Kirjoittaja Aihe: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL  (Luettu 61785 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #120 : 12.02.15 - klo: 16.06 »
nyt on moottori kiinni ja koe ajettu. kyllä täytyy sanoa että on vetoja :cool:
Täytyi tehdä reikä tuohon koppaan että sai mahtumaan sen kiinni kun kaasarin imu kurkku oli pidempi.


« Viimeksi muokattu: 12.02.15 - klo: 20.19 kirjoittanut poju99 »
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #121 : 12.02.15 - klo: 17.44 »
Big poi laitappas videota jos mahollista miten dbxl liikkuu uudella tötskällä  :wink:

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #122 : 12.02.15 - klo: 17.53 »
Täytyy koitaa laittaa viikon loppuna.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #123 : 12.02.15 - klo: 18.49 »
No pirkele, siinähän on uusi konekkin, nyt vasta hokasin kun tuota kuvaa katoin  :smiley:
Meinaatko ajella vakiona vai onko suunnitelmissa viilausta?
Uskoisin että vakiona kestäisi pitempään, sekä kone että auto.

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #124 : 12.02.15 - klo: 18.55 »
No nyt kun kyssyit ni ideana oli pitää kesään asti vakiona ja sitten vähän viilailla mutta ei sitä tiedä miten sitä innostuu.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #125 : 12.02.15 - klo: 20.06 »
Ihan kevyesti kannattaa ottaa ja anna jonkun viilata joka on NÄITÄ laitteita viilannut, vaikka eipä 2-tahtikoneen viilauksessa ihmeempiä muutoksia ole tapahtunut, mutta minusta se alavääntö on tärkeää pitää näissä koneissa, sillä ei vtunkaan merkitystä jos se yläkierroksilla sitten vinkuu ja kulkee, IMO alavaantö tärkeämpi kuin se yläpään tehot, huomatkaa siis IMO.
Joku voi tykätä eri tavalla toimivasta koneesta.
Mutta siinä vaiheessa se alavääntö on poikaa kun ajellaan suht pienessä tilassa, yläpään kone on ok jos ajetaan pitkiä suoria, eikä olla kaasulla koko aikaa lirputtamassa, esim jos ajetaan vähänkin jotain rataa missä on muutakin kuin suoria.
Amerikan koneet on tälläisiä monesti, suoralla kulkee kuin kuppa töölässä, mutta alavääntöä ei ole ollenkaan.
PHR koneet varmasti taas hyvä esimerkki siitä, kun koneessa on myös alapään potkua jota tarvitaan kun ajetaan rataa, joudutaan tekemään paljon kiihdytyksiä.
PHR koneita saa Toni Elfingin kautta, voi myös kysyä josko Pekka viilaisi pyttyä jos sinne oman koneen lähettää.

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #126 : 12.02.15 - klo: 20.19 »
Olen pari mootorin villannut itse kun isäni on vähän neuvonut. Isäni on ollut 2t RR pyörä mekaanikko ja aika paljon viritellyt eninmäkseen kakstahti vehkeitä niin meinattiin että yhdessä tehdään joskus tuosta virikone.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #127 : 12.02.15 - klo: 20.53 »
Kuulostaa hyvältä  :azn:
Siinähän sitä parhaiten oppii kun itse työn tekee.
Ja isälläsi kun on kokemusta, tietoa ja taitoa niin tietää miten ne kanavat pitää avartaa.
Mutta itse siis suosittelen että alavääntöä olisi, se siis minun mielipide.
4wd autossa jopa tärkeämpi se vääntö kuin takavedossa.

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #128 : 12.02.15 - klo: 21.02 »
samaa mieltä että ala vääntöä tarvitaan.  olen huommannut että 4wd autossa tarvii alavääntöä esim.  jos tarvii kääntää jossain vaikka pihatiellä mutta taka tuuppari pyörähtään näppärästi vaika ei niin alhaalta vääntäsikään. mutta jos nyt yrittäs pärjätä kesään asti mutta kuten jo äsken sanoin niin ei sitä tiedä miten innostuu.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #129 : 12.02.15 - klo: 21.17 »
Voin kokemuksesta kertoa että pelkällä viilauksella alavääntöä ei kauheasti saada lisää. Puristukset kannattaa laittaa samalla kohdilleen niin sit tulee tulosta sekä tehon että alaväännön puolesta.

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #130 : 12.02.15 - klo: 21.21 »
Ei varmaankaan pelkällä viillauksella saa lisää tehoa tai vääntöä. Ajatuksena oli myös tehdä uusi putki tai anakin muokata tuota omaa. Ja täytyy nuo puristuksetkin sitten samalla laittaa kohilleen
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #131 : 15.02.15 - klo: 17.04 »
Tuli taas tänään ajeltua. Pikkusen on säädöt pielessä mutta muuten toimii.
pikku video että ihmiset saa ihmetellä.
Videon laatu on mitä on mutta koittakaa kestää.

losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #132 : 15.02.15 - klo: 19.32 »
Hyvinhän tuo kimpoilee  :smiley:

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #133 : 15.02.15 - klo: 19.49 »
Kyllä siinä on vetoja ottaen huomioon että on tosi painavat nasta renkaat alla.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa sikki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #134 : 20.02.15 - klo: 23.06 »
tyhmä kysymys, mutta saako tähän pirssiin varaosia suomesta?

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #135 : 20.02.15 - klo: 23.10 »
Eipä taida saada.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #136 : 21.02.15 - klo: 12.36 »
Hyvin Losi DBXL:n näyttää osaa olevan saatavilla ja määrä kasvaa koko ajan. Auton suosio tuntuu kasvavan ja melko nopeasti se unohtui mikä tuo oli alkujaan...se oli RCMK eikä Losi. Sittemmin se muuttui Losiksi ja porukka suurin piirtein buuasi sille...

Tuossa arvailtiin vielä auton merkkiä...


No kohtahan sieltä kai tulee jo uusi versio...RCMK XRC-1000...tuleekohan tuostakin kohta Losi ?



http://cart.rcmk.com/zen/index.php?main_page=page&id=1

https://www.youtube.com/watch?v=8qnxaNr3-jk


Mitä väliä sillä on mistä maasta ne osat ostaa ? Ei se ole sen kummempaa ostaa ulkomailtakaan kun jostain kotimaisesta verkkokaupasta...käytännössä riittää että perustaa tilin PayPal:n ja alkaa ostamaan osia.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #137 : 21.02.15 - klo: 19.47 »
Tää uusi rcmk on kyllä osittain kopioitu mcd rr5 autosta, kattokaa miten paljon yhtäläisyyksiä.
Voimansiirto, moottorin asennus, putkisto, radiokotelot jne..
Tässä kuva rcmk autosta.

Tässä mcd.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #138 : 22.02.15 - klo: 22.17 »
Tää uusi rcmk on kyllä osittain kopioitu mcd rr5 autosta, kattokaa miten paljon yhtäläisyyksiä.
Voimansiirto, moottorin asennus, putkisto, radiokotelot jne..
Tässä kuva rcmk autosta.

Nyt herääkin kysymys mistä autosta tuo MCD on kopio??

Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #139 : 23.02.15 - klo: 08.05 »
Ja että kuinka paljon on mahdollisuusksia tehdä muutoksia autoihin. On sitten kyseessä volvo tai ooppeli, niin samaten sielläkin moottori sijoitetaan ja putkisto auton alla. Neljä rengasta ja ohjauspyörä.

Että herääkin kysymys, mikä on oikeastaan kopiointia.

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #140 : 23.02.15 - klo: 10.14 »
Eikös tuo mcd ole ollut jo myynnissä pari vuotta, uskoisin että tuo rcmk on ottanut mallia siitä.
Mutta että mistä mcd on kopio, en osaa sanoa.
Ei tuo kyllä losin 5ive-t mallia juuri muistuta.
Enemmänkin 1/8 auton tekniikka muutettuna 1/5 autoon.

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #141 : 11.03.15 - klo: 16.15 »
Tuli taas tänään käytyä ajamassa losilla. kyllä se mukavasti liikkuu tuolla 32cc zenoahilla
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Nieminen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #142 : 23.08.15 - klo: 22.04 »
Elikkä mikä on suurin kytkinkellon pinioni(ratas) mikä mahtuu olemaan vakio tankin ja ratas suojan kanssa?
Vakio välitykset tuntuu hieman lyhkäsiltä omaan makuun, varsinkin kun voimaa koneesta löytyy.
Losi 5IVE, Losi DBXL, Baja 5T.

Poissa M1k4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #143 : 20.01.18 - klo: 09.19 »
Nostetaas vanha topicci ylös. Eli tarinahan alkaa siitä kun postipoika kiikutti pari päivää sitte Losi DBXL:n. RC Foxilta tilasin, oli tarjouksessa 999€ kuluineen. Ens töikseen diffiöljyt syyniin onko ja miten paljon. Kaikki diffit oli täytetty niin ku pitää. Eteen ja keskelle laitoin 60000 rasvat ja takana annoin olla alkuperäisen 30000. Diffien laitossa tapahtu pieni hazardi, meni etu diffi nurinpäin :shocked:, enkä huomannu sitä ku vasta ruuviajolla, eli kun autolla pyrit lähtemään liikkeelle niin etuset pyöri taaksepäin ja takaset eteenpäin (sais muuten aika näppärästi taaksepäin kovaa kulkevan laitteen), mutta onneks on erittäin helppo ottaa diffipaketti kotelostaan ja laittaa takas. Moottoriks tuli hyväksi todettu Zenoah g320rc ja lisäks tilasin pari optioo. Putkeks VRC silence pipe:n, kaasu-/jarruservon aluvarsi (jää tuo ihme linkku systeemi pois), alumiininen kytkikellon kannake ja tilauksessa on myös samasta materiaalista oleva moottoripukki taakse. Servoiks tuli kaasu/jarru Savöxin SW-0241MG ja ohjaus Hitec D845WP. Vastari on roiskevesitiivis Sanwa, kun tuolle vedelle oon vähän arka. Onhan tämä vähän köykäsemmin tehty ku tuo isoveli 5ive. Pohjalevy on sentin kapeampi ja seitsemän senttiä lyhyempi ja onhan vahvuudestaki milli nipistetty. Painoero kalavaalla mitattuna on n.5,5kg DBXL:n hyväks. 5ive paino ajokunnossa 19kg ja DBXL 13,5kg. Mittauksissa autoissa oli samat servot ja vastari. Ohjauksen kuulalaakerit on vaihdettu liukulaakereiks, mutta laakereita ei ole ku kolmea eri sorttia, kun taasen 5ivessä niitä on kuusi. Iskarit on saman paksuiset kuin veljessään, mutta lyhyemmät. 5iven etuset on suunnille yhtä pitkät ku DBXL:n takaset. Vetarit ja niiden tapit on ohuemmat ja samaten diffien ulostulot pienemmät.  Pyörän ulommat laakerit ovat yhtä isot, mutta sisempi laakeri on 5ivessä  huomattavasti suurempi. Mitkään muut laakerit ei sitten keskenää sovikkaan kuin nuo ulommat pyöränlaakerit. Alatukivarsien tapit on yhtä paksut, mutta jotenki tuntuu että DBXL:n muovi ei oo yhtä joustavaa ku 5iven, saa nähdä miten kestää käyttöä. Ilmanputsari siirtyy koneen etupuolelle kunhan kiinan poika saa semmosen toimitettua, on muuten aika suolesta laittaa tuo kori paikoilleen :angry:...ja ennen kaikkee pelkään tuota laittoo tuolla pakkasessa. Tämän korin kiinnityksen suunnittelija ois pitäny taluttaa muuria vasten ja ampua :evil:.
Ilmottelen tänne kun taas jotain ilmaantuu, niin hyvää kuin pahaakin.

Poissa M1k4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #144 : 20.01.18 - klo: 09.21 »
Lisää kuvia.

Poissa M1k4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #145 : 01.02.18 - klo: 09.34 »
No nii jatketaanpa tarinointia. Autolla en oo kerenny ku pari tuntia pyöritellä, mutta sinäkin aikana oon yhen kardaanin tapin saanut hukattua :cry:. Tappi on 4mm(Losi T5 5mm), mutta onneks Losi vitosen vetarien ristikon tappi oli samanpaksuinen ja niitä löyty hyllystä. Ihmettelin aluks, että millä helkkarilla tappi oli kiinni :shocked:, mutta sitte hokasin ku akselia tarpeeks käänsin, niin pidätinruuvihan sieltä löyty. Miksihän tätä ei oo tehty niin ku isoveljessään, että ois laittanu lukituslangan. No uus tappi paikalleen, ruuviin liima ja kiristys. Päälle laitoin vielä kutistesukka pari kerrosta ja nipparin. Eteen tein saman homman jo ennen ku tappi lähti lentoon.

Aiemmin puhuin tilaamastani piipusta ja kaasuservon varresta. No nämähän on vielä jumissa Hollannissa(jo neljättä viikkoa :angry:), eli teinpä sitte oman virityksen hiilikuidusta ja vanhasta aluvarresta. Kaasu servon joutu kääntämään toisinpäin ja jarrujen toiminta vedosta työntöön, eli ihan helkkarin helppo toteuttaa ja jää yks nivel hässäkkä(lue välys)pois :cool: 

Tuolla on piikkipyörien testaus video https://www.youtube.com/watch?v=Cc5V4mQEMoA

Pistin pari kuvaa selventämään edellisiä tarinoita.
« Viimeksi muokattu: 02.02.18 - klo: 14.10 kirjoittanut M1k4 »

Poissa M1k4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #146 : 03.02.18 - klo: 18.43 »
Tuli tehtyä uudet piikkipyörät, nyt jää jo jäällekkin jäljet :grin:. Renkaina Bajan takaset levitttävillä hexeillä.

Poissa M1k4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #147 : 21.02.18 - klo: 10.53 »
Pientä tilanne päivitystä. Ohjaukseen tuli laitettua alu hilppeet muovisten tilalle, koska alkuperäiset on liukulaakeroidut mallit ja nämä on kuulalaakeroidut, aatelin ennakoida tulevia välyksiä. Taka vetareille hiilari suojat ja kardaaneille suojakumit, näissähän on alunperin vetarit jo suojattu, mutta ei kardaaneja. Mootoripukin päivitys alumiiniseen, näppituntumalla ei jousta ihan niin paljo ku alkuperäinen muovinen. Se kauan odotettu piippu sitte saapu kotiin, tosin toisesta paikasta mistä alunperin tilasin. Piippu oli pien pettymys, koska samaisen valmistajan piippu(VRC Big Bore) oli Km x2:ssa ja oli ihan helkkarin hyvä alavääntönsä ansiosta, mutta tässä vääntö oli aika korkealla johtuen(oma kuvitelma) piipun lyhyemmästä mitasta. Pistin uuden putken poikki ja hitsasin 2cm jatkoa joka autto jonkin verran alavääntöön ja onhan auto onneks huomattavasti kevyempi ku Km. Paljon pitempää putkee tuohon ei saa mahtumaan korin kanssa.
« Viimeksi muokattu: 21.02.18 - klo: 11.11 kirjoittanut M1k4 »

Poissa M1k4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #148 : 21.02.18 - klo: 11.09 »
Pinion rattaan vaihoin 21 hampaiseen entisen ollessa 20. Rattas tuli XCMK xcr-1000:sta (sisar malli) jossa se on vakiovälitys. Keskidiffiin piti vaihtaa jäykemmät liemet(150k ennen oli 60k), koska pyrki oikasemaan luisua eturenkaille menevän voiman takia ja ajosta meinas tulla kulmikasta. Renkaiden palloontumiselta ei voi välttyä ainakaan piikkikumeilla ja sattuhan se pien hazardikin kun auto tökkäs penkkaan ja tukivars otti kipeetä. Tässä värkissä on heikommat tukivarret ku KM:ssä johtuen kovemmasta muoviseoksesta, KM:n tukivarsia en saanu yhtään rikki, en talvella enkä kesällä. Autolla ajettu nyt reilut 5h. Tuolta voi katella pyöritystä. https://www.youtube.com/watch?v=_LJk2LVnBqo
« Viimeksi muokattu: 21.02.18 - klo: 11.21 kirjoittanut M1k4 »

Poissa M1k4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Losi 1/5-scale Desert Buggy XL
« Vastaus #149 : 23.02.18 - klo: 22.52 »
Postipoika toi uudet hilut melko joutuin, mutta nää helkkarin pakkaset häirihtee harrastusta  :undecided: