Kirjoittaja Aihe: FinTrack Tour TSS- ja TSP-10 -luokkien ykstyyppi moottori/combo valittu - 15.9.  (Luettu 32547 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V6

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jotenkin tässä saa kuvan ettei kuljettajiin luoteta tarpeeksi. Koska tarpeeksi helppoa konstia tarkistaa välityksiä ei ole, niin maksimivälitystä ei voida käyttää? Eikös nykyään kaikissa spurreissa ja pinioneissa lue minkä kokoisia ne on? Kaikkia autoja ei tosiaan ole pakko koko ajan tarkistaa ja ne jotka tarkistetaan, tarvitaan vain 1,5mm hex avain (huom! koko saattaa vaihdella) jolla saa pinionin irti ja näin ollen kaikki palikat välityksen laskemiselle on olemassa. Tuskin kukaan tarkoituksella pistää ylipitkiä välityksiä.



Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Katsastussalkkuun varusteeksi Applen tabletti (riittää myös minipadi) ja siihen ladattuna tämä sovellus: http://www.ashdownapps.co.uk/apps/ratio-calc/

Ei kauhean kallis investointi....
[PRCA] [TamUa]

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Tulevatko nämä combot käyttöön siis tässä loppuvuodesta mahdollisesti alkavissa kähinöissä? Pahoitteluni jos kysymys kuulostaa typerältä  :tongue: Tarkoitus olisi kuitenkin lähteä tss10:ä ajelemaan nyt loppuvuodesta, jotenka mielellään varmistaisin tuon, näin noobin näkökulmasta  :azn:

Yksinkertaisesti, kyllä.

Paljon kiitoksia erittäin tyhjentävästä vastauksesta, tuota juuri hainkin  :azn: Ei muuta kuin hankintaan siis comboa  :laugh:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Hivenen hankala vastailla täältä messuilta kaikesta kiireestä mitta koitetaan. Hommassa ei ole kyse siitä että suomalaisiin ei luotettaisi vaan siitä että siinä kun on epäselviä tilanteita niin ei tarvi keksiä mittaustapoja uusiksi.

Näyttää näin teknisestä näkökulmasta ajateltuna vaikuttaa siltä että porukalla on hälläväliämeno. Valitettavasti johonkin on vedettävä raja ja sitä varten tulee olla kirjoitettu sääntö jonka mukaan mennään. Ei minun iloksi ja muiden harmiksi vaan yleiseksi hyväksi ja ongelmatilanteiden varalle. Niitä sääntöjä ei todellakaan ruveta siinä vaiheessa änkyttämään kasaan.

Pistotarkastuksella voidaan kyllä hoitaa välitysten varmistus ja penaltina vaikka vuosi kisakieltoa. Minulla ei ole tällaisesta ratkaisusta ongelmaa.

Maximivälitys vaan tarvii saada oikeaksi ja siihen tulee paneutua ennen sellaisen määräämistä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Tämä muistuttaa hieman taannoista keskustelua siitä kuinka hankalaa jne tulee olemaan katsastaa sitä, että kaikki stockissa ajavat laillisella noparilla. Oli pelkoja siitä kuinka ryhdytään keksimään erilaisia huikauskeinoja ja tilataan tehtaalta ties mitä räätälöityjä ohjelmistoja.
Eipä se käytännössä tainnut sittenkään olla niin hankalaa enkä muista kuulleeni, että "rikollisia" olisi saatu kiinni laittomuuksista. Jonkun kohdalla ehkä katsastus tai kisakaverit joutuivat neuvomaan, mutta saatiin hyvä sääntö kuitenkin ajettua sisään ja toimimaan ilman että kenenkään oikeusturvaa loukattiin.

Itse kannatan kuskien vastuuttamista ja luottamisen kautta etenemistä.
Alussa joudutaan porukkaa varmaan hieman valistamaan ja patistamaan tutustumaan oman autonsa välitykseen. Ei varmaan muutenkaan ole huono juttu ihmisten ymmärtää hieman auton välityksistä.
Näillä näkymin toimin uusilla säännöillä ajettavat ensimmäisen FTT-kilpailun kilpailunjohtajana ja olen valmis vaikka ilmoittautumisen yhteydessä pyytämään lisätietona jokaiselta stokkikuskilta
-automerkin ja mallin
-tiedon pinjonin sekä isorattaan koosta
-tieto siitä onko käytössä vakio sisäinen välitys (paketissa tulleet osat) vai onko sitä muutettu.

Ilmoittautumisen yhteydessä vielä asian esille nostaminen ja muistuttaminen rajasta tyyliin "onhan sulla välitys lyhyempi kuin sääntöjen raja-arvo x,x".

Aika epeli on se, joka uskaltaa naama suorana sanoa auton olevan laillinen, jos tietää toisin.

Katsastussuunnitelmaan voidaan lisäksi ottaa nopeimpien autojen välitysten pistemäiset tarkastukset ja kertoa ohjaajakokouksessa tämä + rangaistus säännön rikkomisesta.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Veikkaan että vuoden kilpailu uhalla riittää jo että ei mennä laittomilla välityksillä.
Ja siihen päälle vielä pitää luovuttaa ajokalusto järjestävän seuralle :laugh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Eiköhän tästäkin järkevään kompromissiin päästä joten en näe ongelmaa, ehkä eriäviä mielipiteitä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Sillä päästään kuin luotetaan kuskeihin kuten Viljami jo kirjoitti.
Pistokokeita jos joku auto näyttää kovempaa kulkevan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 22.36 kirjoittanut Pepess »

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 22.35 kirjoittanut Pepess »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kuin mää sen katsastuksen hoidin niin silloin minä muistaakseni tarkistin kaikki välitykset. Voin myös muistaa väärinkin.
Se ei todellakaan ollut mikään ongelma tarkistaa välityksen. En tiedä mutta kuinka moni muuttaa auton sisäistä välitystä nykyään. Veikkaan että ei kukaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
En tiedä mutta kuinka moni muuttaa auton sisäistä välitystä nykyään. Veikkaan että ei kukaan.
Jerzi
Minä ainaki muutin VTR Sakurastani et sain välit tasan viiteen...

#49
(o\_!_/o)

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Se, että joku on tehnyt autoonsa sellaisen muutoksen, joka voisi FTT-kisaan tultaessa aikaansaada kaluston sääntöjenvastaisuuden, EI ole syy olla luottamatta FTT-kilpailuun tuleviin kuskeihin.
Minusta luottamus on lähtökohta ja sääntöjä vain just sen verran kuin on minimissään tarpeen, ei mitään "varmuuden vuoksi" -tyyppisiä sääntöjä.

Myös sillä ensikertalaisella (tai huoltajalla) on vastuu oman kaluston säännönmukaisuudesta, jos on ilmoittautunut FTT-kilpailuun. FTT-kisaan on syytä tulla eri lähestymistavalla kuin kerhokisaan, joissa pääpaino on opettelemisessa. SM-kilpailun oheisluokka ei ole perusasioiden opettelupaikka.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 22.34 kirjoittanut Pepess »

Poissa V6

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eiköhän niille vähemmän harrastaneille kuljettajille muut kuljettajat + kauppiaat neuvo ja auta löytämään välityksen millä ei rikota tuota mahdollista sääntöä. Ja ne jotka ovat hieman pidempään ajaneet, osaavat varmasti säätää välitykset itsekin.


Jos mitään välitysrajoituksia ei ole, moottoretia varmasti tullaan ylivälittämään mikä tietenkin vähentää niiden kestävyyttä.

ETS:ssä tehtiin pistokokeita (ei joka eräkierroksella) ja satunnaisesti eri kuljettajiin (yleensä kuitenkin kärkipään).

Välitys tarkastettiin ensimmäisissä ETS Stock kisoissani tarkistamalla pinioni ja spurri. Myöhemmin tuli laite joka laski automaattisesti sisäisen välityksen. Laitetta käyttäessä otettiin toinen eturenkaista pois, laitettiin pyöreä levy tilalle ja annettiin kaasua ja joku sensori laski levystä välityksen (en kyllä tiedä tarkkaan laitteen toimintaperiaatetta...)

Yksittäisiä ylipitkiä välityksiä oli keskikastissa, mutta nekin osoittautui inhimillisiksi virheiksi. Kerran taisi olla alkuerissä TOP3:ssa hieman ylipitkävälitys (ei tahallinen) josta seurasi tämän hylkäys kyseiseltä kierrokselta ja seuraavissa erissä kaikki oli taas kunnossa. Sijoitus muuttui oikealla välityksellä tasan 0. Kyseinen henkilö ei saanut kilpailukieltoa.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Juuri näissä epäselvissä tapauksissa kuka on se joka lukee säännöistä sen pykälän jossa menee se 'inhimillisrn virheen' ja kusetuksen raja?  Jos tulkinnalle jää tilaa, säännöt ovat väärin määritelty. Se joko on tai ei ole sääntöjenmykainen. Ei ole välimallia jossa hyväksytään inhimillinen erehdys. Toivottavasti edes joku tajuaa mitä tarkoitan.  En ole ets:ää vastaan mutta samaa maalaisjärkeä toteuttaen 'mun kaverit menee läpi mutta sun ei.'
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
ETS:ssä ainakin kuskeihin luotetaan ja tarkistetaan sitten jos joku auto on selkeästi muita nopeampi. Eiköhän riitä kun kärkipään autot katsastaa. Yleisolettamus nyt on kun stockissa kukaan ei aja rahasta että tässä nyt erityisemmin lähdetään huijaamaan.  :laugh:

Muutenkin suomessa tunnutaan lukevan sääntöjä välillä niin kuin piru raamattua: Esim. pienet siipien nousemiset mälläyksen jälkeen stockkiluokissa ja niistä hylkäykset on ihan absurdeja (näitäkin tapahtunut muutamia vuosia sitten) ja toinen juttu on että suomessa ajetaan ihan liian kiltisti, pitäisi opettaa semmoista tietynlaista röyhkeyttä että vähän saa kopisuttaa, koska ikävä kyllä näin tunnutaan ajavan ainakin isommissa eurooppalaisissa stock-luokan kilpailuissa. Kyllä hieman pelivaraa täytyy olla että opitaan yleiseurooppalaiseen "tieliikennekulttuuriin".

Muutenkin keskustelun sävy on sellainen että tuntuu kun puhuttaisiin vähintään olympiatason sponsoriurheilijoista joita ei tietääkseni stock/pro stock juurikaan suomessa esiinny.  :roll:

Itse siis olen myös max. välityksen kannalla, eipähän kenenkään tartte ylivälittää tai sahailla autoa että sen välityksen saa.

Fakta on että jos siellä ajaa 17.5T koneilla ajaneita kuskeja vielä niin nämä kuskit todennäköisesti polttavat niitä koneita vetäessään välitykset tappiin. Meinaan jos se 17.5T pysyy ladukka niin uskoisin että 21.5T:stä otetaan "Kaikki ulos" ja näitä palaa. Selkeempi vaan kun kaikilla sama välitys niin ei tarvitse arpoa vaan voidaan keskittyä ihan siihen ajamiseen ja auton muuhun säätämiseen (mihin mun mielestä stockkiluokissa tulisikin keskittyä, kyllä sitä autoa ehtii sitten välittämään muissa luokissa). Yksi muuttuja pois niin aloittelijoille helpompaa.

« Viimeksi muokattu: 17.09.14 - klo: 01.51 kirjoittanut JuhaS14 »

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Itsellä ei kisoista kokemuksia, mutta välityskatto kuulostaa järkevältä idealta.. Olettaen että välitys katto on järkevä eikä yli turvallinen ratkaisu koneen kannalta. Tämän varmaan kokeneemmat testaa mikä tuo katto tulisi mahdollisesti olemaan. Mut varmaan sinne 3.5-4 välille se asettuu ellei jopa alle.

Kuitenkin stanun vauhti saisi mielestäni pysyä kohtuullisen samalla tasolla kun nykyisin, siitä ei itselläni ole tietoa kuinka paljon suorituskyky eroa tekee tämä 17.5t --> 21.5t siirtymä, jos välitykset kummassakin samoja huippuja vastaavat. Onko siis magneeteilla ja muulla kehityksellä päästy lähelle 17.5t moottorin tehoja vai jäädäänkö tehoissa kuinka paljon tällä uudella combolla.

Näin ulkopuolisen korvaan tuo korttiin itse merkattu auton sisäinen välitys ja spur/pinion olisi ihan kätevän oloinen systeemi. Tarkastus sitten jotenkin noin pistokokein tai nopeimpien tarkastus tai vastaavaa.

« Viimeksi muokattu: 17.09.14 - klo: 09.03 kirjoittanut Lassi »

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Kaikkea ei kannata keksiä itse.... LRP challenge on pyörinyt Saksassa vuosikausia ja siellä on määrätty pinioni ja spurri, joilla saavutetaan haluttu välitys. Sääntöjen laatijat voivat katsoa LRP.cc sivulta mallia.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Moni auto kulkee kuitenkin erilaisella sisäisellä välityksellä toisiinsa nähden ja joku on voinut muuttaa oman autonsa sisäistä välitystä eli ei sinne jokaiselle kilpailijalle voi määrittää vaan yhtä ja ainoaa spurria ja pinjonia mitä saisi käyttää, kokonaisvälitystä siinä on seurattava. LRP challengessa luultavasti ajetaan LRP:n kalustolla tai valmiiksi määritetyllä kalustolla näin ollen tuo siellä voi toimiakkin.
« Viimeksi muokattu: 17.09.14 - klo: 09.09 kirjoittanut Lassi »

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Moni auto kulkee kuitenkin erilaisella sisäisellä välityksellä toisiinsa nähden ja joku on voinut muuttaa oman autonsa sisäistä välitystä eli ei sinne jokaiselle kilpailijalle voi määrittää vaan yhtä ja ainoaa spurria ja pinjonia mitä saisi käyttää, kokonaisvälitystä siinä on seurattava. LRP challengessa luultavasti ajetaan LRP:n kalustolla tai valmiiksi määritetyllä kalustolla näin ollen tuo siellä voi toimiakkin.

sisäisiä välityksiä ei loppujen lopuksi ole kauhean montaa erilaista, ei kannata niistä tehdä ongelmaa. Niitä harvoja jotka ovat poikkeuksellisia voi myös muuttaa sopivammaksi että saa kokonaisvälityksen sopivaksi.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Välitys tarkastettiin ensimmäisissä ETS Stock kisoissani tarkistamalla pinioni ja spurri. Myöhemmin tuli laite joka laski automaattisesti sisäisen välityksen. Laitetta käyttäessä otettiin toinen eturenkaista pois, laitettiin pyöreä levy tilalle ja annettiin kaasua ja joku sensori laski levystä välityksen (en kyllä tiedä tarkkaan laitteen toimintaperiaatetta...)

Kyllähän tuo takometrillä onnistuisi. Korvataan yksi rengas esim. renkaalla johon liimattu heijastava teipinpalanen. Auto päälle, kaasu pohjaan ja takometrillä mitataan kyseisestä renkaasta pyörimisnopeus (rpm). Tietysti on tiedettävä paljon renkaan pitäisi pyöriä sallituilla välityksillä. Käytännössä tuo pyörintänopeus täytyisi testata useammasta combosta, jotta saataisiin joku järkevä mittaustoleranssi. Jos pyörintänopeus on yli toleranssin tarkistetaan kokonaisvälitys. Akun jännitteen vaikutus pyörintänopeuteen täytyisi myös tutkia.
http://www.yeint.fi/index.php?main=64&productCat=2387&productID=19410

Mielestäni sopiva rangaistus välityssäännön rikkomisesta olisi lopputuloksissa pudottaminen 5 pykälää alaspäin.

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Anteeksi nyt vaan hyvät keskustelijat, mutta en malta olla puuttumatta tähän. Keskustelu alkaa taas lähteä ihan lapasesta.

Onko nyt olemassa jokin perusongelma, minkä vuoksi olisi tarpeellista ja oikeasti perusteltua keskustella maksimivälityksen asettamisesta TSS-10 -luokkaan?
Miksi rakentaa vaikeasti valvottava tekninen sääntöhimmeli, jos sellaiselle ei ole oikeasti tarvetta?

Koneita ei ole vuosiin poltettu muuten kuin tarkoituksella tai tietoisella riskillä. Mistä ihmeestä tämä pakkomielle kiinteään välitykseen pomppaa aina säännöllisesti esiin? Ei ainakaan kilpailijoilta itseltään. Maksimivälityksen vastainen mielipiteeni perustuu omaan kokemukseeni sekä kuljettajana että mekaanikkona. Ei siis kuulopuheisiin, luuloihin tai muuhun hevosmiesten tietotoimistoa vastaaviin oletuksiin.
Tiim Lahti

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Kannatan ajatusta, että FTT:ssä otetaan käyttöön katsastuskortti, johon ruksitaan erilaisia asioita eri katsastuksen vaiheissa. Samaan korttiin ohjaaja merkkaa käyttämänsä välityksen ja vastaa tiedon oikeellisuudesta. Voihan siinäkin kusettaa, mutta aika iso kynnys on tieten valehdella. Näinhän tosiaan tuolla suuressa maailmassa on tapana tehdä. Ei siis valehdella, vaan käyttää katsastuskorttia.

Kortti helpottaa myös katsastajien toimintaa, kun näkee heti mikä auto, kene auto ja mitä kohteita siitä on aiemmin tsekattu. Kisan alussa, esim. Harjoitusrundien jälkeen voisi olla hieman isompi "katsastustauko", jonka aikana autot katsotaan läpi sillä tarkkuudella kuin kilpailemisen kannalta on oleellista. Hiittien välissä sitten vaan nopeat pistokokeet, välttämättä ei tarvitsisi minun mielestä kaikkia autoja edes katsastaa joka ikisen ajon jälkeen/ennen.

Kannatan maksimivälityksen asettamista, mutta siihen pitää olla riittävät empiiriset perusteet, jotta homma toimii.
Flying Calacucco

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Nyt kun puhutaan näistä maksimivälityksistä niin montako erilaista autoa siellä kisoissa oikeestaan ees pyörii, mulla tulee mieleen seuraavat:

Xray T3/T4 -mallit
Yokomo BD5/BD7 -mallit
Tamiya 416, 417, 418 -mallit
Awesomatixit
Hot Bodies
Sakura
Schumacher
Associated TC6
Team C TC

Käsi pystyyn jos on bongannut kisoista viimeisen 3-vuoden aikana jonkun muun auton. Keskustelusta kun saa sen kuvan että näitä kisoissa käytettäjä malleja olisi satoja :D

Joku saattaa siis puuttua, mutta enpä itse muista viime vuosina kun näitä nähneeni kisoissa, joten lieneekö "Mikä pinioni / mikä isorata" -tyyppisen listan tekemisen niin hankalaa toteuttaa? :)


Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Serpent
TOP
Capricorn
TC5 asso

Uusia merkkejä joita varmaan tännekin rantautuu
ARC
WRC
VBC

+ kaikki variaatiot joissa jokin optio alustalevy. Kuka katsastaja on niin valveutunut että oikeasti tunnistaa nuo kaikki jollei kuski sitä edes välttämättä itse tiedä?

Noista tulee yli 30 versiota jo nyt. Eli kun ei olla varmoja niin auto eväiksi katsastuspöydälle ja lasketaan hihnapyörien koko.
Ehkä joku otti onkeen mitä tässä haen.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
FTT on talvisarja ja siihen sidotut SM ja muut mestaruudet jaetaan talven kisojen perusteella. 2013-2014 sarjan fiaskoa ei kannata toistaa jossa sijoitukset jaettiin kesäkisan tuplapisteillä. Kesäkisat laittavat kilpailijat eri arvoiseen asemaan kun asfalttiratoja Suomessa ei ole kuin muutamilla paikkakunnilla. Talvella melkein kaikkialla voi päästä harjoittelemaan. Kesällähän voi ajaa kerhokisoja niillä paikkakunnilla missä ratoja/harrastajia on.

Nyt on hyvä että stanussa on saatu valittua nopari ja moottori, olisi hyvä myös lyödä lukkoon mikä softa on sallittu ja vielä sinetöidä moottorit ettei näiden osalta tapahdu vilukinkia. Mitä vähemmän stanussa on muuttujia niin sen rehellisempää kilpailu on. Vieläkö kalliit ja suurikapasiteettiset akut rajattaisiin pois esim max 5000mAh.

Ilman sanktioita ei voida mennä, mutta katsastus pitäisi saada tasoltaan kaikissa kisoissa samankaltiaseksi. Se että jossain kisoissa on yli tarkka katsastus ja jossain sinne päin antavat kilpailijoille kuvan että jossakin nipotetaan katsastuksessa. Ennakkokatsastuksella ja erän jälkeen voidaan katsastaa ne jotka herättivät mielenkiintoa vakioluokissa.
Jouko Hyvärinen

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kuinkahan monta erilaista sisäistä välitystä noissa autoissa on?
Jotenkin tuntuu että nuo rattaat ovat aika standarti kokoisia nykyään.
Awesomatix on erilainen mutta miten muut?
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Peitsamon jo esiin nostama katsastuskortti hoitaa ison osan auton ym. tunnistamiseen liittyvistä asioista. Kuski kirjoittaa siihen millä ajaa ja pistää puumerkkinsä vakuudeksi asiasta.

Esim. DHI-cup tyyppinen katsastuskortti on muutenkin hyvä käytänto otettavaksi meille.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Pitää nyt koittaa muistaa että "aika sama", "eikö se ole lähes sama" sekä "musta tuntuu että on sama???!!!" EI ole se LUKU, joka lukee yhdenkään auton ohjekirjassa.

teknisestä lajista kun on kyse niin asioiden tulee myös olla mitattavissa ja todennettavissa järkevin keinoin.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC