA pro-stock luokka. Tämä ei ole sitä !

Me ei ajeta,


Todella outo asenne Winqqu. Tässähän yritetään kehittää ja kokeilla uutta luokkaa. Pyrkimyksenä oli että papat saa ajaa oman ikäisten kanssa ilman ylä ikärajaa eikä "hävetä" junnujen kanssa. lisäksi kisa ei olisi juuri niin tiukkaa kuin oikessa Tj:ssä. Papoille voisi olla oma Pm (pappamestaruus), Nm ja SM kisan sivussa. Mikä Tökkii, Outo suhtautuminen.

Mitä pro Stock luokkaan tulee asia ei todellakaan ole niin yksinkertainen. Moottorin löytäminen on todella vaikeaa, johtuen monista maahantuojista. Tosin sekin asia on harkinnassa.

KAIKKI AJAMAAN !
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa winqqu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #3 : 30.09.02 - klo: 11.40 »
CAi : Älä käsitä kommenttiani väärin, en oikeasti ymmärrä mikä TJH.n ero on Tj.hin. Jos kisat ajetaan samoilla säännöillä ja samoilla koneilla on uutuuden viehätys aika olematon. Ei se ole mikään "häpeä" ajaa junnujen seassa helkkari vieköön. Nykyisen stanuluokan ärsyt minun käsitykseni mukaan ovat, 1. surkea moottori, 2. sääntökirjan ikärajat, 3. nimi: junnuluokka.

Omat visioni:
1. 17t tai 19t kone säädettävällä ennakolla
2. Ei ikärajaa (Nm, Sm?)
3. Stock-10 tai Pro-Stock

Arvaan että tämän suuntaista siellä kaavaillaan..
Olli, jos (kun haastetaan :D ) itse lähdet joskus kisaamaan, niin millaiseen luokkaan haluaisit itse osallistua ??
THR

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Pienin askelin...
« Vastaus #4 : 30.09.02 - klo: 12.57 »
Olen täsmälleen samaa mieltä Winqqun ylläolevasta listasta. Mutta kun olen nähnyt, miten tahmeasti tällaiset asiat etenevät, otan tyytyväisyydellä vastaan edes sen vähän, mitä annetaan. Pitää muistaa, että tämä on kädenojennus lajiryhmältä.

TJH-10 ei todellakaan tuo mitään uutta itse luokan sääntöihin. Mutta se on hyvä alku, josta aikanaan syntyy varsinainen pro stock-luokka! Pienin askelin...

Tulkaa vaan THR:läiset ajamaan! Jos tätä tilaisuutta ei käytetä, miten voimme myöhemminkään saada uskottavuutta asiallemme?

Poissa winqqu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #5 : 30.09.02 - klo: 13.49 »
Tosi juttu Vesa, tämäntyyppisten kokeilujen huomioarvo on paljon suurempi kuin itse sääntövirittelyjen, joten pelkkä osallistuminen on tärkeää jotta jälkeenpäin voisi analysoida ja kehittää eteenpäin.

Olet varmasti huomannut että raahaan perässäni jatkuvasti 3-5 uutta harrastajaa. Osallistumattomuutemme johtuu ensiksi siitä että vain minulla on lisenssi eikä kundeilla ole halua sitä ottaa enää täksi vuodeksi. Kerholiittymisen lisäksi se on aikamoinen lappuleikki jonka ymmärrettävästi mielummin tekee koko kalenterivuodeksi.
Toiseksi olen heittänyt kuikkaa kaikilla stanukoneilla enkä halua niitä enää yhtään lisää...

Muuten tässä luokkakokeilussa on kivasti säpinää havaittavissa ja toivon että Alue-8 toisi jotain uutta tämän suuntaista.
THR

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Come on!
« Vastaus #6 : 30.09.02 - klo: 14.33 »
Hyvä, mukaan vaan. Valitsen sulle jonkin myllyn löysemmästä päästä, niin ei moottorin puute pääse estämään osallistumistasi. Kuikka pitäköön omansa.

Lisenssiongelma on todellinen, juuri siitä tämän topicin aloitinkin. Pelkään, että varsin moni potentiaalinen pro-stockari jättää tulematta samasta syystä, jonka kerroit olevan THR-veljiesi vaivanakin.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Come on!
« Vastaus #7 : 30.09.02 - klo: 14.33 »
Edit: tuplalähetyksen poisto

Poissa winqqu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Come off!
« Vastaus #8 : 30.09.02 - klo: 14.44 »
Älä yritä, kuikka saa pian sinunkin myllyn...    :mrgreen:
THR

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
luokat
« Vastaus #9 : 30.09.02 - klo: 17.24 »
Suomessa ei riitä harrastajia! Onko se sitten hienoa kun kaikille on oma luokka? Minusta KAIKKI sopii hienosti TS-10 ja TJ-10. TS-10 voi ajaa sillä 17 ta 19t koneella jos haluaa. Ne kuskit jotka haluaa ajaa sillä ajavat todennäköisesti kovempaa sillä kuin 12t koneella. Stanuluokka sopii kaikille alottelijoille. stanusa pärjää pienemmälläkin budjetilla. Voi ostaa 2400 akut ja pari konetta. Ajamallahan ne tulokset tehdään. sisällä on niin pienet radat että vehkeet ei ratkaise niin paljoa.
Foam luokka on ihan hyvä kokeilu, ja se ei edes välttämättä vie pois kuskeja TS-10.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Re: luokat
« Vastaus #10 : 30.09.02 - klo: 18.12 »
Lainaus käyttäjältä: "JQ"
Suomessa ei riitä harrastajia! Onko se sitten hienoa kun kaikille on oma luokka?


Yksi perusjuttu, jonka kaikki näkyvät jatkuvasti unohtavan: TJH-10 tai Pro Stock, tai mikä tahansa avoimen luokan nimi olisikaan, ei välttämättä vie nykyisistä luokista yhtä ainoata osallistujaa.
Sen sijaan, ja tämä on koko homman pihvi, sen tarkoitus on houkutella mukaan niitä, jotka muuten eivät osallistuisi! Jos olet Jose yhtään kuulostellut supinoita Torpassa, niin tiedät, että yksistään VAU:sta alkaa löytyä näitä tapauksia 6 kpl + Winqqun opetuslapset (siis Winqqu ja seitsemän kääpiötä :lol: ). TapHaap kertoo omasta lähipiiristään Tarspereelta löytyvän saman verran. Nääs.
Näyttöä saatiin viime talvena kun MN-10 ja Hiekkaharjun Pappa-luokka keräsivät kumpikin kymmenkunta eri kuskia. Heistäkin lasken ainoastaan 2 mukaan ylläoleviin Winqqun kääpiöihin.

Siis vielä kerran: ProStock ei vie kuskeja pois nykyisiltä luokilta vaan tuo niitä lisää yhteiseen joukkoon. Onko se väärin, vai emmekö ole tervetulleita?

On selvää, että tämä ryhmä tuskin tulee edelleenkään saamaan vanhoilta parroilta muuta kuin ylenkatseellista nenänvarren nostoa. Mutta kannattaa miettiä, minkä painoarvon lajin tunnettuudelle ja suosiolle tekee se, että mukana kisaamassa on joukko uusia, opiskelu- ja työelämässä vaikuttavia ennakkoluulottomia heppuja. Siinä voi olla kysymys "kynnysporukasta", joka nopeasti räjäyttää osallistujamäärät. Kuten muualla on tapahtunutkin. En pitäisi sellaista visiota kovin vahingollisena lajille.

Poissa Toke

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #11 : 01.10.02 - klo: 23.30 »
"yksistään VAU:sta alkaa löytyä näitä tapauksia 6 kpl + Winqqun opetuslapset (siis Winqqu ja seitsemän kääpiötä  ). TapHaap kertoo omasta lähipiiristään Tarspereelta löytyvän saman verran. Nääs. "

Ymmärsinkö oikein, Vantaalla ja Tampereella on yhteensä n.20 kaveria joille nykyinen luokkajako ei sovi?
Olisikohan pappasarjan kehittämisen ongelma se että nämä 20 kuskia on ainoita koko Suomen harrastajaporukassa joille nykyiset luokat ei sovi. Pienten kerhojen on aika hankala järjestää kisoja luokalle johon ei omasta porukasta ole osanottajia.
Ja vielä: miksi VAU ei itse järjestä valtakunnallisia kisoja? Ainoa kerho joka tarjoaa vaihtoehtoja nykyisille luokille voisi järjestää kunnon esittelytilaisuuden susirajan takana asuville. Puskaradion avulla toimiva kerhokisa ei oikein asiaa hoida.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #12 : 02.10.02 - klo: 14.07 »
Kysymys ei ole kisailumahollisuuden ja luokan järjestämisestä ainoastaan joillekin tietyille 20 hepulle, vaan sen potentiaalisen harrastajakunnan mukaanottamisesta, joka on loistanut poissaolollaan. Tarkoitan sillä ns. nuoria aikuisia, vanhempiakin aikuisia, junnujen pappoja, ehkä entisiä aktiiviharrastajia jne. Tästä porukasta ovat maailmalla syntyneet ne varsinaiset suuret massat, jotka ovat saaneet lajin (ja toivon mukaan monet kauppiaatkin) kukoistamaan.
Meillä taas on pidetty itsepintaisesti kiinni siitä, että rc-autoilu on ainoastaan junnujen, junnuina aloittaneiden tosiharrastajien, ja ammattimaisten kisaajien harrastus. Muut joutavat painua ...

Jostakin pitää alkaa. Tässä tapauksessa oikeanlaisia heppuja löytyy siis VAU:sta ja Tampereelta. Nääs. Jos tälle porukalle luodaan tilaisuus alkaa kisailla haluamassaan luokassa, on vain ajan kysymys, koska samanlaista ja samanhenkistä väkeä alkaa ilmaantua muuallekin.

Lohja-ilmiö on kuvaava: viime talven MN-10-sarjan osanottajista suuri osa tuli sieltä. He kaikki olivat rc-junnujen isäpappoja, jotka olivat jossakin vaiheessa kyllästyneet radan varrella notkumiseen, ja alkaneet itse ajamaan.
Toinen hyvä esimerkki ovat tamperelaiset. Nääs. Nuorekkaan työpaikan nuorekas porukka alkaa harrastaa omissa tiloissaan, ja on ymmärtääkseni nyt kehittymässä vaiheeseen, jossa lajin toiminta oman kerhon ulkopuolellakin alkaa kiinnostaa.
Kolmas esimerkki olkoon VAU:n Hiekkaharjun vasta-alkajakerho, joka keräsi ja synnytti sekä yksittäisiä "nuoria aikuisharrastajia", sellaisista muodostuneita työkaveriryhmiä, että isäpappa-junnu-cruisailijoita. Osa näistä ajaa nykyisin VAU:n Syndicate-luokassa, joka on VAU:n kerhokisojen suosituin.

Yritän siis sanoa, että Suomessa on olemassa harrastajapotentiaalia, jonka mukaantulo toisi lajillemme arvokkaan piristysruiskeen. Kun viimeaikaisia kisoihin osallistuneiden määriä katsotaan, niin tämä ruiske saisi tulla melko pian. Itse asiassa alan uskoa, että aidon Pro Stock-luokan luominen alkaa olla lajimme jatkuvuuden kannalta varsin tärkeä.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #13 : 02.10.02 - klo: 17.31 »
No eikö VAU voisi olla se kerho, joka järjestää kansallisen kisan juuri niillä säännöillä mitkä tuntuu hyvältä ja siten houkutella tätä mainitsemaasi uutta porukkaa ajamaan?

Poissa Aake

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
tjh-10 tai jotain
« Vastaus #14 : 02.10.02 - klo: 18.19 »
Seuraava Syndicate on Rajatorpassa 13.10. klo 10.00-16.00 eli kaikki halukkaat sinne, jotka haluavat ajaa kovempaa kuin tj-10:ssä ja vähemmällä vaivalla. Ei tarvita lisenssiä eikä kerhon jäsenyyttä eli voi tulla kauempaakin tutustumaan. Kuskit ovat laidasta laitaan. Käsittäisin edelleenkin, että porukka (varttuneemmat harrastajat) haluaa ajaa lujempaa kuin tj-10 menee, muttei halua panostaa tuotekehitykseen liikaa aikaa.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #15 : 03.10.02 - klo: 12.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
No eikö VAU voisi olla se kerho, joka järjestää kansallisen kisan juuri niillä säännöillä mitkä tuntuu hyvältä ja siten houkutella tätä mainitsemaasi uutta porukkaa ajamaan?

Erittäin hyvä ajatus!

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #16 : 03.10.02 - klo: 13.05 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
No eikö VAU voisi olla se kerho, joka järjestää kansallisen kisan juuri niillä säännöillä mitkä tuntuu hyvältä ja siten houkutella tätä mainitsemaasi uutta porukkaa ajamaan?

Erittäin hyvä ajatus!


Ei kyllä voinu tulla vasta nyt ekaa kertaa mieleen... :lol:

Poissa Juho.nordgren

  • Veteraani
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #17 : 05.10.02 - klo: 10.10 »
En kyllä oo vielä näist asioista ihan vielä kunnolla perillä, mutta menköön.
Eli olen nyt tutustunnut syndicate sääntöihin ja huomasin sielä pari huonoa puolta sallittuja renkaita on liikaa ja vakio touring luokassa on ja liikaa sallittuja renkaita. Minä olen vielä ihan aloittelia tässä kisailussa, mutta nuo rengas kulut ovat aika kovat. Eli mitäs jo tuo tjh-10 ei perustuisi tj-10 (muilta osin kuin rakenne määräyksiltä). Eli jos tuohon tjh-10 ja tj-10 tehtäis yksi tyyppi rengas sääntö, tästä on jo ilmeisesti jo puhuttu. Tjh-10ssä voisi rengas olla esim. joku yokomon rengas, koska ne ovat halpoja. Tuo on totta, että tuo nimi on vähän tyhmä esim se pro stock vois olla parempi. Ja vielä yksi kysymys olisiko tämä se niin kutsuttu pappa luokka?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #18 : 05.10.02 - klo: 10.21 »
Suomessa TS-10 ja TJ-10 luokissa saa ajaa neljällä eri Take Off CS rengastyypillä, mutta tietääkseni vain kahta pehmeimpää tuodaan Suomeen. CS-22 rengas on ainoa valinta matolle, koska se on pehmein malli ja tarjoaa parhaimman pidon neulahuopamatolla. CS-27 sopii ulkona vain kuumalle kelille. Tuskinpa pää menee pyörälle, jos joutuu pähkäilemään vain kahden rengasmallin välillä?

Poissa Juho.nordgren

  • Veteraani
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #19 : 05.10.02 - klo: 11.43 »
Aha anteeksi tyhmyyteni no eihän siinä sitten mitään oo mä luulin, että niitä kaikkia 4 rengas tyyppiä käytetään

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Pro Stock
« Vastaus #20 : 05.10.02 - klo: 16.32 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Mitä pro Stock luokkaan tulee asia ei todellakaan ole niin yksinkertainen. Moottorin löytäminen on todella vaikeaa, johtuen monista maahantuojista. Tosin sekin asia on harkinnassa.


Taitaa olla niin, että jos jonkinlaista konsensusta jäädään odottamaan moottorin osalta, niin ehtii hyvinkin pari rc-sukupolvea elämään kehityskaarensa TJ:stä TS:iin ja lopulta huipulle - Pappoihin.

Ainoa mahdollisuus saada Pro Stock-luokka aikaiseksi, on vain käynnistää se, yksinkertaisella säännöllä: moottori on min. 17-lankainen. Ja piste. Kaikilla kauppiailla on sellaisia. Mitä siinä enää harkintoja tarvitaan?

Kun ensimmäinen kausi on eletty, ollaan vähän viisaampia, ja pykäliä voidaan fiilata, jos siltä tuntuu.
Olli, sinä olet toiminnan mies. Eikä Tumppikaan vaikuta virkamieheltä. Ettekö voisi lopettaa harkintaa ja pistää hösseliksi pelkällä ilmoituksella, että nyt se on täällä: Pro Stock.

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #21 : 06.10.02 - klo: 15.37 »
Miltä kuullostaisi, jos Kuusankoskella FinTrack 1 yhteydessä sunnuntaina solukumi- ja C-12 -luokkien lisäksi ajettaisiin Pro Stock 17? Järjestäjän puolesta tämä varmaankin onnistuu, jos vain FinTrack talvisarjan säännöt sen mahdollistaa.

VesaK tai joku muu luokasta kiinnostunut voisi funtsia ja ehdotella sopivia sääntöjä.
- Kone vapaa min. 17 kier
- renkaat?
- ajoaika?
- osallistumisrajoitukset?
- muuta...

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #22 : 06.10.02 - klo: 15.50 »
Esim. tällaiset säännöt:

Moottori:
Käämikierroksia minimissään 17 (valmistajalla ei väliä)

Renkaat:
Sääntökirjan mukaan (eli TakeOff CS-22/27)

Ajo-aika
Kuusi minuuttia

Osallistumisrajoitukset
Vakioluokan säännöt sääntökirjan mukaan (eli ei ikärajoitusta (kyse kun ei ole Nuorten Mestaruus kisasta) eikä kilpailija saa olla ns. kisakuski (eli on sijoittunut kahden viime vuoden SM-kisoissa parhaaseen kolmannekseen)).

Vai prkl olikos Yippo viime SM:ssä parhaassa kolmanneksessa?  :mrgreen:

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
SE ON SYNTYNYT !
« Vastaus #23 : 06.10.02 - klo: 16.17 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
Miltä kuullostaisi, jos Kuusankoskella FinTrack 1 yhteydessä sunnuntaina solukumi- ja C-12 -luokkien lisäksi ajettaisiin Pro Stock 17? Järjestäjän puolesta tämä varmaankin onnistuu, jos vain FinTrack talvisarjan säännöt sen mahdollistaa.

Kuulostaa siltä, että SIINÄ SE LOPULTAKIN ON!!!
Kiitos Mr.Cale ja Heuli. Olenkin ollut havaitsevinani, että teidän suunnastanne kaikkein todennäköisimmin tulevat ne tervejärkisimmät kommentit. Ei siis toki aina, heh...

Nyt eivät Winqqut ja sen seitsemän kääpiötä pääse maanpetturoimaan ainakaan lisenssiverukkeilla, sillä 2003 ekoihin kisoihin hommattu lisenssi on sitten käytettävissä koko vuoden. Ja aikaa hommaamiseen on.

Ja Heuli laittoi säännöt, niinkuin ne on. Osallistujia en tosin rajaisi minkään kisamenestyksen mukaan, vaan kaikki ovat avoimeen luokkaan tervetulleita! Jos vaikka J.Steenari sattuisi olemaan joululomilla Suomessa, tai jos T.Leinoa, J.Levästä, T.Kauppista & Co. muuten ajeluttaisi, niin siitä vaan! Saadaan me "harrastelijat" ainakin kehua olleemme samoissa kisoissa isojen poikien kanssa.

Nyt kaikki kaupasta hakemaan 17-t -konetta! Koko THR on täten haastettu. Samoin kaikki VAU:n syndikaattipapat, ja tietenkin myös tarsperelaiset. Nääs.

---
Edit: Sponsoroin ekoja kisoja lahjoittamalla potun isojen poikien terveysjuomaa lohdutuspalkinnoksi sille, joka jää ekoissa kisoissa viimeiseksi. Edellyttäen, että hän on täysi-ikäinen.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #24 : 06.10.02 - klo: 16.41 »
Jos noi Pro Stock (tai mikä ikinä tuleekaan 17-kiekka luokan nimeksi) kisat pidetään sunnuntaisin samana päivänä kuin Foam, tuskinpa Pro-kuskit tulevat viemään tikkunekkuja harrastajilta kun he ajavat itse foamluokkaa. Näin ei siis tarvita edes mitään rajoituksia, vaan kaikki luokat ovat vapaita.

FinTrackeissa ajetaan virallisina luokkina lauantaisin TS-10 ja TJ-10 ja sunnuntaisin C-12. Eiköhän nuo Foam ja Pro Stock luokat mahdu sunnuntaille hyvin sarjan mukaan kansallisina kisoina, koska ne eivät C-12 luokasta kilpailijoita vie. Näin myös sunnuntai saadaan täyteen kisatapahtumaa.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Heureka, niin se on!
« Vastaus #25 : 06.10.02 - klo: 17.07 »
Jeps. Juuri niin se on.
Nyt kun palaset kolahtivat kohdalleen, niin ei voi kun ihmetellä, että miksi tätä ei aikaisemmin ole hoksattu.
Vanha totuus, että kaikki suuret oivallukset ovat lopulta hyvin yksinkertaisia.

Haasteista unohtui yksi, erikois-sellainen: Reittila, olet haastettu!

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #26 : 06.10.02 - klo: 19.04 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Esim. tällaiset säännöt:

Moottori:
Käämikierroksia minimissään 17 (valmistajalla ei väliä)

Renkaat:
Sääntökirjan mukaan (eli TakeOff CS-22/27)

Ajo-aika
Kuusi minuuttia

Osallistumisrajoitukset
Vakioluokan säännöt sääntökirjan mukaan (eli ei ikärajoitusta (kyse kun ei ole Nuorten Mestaruus kisasta) eikä kilpailija saa olla ns. kisakuski (eli on sijoittunut kahden viime vuoden SM-kisoissa parhaaseen kolmannekseen)).

Vai prkl olikos Yippo viime SM:ssä parhaassa kolmanneksessa?  :mrgreen:


Gaad dämit, kyllähän minä olin. Ajattelin ehdottaa aivan samanlaisia sääntöjä koska nuo toimii, samoilla säännöillä ajetaan kerhokisaa Oulussa. Ajoaika on ainoa mistä joku voi valittaa ettei pääse 6 minuuttia 2400 akuilla, jonka takia meillä ajetaan 5 minuutin eriä. Jos tuollainen kisa Kuusankoskella esim ajetaan Fintrackin yhteydessä sunnuntaina niin olen ilman muuta mukana (siis jos saan ajaa kun olen niin kova kuski :-) ). Nuo kisat on huomattavan paljon tasaisempia kuin TS-kisat...

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Pro-stock
« Vastaus #27 : 07.10.02 - klo: 09.04 »
Luokka tuntuu ihan hienolta

Kaksi juttua:
- Luokan pitää ollaa AVOIN
- 17 t moottorin pääty EI saa ollaa kiinteä, vaan ajoitus tulee olla vapaa.

em. jutuilla varmistetaan luokan menestys
- Kaikki saa ajaa!
- Kaikkien valmistajien kone käy!
- Ei vilunkia
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa winqqu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pro-Stock
« Vastaus #28 : 07.10.02 - klo: 09.24 »
Tulihan se sieltä ... tavoitteilla on taipumus toteutua !

Yhdyn CAi.n kommenttiin täysin, luokan on oltava mahdollisimman avoin kaikille halukkaille rajoittuen ainoastaan moottoriin ja renkaisiin. Mitä enemmän rajoituksia sen vähemmän osallistujia.

Liityn Vesan rinnalle haastajiin: Reittilä, olet haastettu !
THR

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Pro-Stock
« Vastaus #29 : 07.10.02 - klo: 10.50 »
Lainaus käyttäjältä: "winqqu"
Tulihan se sieltä ... tavoitteilla on taipumus toteutua !

Yhdyn CAi.n kommenttiin täysin, luokan on oltava mahdollisimman avoin kaikille halukkaille rajoittuen ainoastaan moottoriin ja renkaisiin. Mitä enemmän rajoituksia sen vähemmän osallistujia.

Liityn Vesan rinnalle haastajiin: Reittilä, olet haastettu !


Katos katos !
Jotenkin alkaa vaikuttaa ihan siltä, että luokkahan on runnottu läpi ihan vaan sen takia, että papat saa haastaa meikäläisen ;)
No nyt ainakin Mäntsälässä on TS-10 mielessäin  8)
Katsomma sitten myöhemmin, josko sais hankittua 17-kiekkasia ankkureita...
Säännöthän vaikuttaa ihan hyviltä.
-Pekka