Kirjoittaja Aihe: RB S7II  (Luettu 1345 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
RB S7II
« : 23.07.04 - klo: 18.25 »
Tuli tuossa ostettu tuollanen RB S7II kone, siihen RB:n pitkä käyrä ja RB:n 063 pilli.  :mrgreen:  Mites toisilla tuon koneen omistajilla on kone toiminut? Onko ollut mitään ongelmia? Itse laitoin siihen sitten kiinni kyoshon alumiiniset kytkinpalat ja saman valmistajan medium jouset....
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa AQre

  • Jäsen
    • Profiili
RB S7II
« Vastaus #1 : 25.07.04 - klo: 18.56 »
Sanoisin, että erittäin hyvä valinta. Itse olen ajanut S7 koneen läpi yli 40 litraa polttoainetta ja vielä toimii hyvin, tosin puristuksia ei ole enään paljon jäljellä. Nyt ostin S7II:n ja tuo S7 jää varakoneeksi. Toivottavasti on yhtä hyvä tuo uusi kone.

Tuohon mainitsemaasi kytkimeen en ollut itse tyytyväinen. Muuten hyvä, mutta palat kuluvat todella nopeasti ja maksavat paljon. Nyt minulla on käytössä hobaon kytkinpalat ja kyoshon pehmeät jouset. Mielestäni pehmeillä jousilla on helpompi hallita nuiden koneiden tehot. Vääntöä nuista löytyy riittävästi myös alakierroksilla.

Mika R

  • Vieras
RB S7II
« Vastaus #2 : 26.07.04 - klo: 12.25 »
kai toi riippuu radastakin; jos on paljon hyppyjä jotka vaatii nopeat kiihdytykset ja vähemmän loivia kaarteita, niin voisin kuvitella että alukytkimen etuna voisi olla nopeampi kiihdytys. Ainakin Lavanko ja Jyrkkälä ovat sen verran mutkaisia/pomppuisia että vähemmän siellä pääsee kaasulla ajelemaan, enemmänkin sellasta on/off ajoa.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
RB S7II
« Vastaus #3 : 26.07.04 - klo: 13.10 »
http://koti.mbnet.fi/jaries/RB/rb.jpg

Siinä on meikäläisen RB. Juuri äsken hain postista.
On se tyylikäs tollasella mustalla pillillä.

Poissa AQre

  • Jäsen
    • Profiili
RB S7II
« Vastaus #4 : 26.07.04 - klo: 13.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
kai toi riippuu radastakin; jos on paljon hyppyjä jotka vaatii nopeat kiihdytykset ja vähemmän loivia kaarteita, niin voisin kuvitella että alukytkimen etuna voisi olla nopeampi kiihdytys. Ainakin Lavanko ja Jyrkkälä ovat sen verran mutkaisia/pomppuisia että vähemmän siellä pääsee kaasulla ajelemaan, enemmänkin sellasta on/off ajoa.


Varmasti tuo kytkimen sopivuus riippuu radasta. Tuo on nimenomaan oma kokemukseni meidän radalle, muilla radoilla en ole ajanut. Halusin vain tuoda esille, kun noita palojen keventämisiä ja jäykkiä jousia mainostetaan vähän jokapaikassa, niin se ei välttämättä ole jokaiselle se oikea ratkaisu. Ja tuskin kiihdytyksessä on suurtakaan apua jos renkaat sutii ihan älyttömästi. Se teho pitäisi siirtää jotenkin myös radan pintaan.

Minkäslaisia kytkimiä onroad autoissa käytetään kun en niistä juurikaan tiedä. Noissa voisi kuvitella käytettävän todella jäykkiä jousia ja keveitä paloja paremman pidon takia?

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
RB
« Vastaus #5 : 27.07.04 - klo: 14.08 »
Hyvä kone!! ajoin imatran kisan 28litraa(kisaa ja treeniä) ajetulla WS7II:lla.. yleisesti ottaen sen ei ois edes pitäny toimii enää.. mut lähettiin sillä fiiliksellä et kaikki menee hyvin jos kone toimii ja toimishan se.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Mika R

  • Vieras
RB S7II
« Vastaus #6 : 27.07.04 - klo: 14.28 »
Lainaus käyttäjältä: "AQre"
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
kai toi riippuu radastakin; jos on paljon hyppyjä jotka vaatii nopeat kiihdytykset ja vähemmän loivia kaarteita, niin voisin kuvitella että alukytkimen etuna voisi olla nopeampi kiihdytys. Ainakin Lavanko ja Jyrkkälä ovat sen verran mutkaisia/pomppuisia että vähemmän siellä pääsee kaasulla ajelemaan, enemmänkin sellasta on/off ajoa.


Varmasti tuo kytkimen sopivuus riippuu radasta. Tuo on nimenomaan oma kokemukseni meidän radalle, muilla radoilla en ole ajanut. Halusin vain tuoda esille, kun noita palojen keventämisiä ja jäykkiä jousia mainostetaan vähän jokapaikassa, niin se ei välttämättä ole jokaiselle se oikea ratkaisu. Ja tuskin kiihdytyksessä on suurtakaan apua jos renkaat sutii ihan älyttömästi. Se teho pitäisi siirtää jotenkin myös radan pintaan.

Minkäslaisia kytkimiä onroad autoissa käytetään kun en niistä juurikaan tiedä. Noissa voisi kuvitella käytettävän todella jäykkiä jousia ja keveitä paloja paremman pidon takia?


Joo, juuri näin. Enkä minäkään ole asiantuntija. Ratapuolella homma riippuu pidosta ja moottorista yhtälailla. Itse en ole koskaan ajanut alu-paloilla, vain komposiitti- ja teflonkytkimillä. Ei ole tarvinnut. Pitoahan säädellään myös diffeillä.