Kirjoittaja Aihe: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.  (Luettu 463402 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1320 : 21.01.09 - klo: 20.31 »
Tulipa hommattua Skootteri "kun halvalla sai".

Ainut ongelma on kipinä, joka on hukassa. Virta tulee puolalle, mutta ei puolalta tulpalle. Voisikohan tuota testata auton puolalla? Jos sillä antaa kipinän, niin tietää varmasti, että vika puolassa. Uusi maksaa 30 eur, ei viitsisi turhaa maksaa jos vika ei olekaan siinä..

Kerros raxu skootterin merkki ja malli niin on helpompi antaa apua.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1321 : 21.01.09 - klo: 20.34 »
Ainut ongelma on kipinä, joka on hukassa. Virta tulee puolalle, mutta ei puolalta tulpalle.

Ja tulppa, tulpanhattu sekä tulpan johto on jo tarkistettu?  Ja tulpanhan tietty painat esim sylinterinkantta vasten kun kokeilet kipinää?

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1322 : 21.01.09 - klo: 20.51 »
Joskus tulpanhatuissaon peltiset radiohäiriösuojat jotka saattaa ruveta oikkaroimaan...

Jos ei koneen kylkeä vasten olevaan tulppaan ilmaannu kipinää , ruuvi tai rautalanka "tulpanhattuna"kaan, on se jo rikki jotenkin.

Jälellä samaa puolaa käyttäen on tarkistus että PUOLA ITTE SAA MAITA!

Auton puolalla ei ota paljon kiekkaa mut starttaa.
Tunturin puola (alunperin magneeton sisältä) toimii katkojankärjellisissä malleissa, jos paat sammutusnapin johdosta virtaa myös(ps tarttee maadotuksen). Ympäristö taas hajoaa jos oli kärjetön..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1323 : 21.01.09 - klo: 20.54 »
niin, ja eihän nyt varmasti ole mikään sammutusnappi koko ajan maissa, tai sammutusnapin johto tms?

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1324 : 22.01.09 - klo: 08.19 »
Kymco Filly -99 on merkki. Mittarissa 2500 km, seissyt useamman vuoden tallissa edellisella omistajalla.

Ei antanut kipinää auton puolalla. Kaikki johdot tarkastettu ja ovat päällisin puolin ehjiä ja hyväkuntoisia. Koitettu myös toisella tulpanjohdolla. Samoin kaikki liitokset käyty läpi.

Huollon arvio oli viallisessa cdi boksissa ja sellaisen tilasin Ebaystä. Tulee luultavasti ensiviikolla niin pääsee taas jatkamaan tutkimuksia. Maahantuoja pyyti boksista 200 eur, ebaysta löytyi useita n. 40 punnalla.

Poissa jaakkimo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1325 : 25.01.09 - klo: 12.44 »
Tuollaanen tuli eileen haettua isin kans  :cheesy:


Sen verran voin sanoa että lapionkauha katoaa takaa ja sarvet vaihtavat väriä :azn:

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1326 : 25.01.09 - klo: 19.45 »
Tämmöne se on täl hetkel.
Huehue

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1327 : 26.01.09 - klo: 07.17 »
Kertokaa miks ton kilven pitää näyttää tonne taivaaseen?? :shocked:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1328 : 26.01.09 - klo: 07.50 »
Oisko ettei rekkari näy?
Huehue

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1329 : 26.01.09 - klo: 11.28 »
Kromiputki ei kyllä sovi muuten mustaan/tummaan mopoon oikein. Kannattaa ajella laillisella mopolla nin saa kilvenkin tyylikkäästi.
Jere M

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1330 : 26.01.09 - klo: 13.23 »
Ehkä kateellisen mielest ei sovi.. ;) Kyl se on kuule iha lailline, en vaa haluu et kaikki tietää mun rekkarin? +se ei oo mopo, tauno jos et huomannu
Huehue

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1331 : 26.01.09 - klo: 14.51 »
Miks sitä rekkaria ei sais nähä? DT on muuten ihan kivan näkönen peli mutta tuo peräpää on kun petolinnunterve..
Traxxas Revo 2.5

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1332 : 26.01.09 - klo: 14.56 »
Nii..se on oikea kevyt moottoripyörä  :roll:  
ps. multa löytyy mopo missä on 160cc...se syö aamupalaks teinien "moottoripyöriä"  :lol:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1333 : 26.01.09 - klo: 15.00 »
On itselläkini niin kröhöm, muttei mun kilpee tartte piilotella? Vähemmän virkavaltaa näyttää kiinnostavan laillisen näkönen mopo, tollaset kilpi piilossa mopoja ne näyttää pysäyttävän ainakin täällä enemmän. Ja kadullahan ei oo tarvetta näyttää kellä kulkee eniten niin siinäkään ei ole pelkoa että joku nappaa rek numeron talteen.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1334 : 26.01.09 - klo: 16.14 »
Sori vaan mut se on kevytmoottoripyörä eikä kevyt moottoripyörä. Jos sul on joku säälittävä kiinankopio-manki mis on saman kiinalaisen tehtaan 160 cc pytty, niin se ei siitä kovin nopeaa tee.. Melko usein kilpi väännetään kuvanoton yhteydessä niin, ettei siitä saa selvää. Toinen vaihtoehto on sutata kuvanmuokkausohjelmalla (paint haha). Minä en ainakaan halua rekkariani kaikkien tietoon. Jos te haluatte kylvää rekisterikilvenkuvia foorumeille niin jatkakaa samaan malliin..
« Viimeksi muokattu: 26.01.09 - klo: 16.19 kirjoittanut Ilmari_S »
Huehue

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1335 : 26.01.09 - klo: 17.21 »
Huomasin tuon virheen kirjoituksessani ja arvasin että siihen tartutaan kun ei muutakaan ole..
Ja mitä veikkaat jos mun "mopossa"(minikrossi) on hevosia takarenkaalta 16.2(ja lisää tulossa) ja vehe painaa noin 60kg niin onko se nopeampi kuin 125cc katuenska..? Ja hommaan kyllä kesäksi myös motokumit niin jos joku haluaa vertailla oikeasti esim.125cc katuenskansa kulkua niin se onnistuu niin assulla kuin soralla  :wink:
Ja jos mun vehe on säälittävä kiinankopio-manki niin mikähän tuo dt on...omassa vehkeessä kun kuitenkin jousitus yms. on hieman eri tasoa kuin esim. tuossa dt:ssä.

nim. entinen viritetyn dt:n omistaja.(ja oli hieman muutakin kuin putki)

ps. eikä olllut tarkoitus aiheuttaa mielipahaa...  :lol:  ..kunhan kommentoin tuota "vakavaa mopo sanan väärin käyttöä", ainakin täälläpäin mopo on aika yleinen nimitys kulkineesta jossa on moottori ja 2 pyörää, eli moni käyttää sitä myös isommista pyöristä ja tuo aamupala juttukin oli lähinnä vitsiksi tarkoitettu, mutta itsellä on näköjään niin kauan aikaa tuosta kun finniä puski naamaan että en tajunnut että joku siitäkin voi oikeasti vetää herneen nenäänsä.
Mutta eiköhän tämä ollut mun osalta tässä...aika turhaa tämä netissä näppiksellä keuliminen.(kesällä radalla sitten  :wink: )
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1336 : 26.01.09 - klo: 17.35 »
Tuohon mopoon junttaaminen sen vuoksi, että sun jutuissas ei vaan ollu mitää järkee alusta alkaen, joten kuvittelin että olet täysi i*iootti. Jatka samaan malliin niin ensivaikutelmani vain vahvistuu.

Eiköhän tuossa munki mopossa ole reilu 20 heppaa. Jos haluisin sun kanssa kisailla niin oisin ostanu jonkun tykimmän? Mulla kun tuo täyZii kulkeminen ei ole tärkein kriteeri. Rahaa olisi ollut vaikka kotariin, mutta silloin luotettavuus on vähän huonompaa luokkaa+huoltoväli monta kertaa lyhyempi. Sähköstartti on myös ihana. <3 Mä en ole niin lapsellinen, että kisaisin minikrossien kans. Sori vaa. Osta joko iha oikee krossi tai mopo.

+Taitaa olla Kiinan ja Japanin välinen ero melko suuri? Väität, että japanilainen laatu ja kiinalainen kura on sama asia? Jos mielessäsi kaikki siellä ovat samaan joukkoon kuuluvia vinosilmiä, olet väärässä. Tästä voit kysellä siitä tietävämmiltä henkilöiltä lisää. OT loppu mun osalta tähän, koska mun on turha selittää teille avuttomille tästä asiasta enempää.

Ilmari
Huehue

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1337 : 26.01.09 - klo: 17.53 »
Mä en ole niin lapsellinen, että kisaisin minikrossien kans. Sori vaa. Osta joko iha oikee krossi tai mopo.

Pitäisiköhän nyt pohtia vähän tarkemmin, että olisiko se minikrossin kanssa kisaaminen tosiaan se eniten lapsellisuuteesi vaikuttava asia :wink:
| Academy | Axial |

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1338 : 26.01.09 - klo: 18.14 »
No jos ei oo varaa isoon krossiin ni voi olla hiljaa.
Huehue

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1339 : 26.01.09 - klo: 18.17 »
Sanoo Ilmari 16v, jolla ei ole vakituista työsuhdetta.
| Academy | Axial |

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1340 : 26.01.09 - klo: 18.21 »
Ei vai? Kevarirahat oon kule hankkinu ihan omilla rahoilla ja ne rahat on saatu tekemällä töitä monessa paikkaa.

Hyvä kun mun asiat tietää muut paremmin.
« Viimeksi muokattu: 26.01.09 - klo: 18.25 kirjoittanut Ilmari_S »
Huehue

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1341 : 26.01.09 - klo: 18.30 »
Lue uusiks. Vakituista kokoaikaista työsuhdetta.

E: Ja vielä kun sanot missä kohtaa viestissäsi luki, että olet nyt töissä, niin olen tyytyväinen. Sun on joka tapauksessa turha varmaan tulla kertomaan kenellä on varaa ja kenellä ei. Minikrossiakaan tuskin ostetaan siksi, ettei oo varaa ostaa täyskokosta. Mene nyt jo hiljalleen itseesi, ja pohdi, mikä meni pieleen ja kuka on lapsellinen.
« Viimeksi muokattu: 26.01.09 - klo: 18.35 kirjoittanut Futaba »
| Academy | Axial |

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1342 : 26.01.09 - klo: 18.33 »
Lue sä mun viesti uudestaan. Ei vai?

Sähän voisit "fiksuna" mulle määrittää vakituisen työsuhteen ja kertoa myös itsestäsi niin saadaan tällainen Futaban esittely aikaiseksi. L0L
Huehue

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1343 : 26.01.09 - klo: 18.34 »
Mutta eiköhän tämä ollut mun osalta tässä...
Vaikka noin jo kirjoitinkin eikä tekisi mieli jauhaa...mutta lisätään tähän tämä nyt sen vuoksi että saan 16v. Ilmarilta luvan kirjoittaa tähän topikkiin että on kyllä varaa ostaa isokin pyörä ja niitä on ollutkin todennäköisesti enemmän kuin tällä 16v. raha"miehellä" joka haukkuu idiootiksi mutta omat kirjoitukset ja kielen käyttö näyttävät erittäin kypsiltä.
Kun olet noin innokas haukkumaan niin tule toki tekemään se paikan päälle  :wink: ..vai onko miestä seistä puheidensa takana, se on helppo netissä leukoja loksutella.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1344 : 26.01.09 - klo: 18.40 »
Ja taas viestistäsi nähtiin älykkyytesi taso. Hirveitä sanavirheitä ja uhoamista. Hei haloo.

On tämä rc10-foorumi hieno paikka hienojen käyttäjien kera kun laitan omasta kulkupelistäni 2 kuvaa, niin siitä ollaan johdateltu tie laittomuuden ja rekisterikilven kulman kautta minun palkkatuloihini?

Arska mene rahamiehenä tekemään enemmän töitä niin saat isonkin krossin.
Huehue

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1345 : 26.01.09 - klo: 18.42 »
Lue sä mun viesti uudestaan. Ei vai?

Sähän voisit "fiksuna" mulle määrittää vakituisen työsuhteen ja kertoa myös itsestäsi niin saadaan tällainen Futaban esittely aikaiseksi. L0L
Kerrotaan sitten itsestäni. Tällä hetkellä olen töissä valtion leirikeskuksessa, ja saan palkkaa 18 senttiä tunnissa, mutta sitäpä kertyy vaikka nukkuessanikin. Ennen inttiä olin duunissa logistiikkatyöntekijänä, sitä ennen kirjotin ylioppilaaksi. Riittäisiköhän tämä jo minun esittelykseni.

Ja mitähän määrittämistä on vakituisessa ja kokoaikaisessa työsuhteessa. Vakituinen = Säännöllisesti töissä ympäri vuoden, kokoaikainen = 37,5h viikossa.

Taitaa Ilmarilla vaan nyt olla vähän suuret luulot itsestään ja mopostaan.
| Academy | Axial |

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1346 : 26.01.09 - klo: 18.49 »
Eli mun äidillä tai isällä ei ole vakituista työtä kun isä on kohta 30 vuotta ollut viikossa n. 19 tuntia+itsenäinen harjoittelu ja äidillä jaksosta riippuen 20-30 tuntia viikossa? Aika huono määrittely noinkin fiksulta mieheltä.
Huehue

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1347 : 26.01.09 - klo: 18.52 »
Eli mun äidillä tai isällä ei ole vakituista työtä kun isä on kohta 30 vuotta ollut viikossa n. 19 tuntia+itsenäinen harjoittelu ja äidillä jaksosta riippuen 20-30 tuntia viikossa? Aika huono määrittely noinkin fiksulta mieheltä.

Vakituinen = Säännöllisesti töissä ympäri vuoden, kokoaikainen = 37,5h viikossa.


Jos tavaisit tuon lauseen uusiksi.
| Academy | Axial |

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1348 : 26.01.09 - klo: 18.55 »
Siinähän se lukee "Säännöllisesti töissä ympäri vuoden, kokoaikainen = 37,5h viikossa." Ensinnäkin mun isän ja äidin viikkotuntimäärä ei täsmää ja heillä molemmilla kesälomaa yli 10 viikkoa.
Huehue

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Suuri Mopo/Kevari keskustelu.
« Vastaus #1349 : 26.01.09 - klo: 18.57 »
TheArska ei ehkä halua isompaa peliä?
Dt:tä tehdään kevarina ja mopona, joten on vähän vaikea erottaa kun ei asiaa kauheasti, tuollaisia kromitehareita vain näkyy mopoissa aika useasti.
Mulla ei tuommoinen kyllä kaduta, en motoristeja ole. Rahaa on mitä on, eipä se muille kuulu vaikkei oiskaan.
Mistä te oikeen muuten väännätte? Ilmari on kyllä hiukan itsekkin yllyttänyt keskustelua, koittakaa nyt rauhottua ja menkää vaikka harjottelemaan talviajoa, vaikka osaisittekin jo.
Jere M