Kirjoittaja Aihe: Team Associated B5 / B5M  (Luettu 139986 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #30 : 25.04.14 - klo: 16.17 »
Tässä startti setuppi Suomen ulkoradoille. Siitä sitten omaan lapaseen muokkaamaan :)
-Goldi

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #31 : 25.04.14 - klo: 23.11 »
Aamulla auto näytti vielä tuolta:

Nyt on savipölyllä kuorrutettu.

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #32 : 26.04.14 - klo: 08.52 »
Voisiko Kisaaja kertoa edellä jaetusta setupista vielä, että mitä muutoksia auton käyttäytymisessä on odotettavissa vakiosetuppiin nähden? Onko autolla jo ajaneilla tullut tarvetta vaihtaa metalliosia autoon vai riittävätkö muoviset vakio-osat ("arm mountit" yms)?

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #33 : 26.04.14 - klo: 09.05 »
Moikka,

Lähinnä kääntyy enemmän. Kääntyy paremmin mutkaan, koska etu akselit on siirretty taakse päin. Kääntyy myös mutkasta lähdettäessä, koska ulosjoustoa on lisätty etuiskareihin. Jos radalla on huono pito, niin takalinkkiä kannattaa vekslata alemmas ja testailla itselle sopiva kiinnitys piste. Eikä kannata unohtaa 0.5 asteen taka-auraus inserttejä.

Viritysosista suosittelen hommaamaan hiilari akkupannan! Jos ajaa sadle akuilla niin vakio muovisessa akkupannalla akut sukeltaa servon päälle kovassa törmäyksessä. Hiilari versio on jäykempi ja pitää akut paikallaan.

Mulla on testissä HARD muovi osia, mutta erot vakioon on ollut hyvin marginaalisia, enkä suosittele vielä yhtään =)

-Goldi

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #34 : 26.04.14 - klo: 09.19 »
Kiitos vastauksesta! Ylätukivarret on moni maailmalla vaihtanut titaanisiin ja tässä lienee järkeä. Onko painelaakerin kuulat saman kokoiset kuin b4.2:ssa? Minulla kun sattuu olemaan korkkaamaton setti näitä edellisen auton jäljiltä.

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #35 : 26.04.14 - klo: 20.58 »
Titsku vantit kannattaa päivittää kun saat väännettyä vanhat. Olen saanut yhen mutkalle, mutta titaaniset vielä odottaa pakissa :) Painelaakeri on kaikilta osilta sama.
-Goldi

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #36 : 04.05.14 - klo: 21.43 »
Pitäskö nuo vantit vääntää surutta niin syvälle kuppeihin että suora osuuskin uppoaa sinne reilusti.. Aika tiukat.
Ospa Rc

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #37 : 05.05.14 - klo: 06.19 »
Ne on todella tiukat. Kannattaa laittaa vantti porakoneeseen ja sillä hoonata pallokuppia parikertaa ni herkistyy.
-Goldi

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #38 : 05.05.14 - klo: 08.16 »
Paketista linkit jumittaa. Lukaisin rctechiäkin ja otin käyttöön vanhan keinon:
Pallopääruuvi dremeliin kiinni, miedot kierrokset, vesihiomapaperia ja vettä sekä viimeistely "patapadalla".

Auttoi kummasti ja pallosta tuli pyöreämpi ja herkempi.

Muita rctechin tipsejä auton käytöksen muuttamiseen:
78T vetoratas ja moottori eteenpäin ja kääntyvyyttä
Moni kokeillut Gullwing etutukivarsia RM autossa ja suoria tukivarsia MM autossa vaihtelevin kokemuksin.
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Team Xray X12 2023, Team Xray XB8e 2023, Hobbywing& Sanwa/Highest

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #39 : 05.05.14 - klo: 08.46 »
Jovain.. Oletteko muuten simmaillu takatukivarsia, muutenhan siinä näyttää olevan säätyvä akseliväli  :angry:
Ospa Rc

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #40 : 05.05.14 - klo: 17.11 »
Ei ongelmaa tällä suunnalla. Välystä tarvitaan ettei vehkeet mee jumiin... omassa autossa ei ole ylimääräistä väljää.
-Goldi

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #41 : 05.05.14 - klo: 19.06 »
En tiedä olenko liian tarkka, mutti millin klappi takatukivarsien sisäpäässä on mielestäni liioiteltua.
Ospa Rc

Poissa Testikuski

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #42 : 18.06.14 - klo: 20.51 »
Itselläni on näköjään muodostunut heikoksi paikaksi taka-hubien ylemmät  muovi insertit, joihin linkinpää tulee kiinni. Onko saatavilla jo muusta materiaalista tehtyjä, kun ei tuo puolen millin muovi oikein kestä. Muovi painuu läpi hubista. Voishan tuohon laittaa semmosen alumiinin joka on vastapuolellakin, jos poraa kierteet pois siitä.

Edit:
Ai ne on huomannut saman tehtaalla  :grin:

new are the zero toe aluminium rear hubs with vertical camber link ball stud mounts
« Viimeksi muokattu: 18.06.14 - klo: 21.32 kirjoittanut Testikuski »
Ospa Rc

Poissa Zakko

  • Veteraani
    • Profiili
    • VaasanUA
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #43 : 19.06.14 - klo: 10.11 »
Noi alimiini hubit on kyllä livenä pirun massiiviset.

Ite korjasin ongelman muovi hubeista M3 korialuslaatalla pallon alla. Ei painu enään muoviin.

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #44 : 30.06.14 - klo: 23.10 »
Laittakaapa EM-warmup setuppia...?

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #45 : 17.07.14 - klo: 23.28 »
Itselläkin valmistui juuri oma B5M. Sähköt eivät oikein meinanneet mahtua, mutta juuri juuri mahtuvat korin sisään  :laugh: .
Pari kuvaa vielä perään...
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #46 : 23.07.14 - klo: 22.59 »
Onkos kellään jakaa setuppia ruotsin EM kisoista keskimoottoriseen?
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa fsp

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #47 : 13.08.14 - klo: 14.54 »
Juttelin juuri tästä asiasta tehtaan kavereiden kanssa ja he kertoivat, että Asso on lähes aina tuonut uudesta autosta "perusmallin" markkinoille, koska FT:ssä on sitten mahdolliset muutokset tehtynä. FT tulee markkinoille puolen vuoden - vuoden kuluttua, kun autoa on ehditty testata riittävästi ja saada kokemusta siitä. B5:ssa on siis kaikki tiedossa oleva tarpeellinen tavara laitettu pakettiin (esim. VTS-slipperi, Big Bore -iskarit, uudet pallokupit jne.).

Oletettavaa on siis, että koska auto perustuu kohtuu vahvasti B4-sarjan kokemuksiin, tulevassa FT-mallissa ei ole kovin paljoa muutoksia luvassa.
Dodii, olisko mitään infoa koska B5.1 Factory Team olis tarjolla?  :police:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #48 : 13.08.14 - klo: 16.29 »
Eikö olis parempi vaihtoehto ostaa se b5m muunnos sarja :cheesy:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa fsp

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #49 : 13.08.14 - klo: 17.19 »
Eikö olis parempi vaihtoehto ostaa se b5m muunnos sarja :cheesy:
Jerzi
Joo varmaan... B5.1M Factory Team!

Mutta en halua sitä, koska en osaa ajaa sellaista. Eikä ole aikaa opetella.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #50 : 13.08.14 - klo: 17.41 »
Se mitä olen keskimoottorisilla ajellut niin se on helpompaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikavski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #51 : 17.08.14 - klo: 17.55 »
Optimaalinen kone tähän autoon, millaisella combolla posse ajelee?
Itse saan tän auton (B5M) huomenna ja siitä kun saisi kasattua hipo hyllynkoristeen :)

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

Mies tuli baariin..Eikun se olikin hevonen.
Mies tuli hevoseen.

Poissa Pexi

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #52 : 18.08.14 - klo: 07.27 »
Samat koneet ovat hyviä kuin muissakin takaveto crossareissa, eli jos maksimi tehoa hakee, niin 7,0 lankanen on maksimitehoinen, perus nopee olis 8,5 ja jos helppoa ja hiljempaa kulkevaa niin 10,5 tai 13,5 on hyviä. Merkkinä suosittelen Reedyä.

Team XRay

Poissa Mikavski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #53 : 18.08.14 - klo: 11.57 »
OK

Taidan siis tilata tuon Reedy 540. Ajankohtana X

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

Mies tuli baariin..Eikun se olikin hevonen.
Mies tuli hevoseen.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #54 : 18.08.14 - klo: 12.36 »
Muita laatukoneita ovat
Lrp
Orca
Nosram
Cs
Speedpassion
Hobbywing
Ym

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikavski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #55 : 18.08.14 - klo: 12.43 »
Noppaa jään varmaan odottelemaan Reedyltä. Riippuu tietysti missä hinnoissa pyöritään..

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

Mies tuli baariin..Eikun se olikin hevonen.
Mies tuli hevoseen.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #56 : 18.08.14 - klo: 13.57 »
Hyvä nopareita löytyy myös
Nosram
Orca
Hobbywing
Speedpassion
Lrp
Orion
Ym
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikavski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #57 : 18.08.14 - klo: 14.02 »
Mites Jerzi Team Proto proggis etenee?

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla

Mies tuli baariin..Eikun se olikin hevonen.
Mies tuli hevoseen.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #58 : 18.08.14 - klo: 14.30 »
Etenee hyvää vauhtia.
Ideoita syntyy kokoajan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B5 / B5M
« Vastaus #59 : 03.09.14 - klo: 12.33 »
Pitäskö nuo vantit vääntää surutta niin syvälle kuppeihin että suora osuuskin uppoaa sinne reilusti.. Aika tiukat.

Tuossa linkkiä miten saa niistä pallokupeista herkät. https://m.youtube.com/watch?v=cH22wIvDMTg