Kirjoittaja Aihe: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.  (Luettu 463389 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« : 27.07.04 - klo: 21.08 »
Tänne tietoa ja juttua teidän mopoistanne.

Ensiksi haluaisin kysyä kuinka monella teista on pappa-tunturi?

Kerron kohta omista seikkailuista pappiksella. :mrgreen:

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1 : 27.07.04 - klo: 21.15 »
Tällästä topiccia jo odotinkin  :lol:
Mulla on ollut Stella, PV, -85 tiger, -97 tiger aqua(kulki 80km/h)  8)
Taas kehissä.. ;)

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #2 : 27.07.04 - klo: 21.52 »
Petti Tunturista takajarru.
Mutkasta suoraan pusikkoon :mrgreen:
Oli kaverin mopo. Ja kulki 60kmh

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #3 : 27.07.04 - klo: 22.17 »
mult löytyy suzuki pv 01 ja kulkee ihan sairaasti
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa Tum3

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #4 : 27.07.04 - klo: 22.18 »
Mulla tollane "Tunturi Super Sport" vuosimallia 72. Ei mikään turha.
http://www.saikart.fi/
Mun lempinumero: viistöistä. Osta sika säkissä, He*vetin halpa.

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #5 : 27.07.04 - klo: 22.22 »
Mulla on semmonen vanha 92-mallin suzuki S1 romu. Kyllä se kumminkin kulkee eteenpäin ja oikeestaa välillä taakkekkipäin, ku käynnistää koneen väärinpäin. :wink:  Sillä mä aina rämistelen ja kilistelen menee tuola kaupungissaki aina välillä. Muuten ihan suht hyvä, mutta etuiskarit ei toimi juuri ollenkaan, tai kyllä ne alas menee, jos vaikka sillee laittaa eturenkaan kuoppaan ja tönäisee täysillä, mutta takas ne ei kovin hyvin tuu, täytyy repiä tangosta ja jarrut ei toimi oikee häävisti. Silti sillä joka päivä pörrään sinne ja tänne, kaverille ja sieltä toiselle.. Ei se kule ku sen joku 65, mutta ei sillä paljo kovempaa uskaltaiskaa ajaa. :wink:  Nii, ja takarengas vipattaa niin paljon, että takapuoli vähän ajaessa puutuu, mutta mitä "pienistä" Ei oo vielä poliisit pysäyttänyt, onneksi. Takavanteesta on meinaa pinnoja poikki ja muutenkin ihan käyrä.

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #6 : 27.07.04 - klo: 22.22 »
"Superit jyrää" Sano entine moderaattori

Poissa Kuula

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://ilmaisajelijat.info
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #7 : 27.07.04 - klo: 22.39 »
Juu aito oikee ja vanha papiska löytyy :) Mopeti on varmaan lähelle 30wee vanha ja vieläkin lähtee ekoilla polkaisuilla käyntiin. Huiput 500 ja risat. Setä tosin ajo sen raktorilla vähän littuun :lol: isolla lekalla ja ajalla oikaistiin vähän vääntyneet poljin kammet ja etuhaarukka serkun kanssa. Itellä käynyt sama takajarrun leviäminen, ja etu jarruhan ei tietenkään toimi :D Onneks oli järvi vaan edessä. Honda mankikin löytyi. En ihan hetkeen ole paskempi kuntoisella mopolla ajanut :D Varmaan ainut toimiva osa oli bensatankki. Kunnon mopoa ei minulla ole koskaan ollut, ja tuskin tulee.
*Life is 2 short, so live it to the MAX!!!*

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #8 : 27.07.04 - klo: 22.39 »
Tommonen Cacciva Husqvarna WSM50 löytyy. Kulkee sen 75km/h, ääntä lähtee aina naapurien kiusaksi asti.  :lol:
Tosiaan välillä vähän jännittää jos poliiseja on lähistöllä, kun kurittomasta vakioputkesta lähtee yhtä kova mekkala, kuin Derbistä Metrakit I putken kanssa..  :?

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #9 : 27.07.04 - klo: 22.45 »
Mulla on suzuki pv ja vuosimallia en muista mutta se on vanha. Se ei kule kauheesti mutta siellä tiellä missä mä ajan nii kulkee ihan riittävästi kun siinä ei saa edes täysiä ajettua.

PS. Kulkiskohan 55km/h

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #10 : 27.07.04 - klo: 23.22 »
Mulla on Derbi Senda R1, vuosimalli 2002!
Se kulkee <80km/h  :mrgreen:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Mursu

  • Jäsen
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #11 : 27.07.04 - klo: 23.35 »
Minulta Löytyy Honda Monkey vm.-99
Kulkee n.70kmh
Äläs nyt...

Poissa pOINTER

  • SaloUA
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #12 : 28.07.04 - klo: 00.04 »
Automaatti pappis tallista löytyy (55km/h)... Ja skootterikin (75km/h).
Kun ei pyydä mitään, ei välttämättä saakaan haluamaansa, mutta kun pyytää paljon, saattaa saada paljon - tai sitten ei.

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #13 : 28.07.04 - klo: 10.20 »
Derbi Senda DRD -03 virit: alkukäyrä--> eri suutin    huiput: n.80km/h..    Miks kaikilla "kovilla" on joku romu peevee josta kuuluu vaan jumalaton ääni ja kävelemällä pääsis ohi ja sitten sanoo että: mun pv menee 160km/h ja sitten ne on kateellisii esim. mulle ja sanoo että surkee ja sitten sanon että lähetäänkö viivalle niin ne sanoo: en mää nyt kun mun mopo on rikki ja sitten ne ajelee illalla tiellä sillä.  :mrgreen:  :lol:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #14 : 28.07.04 - klo: 10.58 »
jeejee jäät mun peeveelle tulee viel moposportista 60cc läppis ni  :mrgreen:
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #15 : 28.07.04 - klo: 11.14 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Miks kaikilla "kovilla" on joku romu peevee josta kuuluu vaan jumalaton ääni ja kävelemällä pääsis ohi ja sitten sanoo että: mun pv menee 160km/h ja sitten ne on kateellisii esim. mulle ja sanoo että surkee ja sitten sanon että lähetäänkö viivalle niin ne sanoo: en mää nyt kun mun mopo on rikki ja sitten ne ajelee illalla tiellä sillä.  :mrgreen:  :lol:
Tietty jotkut ovat tämmöisiä kuten sanoit "kovia". Itsellä ei oo kylläkään koskaan ollut mitään näyttämisen tarvetta, mutta rakentelu on aina ollut verissä. Mopoikä meni ohi ajat sitten mutta silloin joskus oli suzuki pv 125cc. Faijan kanssa testasimme nelostiellä auton vierellä noin 125-127km/h. Eipä kertaakaan poliisit edes pysäyttäneet vaikka 2 vuotta sillä ajelin kun ajoin ihan lain sallimissa rajoissa. Muutenkin se oli näyttelykuntoinen laite kun oli mm. vihreä metal flake hilemaali, custom vanteet ja tupit, tupeissa krominen pääkallo päissä ym kaikkea kivaa. Rahaa siihen meni itse mopoon noin 1000mk ja sen customointiin ja korjaamiseen sekä viritykseen noin 5000mk. Eikä ollut mitään isiliising rahoja vaan itse maksettuja.Olihan se kiva, vähän sääli oli luopua kun siinä oli työtunteja käytetty toista sataa.. :roll:

Poissa seneri

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.kellotaajuus.se8.org/
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #16 : 28.07.04 - klo: 12.29 »
Vähän aikaa sitten möin Tunturi Brakeni.
Ja huiput 92km/h ...nooh, auton nopeusmittari saatto vähän valehdella :lol:
Oli sen tason välitykset, että alamäkeen piti lähtee ja kiitorata tarvitaan että viiteenkymppiin kiihtyis.
Ja melun voitte vaan kuvitella kun pakoputki oli vähän huonosti kiinni ja tippuili matkalle :D
Rivi mainostilaa halvalla. Kellotaajuus

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #17 : 28.07.04 - klo: 13.04 »
mun pv pitää helvetin kovaa ääntä
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #18 : 28.07.04 - klo: 13.13 »
Äänen voimallako teidän mopot kulkee  :shock:
Taas kehissä.. ;)

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #19 : 28.07.04 - klo: 13.17 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Äänen voimallako teidän mopot kulkee  :shock:



Niin, minäkin nauran niiille kun ne sanoo että "mun mopossa on kauhee ääni", ja kun ne ajelee ohi kävelyvauhtii ja huuattaa kaasupohjassa..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Nike

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #20 : 28.07.04 - klo: 17.31 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Derbi Senda DRD -03 virit: alkukäyrä--> eri suutin    huiput: n.80km/h..    


Mittarin mukaanko ton nopeuden päättelit? On kokemusta noista Derbin mittareista, joihin voi luottaa yhtä paljon kun autoa kauppaavaan mustalaiseen.  :mrgreen: Kaverin Derbi Metran putkella menee hikisesti tuon oikeata. Ei pahalla mutta epäilen vaan...voin tietysti olla väärässäkin.  :?

Poissa rc aleksi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #21 : 28.07.04 - klo: 17.51 »
mä kans epäilen 80km huh täyttä p****a suuttimen vaihdol saa suunnillee 2km lisävauhtia jä tällei ja vakiona se kulkee 45-50km et ei kulje kyl mitää80km
hobao ei ole enää piristämässä päivääni se hoiti hienosti tehtävänsä........

Poissa svart

  • JoeUa RC
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #22 : 28.07.04 - klo: 17.58 »
Pappatunturin ostaisin jos tulisi järkevään hintaan vastaan. Automaattina tai vieläpä kun ois poljettavaa mallia niin... Voihan pojat että ois leuhka peli :mrgreen:
B4 ft, SCX-10, Ten-SCTE

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #23 : 28.07.04 - klo: 19.13 »
Kaikki etsimään itselleen pappis huuto netistä :mrgreen:

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #24 : 28.07.04 - klo: 21.25 »
Multa löytyy tallista Peugeot Speedfight2 LNDP -01!!!
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #25 : 28.07.04 - klo: 21.28 »
Lainaus käyttäjältä: "rc aleksi"
mä kans epäilen 80km huh täyttä p****a suuttimen vaihdol saa suunnillee 2km lisävauhtia jä tällei ja vakiona se kulkee 45-50km et ei kulje kyl mitää80km


Yks kaveri vaihto derbistä suuttimen, se laitto jonkun 5*(oisko ollu 54) suuttimen ja kulki sen jälkeen 55km/h. Ja vakiona 50km/h.
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa Rcjussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #26 : 28.07.04 - klo: 21.52 »
Mulla tulee olemaan kohta Derbi Senda sm extreme top 2004

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #27 : 29.07.04 - klo: 08.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Nike"
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Derbi Senda DRD -03 virit: alkukäyrä--> eri suutin    huiput: n.80km/h..    


Mittarin mukaanko ton nopeuden päättelit? On kokemusta noista Derbin mittareista, joihin voi luottaa yhtä paljon kun autoa kauppaavaan mustalaiseen.  :mrgreen: Kaverin Derbi Metran putkella menee hikisesti tuon oikeata. Ei pahalla mutta epäilen vaan...voin tietysti olla väärässäkin.  :?




Kyllä netissä jossain luki että noilla vireillä menis 80km/h ja se oli mitattu jollain ja kyllä mullakin se mittari lähentelee sitä 80km/h.. Ainakin ite uskon omia silmiäni!
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #28 : 29.07.04 - klo: 08.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Ja luuletko että se mittari ei valehtele? oikee nopeus 65-75.
se vain tuntuu siltä  :mrgreen:


Netissäkin oli jotain että ois mitattu..  Kyllä jäi viri pv:tkin siinä 60km/h perään huutamaan. :D Hiljensin yhellä soratiellä niin sieltä tuli pv ja skootteri niin ootin etä se pv oli aivan perässä ja sitten hanaa niin sitten kohta katoin peilistä se skootteri oli siellä suoran alkupäässä ja pv jossain puolivälissä ja käännyin ja ajoin ohi niin ne näytti keskisormee (ei kai toi oo "kirosana" :P).
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #29 : 29.07.04 - klo: 08.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
[OT]testattiin anttir:n kanssa GPS:llä savagen nopeus, oli vähän nuhaset säädöt, painettii hanaa 15/49 välityksellä niin kulki 51.4km/h  :mrgreen:

kiihtyy ainaki paljon nopeampaa ku vaki mopo ja kulkeeki lujempaa  :wink:


OT: Lähetään viivalle. ;)
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum