Kirjoittaja Aihe: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?  (Luettu 48145 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« : 04.03.14 - klo: 16.45 »
Moi.

Taloon tuli nyt toinen D -sarjalainen, eli DST, ja vaihdoin DMT:n hyväkuntoisen koneen siihen. Pienempi on "ihan kiva" tuolla Kyoshon omallakin .18 motilla. Mutta havaitsin samalla että tuo isopyöräinen voisi ehkä kaivata moottoripäivitystä.

Otin kaverilta lainaan JQ:n (alphan) .21 rtr pannun, ja tuo ainakin näyttää että ei mene kovin pienellä vaivalla edes tohon DMT:hen, puhumattakaan DST:stä jossa on vielä lyhyempi pohjalevy. Kytkimen hammasratas on huomattavasti edempänä kun tuossa kyoshon omassa.

Jostain kampiakselin katkomisista sunmuista olen täältä lukenut? En ehkä haluiais sellasta tehä ees periaatteesta... Käykö noihin joku muu kuin kyoshon kone "suoraan"? Ja missä kokoluokassa? Vai onko kaikki muut moottorit tollasia että niissä on "pitkä" kampiakseli?

DMT:ssä näyttäs olevan neljä reikää moottoripukeillekkin, joita taas DST:n pohjalevystä ei löydy. Toi Alphan koneenkin jako kävis itseasiassa niihin reikiin, ovat vaan ihan väärässä kohdassa. :P

edit: otsikkoon kysymysmerkki.
« Viimeksi muokattu: 04.03.14 - klo: 16.49 kirjoittanut Slider »

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #1 : 04.03.14 - klo: 19.16 »
Pystyiskö keskidiffin kääntää niin että spurri on etupuolella. Niin osuisko sinne päinkään?
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #2 : 04.03.14 - klo: 22.34 »
No eipä oo kyllä tullu ees mielee.  :embarrassed: Pitääpä tutkailla huomenna vaikka että miltä vaikuttaa.
Kiitti vinkistä.

Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #3 : 05.03.14 - klo: 17.46 »
Njoo, ei tuo mitenkää älyttömän lupaavalta vaikuta vaikka diffin kääntäskin. Silti konetta joutus ottaa aika reilusti taakseppäin..

Pitänee koittaa löytää joku paremmin korvikkeeksi käyvä moottori.

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #4 : 05.03.14 - klo: 21.50 »
Jos keksit paremman koneen joka istuu dsarjaan helposti niin laitahan tietoo.itekin oon sitä mietiskellyt.mut laitoin vanhaan mottiin uuden mäntä/sylinteriputkisarjan joka ei oo ihan hirmu kallis

Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #5 : 06.03.14 - klo: 06.50 »
Tuntuu olevan aika vähissä noi koneen vaihdot jopa tuolla internetin ihmeellisessä maailmassa. Joku oli laittanu jonku OS:n .18 koneen tilalle, siit oli iha kuvatki.

Kerron kyllä, jos keksin jotain.

Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #6 : 06.03.14 - klo: 17.35 »
Joo eli tarkempi selitys, jos diffin kääntää, niiin .21 Alphan vois kiinnittää suoraa noihin neljään reikään, mitkä näkyy kuvassa, mutta kun etujarrun joutus jättää sit pois, koska se pääratas on sit just siinä. Ja vauhtipyörä hankais siihen diffin takimmaiseen pukkiin.

Konetta jos siirtää vaan taakseppäin, niin tarvis sit hommata moottoripukki varmaankin, ja takapuhalteisen koneen kans tulee sit tietysti alkukäyrän kans sijotusongelmia. :) Joskus kyllä ostin täältä hyvinkin "slimmin" alkukäyrän, että sen kans vois vaikka onnistuakkin.

Muoks:

Jenkkilässä ovat näköjään upottaneet aika tunteella noita O.S:n .18 pannuja noihin.

Ainakin tuota 18TZ:
http://www.osengines.com/engines-car/osmg2110/index.html

Ja sitten vähemmän kiukkusta 18CV-RX:
http://www.osengines.com/engines-car/osmg2102/index.html

Eli vois ainakin luulla että .18 kokoluokasta sais ihan soomestakin jotain käypästä pannua.
Tietäs vaan että mikä, ja tuo pitkä kytkinakseli kuumottaa toki myös hieman.

Ilmeisesti nuo .18 koneet on fyysisiltä mitoiltaan kuitenkin pienempiä kun tuo .21 alpha esim?
« Viimeksi muokattu: 06.03.14 - klo: 18.34 kirjoittanut Slider »

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #7 : 06.03.14 - klo: 18.50 »
Eikös tuohon käy apaut jokainen "pikkulohko", eli 12-18 kokoiset..?  Tuosta isommat koneet taas on ns."isolohkoja", eli yleisimmät koot .21-32.(joissa siis isompi alakerta/fyysinen koko muutenkin ja koneen korvissa eri mitoitus.)
Noita 12-18 koneita löytyy yleensä 1/10 kokoisista ja 21-32 taas 1/8 kokoluokasta.

Noissa kun on aika standardit mitat, kyoshonkin koneissa vissiin normit koneen korvakkeet nykyään...kai se kampura ja kytkinkin on normi mitoilla..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #8 : 06.03.14 - klo: 19.07 »
Joo, näin se taitaa olla.

Pitää noita suomalaisia puljuja katella läpi ja ettii joku sopiva korvike. DMT:n tapauksessa sekään ei ole ongelma että kone on takapuhalteinen, kun takana on kyllä ihan kiitettävästi tilaa.

Tässä vielä havainnollistava kuva Alphan .21 koneesta mikä tuli JQ:n RTR:n mukana, ja D -sarjan vakiokoneesta. Vauhtipyörät on samalla tasolla. :)

edit: Tuohan noissa kyoshon koneissa ahdistaa kun kytkinakseli on erillinen, ja näinollen kampiakseli on lyhyt. En tosin tiedä onko se mikään ongelma, jos käyttää tuollaista kelloa mikä on kuulalaakerilla. Itseasiassa tossa kuvassaki olevassa GXR:ssä on täsmälleen sama kytkinkello kun tuossa Alphan koneessa.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #9 : 06.03.14 - klo: 19.15 »
Tietäs vaan että mikä, ja tuo pitkä kytkinakseli kuumottaa toki myös hieman.

Tuota teksti ei äsken osunutkaan silmään...
Onko kyosho:n koneissa vieläkin ns.normaalista poikkeavan pituinen kampura..?  ..jos näin niin en olekaan varma että ihan ns.heittämällä menee toinen vastaavan kokoinen kone.(ainakaan vakio kytkin ym. hiluilla)

edit: onko siis kyoshossa lyhyempi kampiakseli? ..vai pitempi...jostain kampiakselin jatkopaloista ollut foorumilla joskus puhe..
« Viimeksi muokattu: 06.03.14 - klo: 19.20 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #10 : 06.03.14 - klo: 19.27 »
No "kyoshoissa" voi olla varmaan mitä vaan, isommissa taitaa olla sellanen "normaali" se kamppari, eli kierteen jälkeen on vielä reilusti tappia.

Noissa pienemmissä (kuten minulla) se kamppari loppuu heti kierteeseen, johon tulee erillinen kytkinakseli, jolla kiristetään vauhtipyörä kampparia vasten, ja tämän akselin päälle tulee sitten kytkinkello.

Tähän tyyliin: http://i00.i.aliimg.com/wsphoto/v0/285909768/Kyosho-GXR-18-Glow-Nitro-Engine-GXR-18-for-RC-Car.jpg

Mutta en tosiaan tiedä onko tolla mitään väliä, jos käyttää noita parempia kytkinkelloja.

Tämäpä vois käydä ku nenä naamaan itseasiassa..

http://rc-navetta.fi/product_info.php?cPath=42&products_id=1979
« Viimeksi muokattu: 06.03.14 - klo: 19.39 kirjoittanut Slider »

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #11 : 06.03.14 - klo: 19.47 »

Noissa pienemmissä (kuten minulla) se kamppari loppuu heti kierteeseen, johon tulee erillinen kytkinakseli, jolla kiristetään vauhtipyörä kampparia vasten, ja tämän akselin päälle tulee sitten kytkinkello.


Luulisi että jos siihen kerran tulee erilinen kytkinakseli/jatkopala että se olisi vastaava pituudeltaan yms. kuin noissa muissa on kampura vakionaan ilman erillisiä jatkoja... Niin noissa oli ilmeisesti kuulalaakerien sijasta neulalaakeritkin vielä.
Mahtaakohan niissä kyoshon kytkinkelloissa joissa käytetään neulalaakereita, olla eroja laakereiden ym. mitoituksen suhteen....jos vaikka kuulalaakerit heittää tilalle tms..
Mutta joo, kai noi muut koneet ainakin ns.normaalilla kytkinkellolla saa istumaan...
Mutta noi ei ole faktaa, ainoastaan mun mietteitä joista en ota vastuuta..  :shocked:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #12 : 06.03.14 - klo: 19.50 »
Joo, samansuuntaiset mietteet itellä. :P

Tuohon .18 kyoshon koneen kytkinakseliin tosiaan käy heittämällä kuulalaakeroitu kytkinkello (jota saa jopa virallisesti optio-osana), vaikka siinä on vakiona neulalaakeroitu kytkinkello.

Paljon on tarinaa, katotaan nyt että miten tää projekti omalta osalta päättyy, luulis ainakin hyödyttävän muitakin tämä topic. :)


Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #13 : 06.03.14 - klo: 19.52 »
Mää laitoin aikoinaan omaan DBX:n HPIn 18SS moottorin. Ja ei tosiaankaan mennyt heittämällä mutta hyvä tuosta silloin tuli...
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #14 : 06.03.14 - klo: 20.01 »
Tämäpä vois käydä ku nenä naamaan itseasiassa..

http://rc-navetta.fi/product_info.php?cPath=42&products_id=1979

Tuo näyttäs olevan force:n kone logosta päätellen, aikoinaan mulla oli pari kyseisen merkin konetta, tosin isompia, mutta ne ainakin oli hyvin toimivia ja helppo säätöisiä.(täältä foorumilta taitaa löytyä topikki force:n koneista..? Haulla ehkä löytyy) Eivät ole nyt ehkä ihan kaikkein tehokkaimpia mutta suhteellisen huokeita.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #15 : 06.03.14 - klo: 20.05 »
Nojoo, toi hintaluokka on ainaki jotai sellasta, että samaa hintaa en saa kovin paljoa sisuskaluja tuohon kyoshon koneeseen. Hyvä että laakerit.

Mielestäni kokeilemisen arvoinen homma.

Mää laitoin aikoinaan omaan DBX:n HPIn 18SS moottorin. Ja ei tosiaankaan mennyt heittämällä mutta hyvä tuosta silloin tuli...

Mikäs siinä hommassa närästi?

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #16 : 06.03.14 - klo: 20.16 »
Nojoo, toi hintaluokka on ainaki jotai sellasta, että samaa hintaa en saa kovin paljoa sisuskaluja tuohon kyoshon koneeseen. Hyvä että laakerit.

Mielestäni kokeilemisen arvoinen homma.


Joo, en ole koskaan tainnut kuin yhden kyoshon moottorin omistaa(gxr18, eli ilmeisesti sama kuin sulla, sinisellä kannella, noin 10v. sitten), enkä itse lähtisi niiden sisuskaluja uusimaan, kalliita ovat, varsinkin siihen nähden että ovat ns. rtr koneita. Ns. kilpakoneiden sisuksia vielä voi uusia noihin hintoihin.(vaikka ihan hyvin se kyöstin kone aikoinaan toimi.)
Eli mieluummin ostaisin itsekin kokonaan uuden koneen kuin uusisin rtr kyoshon pannun sisuskaluja.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #17 : 06.03.14 - klo: 20.38 »
Joo, samoilla linjoilla minäkin. Ei tosta oo mitään valittamista, mutta just katoin että mäntä, putki, tappi, kanki ja laakerit ois just siinä satkun hujakoilla.

Samaa rahaa vois kokeilla vaikka jotai toista. Ja kuten aluks mainitsin, niin DMT:n tapauksessa lisätehosta ei ois haittaa.

Miullahan tais täs hommassa käydä niin että takalaakeri meni väljäks, ja se narahti kai sen takia. Vaihoin sit toisesta koneesta kangen, männän, putken ja kampparin. Kilkkas uusiks.. Oppirahat on maksettu, seuraavan kerran en kasaa jossei laakerit oo kunnos. :P

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #18 : 06.03.14 - klo: 21.19 »
Nojoo, toi hintaluokka on ainaki jotai sellasta, että samaa hintaa en saa kovin paljoa sisuskaluja tuohon kyoshon koneeseen. Hyvä että laakerit.

Mielestäni kokeilemisen arvoinen homma.

Mää laitoin aikoinaan omaan DBX:n HPIn 18SS moottorin. Ja ei tosiaankaan mennyt heittämällä mutta hyvä tuosta silloin tuli...

Mikäs siinä hommassa närästi?
No ensinnäkin moottorin kiinnityksen kanssa oli ongelmia. Kun ne oli selvitetty niin sitten alkoi tappelu kytkimen kanssa... Tuo akseli oli hieman liian pitkä joten sitä täytyi hieman rälläkällä hioa lyhyemmäksi. No sitten taas tuli toinen ongelma. Kaasutin. Siinä tuo kaasuvipu systeemi oli hieman erikoinen, joten sen kanssa piti hieman kikkailla että sen sai toimimaan.
En muista oliko muita ongelmia mutta kyllä siitä hyvä loppujen lopuksi tuli. Hieman enemmän tehoakin tuossa taisi olla...
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #19 : 10.05.14 - klo: 09.45 »
Tämäkin projekti taas etenee, piti käydä ottamassa varaslähtö kesään Espanjassa, niin moottoriswapit ollut vähän jäissä.

Tilanne on tällähetkellä se että miulla on yksi toimiva moottori, GXR-18, ja kaksi autoa, DST ja DMT. Ja mielipiteeni vaan vahvistuu tuosta mitä sanoin aikaisemmin. Kone riittää kyllä tuolle DST:lle kesälläkin, mutta DMT kaipaisi lisää tehoa, talvella toikin kone menettelee.

DST menee tähän tyyliin märällä asfaltilla DRX:n pyörillä, tosin toi 7000 on kyllä liian jäykkä öljy keskelle. Vaihdoin nyt 5000, ja sentään vähän helpompi ajaa.
Kyosho DST with DRX tires, wet tarmac and 7000 oils in center diff.

DMT:hen on nyt tulossa tuo aikaisemmin mainittu Forcen kone, varmaan ensiviikon alussa postipoika kiikuttaa paketin. Ainut kysymysmerkki on oikeastaan vauhtipyörä, voi olla että tuo Kyoshon pyörä ei käy.

Jos tuokaan kone ei tuo toivottua tehonlisäystä, niin ei se auta sitten kun sovittaa joku isolohko tuohon. En tiedä miten D-sarjalaisen osat kestää sitä enää, varsinkaan kun tuo on monsteripyörillä.

Yks vaihtoehto on sitten vaihtaa tuo koko auto johonkin Thunder Tigerin monsteriin tai vastaavaan.
Se on sinäänsä harmi, kun tuo DST on ihan ok peli, ja nuo kuitenkin jakavat aikapaljon samoja osia, niin minun kannalta olisi parempi kun osat kävisivät pääpiirteittäin ristiin.

Laitan tähän sitten vähän kuvaa kun uusi sielu on paikallaan.


Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #20 : 16.05.14 - klo: 20.54 »
Noniin monologi jatkuu. Forcen .18 E1802 saapui, ja Kyoshon moottoripukki ja Alphan 3 palanen vauhtipyörä ja kytkinpalat kaverilta lainaan.

Tällä kokoonpanolla sai auton jo suht siedettävää kuosiin, yritin ensiksi ilman tuota moottoripukissa olevaa aluslevyä, pelkillä noilla korotuspaloilla, mutta kone jäi liian eteen, ihan mitätön hammaskosketus oli. Kuten toisesta kuvasta huomaa, niin tuo aluslevy passaa konetta vähän taakseppäin.
Harmi sinäänsä että joutuu tuollaisen hommaamaan kun tuossa dmt:n pohjalevyssä olisi ihan valmiit paikat ollut.

Kyoshon oma vauhtipyörä olisi käynyt muuten, mutta se hankasi vähän kaasariin, ei mitenkään paljoa ja ei olisi ollut ylitsepääsemätön ongelma. Alphan vauhtipyörä oli senverran ohuempi ettei yltänyt kaasariin.

Kampiakseli oli ehkä liian pitkä (en tiedä kyllä että mikä on normiylitys kun ei ole kokemuksia?) joutui prikoilla passailemaan että sai tuohon kytkinkelloon noin millin välyksen. Pari kolme milliä tuli kytkinkellon ulommaisesta laakerista yli tuo akseli.

Kyoshon oma pakosarja kävi myös motin kylkeen, tosin "porttasin" hieman sitä moottorisahan ketjuviilalla kun se ei ollut ihan riittävän leveä tuon koneen pakoaukolle. En tiedä oliko tuosta mitään hyötyä, mutta tuntui hyvältä ajatukselta.

Kaikista ahdistavin asia koko projektissa on loppuviimein se että tuo on todella pieni tuo kaasarin "kurkku" mihin ilmanputsari tulee. Pitää koittaa metsästää joku sopiva kaula tuohon. GXR:ään käyvä ilmanputsari pyöri kun hullun... mielettömän... Senverran tiukka sovitus oli kuitenkin että uskalsin käyttää pari tankkia sisäänajoa ja ajaa yhden rauhallisesti.

Tuohon projektiin tarvii siis VÄHINTÄÄN mutterin jolla vauhtipyörä kiinnittyy kampiakseliin, kuulalaakeroidun kytkinkellon, jotkut moottoripukit, tuo kyoshon oma ainakin on varma vaihtoehto ja sitten vielä ilmanputsarin kaulan / ilmanputsarin.

Vauhtipyörän mutterin toki voinee ranettaa niin että sipasee kyoshon kytkinakselin poikki ja tekee siitä mutterin. Mielummin niitä silppuaa kun tuollasten koneiden kampiakseleita, ainakin omasta mielestä.

Ei paha projekti sinäänsä, alle satkulla saa pakasta vedetyn koneen, jossa voipi olla vaikka voimaakin enemmän kun GXR-18:ssa, kerron siitä myöhemmin jossen leivota tuota kiinni sisäänajoissa. :P


Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #21 : 26.05.14 - klo: 06.48 »
Jatketaas tarinaa, tavan projektipäiväkirja tämäkin.. :D

Eli Forcesta on otettu savut pihalle, ongelmitta ei mennyt sekään homma, kun tyhjäkäyntitankillisten jälkeen tuli ajovuoro, niin yhden tankin kerkesin hiljaa ajella ja sitten lopetin siltä päivältä sisäänajot.

Yön aikana ilmeisesti pahat henget tai joku muu oli käynyt manaamassa minun polttoainesuodattimen, mitä en tietysti vielä tiennyt.

Neljä tuntia meni mukavasti helteessä nykiessä autoa käyntiin ja neuloja pyöritellessä, pääneulallakaan ei ollut muuta vaikutusta kun se että jos ihan kiinni laittoi niin ei tietysti käynnistynyt, kaikissa muissa asennoissa kävi tyhjää mutta sammui heti kun yritti painaa kaasua.

Noh vika onneks löyty ja löysällä ollut polttoainesuodatin mäkeen, ja sisäänajot loppuun.

Tänäviikonloppuna päästi jo montulle auton kanssa, mihin ollaan kaverin kanssa rataa väsäilty. Voimaa tuossa forcessa tosiaan on enemmän kun GXR:ssä, ainakin alavääntöä on enemmän.

Viikolla tuli leivotettua tuo toinenkin gxr kiinni tuosta DST:stä, ja äsken aattelin nopeesti heittää tuon forcen siihen että pääsee kokeilee miten tuo pienipyöränen sinkoilee.

No se menny sit yhtä helposti kun DMT:hen, että laittaa koneen paikalleen ja lähtee ajelemaan.

DST:ssä Forcen vertostartti ottaa kiinni takatukivarsien tappien vastapalaan, mikä on kiinni pohjalevyssä kiinni.

Eli jos haluaa DST:hen ja varmaan DBX:ään tuollaisen Forcen heittämällä kiinni, niin starttiboksilla sitten käyntiin.

ONNEKS tuossa on tilaa korottaa pukkia senverran että vetostartti mahtuu sen pohjalevyn päällä makaavan muovikäikäleen päälle, mahdottomia ei kyllä voi korotella, kun sitten ottaa jo vetostartti ylhäältä kiinni rungonjäykistäjän ja perän väliseen "muovikolmioon" Laitan pari kuvaa tästä aiheesta, nuo mutterit ovat kokoa M6 10mm kannalla, pitänee teettää tuosta pukista tuon verran korkeampi versio. :P

Senverran uskalsin testata tuota että voimaa kyllä on kivasti, DRX:n pyörillä voi kuivalla asfaltilla ajella pintakaasulla nelipyöräluisussa. :P Kytkinkellokin on vielä 13T.. Pitänee vaihtaa isompi kunhan tulee forceja lisää.

Poissa nakkikioski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #22 : 27.06.14 - klo: 10.50 »
Tervehdys!
Kun tuossa GXR18SP:n kytkimessä on se neulalaakeri, niin minkä kokoiset kuulalaakerit sinne menis?
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #23 : 27.06.14 - klo: 20.53 »
Tarviit myös kuulalaakereille suunnitellun kytkinkellon, lähes kaikki on tosin tälläisiä. Ite oon ostellu honkkarin kelloja kun ovat halpoja, on mulla tosin JQ:n ja Kyoshonki kuulalaakerikelloja, ainakin tuntuvat vähän laadukkaammilta kun honkkarin.

Laakerit kytkimeen on 5x10x4 kokosia, Kyoshon numero BRG001 ja jos et halua maksaa "RClisiä" niin lähin laakeriliikkeesi jos myy ezo:n (japanilainen) laakereita niin tuossa tyyppi: MR 105 ZZ.

Jos myyvät jotain muita niin saat toki tolla 5x10x4 -koolla ja pyydät suojattuna. :P

Ostin viimeeks laakeriliikkeestä kymmenen kappaleen pötkön EZO:n laakereita ja tais maksaa 30e..

Yleisesti ottaen kyllä kannattaa hankkiutua siitä neulalaakerikellosta eroon, toi kuulalaakerikello on kuitenki standardikamaa ja käy heittämällä GXR:n kytkinakseliin.

muoks. niin siis edellämainitut laakerit ei käy siihen neulalaakerikelloon, ettei jää epäselväks. :P siinä tulee varmaan ihan se ongelma että kuulien pitäs olla pirun pieniä kun ulkokoolin ja sisäkoolin ero on niin pieni, ei varmaan kestä mikään kuulalaakeri siinä.
« Viimeksi muokattu: 27.06.14 - klo: 20.58 kirjoittanut Slider »

Poissa nakkikioski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #24 : 28.06.14 - klo: 10.51 »
Lähtee sitten kellokin vaihtoon :laugh:
Entä käykö ne prikat mitkä oli neulalaakeri kellon kanssa  siihen kuulalaakeri kelloon?
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #25 : 28.06.14 - klo: 13.14 »
Teoriassa joo. Ite oon käyttäny kyllä vähän minkälaisia prikkoja on sattunu löytymään. Muistaakseni sitä ei tarvitse paljoakaan shimmata kun laittaa kuulalaakerikellon siihen kyoshon kytkinakselin päälle, se on senverran lyhyt. Melkein isompi ongelma on että ei meinaa saada riittävää välystä.

Noissa forcen pannuissa joutuu shimmaamaan millin tai enemmän, kun kampiakseli on hieman pidempi.

Poissa nakkikioski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #26 : 28.06.14 - klo: 17.30 »
Sitten vielä niistä kytkinkelloista. Eli tossa omistamassani autossa (dbx 2.0) se vakio neulalaakeri kello on 11 hampainen, mutta kun koitin ettii niitä kuulalaakeri kelloja niin pienin hammasluvultaan oli jotain 13t. Jaksaako dbx kulkea tolla 13t kellolla?
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

Poissa nakkikioski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #27 : 29.06.14 - klo: 18.47 »
No, tilasin 14t kellon. Minkä takia taka diffistä  puuttuu tämä osa: http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=01.VS001.01&BildLopNr=01 siellä oli tilalla joku paperi rinkula jota ei löydy räjäytyskuvasta. Ja autona dbx 2.0
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #28 : 30.06.14 - klo: 19.16 »
Jaksaa varmasti kulkea, mulla on tossa dst:ssä 14t kello ja forcen koneessa on löylyä vielä viedä sitä kuivalla asfaltilla nelipyöräluisussa. :)

Paperirinkulaa sieltä ei pitäs löytyä, mutta itellä ainakin löytyy noista omista diffeistä ihan ohut o-rengas ihan vakiona.

Josset oo ostanu autoo uutena, niin liekkö joku ois sepitelly sit sellaset tiivisteet. :/

Tuossa DMT:ssä on nyt 13t kello forcen kanssa, ja siihen kyllä pitäisi saada mielummin harvempi kello, meinaa lämmöt nousta liian isoks vaikka kuinka säätäs rikkaalle, epäilen että johtuu liian pitkästä kokonaisvälityksestä .18 pannun voimavaroihin nähden.

DMT:n pyörät on aikalailla isommat kun noissa muissa D-sarjan autoissa.
« Viimeksi muokattu: 30.06.14 - klo: 19.20 kirjoittanut Slider »

Poissa nakkikioski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho D-sarja ja moottorin vaihto?
« Vastaus #29 : 30.06.14 - klo: 22.32 »
Joo, täytynee testailla noita erilaisia kelloja. Kiitos sliderille neuvoista ja vinkeistä!
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep