Kirjoittaja Aihe: Team Associated B5 / B5M  (Luettu 140157 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peltimikko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #150 : 08.04.15 - klo: 21.52 »
F

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #151 : 13.04.15 - klo: 20.55 »
Nyt on homma edennyt siihen pisteeseen että pääsee pian sisäradalle testaamaan autoa. Minipinnit taakse sekä eteen on aikomus laittaa. Kysymys kuuluukin. Settiä löytyy sekä hex että slimhex mallia, kumpi on käypänen kyseiseen autoon? Harmikseni huomaan että asson servonvarsia näyttää olevan mahdoton saada edes rahalla. Jokapaikassa loppu  :angry:
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Paikalla MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #152 : 13.04.15 - klo: 21.21 »
Nyt on homma edennyt siihen pisteeseen että pääsee pian sisäradalle testaamaan autoa. Minipinnit taakse sekä eteen on aikomus laittaa. Kysymys kuuluukin. Settiä löytyy sekä hex että slimhex mallia, kumpi on käypänen kyseiseen autoon? Harmikseni huomaan että asson servonvarsia näyttää olevan mahdoton saada edes rahalla. Jokapaikassa loppu  :angry:

Tarkoitat varmaan valmiiksi liimattuja Minipin slim ja normaali minipin renkaita? Molemmat käy. Slim on tarkoitettu nimenomaan takavetojen eturenkaiksi, mutta kyllä ne nelkuille eturenkaiksi tarkoitetutkin minipinnit siihen saa kiinni jos haluaa vielä enemmän pitoa eteen (voi tosin etupää mennä liian pitäväksi ja vaikeaksi ajaa). Nuo nelkun eturenkaat voi ottaa kiinni ohjauslinkkeihin ääriasennoissa, mutta EPA:lla saa senkin säädettyä.

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #153 : 13.04.15 - klo: 21.22 »
Siihen Savöxin 1257 TG servoon käy auton mukana tuleva Futabaan tarkoitettu varsi. Jos se on hukassa tai hajonnut, soita RCM, HF tai RF, kaikilta todennäköisesti löytyy Futabaan sopivaa servovartta.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #154 : 13.04.15 - klo: 21.25 »
Täytyy soitella. Futaban varsi juurikin puuttuu :/
Rata jolla tulen ajamaan on kokonaan mattoa, joten aloin miettimään että tarjoaako minipin edessä jo liian kovaa pitoa. Olisiko stagger parempi?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Paikalla MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #155 : 13.04.15 - klo: 21.37 »
Täytyy soitella. Futaban varsi juurikin puuttuu :/
Rata jolla tulen ajamaan on kokonaan mattoa, joten aloin miettimään että tarjoaako minipin edessä jo liian kovaa pitoa. Olisiko stagger parempi?

Itse olen ajellut edessä cut staggereilla matolla B5:lla ja ainakin itse tahtoisin enemmän pitoa eteen. Auto tahtoo puskea liikaa kiihdyttäessä (on tosin erittäin helppo ajaa). Toki B5M kääntyy hiukan paremmin kuin B5, mutta sanoisin että Minipin slimmit olisivat varmaan parhaat... ainakin omalle B5:lle.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #156 : 19.04.15 - klo: 17.24 »
Nyt on ensi kiepautukset otettu ja ensimmäimen ajatus oli , onpa tämä auto helppo ajaa.
Omassa autossa on B5 tukivarret ja iskaritornit kiinni sekä ratasdiffi. Kokeilin autoa sekä stagger slim ja minipin slim eturenkaalla . Oomaan ajoon tuntui minipin ehkä hieman paremmalle, tosin välillä meinasi haukata hieman liikaa. Näin ensiajojen jälkeen sanottava että helppo auto jolla on perusharrastajan mukava ajaa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #157 : 03.05.15 - klo: 17.58 »
Oskari. Itse veikkaan että alkuperäinen runko ei ole paskinta seosta ja sen paino on 132gr kevennettynä niin kuinkahan paljon on rungosta saatu oikeasti pois. Tuskin edes 10gr.
Ja sitten kuin ne ovat vaihtaneet muoviosia alumiininkin vielä niin kyllä haiskahtaa vahvasti.
Se on suhteetonta verrata tuo teckon runko tähän runkoon.
Koska lähtökohta on täysin eri.
Jerzi

Oma veikkaus on että 30g on saatu pohjalevystä pois.

Nyt näitä aspartaami assoja on porukalla. Niin onko joku vertailu punninnut pohjia B5M ja B5M litestä?
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #158 : 03.05.15 - klo: 18.40 »
Mitä olen ymmärtänyt niin painoero on n.70gr
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #159 : 03.05.15 - klo: 18.52 »
Mitä noita jenkki ukkojen sivuja/päivityksiä olen katellut. Niin ajovalmiina autojen painoerot on n,70g.
Ens viikolla saapuu oma lite, täytyy lyödä puntariin rungot välittömästi. Saadaan faktaa onko tuo kaikki paino otettu rungosta vai jostain muualta.

Paikalla MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #160 : 03.05.15 - klo: 20.03 »
Mitä noita jenkki ukkojen sivuja/päivityksiä olen katellut. Niin ajovalmiina autojen painoerot on n,70g.
Ens viikolla saapuu oma lite, täytyy lyödä puntariin rungot välittömästi. Saadaan faktaa onko tuo kaikki paino otettu rungosta vai jostain muualta.

Siis onhan sitä painoa otettu muualtakin. Esim spurrin akseli 9g kevyempi, diffin ulostulot 14g kevyemmät, moottorilevy 6g kevyempi (jos nuo kevyemmät osat mitä rctech foorumilla on juurikin liten osia).

http://www.rctech.net/forum/electric-off-road/780905-official-team-associated-rc10-b5m-mid-motor-thread.html

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #161 : 03.05.15 - klo: 20.48 »
Hei, ajattelin hommata keskimoottoriversion b5:stä. Ajot ajan Nokian sisäradalla. Kumpi versio on järkevämpi hommata, b5m vai b5m lite? Kauppiaan varastotilanteella ei ole merkitystä kun mikään kiire tämän kanssa ei ole. Takamoottorinen löytyy jo entuudestaan titaanivanteilla.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #162 : 03.05.15 - klo: 22.56 »
Rungosta lähti se 30gr eli yhtä paljon kuin minun kuch runko joka on 4mm paksu.
jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #163 : 07.05.15 - klo: 07.29 »
Jos tässä innostusta on niin paljon että lähden ulkoradoillekin ajamaan, tulen jättämään tuon oman Teamversion ulkoradoille ja hommaan sisäkäyttöön Liten. =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #164 : 27.05.15 - klo: 22.22 »
Oon tässä koonnut lite versioita 4 rattaisella boksilla. 4 rattaisessa boksissa liten alumiinisen top shaftin käyttäminen on hieman konstikasta. Akseli on eri kokoinen ja laakerin ulkohalkaisijakin eri kuin 4 rattaisen alkuperäisissä hiluissa. Tuo kokoonpano vaatisi laakerin kooltaan 5*12*4. Tuota kokoa löytyy näköjään avidilta ja skf:ltä. Mistähän semmoisen saisi hommattua? Tai sitten pitää vielä hommata nelirattaisen boksin top shaft.

Poissa kojootti

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #165 : 28.05.15 - klo: 07.33 »
Moi!

Mulla myös nelirattainen boxi alkuperäisen ohelle.
Mä kasasin sen alkuperäisellä b5m teräksisellä akselilla 91425. Tuo tarvii lisäksi spacerin 91426.
Suosittele ottamaan suoraan koko laakerisarjan, niin siitä jää sitten varalle hyvin joka kokoa, ei jää ajot laakerivian takia. Esim Avidin sarjaa löytyy Hobbyfactorysta.

Kaikenkaikkiaan checklist erillisen, täydellisen boxin rakentamiseen:
4ratas boxi:
91552 kuoret
91425 akseli
91426 spaceri
91011 idler shaftx2
91429 idler gear x2
25237 idler bearing x4
91435 ratassuoja
91547 motor plate
Akselin laakerit 5*12*4
Diffi, itse tein ratasdiffillä 91461 +öljy 5452
Slipperi, omani tein kokeeksi VTS Slipperillä.
Huomioitavaa myös, että nelirattaisen boxin kanssa ohjeistetaan käyttämään 81 spurria. Toki varmasti ei ole kiveen kirjoitettu tämä.

Noilla kilkkeillä pääsee vauhtiin. Katsotaan jahka radalle asti pääsee, onko noissa eroa auton vauhdin suhteen  :grin:
Henri Virta|Team Associated B5M Lite / B6 / B44.2 *RCM.fi *Hobbyfactory.fi

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #166 : 28.05.15 - klo: 10.12 »
Joo, taitaa olla helpompi laittaa vaan se teräksinen akseli.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #167 : 28.05.15 - klo: 11.18 »
http://www.teamassociated.com/parts/details/91552/

Tuohon käy liteboxin sisuskalut. Eli yksi idleri lisää ja sille tappi + laakerit.
-Goldi

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #168 : 28.05.15 - klo: 12.24 »
http://www.teamassociated.com/parts/details/91552/

Tuohon käy liteboxin sisuskalut. Eli yksi idleri lisää ja sille tappi + laakerit.
No hiiskatti kun olis tuommosenkin boksin tiennyt olevan... No nyt on sitten 4 ja 3 rattaiset täydelliset boksit.

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #169 : 28.05.15 - klo: 22.54 »
On tämä vaan miellyttävä auto! Talviajot ajettu ilman yhtäkään rikkoutumista ja nyt kesäkausi avattu, enkä vieläkään ole saanut mitään hajalle. Auto on aloittelijalle todella helppo ajettava. Ehdottomasti mukavin krossari, mikä minulla on ollut.

Noobikysymys: Mitä eroa on 2, 3, ja 4-rattaisella diffillä? Itse kasasin oman diffini kahdella rattaalla ja se toimi kivasti sisällä. Nyt ulkoradalla auto tuntui aavistuksen liukkaalta, mutta näytti ratakin olevan hienon savipölyn peitossa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #170 : 29.05.15 - klo: 08.24 »
Eri foorumeilla kaverit kysyy että mitäs varaosia ostetaan pakkiin niin vastaus on että et tarvitse mitään.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Paikalla MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #171 : 30.05.15 - klo: 11.35 »
Minä harjoittelen pääasiassa B5:lla M8 turffiradalla nyt kesällä ja siellä on sellainen iso hyppy missä M8 autotkin hajoavat jos hyppy jää lyhyeksi (JQ:sta saanut tukivarren poikki samaisessa hypyssä). Ei ole vielä B5:sta hajonnut mitään edes siinä  :azn:

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #172 : 15.06.15 - klo: 15.51 »
Tässä olisi tarjolla keskimoottorille setuppia Vaasan Maastosarjasta. http://testlogger.info/share/c2V0dXAtNzcx
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #173 : 23.06.15 - klo: 16.03 »
Muutama kysymys. Eli omistan itse B5M version ja aion ajella jatkossa sillä ulkoradoilla . Autossa on paikallaan B5 tukivarret ja iskaritornit, annanko siis olla niiden paikallaan vai toimiiko auto saviradoilla paremmin B5M omilla torneilla ja tukivarsilla ? Sähköksi aion näin alkuun laitta stanukrossiin tarkoitetut hilppeet, eli 21,5 Muchmoren kone ja 0-ennakko. Minkälaisilla välityksillä on porukka ajanut ulkoradoilla ja jaksaako tällainen stanukrossari loikata hyppyreiden alastuloon asti ?

Sisäradoille ostin B5M Liten , minkälaiset ovat suurimmat erot Liten ja B5m kesken ? Onko Litessä jotain, mitä kannattaa " vahvistaa" ja mitä seikkoja kannattaa ottaa huomioon kasatessa ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #174 : 23.06.15 - klo: 16.17 »
Ei noissa juurikaan eroa ole muuta kuin voimansiirto.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #175 : 24.06.15 - klo: 09.28 »
Litessä on jo valmiiksi B5:n tukivarret ja etutorni. Lisäksi Litestä löytyy titaanivantit ja alumiininen takalinkkien sisäpään kiinnityspala jo vakiona. Eipä tuo enää lisäksi välttämättä "vahvistuksia" kaipaa. Oma kesti eilen neitsyysajot hienosti, vaikka kestävyyttä tuli heti urakalla testattua. Sähköiksi löytyi HW 2.1 60 a ja gm 10,5

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #176 : 24.06.15 - klo: 23.19 »
Juu huomasin myös että etutorni ja etutukivarret olivatkin suoraan b5 . Kuinkas takapää ? Eikös isotpojat käytä B5 tukivarsia myös takana ? Ajattelin viikonloppuna testata Litea ihan perussetupilla joka paketissa neuvotaan laittamaan . Viriosaksi tilasin takatukivarret b5 mallia sekä alumiiniset takatukivarsien kiinnitykset ja insertit. Ihmettelin kun liteen on jätetty kuuladiffi . Minulla on ylimääräinen ratasdiffi , mutta kysymys kuuluukin käykö 4rattaisen laatikon ratasdiffi liten 3rattaiseen laatikkoon ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #177 : 24.06.15 - klo: 23.24 »
Kuuladiffissä ei ole mitään ongelmia..
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #178 : 24.06.15 - klo: 23.27 »
Mielipiteitä on monia . Mua itseäni viehättää ratasdiffin huolettomuus + että olen sen todennut toimivaksi tuossa team-mallissani
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #179 : 25.06.15 - klo: 00.52 »
Jaas. Nuo kuuludiffit on todellakin hyvin pysynyt kasassa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂