Kirjoittaja Aihe: Tamiya TRF415  (Luettu 12897 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF415
« Vastaus #30 : 26.01.11 - klo: 20.46 »
Sopiikos 80/36 välit tähän autoon??

Ei sopinu, joten 68/30 saa kelvata eli 5.1
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF415
« Vastaus #31 : 28.01.11 - klo: 19.39 »
Kävikö ne nivelvetarit ilman modausta?
Sponsored by own wallet

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF415
« Vastaus #32 : 30.01.11 - klo: 20.16 »
Kävikö ne nivelvetarit ilman modausta?

En ole vielä saanut niitä :sad:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF415
« Vastaus #33 : 01.02.11 - klo: 16.36 »
Kävikö ne nivelvetarit ilman modausta?

Tänään saapui nuo tuplanivel vetarit, sovittelin niitä paikoilleen ja niinhän siinä kävi että eivät ne sovellu trf415 alustaan. Vetarissa on tuo nivel osa sen verran pitempi että se ottaa c-palaan kiinni.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF415
« Vastaus #34 : 01.02.11 - klo: 18.43 »
Kokeile voiko dremelillä suurentaa sitä c-palan aukkoa hieman että se nivel mahtuisi siitä läpi
Sponsored by own wallet

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF415
« Vastaus #35 : 01.02.11 - klo: 19.20 »
Kokeile voiko dremelillä suurentaa sitä c-palan aukkoa hieman että se nivel mahtuisi siitä läpi

Kyllähän sitä voisi suurentaa dremelillä mutta en viitsisi sitä tehdä koska c-palahan heikeäntyisi siinä aika radikaalisti.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF415
« Vastaus #36 : 19.03.11 - klo: 14.27 »
RATASDIFFI 415-autoon modaamalla

Olen tuskaillut noiden 8-kuuladiffien kanssa ja tuntuu ettei niitä kovin pitkäikäisiksi saa, ja tuntuvat aina olevan suht rouheita...

Olen lähtenyt kehittelemään josko 416/417 -autoon tarkoitettua 37-hampaista ratasdiffiä / spoolia saisi mahdutettua 415-autoon. Taitaa onnistua pienellä modaamisella!

Bulkkeihin käy samat laakerit, mutta 417-auto on bulkeiltaan kapeampi, joutuu laakeripesiin (ne muoviset epäkeskopalat) tekemään kapeat holkit ettei ratasdiffi heilu sivusuunnassa.

Myöskin spurriakselin yläkantta joutuu hieman dremelöimään, ettei uusi vakiota kaksi pykälää isompi ratasdiffi ota siihen kiinni. Taakse yltää nippanappa tällöin 415-remmi, mutta jää liian tiukalle. 415-takaremmi on 59 pykäläinen, joten 60 pykäläinen riittänee. Sopivaksi takahihnaksi oletan tätä:
Xray T1/ T2 / 007 (60 hammasta) (3.0mm)

Edessä 37-hampainen spooliratas mahtuu juuri ja juuri pyörimään ilman modauksia. Hankaluuden teettää se, ettei 415-spooliakselin kiinnitysruuvien reiät ole tarpeeksi ulkona 37-hampaista ratasta varten, eikä sitä hyvin saa modattua jotta saisi hyvin kiinni.

Ostin 416/417 spoolin akselin, ja koska ko. malleissa eturatas on vasemmassa tai oikeassa laidassa ja 415-mallissa keskellä, joutuu rattaan kiinnittämään 'väärälle' puolelle spooliakselia. Tällöin ratas on miltei auton keskilinjassa ja ratas käy suoraan oikeisiin kiinnitysreikiinsä!  :azn:

Nähtävästi edessä spoolin leveyssuuntainen välys ei ole riittävä (on aika nafti), mutta sorvaamalla puolisen milliä sopivasta paikasta saa välyksen sopivaksi.

Eteen joutunee hankkimaan myöskin pykälän, mieluummin kaksi pykälää pidemmän remmin.
Tässä olisi kahtapykälää pidempi remmi:
Xray T2 009 EU Motor Forward Conversion (171 hammasta) (3.0mm).
« Viimeksi muokattu: 19.03.11 - klo: 14.31 kirjoittanut Isosuo »

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF415
« Vastaus #37 : 19.03.11 - klo: 20.59 »
Mulla on omassa 415:ssa 16 kuulanen diffi joka on kestänyt ajossa aika kauan >> normaalia pitempi huoltoväli.

Toisena vaihtoehtona 3 vuotta sitten hommattu Serpentin 36th ratasdiffi joka käy suoraan ilman modifikaatioita paitsi että siihen vasempaan reunaan laitoin 2mm shimmin jolloin välys oli sopiva ja keskitys kohdillaan.

Täytyis kokeilla sitä vielä tämän kevään aikana matolla
Sponsored by own wallet

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF415
« Vastaus #38 : 19.03.11 - klo: 21.35 »
Mulla on omassa 415:ssa 16 kuulanen diffi joka on kestänyt ajossa aika kauan >> normaalia pitempi huoltoväli.

mistä autosta tommonen 16 -kuulainen on?

Tamiyan uusimmissakin kun on vain 12 -kuulaiset...

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Tamiya TRF415
« Vastaus #39 : 19.03.11 - klo: 21.47 »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF415
« Vastaus #40 : 11.04.11 - klo: 16.26 »
Kävikö ne nivelvetarit ilman modausta?

Tänään saapui nuo tuplanivel vetarit, sovittelin niitä paikoilleen ja niinhän siinä kävi että eivät ne sovellu trf415 alustaan. Vetarissa on tuo nivel osa sen verran pitempi että se ottaa c-palaan kiinni.

Oletko kuitenkin kokeillut tehdä sitä c-palan koloa isommaksi? Tiedän vaan että hommaanko omaani samanlaiset kesäksi?
Sponsored by own wallet

Poissa glade

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya TRF415
« Vastaus #41 : 11.04.11 - klo: 19.00 »
Tuli kyseiset vetarin tänään kotiin kotiin ja dremelöimisekshän se meni, c palojen reikää isommaksi ja hyvin toimii.
Tamiya TA-05 VDF, Tamiya TRF 415&416,Xray XB8e,Xray 808e,Inferno VE, MST