Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Maxx Info ja vinkit  (Luettu 36085 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas E-Maxx Info ja vinkit
« : 21.02.14 - klo: 21.33 »
E-Maxx autoja on muutamaa eri tyyppistä mallia tarjolla, joista osa on jo jäänyt pois myyntilistoilta.


Kuvassa harjaton #3908 malli

#3906 (Kyseessä vanha malli lyhyellä rungolla, ei myydä enää)
#3905 (Megaherz radiolla oleva #3903, ei myydä enää)
#3903 (Uusi harjallinen malli pitkällä rungolla, Traxxas EVX-2 + 2kpl Titan 550, 2,4GHz)
#3908 (Uusi harjaton malli pitkällä rungolla, Castle Creations Mamba Monster + Castle Creations 1515-2200kV, 2,4GHz )
#3908L (Sama kuin #3908 mutta oheistarvikkeineen)
#39085 (Uusin malli roiskesuojatuilla sähköillä, MXL-6s + Castle Creations 1515-2200kV, 2,4GHz)

Mallin lopussa oleva L kirjain kertoo sen olevan lisävarustemalli missä mukana tulee oheistarvikkeita, kuten Lipo akut ja laturi.

Hinnat uutena pyörivät harjallisen #3903 mallin kohdalla siinä 500€:n luokassa ja harjattoman noin 800€:n luokassa. L mallin autosta saa sitten jo maksaa noin 1000€. Kaikki nämä paketit tulevat RTR (Ready to Run) mallisena, mikä tarkoittaa, että mukana on kaikki tarvittavat auton saamiseksi liikkeelle.

Vakiona jokaisessa mallissa on muutamia heikompia kohtia ajatellen auton käyttätarkoitusta, joka selkeästi on hyppiminen ja montulla/hiekkakentällä rellestäminen.

Heikkoja kohtia
  • Etu ja taka Bulkheadit (Etu #4930R, Taka #4929R)
  • Etu ja taka Shock towerit (Etu/Taka # 4917R)

Nämä kannattaa päivittää sitä mukaan kun hajoavat. Hyviä vaihtoehtoja tilalle ovat mitkä tahansa alumiiniset Bulkheadit. Ja Shock towereiksi luotettavat ovat RPMn tuotteet #80162.



Mikäli autolla ajaa takapihalla tai hyppii pieniä hyppyjä, autoon tuskin tarvitsee päviitellä mitään muuta. Jos taas hyppyjen korkeus kasvaa on syytä harkita tukivarsienkin päivittämistä. Tähänkin löytyy hyvät osat RPM:ltä #80462. Taakse on mahdollista vaihtaa tukivarsien tilalle ns. True-Track, joka poistaa auraus säädön takaa mutta antaa 1,5 asteen aurauksen valmiina #80942.



Iskunvaimentimien tangot ovat myös suht heikkoa tekoa kun alas tullaan hieman korkeammalta väärässä kulmassa.



Traxxasilta löytyy näihin hyvä ja suht edullinen ratkaisu. Traxxas Big Bore Shocks #4962 on hyvä päivityskohta myös. Ainoa miinus kyseisessä sarjassa on mukana tulevat jouset. Nämä kannattaa ottaa pois ja vaihtaa tilalle edellisistä nuo valkoiset progressive jouset. Myös jousilautasen joutuu vaihtamaan, koska Big Bore jouset ovat aavustuksen pienemmällä halkaisijalla.


TRX #4962

Sitten kun alkaa vetonivelet kulumaan tai paukkumaan liian suurista tehoista voidaan ne päivittää myös metallisiin. Niitä on muutamia vaihtoehtoja.

Halvemmat ovat osanumerolla #5451R Traxxas Steel Drive Shaft Revo/T-Maxx. Ne eivät ole niin kestävät kuin esimerkiksi toinen vaihtoehto mutta aika paljon halvemmat. Toisena ovat MIPn samalla idealla olevat #1665. Muitakin vaihtoehtoja toki löytyy  :smiley:


TRX #5451R


MIP #1665

Ja niin kuin yllä on mainuttu, autoon saa hyvin monelta valmistajalta vaikka minkälaista optio osaa joten lopuksi vain oma mielikuvitus on rajana millaisen auton itsellesi rakennat. Muistaa vain, että aina osan hajoamisen yhteydessä pohtii hetken oliko vika osan heikossa laadussa vai itse kuskissa  :grin: Tämän kuin muistaa niin autosta ei huonoa voi tehdä  :wink:

Plussat
  • Hyvä moottori/nopeudensäädin combo
  • Helppo korjata ja säätää
  • Uusin malli #39085 roiskesuojattu
  • Varaosa saanti hyvä
  • Päivitys osia erittäin monelta valmistajalta

Miinukset
  • Muutama liian heikko kohta tämän hintaisessa autossa
  • Hinta
  • Ohjaimen säädöt
  • Vakiona osat eivät kestä sen lupaamaa 6S tehoja
  • Teksti "Out of the box 65+ mph" huuhaata  :smiley:

Ja kun mielikuvitus on vaan rajana voi autosta tehdä vaikka tällaisen  :smiley:





« Viimeksi muokattu: 01.06.14 - klo: 09.12 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG