Kirjoittaja Aihe: Projektina Tamiya Toyota Tundra  (Luettu 73505 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #30 : 06.01.14 - klo: 12.28 »
Ajattelin sovitella koppaa ennen kun sitä alkaa valmistella maalaukseen.. Ensin piti kuitenkin asentaa lavakipin saranat.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #31 : 06.01.14 - klo: 16.26 »
Tätä täytyy aina katsella, kun uusia päivityksiä tulee. Sen verran messevän näköinen peli tulossa  :azn:

Itse vasta hetki sitten olen tutustunut tuohon scale-tyylisten maailmaan (omasta axialin scx10:stä koitan rakennella) niin onhan tämä projekti pahuksen kiinnostava.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #32 : 06.01.14 - klo: 22.13 »
Pikkasen pakoputkien kokoamista. Sarjan mukana tuli lisäpainot mitkä asennetaan "äänenvaimentimien" sisään. Tälleen pakoputki tärisee realistisemmin kun auto käy "tyhjäkäyntiä" sillä epäkeskopainomoottorilla  :grin: Keltaiset nuolet osoittaa niitä lisäpainoja.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #33 : 06.01.14 - klo: 22.20 »
Autosarjan mukana tuli nämä kattoon asennettavat koristevalot. Rungot joutuu tosin itse koppaan sovittaa ja poraamaan reijät. Tässä tapauksessa kahdet reijät per valo koska kiinnitusruuvi tarvitsee omansa ja ledi omansa. Kopassa ja ikkunaosassa on valmiit merkit mihin porata kiinnitysreijät. merkit tosin oli 4mm halkaisijaltaan ja halusin porata ensin kohdistureijät 1mm terällä ennen sitä 4mm reikää. Eli jos haluaa tarkkaa reijänpaikkaa saada niin pitää kuitenkin piirtää itse vielä keskikohta näihin jo merkattuihin paikkoihin. Kokeilin ensin korireijittäjällä tehdä reikää mutta materiaali on niin kovaa että kyllä ihan dremeliä tarvittiin..

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #34 : 11.01.14 - klo: 12.16 »
Ohjain oli saapunut postiin ja kävin sen hakemassa. Eli Sanwa SD-6G .
6 - kanavainen ohjain joka soveltuu erinomaisesti tällaiseen rc autoon mihin tarvitaan useampi kanava..

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #35 : 15.01.14 - klo: 22.52 »
Tänään otin asiakseni aloittaa valoraudan ja vinssin yhteensovittamisen jotenkin.. Kuvassa oleva vinssi on 3-racing automaattinen crawler vinssi. Ohjauspiirikorttia ei ole kuvassa mutta siihen perehdymme myöhemmin mikäli tyydyn tähän vinssiin. Huomenna haen tullipostista toisenkin vinssin ja katsotaan sitten kumpaan päädyn.. jos kumpaankaan. Havittelemani vinssi on tällä hetkellä varastoista loppu  :cry: joten joudun tyytymään korvikkeeseen... Laitan vinssien speksit myöhemmin topikkiin. Tämän vinssin koukkua ei todellakaan voi scalekoukuksi sanoa joten hommasin pari erilaista vaihtoehtoa mistä voin myöhemmässä vaiheessa valita paremmin sopivan koukun. Valorautahan on liian kapea jos meinaa vinssin istuttaa valoraudan runkolevyjen väliin. Jos taas tuo valoraudan rungon niin paljon ulos että vinssi mahtuu valoraudan ja puskurin väliin niin valorauta tulee todella paljon ulos korin etuosasta. Eli pääsin leventämään valorautaa. Aloitin tekemällä 5mm alumiinilatasta runko johon voin kiinnittää sekä vinssi että valorauta. Taas taattua Tamiya laatua vai liekö tuuria... Se Tamiyan oman valoraudan runko jonka tuossa aikaisemmin kiinnitin auton etuosaan oli juuri oikealla korkeudella tähän mun "viritykseen".  Jyrsin ensin siitä alulatasta "T" kappaleen johonka porasin reijät samalla jaolla kuin mitä Tamiyan valoraudan rungossa on. Senkkasin ruuvinpaikat jotta ruuvit ei työntyisi esiin alulatan pintaan vaan olisivat samalla tasolla latan pinnan kanssa.
Porasin alulatan kylkeen toistaiseksi vielä vain yhdet 3mm kierteellä olevaa reikää jotta pääsin "fiilistelemään" valorautaa.. Lopuksi katkoin 6mm alutankoa sopivan mittaisiksi jotta ne on yhtä pitkiä kuin mitä tuo T alusta on leveä (90mm). Tarkoitus oli kuitenkin että valorauta ei saisi peittää ajovaloja.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #36 : 15.01.14 - klo: 23.00 »
Pikkasen jouduin myös muokkaamaan valoraudan runkoa. Keltaiset viivat osoittaa mistä katkoin rungot jotta se
ei työntyisi liikaa auton alle. Valokuvissa ensivedoksia valorauta - vinssi yhdistelmästä. Tästä lähdetään liikkeelle ja katsotaan mikä on sitten lopullinen ratkaisu kunhan niin pitkälle päästään... Niin ja mikä on lopullinen viimeistelytaso  :shocked: HUOM: Mikään ei ole vielä kunnolla kiinni! Kun itse katsoin kuvia niin huomasin että kaikki on pikkasen vinossa...  :grin:
« Viimeksi muokattu: 15.01.14 - klo: 23.03 kirjoittanut Buttenmeister »

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #37 : 19.01.14 - klo: 19.24 »
Vietettyäni eilen pitkän illan tallilla ja kokeiltuani monelta eri kantilta vinssi - valorauta vaihtoehtoja sekä tehtyäni tusinan verran eri mittauksia tulin siihen tulokseen että jätän asian hautuumaan ja lähdin kotiin....
Mitä enemmän mietin tuota valorautaa mitä olin ajatellut autoon laittaa niin sitä enemmän olin sitä mieltä että se ei siihen sovi... Ei vaan sovi ja on liian kömpelön näköinen tuommoiseen moderniin ja pikkasen pyöreähkönmalliseen koppaan.. Ajattelin kotimatkalla että kokeilen asiaa ihan eri kantilta. Eli sovittaa vinssi auton mukana tulevaan valorautaan.. Tänään sitten uudella innolla tallille!! Mulla oli 2 vinssiä mistä valita. Toinen oli 3-Racingin CR01-27 malli joka on 65mm leveä ja jonka max vetopaino on 1kg. Toinen on RC4WD Bulldog 9300XT malli joka on 78,5mm leveä ja jonka nimellinen vetokuorma on 1,5kg ja max vetokuorma 2kg.
Valitsin RC4WD vinssin koska se on huomattavasti tehokkaampi ja samoilla mitoilla löytyy laajempi vinssivalikoima kuin mitä tuon 3-Racing mallille löytyy. Eli jos myöhemmin haluan vaihtaa vinssiä niin ei mene koko työ uusiksi.. Kuvassa ylempi on RC4WD vinssi ja alempi 3-Racing.
Eikä muuta kun suunnittelemaan ja piirtämään ja työstämään.. :tongue:

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #38 : 19.01.14 - klo: 20.07 »
Ensitöikseni purkasin vinssin telineen irti itse vinssistä mikä helpotta mittaustöitä ja kiinnitystä.
Varmistin vielä että vinssi varmasti mahtuu jonka jälkeen merkkasin leikkuukohdat osiin. Leikkasin aukot jyrsimellä ja ensitöiks tein aputelineen johon oli helppo kiinnittää osat jyrsimistä varten. Ja eiku jyrsin laulamaan.... Vinssin asennusrunkoon porasin uudet kiinnitysreijät koska vinssin alkuperäiskiinnitysreijät ovat ns pohjakiinnityksellä ja nyt kiinnitys tulee etuseinään.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #39 : 19.01.14 - klo: 20.38 »
Vinssin asennuslevyn kiinnityksessä oli 2 pientä "pulmaa". Kiinnitysruuvien kannat ovat hitusen isompia kuin aukko mikä on siinä valoraudan alaosassa. Eli jouduin senkaamaan ruuvikannoille tilaa valoraudan nurjalle puolelle ruuvinkatojen kohdalle (ylin kuva). Sen jälkeen sai kasattua valoraudan kokonaisuudessaan. Toinen pulma oli kiinnitysruuvien mutteripuoli. Mutterit olivat liian korkeat ja itse vinssi ei enään sopinut asennuslevyyn. Tässä turvauduin dremelin laikkaan ja pieneen viilaan. Laikalla ohensin muttereita 1mm ja viilalla siistin työstöjäljet. Asensin vielä ylimääräiset "koukut" valoraudan alaosaan. Tämän jälkeen pystyin kokoamaan koko komeuden... :tongue: Olin irrottanut koukun vinssivaijerista jotta sain asennuslevyn irroitettua vinssistä ja oli kyllä melkoisen työn takana saada se asennettua takaisin!! Koukun lukkotapin sokka on jotain jousiteräslankaa ilmeisesti kun ei meinannut oijeta millään jotta sen saisi takaisin reikäänsä!! Mutta onnistuin lopulta!! Kun irrotin koukun vinssistä niin vinssin vaijerihan teki sellasen jousi ilmiön ja sutas muutaman kierroksen auki vinssisylinterin ympärille.. Eli ajoin vinssivaijerin joka muuten on aitoa vaijeria tässä vinssissä täysin ulos ja kelasin sitten vaijerin takas sisään jotta sain sen taas menemään siististi sylinterin ympärille ja koukun sopivan kireelle runkoon kiinni. Tätä varten katkoin vinssille menevän sähköjohdon ja käytin normaalia AA paristoa moottorin käyttöä varten. Yllätyin vaijerin pituudesta. Vinssin vaijeri on nimittäin 120cm pitkä  :shocked: Alimmassa kuvassa vaijeri on ulosvedettynä ja nippusiteellä kiinni työkaluseinässä.. Eli vaijerin pituus riittänee jos tulee tiukka paikka maastossa...

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #40 : 19.01.14 - klo: 20.48 »
Viimeisimpänä vähäpätösenä vastoinkäymisenä oli sitten oma mitoitusvirhe. Tohkeissani olin unohtanut mittaa tuon valitsemani isomman vinssin paksuuden.. Se nimittäin oli 2mm paksumpi kuin tuo 3-Racing vinssi. Katsoin vain silmämääräisesti paksuutta ja ajattelin että yhtä paksuja ovat... Eli kun yritin kiinnittää valorautaa autoon niin eipäs mennytkään!!  :shocked:. Pienestä kiinni.. Eiku palasiks ja jyrsimään 2mm lisää kiinnitysaukkoa valorautaan jotta sain vinssin .05mm irti puskurista. Eli tein ovalit kiinnitysaukot valoraudan alaosaan.
Loppujenlopuksi sain homman tehtyä kokonaisuudessaan ja alla kuvat.. Melko tyytyväinen olen lopputulokseen.. Jos nyt avaudun niin olisin kyllä halunnut yhden toisen vinssin mutta sitähän ei tähän hätään ole saatavilla ja toiseksi nuo puskurissa olevat koukut ois voinut olla hopeanvärisiä... Noh ehkä molemmille asioille on jossain vaiheessa mahdollista tehdä jotain  :wink:

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #41 : 29.01.14 - klo: 21.48 »
Tänään taas pikkasen projekti eteni. Rupee tuo kopan maalaus olemaan ajankohtainen joten tänään tein sitten viimeiset valmistelut sitä silmällä pitäen. Haluan ehdottomasti saada sivupeileihin toimivat vilkut kuten esikuvassakin on. Erikoista onkin että autopaketin mukana tulee vilkkuihin asennettavat "vilkkulasit" mutta upotuksia tai muita valmiuksia tähän ei ole. Aloitin poraamalla sivupeilien ylemmän varren läpi 2mm reijät. Porauksen tein ihan vapaalla kädellä dremelillä.. Porasin noin 3mm kerralla jonka jälkeen työnsin aina irtoporan porattuun aukkoon ja vertasin poran menosuuntaa peilivarsiin nähden jotta ei pora ilmestyisi ei halutusta paikasta ulos ennen varsinaista peilirunkoa. Tämän jälkeen mittasin ja porasin auton koppaan reijät mistä saan myöhemmässä vaiheessa johdot vedettyä vilkkuihin. Kuvan ledit kuuluu auton valosarjaan joten nämä ledit vaihtuu vielä jossain vaiheessa. Lopuksi mittasin ja porasin 3mm ledille paikka lisäjarruvalolle. Lisäjarruvalopaikassa ei vakiona ole varausta ledille.. Eli nyt koppa on maalausta vaille valmis  :shocked:. Vielä kun värin pystyisi päättämään.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #42 : 02.02.14 - klo: 23.43 »
Nyt on lopullisten peileihin tulevien vilkkuledien työstämiseen taas pikkasen aikaa.. Valitsin vilkuiksi 3mm ledit tilan ahtauden vuoksi ja aluksi juotin ledeihin 0,25mm2 johtimet jotka myöhemmin liitän auton valosarjan vilkkujohtimiin. Testasin vielä juotostyön jälkeen että ledit varmasti ovat ehjiä ja toimii ennen kun työstän ne peileihin. Ihan vain välttääkseni oman v-käyrän turhaa kohoamista  :azn:. Peileihin laitoin maalarinteipinpalaset johon merkkasin vilkkulasin leikkausviivat. Leikkasin aukot auki terävällä askarteluveitsellä. viimeisessä kuvassa aukot leikattu mutta ei vielä viimeistelty. vilkkulasi on vain vapaasti painettuna aukkoon ja se maalataan myöhemmin. Ledit ovat paikallaan mutta ei vielä liimattu kiinni. Mutta tästä on hyvä jatkaa...
« Viimeksi muokattu: 02.02.14 - klo: 23.47 kirjoittanut Buttenmeister »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #43 : 02.02.14 - klo: 23.51 »
Herr Buttenmaister.
Pistä numerosi tulemaan niin pappa ringer joku päivä.
Jookos Timi.....
Äijä bäckintöhobby.
Great..
Jerzi
PS Timi, se puukko jonka annoit synttäriksi toimii edelleen..
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #44 : 05.02.14 - klo: 20.04 »
Oikeessa olet jerzirccar1. Ei tätä harrastusta ihan helpolla pysty unohtamaan.. Ja kiva jos veitsi toimii  :grin:.
Hyvät oli biileetkin!  :grin:. Yyveessä numeroni.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #45 : 05.02.14 - klo: 20.23 »
Anteeksi teille jotka olette sitä mieltä että tehdään yksi osa valmiiksi ennen kuin aloitellaan seuraavaa.. Tämä projekti kun pikkasen hyppii aiheesta toiseen miten sattuu.. Mutta minulla on siihen omat syyni.. Asiaan.. Asia joka mua on tässä autossa häirinnyt projektin alusta asti on tuo ohjausvivusto kaikkinee linkkeineen.. Ja päätin tehdä asialle jotain. Tuossa vaihdelaatikkoa ohjaavan servon vieressä löytyi sopiva paikka ohjausservolle. Servoa ei voi ihan plug and play menetelmällä siihen asentaa koska pari pikku ongelmaa pitää ensin ratkaista. Madalsin kumpaakin servoa 5,5mm jotta servovarret eivät törmäisi runkopalkkeihin kun servoa käyttää. Eli valmistin alumiinista 2 kpl tankoa mihin porasin reijät minkä läpi servojen kiinnitysruuvit menee kiinnitysrunkoihin. Käänsin vaihdelaatikon servon servovarren osoittamaan autosta ulospäin ja sain näin tilaa ohjausservolle ja sen varrelle. Samalla tein uuden varren vaihdelaatikon ja servovarren väliin koska alkuperäinen ei enään mitoiltaan sopinut. Tällä ratkaisulla myös vaihdetanko menee suorassa linjassa runkoa pitkin eikä vinosti niinkuin alkuperäisessä ratkaisussa. tein vaihdetangon 3mm kierretangosta ja laitoin messinkiputkea peittämään muutoin näkyviin jäävää kierreosaa. Pinnoitin vielä messinkiputken mustalla kutistesukalla.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #46 : 05.02.14 - klo: 20.28 »
Samalla tavalla tein ohjausvarren. Pyörän päässä oleva pallonivel piti vaihtaa 3mm korkeammilla kierteillä olevaan ja tehdä korotus muttereilla jotka näkyy tuossa yhdessä kuvassa. Muutoin olisi tanko ottanut lehtijouseen kiinni jouston ollessa ääriasennossa. Olen tyytyväinen lopputulokseen ja nyt ohjauksessa aijemmin ollut välys pieneni huomattavasti!!

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #47 : 09.02.14 - klo: 00.44 »
Samalla kun maalasin muita pikkujuttuja modelexpoa varten niin maalasinpa pikkasen myös tundra osia. Maalasin orkkisvanteet mustiksi käyttäen maston plastic primeriä ja päälle mastonin kirkas musta. Ensin toki hioin vanteet karheella sienellä ja pesin ne. Hitsasin lattarautaan mutterit ja sen jälkeen  hioin 50mm pultin kannat nihkeiksi istumaan heksiaukkoon. Näin sain hexit suojattua että niihin ei mene maalia kun maalaa vanteen sisäpuolen. Samalla kun sovitus kerta oli nafti niin pulteista oli hyvä pitää kiinni maalauksen aikana eikä tarvinnut koskea vanteisiin ollenkaan. Maalauksen jälkeen ruuvasin vanteen aina kiinni lattarautaan hitsattuun mutteriin kuivumaan. Noihin vanteisiinhan tulee vielä se kromirinkula joten lopputulos on aika lähellä paketin kannessa olevaa kuvaa vanteista. Maalasin nää orkkisvanteet koska liimaan nuo orkkisrenkaat näille vanteille. Mulla on uudet erilaiset renkaan lopulliseen ratkaisuun.. Sitten maalasin sivupeilivilkkujen vilkkulasit. Ensin ohut kerros fastinttiä ja sen jälkeen faslucent orange. Huomenna näkee mikä on lopputulos kun jatkan projektia. Tarkoitus on saada niinsanotut tummenetuilla laseilla olevat vilkut...

Poissa maironi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #48 : 09.02.14 - klo: 10.35 »
ootko muuten meinannu tehä tälle mitään motiivimaalausta vai jääkö pelkästään valkoisesksi??
Mopo on kiva. Auto on kiva. Mutta ärseessä on vaan sitä jotain :)

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #49 : 10.02.14 - klo: 08.44 »
Kun kerta kysyttiin maalauksesta niin..... Haluan koppaan mahdollisimman virheettömän maalipinnan ja tehtyäni useita koemaalauksia omassa tallinurkkauksessa huomasin pölyn olevan ongelma tämmösissä päältäpäin maalauksissa. Joten vein kopan viime viikolla automaalaamo Europcar Lohjaan maalattavaksi. Koppa tulee tummaksi. Värin saatte myöhemmin valokuvien kera kunhan saan korin takaisin maalaamosta...

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #50 : 19.02.14 - klo: 21.01 »
Maalaamosta ilmoitettiin että koppa on haettavissa joten huomenna saadaan valokuvia kopasta maalattuna  :tongue:
Ajattelin hiukan laajentaa projektia peräkärryn merkeissä..
Eli rupesin rakentamaan peräkärryä tähän projektin jatkeeksi. Ajatus pikkasen karkasi kun puhuttiin töissä tästä projektista.. Kun tarkoitus on kuitenkin tuoda auto näytille model expo 2014 tapahtumaan niin ajattelin rakentaa jokin teema auton yhteyteen. Itse kun olen maalämpöalalla niin tarkoitus on rakentaa nyt Tundran perään peräkärry jonka lavalla on "maalämpökollektoripaketti" joka ollaan laskemassa maalämpöreikään.
Tarkoitus on myös saada kaikki siihen työhön tarvittavat työkalut ja jonkinlainen maasto rakennettua.
Maaston viimeistelen vasta messuilla mutta muu rekvisiitta esittäytynee tällä sivulla ennen messuja.
Kärry on tarkoitus tehdä täysin kotikonstein joten se ei ehkä ole ihan pro tasoa mutta  uskon että sitä on mielenkiintoista rakentaa. Aloittelin hexeistä. Tähän sopi M8 pultiti mainiosti. Kun viilalla otti 18 kertaa per sivu pois niin pultin kanta istui todella hyvin vanteeseen. Kuvassa olevat vanteet ovat vain sovitukseen. Lopulliset vanteet ovat vielä harkinnassa.. Sen jälkeen ajoin sorvilla pultteihin reijät mihin tein M4 kierteet. Ohensin sen jälkeen pultit 4mm paksuisiksi siitä osin kun se menee kärryn runkoon myöhemmin...

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #51 : 21.02.14 - klo: 07.28 »
Koppa haettu. Värikoodi on VW LA9W. Valokuvasta ei todellakaan saa kaikkea irti väristä..tai minä en saannut.
Olen TODELLA tyytyväinen väriin ja maalauksen virheettömyyteen!! Koitan kasaamisen yhteyteen saada parempia kuvia tänne laitettua. Kuvittelin vieneeni kopan Lohjan Europcar maalaamoon mutta maalaamo on sellanen yritys kun Test Tec joka toimii samoissa tiloissa Europcarin kanssa. Nappasin vientireissulla "väärän" käyntikortin tiskiltä  :roll:.. Todellakin suosittelen mikäli joku haluaa hyvää laatua ja erinomaista asiakaspalvelua!! www.test-tec.fi

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #52 : 23.02.14 - klo: 20.56 »
Pari eri kuvakulmaa maalatusta kopasta..

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #53 : 23.02.14 - klo: 21.12 »
Tuli tehtyä kosanikaasupullo ja siihen "toho" rekvisiitaksi kokonaisuuteen..
Sorvasin aluminitangosta pulloaihion mittaan 38mm x 50mm ja senkkasin pullon pohjan jotta pystyin poraamaan reijät pullon alareunaan. Porasin ja jengasin M5 reijän pullon kanteen missä 6-koloruuvi kuvastaa pullon venttiiliä. Porasin 2mm reijät pullon kehään nostokahvoja varten. Nostokahvat tein 2mm messinkitangosta jonka kiinnitin vielä liimalla vaikka teinkin tiukan sovitteen. Käytin 1,5mm2 punakuorista sähköjohtoa kaasuletkuksi. Itse tohon varteen käytin samaa 2mm messinkitankoa mihin juotin messinkiputken kärkeen kiinni mikä toimii suuttimena.. Samalla periaatteella tein kaasunsäätöruuvin. Lopuksi kiinnitin sähköjohdon kahvaan liimalla. Ympärille kutistin kahdet kutistesukat jotka esittävät kahvaa.. Ja eiku maalaamaan  :wink:

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #54 : 23.02.14 - klo: 21.14 »
Vielä kuva kokonaisuudesta ennen maalausta.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #55 : 05.03.14 - klo: 23.07 »
Scalevarusteilla jatkettiin tänään. Mitä  voi tehdä dremelin laikkaterällä, alumiinipalalla, 3mm kierretangolla, kutistesukalla, vesiputken muovitulpalla, jne... Laikkakoneen ja lekan  :azn:
Sahasin pari neliskulmasta tankoa alumiinilatasta. Toisen jyrsin laikkakoneaihioksi jota viimeistelin viilalla ja hiekkapaperilla. porasin reijän "sähköjohdolle" jotta sähköjohdon liimaus olisi huomaamaton. Pistotulpan tein taittamalla rautalangan tuplasti jonka ympäri taitoin sähköjohdon. Lyhyt pätkä kutistesukkaa päälle... Ylimääräiset rautalanganpätkät pois ja töpseli on valmis. Teräsuojan tein muoviputken tulpasta. Apukahva on 3mm kierretankoa joka on jengattu runkoon ja jonka päälle on laitettu musta kutistesukka. Lekan tein käytännössä käsiviilalla ja hiekkapaperilla. Porasin ja jengasin 3mm kierteet lekavasaraan ja laitoin lukitteella 3mm kierretangon varreksi jonka päällystin punaisella kutistesukalla.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #56 : 05.03.14 - klo: 23.14 »
Toho valmistui myös siinä sivussa.. Työssäni käytetään myös asennuskourua kollektoriputkien asennuksessa joten pitihän sellainenkin tehdä.. Kolmannessa kuvassa alkuperäinen ja pienoismalli samassa kuvassa...  lelukaupasta löysin sopivan scaleukon tarkoituksiini.. Pitää vain keksiä haalarit kaverille jotta hänen ei tarvitse messuilla kalsareillaan asennella  :wink:..

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #57 : 05.03.14 - klo: 23.19 »
Tämän hetken varustesaldo: kosanitoho, leka, laikkakone ja asennuskouru. Sitten kuin kaikki varusteet ovat tehtynä pitää vielä ottaa pikku pensseli käteen ja tehdä viimeistelymaalaukset niihin.. Teille jotka on pihalla siitä mitä näillä varusteilla oikeesti tehdään minun työssäni  niin messuilla projekti on omalla alustalla missä on "työ meneillään".. Ja tietysti kerron myös mielelläni asiasta lisää siellä.. Huomenna on taas vaihteeksi itse auton vuoro edistyä! Olen maalannut takavalot ja lisäjarruvalon joten pääsee kasaamaan koppaa pikkuhiljaa. Siitä kuvia sitten..  :shocked:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #58 : 06.03.14 - klo: 06.52 »
Kyllä sun pitää tolle ukolle tehdä jotain, auto kun on aito scale niin pitäisihän se kuskinkin olla autenttinen. Montako kertaa olet nähnyt Suomessa noinkin atleettista kuskia maasturin ratissa, saati töissä? Kyllä ne perusduunarit on ihan toisen näköisiä :wink:

Hieno projekti, kaasutoho on kylläkin siisti yksityiskohta kokonaisuuteen.
Kylätason RC-kuski.

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« Vastaus #59 : 06.03.14 - klo: 08.34 »
Hei, älä viitsi.. Sehän on buttenmeisterin omakuva eli kyllä se ihan scaleukko on :wink:
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit