Kirjoittaja Aihe: ProStock on syntynyt !  (Luettu 32573 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KariM

  • Tulokas
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #30 : 07.10.02 - klo: 11.46 »
Heti mukana! Uskoisin, että TS-porukasta joku "pro" saattaisi uskaltaa ottaa haasteen vastaan. Mutta luokan pitää tosiaankin olla kaikille avoin muutenhan joku tasa-arvovaltuutettu voisi vielä äkääntyä. Jos kisa on FT:n yhteydessä niin lisenssi lompsaan. Kyllä tästä vielä hyvä tulee.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Kalusthoa uusimhan..
« Vastaus #31 : 07.10.02 - klo: 12.17 »
Täytyykin tässä näjemmä alkaa harkita auton vaihtoa. Mitä niitä olikaan niitä Nikkoja ja Assoja ja Tycoja, joita ei kuulemma tarvitse säätää lainkaan?

Onkohan kukaan enää kiinnostunut parista-kolmesta Xpressistä ja laatikollisesta varaosia? Jos vaikka lahjoittaisi ne kerhoille erinomaisiksi "Yritä edes oppia säätämään rc-autoa" -kurssien havaintovälineiksi.

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Pro-Stock 17
« Vastaus #32 : 07.10.02 - klo: 13.32 »
Katos katos !
Jotenkin alkaa vaikuttaa ihan siltä, että luokkahan on runnottu läpi ihan vaan sen takia, että papat saa haastaa meikäläisen ;)
No nyt ainakin Mäntsälässä on TS-10 mielessäin  8)
Katsomma sitten myöhemmin, josko sais hankittua 17-kiekkasia ankkureita...
Säännöthän vaikuttaa ihan hyviltä.[/quote]

Tuossa hommassa voi olla tulevaisuutta ja tiukempia kisojakin luvassa.
Pekka, samat sävelet täältäkin suunnalta, eli kunhan taas kerkän näiltä muilta kiireltäni rc-kuvioihin mukaan niin haaste tulee........
Oletko valmis? 8)
Sponsored by own wallet

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #33 : 07.10.02 - klo: 13.55 »
ProStock... Jossain alkaa hämärästi soida kello...

Ai, niin, Ajettiin about tuonlaisilla säännöillä ProStock17 kilpaa joskus 2000 tai 2001 model-expossa.

Oli hauskaa.

Olen mukana :)

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Pro Stock
« Vastaus #34 : 07.10.02 - klo: 14.05 »
Olisko porukoilla halua ajaa jo Mäntsälässä kokeilumielsessä 17 lankasilla ja vapaalla päädyllä TS säännöillä ?
Eli TJH muuttuisi Pro-Stock 17 luokaksi

Lisenssi vaaditaan jokatapauksessa!
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #35 : 07.10.02 - klo: 15.53 »
Minäkin voisin moista luokkaa ajella mielelläni silloin tällöin.

Poissa Aake

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Pitikin sattua
« Vastaus #36 : 07.10.02 - klo: 21.14 »
Tein koneen luokkaan jo pari viikkoa sitten! Eli vanha LRP X-Generation ja vanha Syndicate -koneen ankkuri 17 X 1, siinä se.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Pro Stock
« Vastaus #37 : 07.10.02 - klo: 21.58 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Olisko porukoilla halua ajaa jo Mäntsälässä kokeilumielsessä 17 lankasilla ja vapaalla päädyllä TS säännöillä ?
Eli TJH muuttuisi Pro-Stock 17 luokaksi

Ne, jotka olisivat tulossa ProStock:iin, vaan eivät TJH:iin, eivät taida ehtiä hankkia lisenssiä, varsinkin, jos sitä ennen pitäisi suorittaa seuraanliittymiskuviotkin. Kun taas monet heistä, joilla lisenssi on, ovat joka tapauksessa mukana TS:ssä.

Trabelina on useimmilla myös moottori. Tarjontaan tutustuminen ja koneen hommaaminen ottaa oman aikansa.
Se osa luokkaan osallistuvista, jotka ovat todella tulossa ekoihin kisoihinsa ProStock 17:iin, haluavat varmasti myös treenailla koneella, ennen kuin tulevat suuren yleisön ja tiedotusvälineiden eteen :oops:

Harmi, tämä olisi istunut hyvin Mäntsälän muutenkin lupaavantuntuisiin kuvioihin. Komeampaa paikkaa ei ProStock 17 olisi voinut aloituskisalleen saada.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #38 : 07.10.02 - klo: 22.44 »
Mää jo hetken ajattelin että pitäiskö ajaa molemmat jos sinne tulee...

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #39 : 08.10.02 - klo: 10.16 »
TS+TSF+TJ+TJH+PS
huh huh...
Ei kai nyt joka pieneen sääntömuutokseen tarvita uutta luokkaa nykyään!
Eikös esim. kahdella pärjäisi. Jos välillä ajetaan sitten 17-lankaisilla tai foameilla niin laitettakoon se kisakutsuun niin kuin ennenkin.
Rehellisesti toivon kylläkin, että ProStock menestyy, niin voidaan sitten TJ10 siirtää historiaan.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #40 : 08.10.02 - klo: 11.42 »
Lainaus käyttäjältä: "JesseT"
TS+TSF+TJ+TJH+PS
huh huh...


Niinpä. Kaks luokkaa (samoilla autoilla) per päivä on ainakin mun mielestä ehdoton maksimi. Sitten toisena päivänä vois ajaa esim C12, foamin ja ProStockin... Tosin on niitäkin jotka haluavat ajaa seka C12 ja foamia ja alkavat tällaisesta järjestelystä pitään meteliä mutta... Ei voi miellyttää kaikkia... Ja nythän noi prostock säännöt näyttää just siltä millä säännöillä me on Oulussa ajettu kerhokisaa jo toista talvea... Hyvin toimii ja kisat on tasasia...

Poissa JesseT

  • Veteraani
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #41 : 08.10.02 - klo: 13.24 »
Myös Eestin pojat ovat dumpanneet 27lankaiset jo aika päiviä sitten. Sieltä opittuna voisi muuten olla järkevää laittaa hiilen maksimi leveys sääntöihin, jotta ei laydownhiiliä käytettäisi. Ne kun tahtovat taas lisätä virrankulutusta, kipinöintiä, lämpöä ja sorvaustarvetta. Joku kuitenkin asentaa sellaiset 17-lankaiseen laajemman tehoalueen toivossa.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Laydown
« Vastaus #42 : 08.10.02 - klo: 14.06 »
JesseT:
Höh, älä nyt kaikkea kivaa etukäteen kerro, pitäähän jää ns. "nysväys" varaa 8)
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa KariM

  • Tulokas
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #43 : 09.10.02 - klo: 12.11 »
CAi:

Vaihdetaan ihmeessä se TjH PS:ään samoilla ehdoilla eli jos kisaajia on tarpeeksi.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #44 : 09.10.02 - klo: 12.28 »
Kari, snää oot ilmiselvästi jo käynyt moottorikaupassa??!! Tunnusta pois.

Poissa KariM

  • Tulokas
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #45 : 09.10.02 - klo: 12.43 »
Enmää mutta kyllähän jokapojalta löytyy yksi 17:nen, ainassii ankkuri.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #46 : 09.10.02 - klo: 13.10 »
... joo, snää tiätty funtsiit, ettei stanukoneita kukaan enää tarvii, ja oot kiaputtanu niistä kymmenisen kiekuraa poies. Ja silleen.

Ei muuten nähdä luolassa tänäpänä. Harjoittele rauhassa. Ja kysele, ketkä aikoo osallistua a) Kapinoihin b) ProStockkiin.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Pro-Stock
« Vastaus #47 : 09.10.02 - klo: 13.48 »
pitäisi saada pitävä tieto nopeasti !
palkinnoissa lukee kylläkin jo TJH-10.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Pro Stock 17
« Vastaus #48 : 23.10.02 - klo: 13.59 »
Mäntsälän TJH-10 ei siis onnistunut, kuten vähän oli odotettuakin. Katsokaas muuten, miten monta sellaista kuskia osallistuu tulevana sunnuntaina Riihimäen kisan TS-, TJ-, ja Pappaluokkiin, jotka olisivat voineet olleet mukana myös Kapinoissa.

Mutta Pro Stock -luokka 17-lankaisilla moottoreilla tuntuu kiinnostavan kovasti. Sekä tässä topicissa nähtujen kommenttien perusteella, että kaikkien "ovensuukyselyideni" perusteella, mitä olen aina tilaisuuden tullen tehnyt.
Aikaisemmat kokemukset suuresta innostuksesta alussa ja laimeasta osanotosta tosipaikan tullen on tosin opettanut realismia, mutta tällä kerralla ei voi olla olla tuntematta sellaista hytinää, että nyt se lähtee!

Jos Mr.Cale laittaa ekan kisan pystyyn Kuusankoskella, on se mitä mainioin asia. Siksi, että silloin on koko kausi aikaa katsoa, miten suosio kehittyy. Eikä lisenssin hankintaa tarvitse kenenkään epäröidä, kun koko vuosi on edessä.

Vaikka Pro Stockista epäilemättä tuleekin uhka TJ-10:lle, tai ehkä sen seuraaja, kuten monet tuntuvat uskovan ja toivovan, ei se alkavalla talvikaudella vielä vaikuttane TJ:n suosioon. Päinvastoin, alkava kausi antaa mahdollisuuden funtsia siltäkin kannalta, onko sääntöjä fiilattava, ja mihin suuntaan.

Oma arvaukseni on, että ekassa kisassa Pro Stock -luokkaan osallistuu enemmän kilpailijoita kuin TJ-10:een.

Ostin muuten ekan ProStock-moottorin. Hintahaarukka varmasti löytyy, mutta tämä kustansi 37€ miinus asevelialennus.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Pro-stock
« Vastaus #49 : 23.10.02 - klo: 14.17 »
Moottoreista....

Esim. Orionilla on ns budjetti kone sisälteän
- Kiinteä-ajoitteinen ruuveilla irroitettava pääty
- Kuulalaakerit !!!
- Lay down hiilet
- 27*1 ja 23*2 ym

Brutto hinta netissä  19,74 €

Eli about 115 FIM

Kone on satakertaa järkevämpi kuin nykyinen stanukone !

Muillla valmistajilla on varmaan vst. budjetti kone[/b][/u]
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #50 : 23.10.02 - klo: 14.49 »
... ja taas ollaan kierretty takaisin syndikateen... tuo syndikate moottorihan oli alunperin hinnaltaan noin 100mk... samakai se on vaikka "vakio" luokka ajettaisiin samalla koneella jota jokainen kauppias voisi myydä... tämä "merkitön" moottori tuskin toisi samoja katteita kuin nykyiset 350mk stanumotit mutta ehkä harrastajia olisi jäljellä myös ensivuonna...

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
nyt alkaisi olla oikeita asioita...
« Vastaus #51 : 23.10.02 - klo: 15.04 »
Eli tämän tyyppistä ollaan hakemassa... lieneekö sitten niin että tuossa olisi pienemmät katteet kuin nyky junnukoneissa, minkä takia maahantuojat tuohon EHKÄ ei lämpene... mutta tuo olisi sitä mitä haetaan.. kuinka kestävä yms. se on ? se jää nähtäväksi.. mutta mikäli on kyseessä syndicate tyylinen moottori, niin niillähän on ajettu pilvin pimein ilman huoltoja, joten se olisi se oikea ratkaisu varmaankin vakioluokan moottoriksi ?

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #52 : 23.10.02 - klo: 15.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
... ja taas ollaan kierretty takaisin syndikateen...


Aika pitkälle se Pro Stockin kohdalla juuri niin onkin. Suurimmat murheet on vain poistettu: moottorit ovat itse huollettavia ja niitä saa kaikilta kauppiailta.

Poissa PJEP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
TJ-10 aika ohi?
« Vastaus #53 : 23.10.02 - klo: 23.07 »
Näyttää siltä, että TJ-10 aika on ilmeisesti ohi. Mäntsälässä osallistujien määrä oli ainakin kovin vähäinen. Itse olen vähitellen kypsynyt ajatukseen, että junioriluokassa tarvitaan tosiaan uusia tuulia eikä nykyinen moottori enää vastaa harrastajien tarpeita.

 Vakiosta siirtyminen viriin vaatii kuitenkin melkein koko kaluston uusimista ja voi olla kynnyskysymys  jatkaako lajia vai ei.  Jos kalusto on n 5 vuoden takaa, menee uusiksi moottorit, akut , laturi ja nopari (ainakin meillä asia on näin).

Uuden vakioluokan tulisi olla sellainen, että siirtyminen kilpaluokkaan olisi kohtuullisen kivutonta. Helpottaisiko uusi 17-lankainen prostock- moottori tätä siirtymistä? Useimmat noparit kyllä sietävät näitä moottoreita, mutta 12-lankaiset ovat siinä rajoilla. Entä mitä 17-lankaiset vaativat akuilta - käykö entiset vakioluokan akut, vai onko oltava uusia NiMH-akkuja ja sitä mukaa uusi laturi?

Selvää on, että kaikki harrastaminen maksaa, mutta jatkuva investointikin alkaa kypsyttää ennemmin tai myöhemmin. Useimmiten kuultu syy lopettamiseen on ollut lajin kalleus tai että kalusto olisi jouduttu pistämään uusiksi.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #54 : 23.10.02 - klo: 23.37 »
17-lankasella saattaa pystyä ajamaan 5 minuuttia kunnolla, säästelemättä siis. Kyllä varmaan nykystanussakin tarttis vähän uudemmat kamat kun 5 vuotta vanhat.  Eikä se viriin siirtyminen välttämättä niin kallista ole, kun ei osta kaikkea ihan huippua heti vaan lähtee päivittään sieltä mistä eniten kiristää ja sitten sitä mukaa kun on budjettia, päivitetään muuta... Niin minä olen tehnyt... ProStock voi olla ihan mielenkiintoinen luokka, saattaapa syntyä muuttoliikettä viristä ProStockiin jos se noilla säännöillä tulee, ellei sitten osallistumista rajoiteta kuten ennen mattoluokissa...
-----
Bugi, oli siis tarkoitus sanoa että 2400 akuilla pitäis pystyä ajamaan 17-lankasella 5 minuuttia...

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Tj-10
« Vastaus #55 : 24.10.02 - klo: 08.48 »
PJEP: Tj-10 aika ei ole missään nimessä ohi. Itseasiassa se ei saa olla olla ohi. Sehän on nimenomaan lajiin sisääntulo luokka S2-10 kanssa.

Th-10 (TjH) ei tule syömään porukkaa pois nykyisestä stanusta tai viristä.

Jos joskus? ajetaan jotain ns. väliluokkaa (pro ?) pitää huolehtia, että se EI syö porukkaa nykyisistä kansallisista luokista TS-10 ja TJ-10.
Muuten alkaa lajin joutsenlaulu, porukkaa ei riitä kolmeen kansalliseen lajiin.
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Pro Stock yritetään tappaa?
« Vastaus #56 : 24.10.02 - klo: 10.40 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Jos joskus? ajetaan jotain ns. väliluokkaa (pro ?) pitää huolehtia, että se EI syö porukkaa nykyisistä kansallisista luokista TS-10 ja TJ-10.


CAi, katso kaikki Pro Stock –luokasta kirjoitetut kommentit. Niissä on mukana painavia näkemyksiä asiallisiksi tunnetuilta lajin harrastajilta. Ne ovat kaikki Pro Stock –luokalle myönteisiä, omasi niiden joukossa.

Olet ehkä myös kuullut kentän mielipidettä, joka tässä tarkoittaa niitä, jotka ITSE ajavat, ja todennut saman kannatuksen, minkä tämä luokka on jo saanut, vaikka metriäkään ei ole ajettu.
Yhteenvetona kaikista kommenteista, siis niiltä, jotka ITSE ajavat, on, että Pro Stock –luokka mahdollisimman yksinkertaisella säännöllä,  17-lankainen ajoitettava moottori +sääntökirja, on ainoa oikea. Kaikki muu on keinotekoista ja väkisin väännettyä.

TJH-10 oli erinomaisen hieno kädenojennus ja omalta osaltani arvostan sitä suuresti. Nyt on kuitenkin jo nähty ja kuultu, että sillä ei valitettavasti ole mahdollisuutta säilyä. Sen ajatus ei kanna. Pro Stock –luokalla sen sijaan on tilaus ja valmiit osanottajat: osa TS-kuskeista, osa TJ-kuskeista, ja lisäksi paljon niitä, jotka eivät koskaan tulisi osallistumaan kumpaankaan mainituista. Tässä on Pro Stockin kantava voima.

Nyt pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen, kuka tahansa lusikkaa piteleekin! Pro Stock –luokan vastaanotto on ollut niin positiivinen, että sitä ei missään nimessä pidä yrittää väkivalloin tappaa. Jos niin tapahtuisi, olen syvästi pettynyt lajissa valtaa pitäviin. Olen ollut käsityksessä, ja uskon niin edelleenkin, että lajin johdossa on vallalla terve järki ja vilpitön halu tehdä työtä lajin hyväksi. Toivon, että se voidaan nytkin todeta. Pallo on lajiryhmällä ja kisajärjestäjillä.

Poissa Aake

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
3 luokkaa
« Vastaus #57 : 24.10.02 - klo: 18.05 »
Jos ajetaan kolmee virallisesti luokkaa, niin ne käsittääkseni olisi TJ-10 (nykyinen kone), Pro Stock, TS-10 (12-lankainen).
Pro Stockiin 17-lankainen vapaa virikone säädettävällä ennakolla, kannattaa unohtaa kaikki kiinteepäätyiset (halpojahan ovat), koska niitä joutuu kikkaileen. Nousu luokasta toiseen vielä kun saadaan tapahtumaan lisenssin kautta B ja A lisenssi, niin siinä se on.
Kerhokisoja ja aluekisoja kannattaa ajella edullisesti Syndicate tms luokassa.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Pro Stock
« Vastaus #58 : 24.10.02 - klo: 19.28 »
VesaK: Vaikka olenkin kriittinen kannanotoissani, haen kuitenkin aina lajin etua.  Tyyliini vain kuuluu sanoa asiat niinkuin ne mielestäni ovat.

Kuitenkin myös itse ehdotin Pro-stock luokkaa ajettavaksi Mäntsälään, mikä oli siinä tilanteessa myöhäistä. Luokka sinänsä ei todellakaan ole huono homma.
Kunhan se ei syö porukkaa pois lähinnä TJ-luokasta.

Itseasiassa voisi olla meidän tiimille hyvä väli(nousu)luokka tuo Pro-Stock.

Kone kyllä voisi mielestäni olla 19*2 jopa 21*2 lankainen vapaalla päädyllä, 17-lankainen kulkee vietävän kovaa oikeen säädettynä 8)

Kehitellään ideaa....järkevästi

Mahtuuko Suomeen kolme luokkaa näillä osanottaja määrillä ???

Aloittelijoille tulee aina olla TJ-luokka!
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
ProStock on syntynyt !
« Vastaus #59 : 24.10.02 - klo: 20.44 »
Olen sitä mieltä että Suomessa ei ole harrastajia kolmeen luokkaan, tai sanotaanko ettei ainakaan per päivä ei riitä kuskeja. Ehkä olis järkevämpi löytää stanuun uusi kone ja muuttaa nimeä niiden joidenkin mieliksi jotka ei kehtaa ajaa "junnu-luokassa"...