On hieman vanha topic, mutta varmasti käytin hakua ja löysin sen sopivimman kysymykselleni
Minulla on (tietääkseni) kaksi kappaletta
Tamiya TRF 415 msx -autoa.
Niissä on keskenään erilaiset spurriakselit (en tiedä tämäm akselin oikeaa nimeä).
Akselin paikoillaan pitävä kansi on myöskin keskenään erilainen - toinen on tasainen, ja toisessa kohoumat. Toinen akseli vaatii tällaisen kohoumalla varustetun kannen, ja toinen taas vaatii tasaisen.
Akselit ovat eri mittaiset. Kummassakaan ei ole keskionewaytä, molemmat ovat kiinteät - mutta erilaisin rattain varustettu (muoviset vs. alumiini).
Ilmeisesti tuo alumiininen kiinteä ratas on vanhaa tuotantoa, sitä ei enää valmisteta.
Nyt kaipaisin ko. auton asiantuntijoilta selitystä näiden akseleiden eroille. Onko ne molemmat tosiaan alkuperäisiä msx -akseleita? Onko toinen kenties jokin upgrade, tai uudemman erän osia?
Akselien eroista kuvia:



Kuvia akseleista paikoillaan autoissa:


Kannet:


Tarkoitus oli vaihtaa tuo kulunut yhtenäinen alumiiniratas muovisiin, koska alumiinisen valmistus on tosiaan lopetettu. Mitä osia tarvitsen vaihtoon? Tarvitseeko minun löytää jostakin kokonaan uusi lyhyempi akseli, uusi kansi kohoumilla, alumiiniset laakeripesät?
Neuvoja ja ehdotuksia kaivataan. Älä vastaa, jos vastauksesi on "kato vattu googlesta".