Kirjoittaja Aihe: DIGI KAMERAT  (Luettu 2417 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
DIGI KAMERAT
« : 25.07.04 - klo: 09.24 »
Onko kellään kokemusta PANASONICin DMC-10K mallista? Kävi niin ikävästi että vanhempi poikani työnsi muisti kortin väärinpäin minun vanhaan CANON PRO 90ISään ja siellä nuo vasta piikit olivat vääntyneet ja yksi oli mennyt katki joten sen tarina loppui reilun 3v vanhana. Nyt olen etsimässä uutta kamera jossa pikselit eivät ole tärkeässä roolissa vaan siinä pitäisi olla zoomia 10x tai enemmän, kuva vakaaja, joka suuntaan käänettävä LCD näyttö (jota panasonicissa ei ole) mielummin CF kortti, video toiminto--> mielummin semmoinen jossa on jatkuva videointi eikä semmoinen 30sek loput ominaisuudet saa tulla kaupan päälle.
Jerzi

Mika R

  • Vieras
DIGI KAMERAT
« Vastaus #1 : 25.07.04 - klo: 09.50 »
Moi, mulla on PENTAX Optio 33WR 3.2 megapixeliä, jatkuva videointi, parasta tässä on roisketiivis kotelointi so. vesi, pöly, hiekka ei haittaa joten voi huoleti kuvata rannalla tai Lavangossa :-D Sopivan iso käteen (ei liian pieni) ja kulmissa kumit jos putoo, niin pehmentää laskeutumista. Hyvä laite, ehkä vähän kallis olisko ollu jotain ~400e
Optista zoomia on 2.8 x joten ei lähellekään tuota 10x. Minulle kyllä riittää. Oiva kamera perheelliselle. Mutta sä haetkin varmaan sellasta perinteisen näköistä ammattilaiskameraa... nyt kun muistan sun toisen harrastuksenkin.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
DIGI KAMERAT
« Vastaus #2 : 25.07.04 - klo: 10.11 »
Itse en mikään valokuvauksen ammattilainen ole.. Mutta, jos et digijärkkäriä ja siihen sopivaa putkea halua ostaa, niin valintasi on sitten joku isolla zoomilla varustettu harrastajakamera, jotain tämän tyylistä:

http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=ModelDetailAct&fcategoryid=144&modelid=9824&sa=true

Edellisessä tosin vain 3mp kenno.. Mutta löytyyhän noita muiltakin. Canonissa pysyisin itse firman vankan alan kokemuksen johdosta.
Lahti Rock City

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
DIGI KAMERAT
« Vastaus #3 : 25.07.04 - klo: 10.51 »
Tuossa CANONin mallissa taas on semmoinen ongelma että tuo on paristi käyttöinen, minun käyttö on sen verran paljon että pitää olla akku käyttönen.
Jerzi

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
DIGI KAMERAT
« Vastaus #4 : 25.07.04 - klo: 11.26 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Tuossa CANONin mallissa taas on semmoinen ongelma että tuo on paristi käyttöinen, minun käyttö on sen verran paljon että pitää olla akku käyttönen.
Jerzi


Eiks noihin voi kumminkin vaihtaa akkupatterit  :roll:
-EhtoollisWeli

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
DIGI KAMERAT
« Vastaus #6 : 25.07.04 - klo: 12.33 »
Linkkis ei toimi. Teknisten tietojen perusteella luulisin, että kamera on Canon A80. Jerzi halus 10x optisen zoomin, joten tuon voi unohtaa.

Edit: Jos rahasta ei ole kiinni, niin eiköhän kannata ostaa joku digijärkkäri.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
DIGI KAMERAT
« Vastaus #7 : 25.07.04 - klo: 12.43 »
Digi järkkärit ovat siinä mielessä ihmeelisiä että noissa kalliimissa on kuvavakaajat ja noissa edullisissa ei ole, vara lasit jossa on vakaajat ovat yleensä aika kalliit missä on vähän isompi zoomi. Kyllä noissa akku paristoissa on paljon enemmän ongelmia kuin akku paketissa mikä minulla nyt on.
Jerzi

Poissa snorre

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://teamswat.dc.inet.fi
DIGI KAMERAT
« Vastaus #8 : 25.07.04 - klo: 13.08 »
Tuohon jerzin kuvaukseen sopii täydellisesti Canonin Powershot S1 IS. Megapikseleitä on 3, 10x optinen zoom, optinen kuvanvakaaja, kääntyvä näyttö, todella hyvä rajottamaton video(640x480px/30fps). Eli tämä: http://consumer.usa.canon.com/ir/controller?act=ModelDetailAct&fcategoryid=144&modelid=9824

Meillä on tuo kamera gigan-CF:llä ja kuvaan suhteellisen paljon, ja sitä ei voi muuta kuin kehua. Eli kamera on todella hyvä ominaisuuksiltaa, ja sopii keskivertopokkaria paremmin käteen. Eli suosittelen tätä kokemuksien perusteella.

Hinta pyörii siinä 600e paikkeilla.


EDIT: Ohops, Hellgren ehtikin jo ensin...  :wink:
HPI Nitro MT2 / Kyosho Ultima ST EP / HPI Micro RS4 / Schumacher Cougar 2000

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
DIGI KAMERAT
« Vastaus #9 : 25.07.04 - klo: 13.28 »
Nyt en muista mutta onko tuohon S1 isään mahdollisuus laittaa kiinni lisä salama?
Jerzi

Poissa snorre

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://teamswat.dc.inet.fi
DIGI KAMERAT
« Vastaus #10 : 25.07.04 - klo: 13.32 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Nyt en muista mutta onko tuohon S1 isään mahdollisuus laittaa kiinni lisä salama?
Varustekenkää ei ole, mutta orjasalaman saa tietysti. Oma salamakin on kohtuu hyvä.
HPI Nitro MT2 / Kyosho Ultima ST EP / HPI Micro RS4 / Schumacher Cougar 2000

Poissa solar4

  • RSRCA
    • Profiili
DIGI KAMERAT
« Vastaus #11 : 25.07.04 - klo: 14.20 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar"
Tuossa CANONin mallissa taas on semmoinen ongelma että tuo on paristi käyttöinen, minun käyttö on sen verran paljon että pitää olla akku käyttönen.
Jerzi

Itse digiräpsyä ostaessa valitsin vartavasten akkupatterikäyttöisen siksi että ainakin Canonin varaosa-akku Ixus-mallistoon maksaa yli 50 euroa. (Tarvikeakku todennäköisesti halvempi.) 50 eurolla saa jo melkoisen läjän laadukkaita AA-kokoisia akkupattereita.

Itse kamerasta.. Minoltalla on ainakin joku 70-luvun Citroenilta näyttävä malli jossa on 10x optinen zoomi ja muistaakseni jonkinasteinen tärinänvaimennus. Olisikohan mallinimi Z1? Henkilökohtaisesti en kyllä Minoltoihin ole mieltynyt. Nikonin mallistosta voisi löytyä myös jotain mielenkiintoista noilla spekseillä.
Little to win, nothing to lose
SD/GT

Poissa Puuha-Pete

  • Veteraani
    • Profiili
DIGI KAMERAT
« Vastaus #12 : 25.07.04 - klo: 14.49 »
Itse en Z1 ostaisi. Se on jo vanha malli ja siitä on uudempi Z2 malli. Z3 on vieläkin uudempi malli jota ei vielä edes myydä suomessa. Saksasta sen näyttää saavan halvimmillaan 400e. Z3:ssa on 12xoptinen zoom, anti-shake ym. Kääntyvää lcd:tä ei ole, mutta minä en ainakaan koe sitä kovin tarpeelliseksi.

Poissa jerzirccar

  • Veteraani
    • Profiili
DIGI KAMERAT
« Vastaus #13 : 25.07.04 - klo: 15.05 »
No tuo akku homma on semmoinen että minulla on 7 kpl irto akkua tuohon vanhaan koneeseen ja ei ne akut kovin kalliit ole kuin olen ne ostanut tuolta USAn puolelta mutta käytännössä niin tuomoiset irto kenno hommat ovat kyllä vähän arveluuttavat. Olin tuossa muutama viikko sitten kuvaamassa RUISROCKIN ja onneksi oli vara akkuja ja hyvä laturi siihen.
Jerzi