Kirjoittaja Aihe: Kopio Losi 5ive-T on täällä  (Luettu 114671 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Duster 70

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #120 : 24.01.15 - klo: 18.03 »
EIPÄ muuten ole orkkiksen ja kopion osat kaikilta osin noin vain paikalleen heitettäviä...

http://rc-car-online.de/homepage/public/imgs/hersteller_logos/zusatzseiten/losi_rovan/losi_rovan_en.html

Tuo on nähty monesti ja ei ole minua vakuuttanut. Pikemminkin olen tullut siihen tulokseen että koska kopioita ei kaupallisesti haluta tukea niin valtavirran mukana niitä kuuluu dissata, ettei vain joku keksisi että he kannattavat niitä.

Esim taka alatukivarren tappi on aidossa tasan 6mm. Tarkastin omani ja kas kummaa omakin oli tasan 6mm eikä yhtään yli.

Toisekseen on huvittavaa että nää kaverit tekee tuollasia uutisia ja itse myyvät kiinalaisten firmojen osia kuten vaikkapa AreaRC ja GPM. En puhuisi näiden suhteen kuitenkaan kopioista, ei noita joitakin osia nyt vain voi suunnitella tuon kummemmin, jokainen tehkööt versionsa.

Minä olen monessa asiassa ajatellu että puhujat puhukoot ja arvailijat arvuutelkoot, minä kokeilen niin tiedän mistä puhun jos joku ei usko niin pitäkööt kipeenään. Ei se multa pois ole.,

Päivääkään en toitaiseksi ole katunu Rovanin hankintaa. Jos kopiointi on valmistajien mielestä niin kamala asia niin omapahan on häpeensä kun eivät ole hakeneet tuotesuojia tuotteilleen. Vähemmästäkin on maailmalla lähdetty oikeuteen ja lypsetty  toisesta osapuolesta ja heidän jälkikasvustakin se vääryys pois.

Kattelin videon sun ajosta ja hyvinhän toi näytti liikkuvan  :azn: Rcmodelziltakin tuli vastaus kysymykseeni, että heiltä löytyy ainakin kaikki orkkisosat autoon ja 10 päivän sisään heillee tulee uusi kontillinen tavaraa. Ite odotan innolla uutta autoa. Olen niin pitkään haaveillut tuon mallisesta autosta  :azn:
Maverick Blackout MT, King Motor X2, Rovan 5SC Short Course Truck, Axial Poison Spyder.

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #121 : 24.01.15 - klo: 19.26 »
saadaanko teistä outlaw kisakuskeja? Vai onko tämä montunpohjalla edestakaisin ajoa?

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #122 : 24.01.15 - klo: 19.40 »
Voi olla että yhden kisapäivän takia en lastaa kamoja kyytiin. Varsinkaan jos pitää yksin lähteä. Jos paikkakunnalta olis muitakin lähtijöitä niin voisihan sitä tietysti harkita.

Oon aika aahkerasti käyny katselemassa rcmodelzin sivuja mut ei ole varmaan päivittäny niitä vakio osiakaan kauppaan ennenkuin saa hop up osatkin mukaan
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #123 : 24.01.15 - klo: 19.48 »
Ei millään pahalla, mut no jokainen taplaa tyylillään ja toivottavasti on hauskaa;)
Jotenkin tuo suoravedot ei oikein saa syttymään.. Radalle mukaan kaikenkarvaisten kuskien mukaan..
Hauskaa on vaikka olisit viimeinen

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #124 : 24.01.15 - klo: 20.33 »
Ei millään pahalla, mut no jokainen taplaa tyylillään ja toivottavasti on hauskaa;)
Jotenkin tuo suoravedot ei oikein saa syttymään.. Radalle mukaan kaikenkarvaisten kuskien mukaan..
Hauskaa on vaikka olisit viimeinen

Meinaatko että mun pitäis siirtyy vain rata ajoon? Millä itse kustantaisit radalla ajamisen jos sinne on 175km matkaa? Monestikko olisit valmis sinne kesän aikaan ajamaan? Kyllä kait sitä nyky huorauksella on nykyään montakin alalajia, kuten kimppakyydit.

Mun hanuri ei kestä huviajelua noissa määrin joten mun on ajettava siellä missä pystyn. Siksi en todennäköisesti ole tulossa, ainakaan jos yksin pitää lähteä. Jos matkakulut sun muut saa jaetuksi jotenkin järkevästi niin asian laita voisi olla toinen. Ei ne ne pelkät polttoaineet, autoilussa maksaa paljon muustakin ja niihin ei nää kimppakyytiläisetkään osallistu. Jos alkasin perii yleistä kilometri korvausta joka on 0,45€/km niin kukaan ei tulis  kyytiin jos perisin edestakaisin matkasta miltei 160€. Tottahan minä radalla ajelisin enemmänkin jos se taloudellisesti olisi mahdollista. Minä maksan joka helvetin kuukausi 1500€ pakollisia kuluja johon ei vielä kuulu ruoat, autot, vakuutukset saatikka harrastukset..

Jos outlawiin osallistui viimeksi 5 kuskia niin kyllähän tuollaisen yleisöryntäyksen vuoksi kannattaa jo kamat pakata autoon!

Kyllä me tilapäis ratoja aina tehdään, suoraan ei ole pelkästään tarvinnu koskaan ajella, edes mörkö bajalla.
« Viimeksi muokattu: 24.01.15 - klo: 21.06 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #125 : 24.01.15 - klo: 21.46 »
Oho.. Nyt tuli avautuminen :wink:
Täältä kans :tongue:
No tuolla rahalla mitä ollaan hakattu leluihin , ei oikein toi nilllitys onnistu :azn:
Sorry jos  iski arkaan paikkaan, mutta uskoisin että esim. Outlawsta saadaan hieno laji.
Olen pahoillani jollet edes harkitse asiaa.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #126 : 24.01.15 - klo: 22.09 »
Noh jokunen tunti on pitäny töitä tehdä että on saanu rahat leluihin. Kotona ei olla niinkään moitittu hannneita vaan sitä että perheenkin kanssa olis hyvä joskus aikaa viettää.

Voin harkita ensi kesää, mutta en aseta sitä mitenkään etusijalle. Voihan sitä ajamassa käydä jos muutakaan ei ole näköpiirissä. Ei tätä nyt mitenkään ollu kohdistettu suhun, turhauttaa lähinnä se ettei täällä ole mahdollisuutta radalla ajamiseen. Nyt talvella ajellaan turistia mut krossia ei paikallisella radalla kiinnosta juuri ajaa.

Osuit vähän arkaan paikkaan joo mut haluun silti pyytää anteeksi karua tekstiäni, en oo sellasta tyyppiä että jaksaisin riidellä näistä asioista..
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #127 : 24.01.15 - klo: 22.44 »
Tuu Lerppu käymään katsomassa korpilahden kapinoita. Tuo paikka kun olis lähimpänä sun kotipaikkaa. Kyllä mä uskon et siltä suunnalta sais 2-3 kiinnostunutta kuskia lähtemään kimppakyydillä tutustumaan lajiin oli se ajettava luokka mikä hyvänsä.


Poissa Pazuu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #128 : 25.01.15 - klo: 09.45 »
no iteltäkin tuli yli 100km yhteen suuntaan kun syksyllä kävi korpilahdella, mutta rahanarvoinen reissu oli :grin:
Uudestaan oon lähdössä kun tietää hieman aikatauluja ja tällä kertaa täältä ois tulossa 2 kuskin sijasta 4 tai 5 kuskia outlawiin.
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #129 : 25.01.15 - klo: 10.08 »
Tuu Lerppu käymään katsomassa korpilahden kapinoita. Tuo paikka kun olis lähimpänä sun kotipaikkaa. Kyllä mä uskon et siltä suunnalta sais 2-3 kiinnostunutta kuskia lähtemään kimppakyydillä tutustumaan lajiin oli se ajettava luokka mikä hyvänsä.

Juu kyllähän täältä varmasti saattais kiinnostuneita löytyä. Loseja taitaapi olla yhteensä 2-3kpl ja bajoja varmuudella ainakin 3kpl.

Omaan autoon menee just 2 losia vierekkäin ja kuskien kamat, mut ilman peräkärriä ei 4 kuskia saa mitenkään liikkeelle yhdellä autolla. Katsellaan...
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Duster 70

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #130 : 25.01.15 - klo: 12.22 »
saadaanko teistä outlaw kisakuskeja? Vai onko tämä montunpohjalla edestakaisin ajoa?

Ite oon aika pihalla näistä kisahommista   :laugh:
Oon kuullu tästä outlaw luokasta, mutta koska näitä kisoja pidetään ja missä?
Olisko videopätkää nähtävillä missään?  Olishan toi mielenkiinttoista tutusttua tähän uuteen luokkaan  :azn:
Maverick Blackout MT, King Motor X2, Rovan 5SC Short Course Truck, Axial Poison Spyder.

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #131 : 25.01.15 - klo: 12.30 »
Tuolta löydät säännöt http://rc10.fi/index.php?topic=87646.0
Eli aikas vapaa luokka. Näitä järjestetään samaan aikaan kuin muitakin bensa luokkia.
Muistaakseni Korpilahdella joku kuvasikin tapahtuman.. Tuolta löytyy kuvaa ainakin pazuun jakkarasta :wink:
http://rc10.fi/index.php?topic=86995.0

Poissa 69sale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #132 : 25.01.15 - klo: 12.49 »
Outlaw kisoja järjestetään kesän mittaan ensimmäinen suunniteltu "kisa" on 9.5.2015 Raision Mylly motorshow... seuraava olisi 6.6.2015 Oripään lentokentällä nuorten rallin SM osakilpailun yhteydessä. Kisoista ilmoitetaan tarkemmin myöhemmin.
RcJokkis #69,Fg Leo 2020 4wd,Fg Challenge line

Poissa pöllölaakso

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #133 : 25.01.15 - klo: 14.19 »
terkkuja lerpulle ja muille pohjoisen bensanorsujen omistajille täältä pihtiputaalta  :azn: kunhan kevät koittaa ja kelit lämpenee niin pakatkaa autot ja ajakaa tänne treenaamaan autoillanne. tuosta takapihalta löytyy 220m pitkä rata ja isompi ratahanke on aloitettu viime syksynä.radat tietysti aikas kortilla näillä seuduilla mutta pientä lohtua ehken rata täällä antaa  :azn: tuleehan tännekkin kuopiosta matkaa palttiarallaa 140km but but jos viikonlopun harrastukselle uhraa ja pomppaa autoon aamulla ja tahkoo radalla koko päivän luulenpa että siinä pahimmat kitkut saa karisteltua ja kun alan harrastajia paikalla useampi saa päivästä varsin mukavan. p*skanjauhantaa alasta ja alan vierestä,makkaraa,kylmää juotavaa ym... voisiko sitä paljon enempää hyvältä ajopäivältä toivoa  :wink:
Ajaprod B4.2& Modelsport R1 and Samba pipe :)

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #134 : 25.01.15 - klo: 14.32 »
Paljon kiitoksia kutsusta, laitetaan korvan taa.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #135 : 26.01.15 - klo: 18.03 »
EIPÄ muuten ole orkkiksen ja kopion osat kaikilta osin noin vain paikalleen heitettäviä...

http://rc-car-online.de/homepage/public/imgs/hersteller_logos/zusatzseiten/losi_rovan/losi_rovan_en.html

Tuo on nähty monesti ja ei ole minua vakuuttanut. Pikemminkin olen tullut siihen tulokseen että koska kopioita ei kaupallisesti haluta tukea niin valtavirran mukana niitä kuuluu dissata, ettei vain joku keksisi että he kannattavat niitä.

Esim taka alatukivarren tappi on aidossa tasan 6mm. Tarkastin omani ja kas kummaa omakin oli tasan 6mm eikä yhtään yli.

Toisekseen on huvittavaa että nää kaverit tekee tuollasia uutisia ja itse myyvät kiinalaisten firmojen osia kuten vaikkapa AreaRC ja GPM. En puhuisi näiden suhteen kuitenkaan kopioista, ei noita joitakin osia nyt vain voi suunnitella tuon kummemmin, jokainen tehkööt versionsa.

Minä olen monessa asiassa ajatellu että puhujat puhukoot ja arvailijat arvuutelkoot, minä kokeilen niin tiedän mistä puhun jos joku ei usko niin pitäkööt kipeenään. Ei se multa pois ole.,

Päivääkään en toitaiseksi ole katunu Rovanin hankintaa. Jos kopiointi on valmistajien mielestä niin kamala asia niin omapahan on häpeensä kun eivät ole hakeneet tuotesuojia tuotteilleen. Vähemmästäkin on maailmalla lähdetty oikeuteen ja lypsetty  toisesta osapuolesta ja heidän jälkikasvustakin se vääryys pois.

Hyvä jos eivät pidä paikkaansa.
Itsellä ei ole kokemusta kummastakaan, jos auto vielä tulee, niin jonki kumpi tulee, aito tai kopio.
Sinäänsä hessulla hyvä pointti tuosta firmasta, myyvät kopiota ja aitoa tuotetta, mutta tuollaista propaganda shittiä sitten tuolla sivulla "pelottelevat" asiakkaille.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #136 : 26.01.15 - klo: 19.30 »
Heh oot luonu uudet tunnukset foorumille, alku se on sekin  :smiley: Kyllä se vähän kertois siitä että paloa näihin hommiin kuitenki olis. Annetaan ajan vähän kulua niin saan taas ajokaverin  :grin:

Noi on niin naurettavia nuo noiden kertomukset ettei esim diffin kuoret käy toisiinsa. Ei jumalan vitamiini! Kuka on niin mooses, että vaihtaa vaikkapa etudiffiin vain toisen puolikkaan, kun sen kotelon aukot on kuiteski kulunu jonkin verran väljäksi. Niin sääsätkö siinä nyt oikeessa paikassa?

Kopioon käy aidon kuoret ja päin vastoin. Aidon kuoret maksaa about 21€ ja kopion kuoret 9,95€. Aftermarket palaa  taas löytyy niin kopioiden kuin muidenkin toimesta niin paljon kuin vain kukkaro  kestää ostaa. Ja jos aikuisten oikeesti lähtee rakentaa, niin halvin mahdollinen aihio riittää siihen.

Otetaan nyt esimerkiksi vaikkapa jokin osa mikä ei kulu käytössä: Etu ja taka runkotuet.

Alumiiniset 7075 runkotuet:
Skopod ~80€
Rovan ~40€

Alumiiniset 7075 takahubit:
Hostile ~82€
Rovan ~39€

Levittävät 7075 hexit 4kpl:
Craftwerks: ~64€
GTB ~25€

Ite oon ostanu kopion siksi että en nähnyt tarpeelliseksi ostaa aitoa. Oon varma että kaikki osat käy keskenään, pois lukien osat joissa on työstö virheitä ja eivät näin ollen käy yhtään mihinkään.

Oon törsänny bajaan noin kolmanneksen mun vuosituloista joten oon tullu nyt siihen tulokseen etten tuohon losin kikkareeseen ole aikeissa ostaa mitään miljoonan osia. Bajani on nykyisessä muodossaan pirun hauska laite, muttei siinä ole kyllä minkään valtakunnan järkeä. :grin:

Jos jossain vaiheessa tuovat myyntiin täydellisen minin konversion niin sellaisen voisin ostaa tuohon nykyiseen autoon.
« Viimeksi muokattu: 26.01.15 - klo: 19.59 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #137 : 27.01.15 - klo: 11.16 »
Joo, pitkästä aikaa sivuille "eksyin" ja kiinnostus heräsi heti :grin:
Joku sähkökäyttönen 1/10 tai 1/8 voisi kesäksi hommata, kattoo nyt onko varaa.
Kotiin ostin punttisalin, niin meni tuhanne viissataa siihen.
Ois kivaa vastapainoa tää rc kaikelle muulle tosin :azn:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #138 : 27.01.15 - klo: 12.03 »
Totta totta, mut musta on kivaa että olet keskuudessa jälleen. Joskus on paikallaan irtautua, vetää happee ja tehdä jotain muuta.

Hanki joku 1/10 luokan laite. Esim 2wd tai 4wd crossi taikka sitte joku vastaava SC?

Siinä ylämyllyllä onpi loistava savirata missä käydä kurvailee! Siellä on lepponen meininki ja hyvät puitteet.
mm. käyrän paisto kota, mekkaustilat sisätiloissa ja kunnon katettu ajajakoroke. Jonkun verran siellä olis kyllä lääniä bensa autoakin ulkoiluttaa. Pojilla on talvisinkin ollu melko hyvät radat!

https://www.youtube.com/watch?v=3fNQRKBP7pw
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #139 : 27.01.15 - klo: 20.18 »
Huomenna olis tarkoitus käydä taas illasta vähän rälläämässä. Tuossa pätkähti mieleen että rakentelisi jonkun suojan kaasarille. Viimeksi kaasari ei losissa jäätäny mut ajattelin että kokeilen yhtä kikkaa kuitenkin.

Tein lumi/ viima suojan jugurtti purkista. En porannu vielä koneen kuoreen reikää mutta sitä kautta tuonne purkkiin saatais myös lämmintä ilmaa joka pitäs kaasaria sulana. Samalla tämä purkki estää lumen pääsyn suodattimelle, niin ei sekään mene tukkoon. Suodattimen ja purkin väliin jää riittävästi ilmaa ettei ilman saannin suhteen tule ongelmia.

Lumisuojia pitää rakennella vielä vähän tuohon kehikkoon.

Ei ole kaunis, mutta ei sen tarttee ollakkaan jos vaan toimii edes jotenkuten. Pitäs toimii ainakin teoriassa. Eikä maksa paljon mut vaatii vähän töitä että saa kumottua tuon ämpärin ensin kitusiin :laugh:



« Viimeksi muokattu: 27.01.15 - klo: 20.23 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #140 : 28.01.15 - klo: 10.25 »
Voisit hessu kehitellä patenttia, ottaa vauhtipyörälta tulevan lämpimän ilman ja tehä jonkun ohjaimen jotta se menisi tuonne ilmansuodattimen laatikolle, ei jäätäisi kaasaria enää sen jälkeen :wink:

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #141 : 28.01.15 - klo: 10.57 »
Eikös se aja saman asian kun poraa tuohon sylinterin kuoreen reiän imukaulan yläpuolelle.

Mulla ei ole toistaiseksi kaasarin kanssa ole ollu ongelmia. Viimeksikin se oli omenan kokoinen jää kimpale ja toimi ihan normaalisti. Ei olis ollu toivookaan säätää ja ajattelin etten mene koskee kun kerran toimii. Bajassa kaasari on jäätyny joka kerta mut jostain syystä losi ei sitä viimeksi tehny.

Mut kokeilen nyt ensin ihan ilman reikiä.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #142 : 28.01.15 - klo: 21.30 »
Noniin, taas on pari täyttä tankillista rällätty eikä ollu minkäänlaisia ongelmia kaasarin kanssa. Säädöt on tosi rikkaalla kun tulppa näky olevan musta, mut toisaalta eipä tuo näin talvella ainakaan pahasta ole.

Pirun hauskaa oli painaa menemään kun ei tarvinnu säätää mitään, senkun ajoi vaan. Reikää ei koneen kuoreen ainakaan tämän päivän perusteella tarvitse, kaasari oli aivan puhdas.  :smiley:

Tässä lyhyt pätkä molemmista autoista. Ei jaksanu kuvata enempää kun lunta satoi niin paljon.

https://www.youtube.com/watch?v=oedwjFahx1w

Sisusta kuvat otettu kahden tankin jälkeen kun kotiin oltiin lähtöä tekemässä.





Kotiin päästyä auto kuuman suihkun alla sulaksi, sitten saunaan pika kuivaukseen ja tärkeisiin paikkoihin WD40:stä. Jään hyvillä mielin odottelemaan seuraavaa reissua.

Toistaiseksi oon pärjänny ihan vakio koneella ja ilman piikkejä. Lumella näkyy pääsevän yllättävän hyvin ihan vakio  renkaillakin. Varastossa lojuu yhdet iskemättömät proline trencherit niin joku kerta voisi kokeilla jos niillä kuopisi vielä vähän paremmin.

Piikkejä en ole laittanu siitä syystä että kokemuksien perustella tuo peräosa kerää aika paljon lunta jos autossa ei ole mitään suojia paikallaan ja näin ollen tekee siitä erittäin raskaan. Veikkaisin että perässä on ainakin 2kg:n edestä sohjoa. Kurveissa jousitus painuu alas jolloin on vaarana että piikit repii kaaret kappaleiksi. Jos perää korottaisi ja laittaisi jäykemmän jouset niin sitten voisi piikkejäkin harkita. Mut toistaiseksi ei näe niille tarvetta.
« Viimeksi muokattu: 28.01.15 - klo: 22.27 kirjoittanut Lerppu86 »
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Losi2stoke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #143 : 29.01.15 - klo: 10.28 »
Hienoa, että autot pelaa ja kulkee kun kelit vähänkin sallivat! Itse rakentelin Losin koppaan ikään kuin lisäjatkeita lokasuojiin ja kopan etuosaan teipillä. Myös kopan alhaalla sivuilla olevat aukot tukittu. Monta sukellusta ihan hankeenkin ja sisus pysynyt melkein puhtaana. Mutta takaosaan pakkaa lunta niin kyllä perä laahasi alhaalla.Siirsin iskarit yläpäästä uloimpaan reikään, niin ryhti vähän parani. Myös vanteet ongelma kun siellä on paljon koloja, niin lumi ei linkoudu sieltä pois.

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #144 : 29.01.15 - klo: 16.14 »
Noniin, taas on pari täyttä tankillista rällätty eikä ollu minkäänlaisia ongelmia kaasarin kanssa. Säädöt on tosi rikkaalla kun tulppa näky olevan musta, mut toisaalta eipä tuo näin talvella ainakaan pahasta ole.

Pirun hauskaa oli painaa menemään kun ei tarvinnu säätää mitään, senkun ajoi vaan. Reikää ei koneen kuoreen ainakaan tämän päivän perusteella tarvitse, kaasari oli aivan puhdas.  :smiley:

Tässä lyhyt pätkä molemmista autoista. Ei jaksanu kuvata enempää kun lunta satoi niin paljon.

https://www.youtube.com/watch?v=oedwjFahx1w

Sisusta kuvat otettu kahden tankin jälkeen kun kotiin oltiin lähtöä tekemässä.





Kotiin päästyä auto kuuman suihkun alla sulaksi, sitten saunaan pika kuivaukseen ja tärkeisiin paikkoihin WD40:stä. Jään hyvillä mielin odottelemaan seuraavaa reissua.

Toistaiseksi oon pärjänny ihan vakio koneella ja ilman piikkejä. Lumella näkyy pääsevän yllättävän hyvin ihan vakio  renkaillakin. Varastossa lojuu yhdet iskemättömät proline trencherit niin joku kerta voisi kokeilla jos niillä kuopisi vielä vähän paremmin.

Piikkejä en ole laittanu siitä syystä että kokemuksien perustella tuo peräosa kerää aika paljon lunta jos autossa ei ole mitään suojia paikallaan ja näin ollen tekee siitä erittäin raskaan. Veikkaisin että perässä on ainakin 2kg:n edestä sohjoa. Kurveissa jousitus painuu alas jolloin on vaarana että piikit repii kaaret kappaleiksi. Jos perää korottaisi ja laittaisi jäykemmän jouset niin sitten voisi piikkejäkin harkita. Mut toistaiseksi ei näe niille tarvetta.

Hyvin hessulla pelittää rosi, eli losi by rovan :azn:
Kaverin baja ei tainnu oikein pelittää, ainakaan filmin perusteella.
Oisko ollu suodatin täynnä lunta?

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #145 : 29.01.15 - klo: 20.28 »
Joo olihan se aika tukossa, mut saatiin sekin pelaamaan kun vähän vaivaa nähtiin. Joten saatiin nauttia molemmat lumen pölistelystä.

Tuossa KM:n bajassa on se KM:n portattu 29cc kone. Siinä on kyllä ihan kivasti vetoja ainakin tuolla DDM:n Dominator® "FAST" putkella. Siitä ei saa sellaista alavääntöä kuin perus domista, mut se ottaa ainakin tuon koneen kanssa kivan tehopiikin. Kaverilla on autossa hostilen MX kopiot kuttereilla ja hienosti jaksaa ruopia ja kulkeekin hyvin vaikka vakio välitykset ovatkin paikallaan.

Auto on siis tämä 29 portatulla koneella
https://www.rcmodelz.co.uk/rc-cars/1-5th-scale-petrol-cars/king-motor-t1000b-30-5.html

Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Duster 70

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #146 : 30.01.15 - klo: 22.49 »
Tänään tuli ja äkkiä vilastuna hyvältä näyttää. Su ehkä sisäänajoa  :azn:
Maverick Blackout MT, King Motor X2, Rovan 5SC Short Course Truck, Axial Poison Spyder.

Poissa Duster 70

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #147 : 30.01.15 - klo: 22.57 »
Kokoakin on  :laugh:
Maverick Blackout MT, King Motor X2, Rovan 5SC Short Course Truck, Axial Poison Spyder.

Poissa Lehtibakka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #148 : 31.01.15 - klo: 09.55 »
Komia on auto!!

Nyt ensin testiä. Sit hieman säätöä, testiä, säätöä ja lopullinen setuppi. Seuraavaksi ilmoittautuminen outlaw-luokan kapinoihin ja kaapin paikan näyttäminen muille kuskeille.

Poissa pöllölaakso

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kopio Losi 5ive-T on täällä
« Vastaus #149 : 01.02.15 - klo: 22.28 »
Tyylikäs on  :azn:  tuu keväällä tänne pihtiputaalle radalle ajelee saa kunnon tuntumaa  :wink:
Ajaprod B4.2& Modelsport R1 and Samba pipe :)