Kirjoittaja Aihe: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine  (Luettu 45970 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lerppu86

  • KUArc
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #30 : 05.11.14 - klo: 10.46 »
Tottakai isompi kapasiteetti tarkoittaa pidempää ajoaikaa muttei se vaikuta servojen palamiseen. Täydessä nimh akussa on enemmän kuin 7.2v joten periaatteessa vastaritkin kestää mutta koska täydessä lipossa on yli 8v niin se saattaa olla ruikuli kamoille liikaa.
Älkää antautuko valheellisen hyvänolontunteen valtaan... Kyllä se siitä vielä särkyy...

Poissa Elmaurizio

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #31 : 05.11.14 - klo: 14.52 »
Tiedän kyllä että ei tuo kapasiteetti ei vaikuta servojen kärähtämiseen, vaan nimenomaan että jos on lipo vastariakku ilman regulaattoria ja "halpis" radiot ja ei HV servot niin ainakin vastari ja tod.näk myös servot on kovilla koska kaikkia halvempia vastareita ei ole tarkoitettu toimimaan lipojen jännitteillä. Miten tuon SH:n bensakoneen kanssa on: ottaako sen sytkäboxi virran vastarin akusta vai onko sitä varten oltava oma akku, kone vaikuttaa mielenkiintoiselta ja voi olla hankintalistalla ensi kesäksi truggyyn, toivottavasti joku ehtii omaansa vielä kokeilla ennen talvea, olisi kiva kuulla mielipiteitä että miltä tuo vaikuttaa toiminassa!!

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #32 : 05.11.14 - klo: 15.29 »
Olen ihmetellyt tätä "ei ehdi ennen talvea" ja voi "kun kylmät tuli". Eikö tämä ole bensakone?  :tongue:
Eihän isommilla mitään ongelmia ole talvella. Onko tämä sitten vielä niin paljon samanlainen kuin nitro?
Bensanorsuilla ajataan koko talvi jäällä . Eikä ole ongelmia.

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #33 : 05.11.14 - klo: 16.15 »
Y johdolla menis cdi yksikölle tujumpaa virtaa ja alennettua vastarille/servoille.kipinöis paremmin.näin minä pähkäilin.korjailkaa ihmeessä jos oon väärässä

joo männän renkaaton eli paljolti nitromoottorin tyylinen.muutenkaan meilläpäin ei käytännössä voi talvella rcautoilla.1/5moottorit on rakenteeltaan kovin toisenlaisia.tietty voihan tuollakin ajaa talvella jos haluu.kylmä käynnistys on pahasta aina polttomoottorille varsinkin näille pienille.
« Viimeksi muokattu: 05.11.14 - klo: 16.37 kirjoittanut kyoshodbx »

Poissa risla

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #34 : 08.11.14 - klo: 17.30 »
kyllä nitrollakin voi talvella ajella kun peittää vaan kannun että lämmöt pysyy ylhäällä niin miksei tälläkin?

https://www.youtube.com/watch?v=m0yTMV-YnXw

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #35 : 13.11.14 - klo: 14.55 »
jäikö tääkin taas vaan puheen tasolle? olisko mitään oikeeta päivitystä kenelläkään?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Joora

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #36 : 13.11.14 - klo: 15.23 »
Ei oo kerinny roplaamaan. Tankillisen käytin pukilla mut en oo vielä ajanu.
P*skaa pitää kehua

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #37 : 13.11.14 - klo: 17.16 »
Ok. Jos homma etenee joillain niin pankaa infoo, olis mukava kuulla.

Mihin autoon työnsit tuon?
edit: Joo tohon truggyyn varmaankin. http://rc10.fi/index.php?topic=84161.msg751941#msg751941
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #38 : 13.11.14 - klo: 17.21 »
jäikö tääkin taas vaan puheen tasolle? olisko mitään oikeeta päivitystä kenelläkään?

Laitan omat kokemukset kun on mitä laittaa.tähän mennessä olen hypistellyt ja mallaillut autoon.mutta varsinainen asennus joskus keväämmällä.sähkölaitteet lisääntyy sen verran että joudun jonkin verran muokkaamaan autoa,että saa kaiken hyvin kyytiin.hyvälle se kyllä kätösissä näyttää.sekä mukana tullut varustepaketti on kaikkiaan kattava(kiitos rcnavetalle).siinä oli mukana,tankki,polttoaineletkua,akku,haaroitusjohto vastarille.tulppa avain ja extra pullo öljyä.(kaupantekiäisiä siis)

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #39 : 13.11.14 - klo: 17.34 »
Tämä kone on kyllä mielenkiintoinen "uutuus".. Itekkin juuri mietin uuden auton ostoa, vaihtoehto voisi olla tämä kone tuohon olemassa olevaan HN truggyyn tai miksei vaikka tuohon savageen, käyttökokemuksia kun vain ensin saisi.. täytys varmaan ulkomaan foorumeita vilkasta.

Onkohan kellään tietoa paljonkohan tämä vie bensaa?   

..eli onkohan tankin kesto paljon parempi kuin nitrossa, jos koneen hyödyt jää vain siihen että voi normi bensaa käyttää niin en näe järkeväksi vaihtaa nitroa tähän, tuo polttoaineen hinta kun ei mun ajoihin vaikuta, enkä oikeen tehoistakaan haluaisi tinkiä.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Japilord

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #40 : 13.11.14 - klo: 19.11 »
Moro.

Kait mäki voisin hiukkasen jotn mielipidettä aiheesta laittaa, vaikkakin parempaa sepustusta hiukan myöhemmin.

Ensimmäinen kokeiluauto oli HN X3 Sabre PRO, siihen moottoria ei saa mitenkään järkevästi sopimaan.
Isoin ongelma tässä oli isompi vauhtipyörä, joka ottaa keskidiffinpukkiin kiinni, koitin siitä poiskin sipasta kamaa, mut ei saanu niin paljoo et ois mahtunu..

Seur kokeilu on HongNor X1X buggy.

Moottorinpukit joutui modaamaan, koska moottorin sivussa on sytytyksen tunnistin. Toiselta puolelta piti ottaa siis kulmasta pala pois. Moottorin vakio kiinnitysreijät ei passaa, tää moottori on hiukan pidempi kuin vakio motit(ainakin paksumpi vauhtipyörä aiheuttaa osan tästä).
Tehtaalta kyselin jo josko niillä olisi sopivia moottoripukkeja, tulossa on kuulemma. Ajankohtaa eivät osanneet sanoa.

En ole vielä ehtinyt mittaamaan, mut laitan mittoja, het ku saan aikaseks. pari senttii pidemmäks se taitaa tulla verraten vaikkapa novarossin .21 mottiin.

Honkkarin vakio kytkinkello ja kytkimen palat, jouset yms istui kivasti. Ilman ongelmia siis.

Tarkemmin tulen vielä palaamaan tähän aiheeseen, kunhan saan aikaiseksi. Tiedän et moni hiukan mielenkiinnolla tätä oottaa jo mut kärsivällisyyttä... :D

Terkuin
Jarno

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #41 : 13.11.14 - klo: 21.23 »
Hyvä, saatiin asiaa!
Gsllä ja Hobaolla on ollut vapaasti säädettäviä pukkeja, itselläkin saattaa jossain pyöriä, niillä voisi mennä.

Pa-kulutus samaa luokkaa nitron kanssa?

Itseä kiinnostaa Gt auto tällä, kamat ei lentele ja autossa hiukan enemmän tilaa asennukselle. Toki krossiinkin! SH vois tarjota rtr:ää..

Kuvat kiinnostaa asennuksista myös ja toki se tärkein eli kuinka helppo ja käyntivarma, tehot sekä pa kulutus.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Fleku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #42 : 07.12.14 - klo: 20.19 »
No ?? malttamattomana täällä odotellaan niitä käyttö kokemuksia ja mielipiteitä  :wink:
Baja 5sc

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #43 : 09.12.14 - klo: 10.49 »
jäikö tääkin taas vaan puheen tasolle? olisko mitään oikeeta päivitystä kenelläkään?

Osta oma kone ja tule tänne kirjoittamaan omat kokemukset koneesta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #44 : 09.12.14 - klo: 10.52 »
hyvä yritys bro  :cool:

katsotaan nyt jos nuo joilla jo kone on tutustumistarjoksena hankittuna sais jotain julkista aikaan ensin ;)

mä voin kyl odottaa kesäänkin
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Joora

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #45 : 21.12.14 - klo: 16.38 »
https://www.youtube.com/watch?v=4XW6VNoL-CM

Pientä koeponnistusta. En mitään tankkiaikaa saanut mutta vähemmän tuntuis vievän ainetta kuin nitro mosat. Toi mukana tullut löpöletku ei kestä lämpöä joten suli aina pillistä irti. Isompaa pinjonia vielä vaatis.

« Viimeksi muokattu: 21.12.14 - klo: 17.33 kirjoittanut Joora »
P*skaa pitää kehua

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #46 : 21.12.14 - klo: 17.01 »
Hyvinhän se potkii. Kiitos videosta! Tuon perusteella hommahan toimii hyvin! Ääni on pikkasen kimakka jollain tavalla eli siinä hieman eroa nitromoottoriin?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #47 : 21.12.14 - klo: 17.17 »
Hienosti pelittää.muutitko säätöjä tehtaan jäljiltä?
oma projektikin liikahti eteenpäin.vastari vielä ja johtojen huolellinen kiinnitys niin on bensa jq valmis koeajoon.toki tätä ennen on vielä hommattava uusi tankki.tuo kuvissa oleva kun on nitron jäljiltä.koppaa joutui suolistamaan melko paljon koska pannu sijoituu jonkin verran taaemmas kuin nitrokone.muuten tuo istui jquuhun melko helposti.moottorin ja pukin väliin tein 4mm alumiinista korokkeen ettei vauhtipyörä tule pohjanalle.


Poissa Joora

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #48 : 21.12.14 - klo: 17.30 »


On ruuveja pyöritelty mutta ei varmaan kaukana oo tehtaan arvoista. Tuossa näkyy toi rauta kannessa mihin kipinää antaa.
P*skaa pitää kehua

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #49 : 21.12.14 - klo: 17.40 »
kiitos kuvista!

Kyoshdbx:llä hieno peli myös. Pikkasen tiukalta näyttää toi sytkän johto, toivottavasti ei ajossa kiristy poikki tms. Voisi jopa harkita kannen kääntämistä toisinpäin jotta johto ylettäisi paremmin (vain ajatus).

toivotaan että näitä ilmestyy vantaankin radalle.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #50 : 21.12.14 - klo: 18.02 »
kiitos kuvista!

Kyoshdbx:llä hieno peli myös. Pikkasen tiukalta näyttää toi sytkän johto, toivottavasti ei ajossa kiristy poikki tms. Voisi jopa harkita kannen kääntämistä toisinpäin jotta johto ylettäisi paremmin (vain ajatus).

toivotaan että näitä ilmestyy vantaankin radalle.

HOKS.HYVÄ AJATUS.ite mietin samaa mut ei tullu mieleen että kannen sais käännettyy.täytyy tutustua kun taas saan omaa aikaa autotallissa

Poissa Japilord

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #51 : 06.01.15 - klo: 14.29 »
Moikka.

Nyt on eka tankki vedetty koneesta lävitse. Vielä ei mitään erikoista osaa sanoa, kun en tosiaan ajellut sillä kävelyvauhtia nopeampaa. Pakkasta on täällä noin 10 astetta ja käynnistymisessä ei ollut mitään ongelmaa.
Hyvin pysyi käynnissä, joten siinä suhteessa olen melko tyytyväinen. Toivottavasti Joora ottaa pakkastestit myös autollaan, niin kuulisi lisäkokemuksia siitä.

Ääni on melko lailla poikkeava kuin nitrokoneella. Eikä ollenkaan niin korkea kimitys, joten hiukan on miellyttävämpi korvalle.

Kuvia olen muutamia ottanut, koitan saada ne tähän koneelle josko sitten saisin liittettyä tähänkin pari kuvaa.
Seuraavaan tankilliseen pitäisi kait joku kuvaaja saada, niin sais videooki aikaseks.

SH:lta tuli myös lisää tulppia ja sileitä takalevyjä pari kappaletta, joten sain omankin motin sopimaan kivasti.

Oma ensivaikutelma on melko huoleton, käynnistys oli helppoa ja auto kävi hyvin yhtäjaksoisesti.
Setuppina käytin ihan valmistaja ohjeita neulojen säädöissä. Pääneulaa 17 tuntia auki ja alaneulaa 12 tuntia auki. Kurkku oli auki noin millin, sitä hiukan piti supistaa ettei käynyt liian korkeilla kierroksilla.

Muutamat testit vielä niin pääsee kertomaan taas lisää.

Terkuin
Jarno

Poissa Joora

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #52 : 11.01.15 - klo: 19.33 »
Tänään n.10 pakkasta ja ei tahtonu pelata kun jääty kaasarin kurkku. Rupee kyllä olemaan honkkarin muovitkin jo melko rapsakoita näilläkeleillä.
P*skaa pitää kehua

Poissa Japilord

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #53 : 28.02.15 - klo: 16.30 »
Doddii aiemmin lupasinkin kuvia laittaa ja nyt katselin koneella kuvia ja muistin unohtaneeni laittaa niitä tänne.

Tässä hiukan koko tietoutta sekä seuraavana rotostartti päädyn ominaisuus, joka matalilla pukeilla aiheuttaa ongelmia.




Samalla vielä kuva ilman rotoa jossa näkee vauhtipyörän suuruuden:


Pituudesta hiukan kuvaa, jotta kukin voipi hahmottaa miten kiinnittyminen muuttuupi. Tässä on kumminkin tuo moottorin etuosa aikas pitkä verrattuna normi mottiin.




Honkkarin X1X autoon laitettuna hiukan on pitkähkö. pakoputki pitää jättää hiukan ylöspäin, muuten pakokäyrä ottaa kiinni taka-alatukivarteen :D Kokeilumallilla mennään joten ei takerruta siihen..


Tässä näkee vakio moottorin mittaa rattaisiin nähden, about sentin on tämä mitta pidempi bensa motissa.
Huomaa myös hiukan ohennettu pohjalevy, ettei vauhtipyörä ota kiinni.



Kokonaispituus rotostartin kanssa.




Sain tuossa viimeviikolla hyvän tekosyyn ostaa Gopron, joten enköhän jonkin videonkin saa aikaan jossakin välissä.

Terkuin
Jarno


Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #54 : 01.03.15 - klo: 16.28 »
Samalla vielä kuva ilman rotoa jossa näkee vauhtipyörän suuruuden:


Toimiiko nuo vauhtipyörän pykälät tuossa moottorissa tuulettimena ja miksi ne näyttävät olevan sen väärällä puolen ?
Hall-anturin magneetti on vissiin sijoitettu tuossa radiaalisesti vauhtipyörään, eikä akselin suuntaisesti vai kuinka ?
Onko vauhtipyörä normaalisti lukittu perinteisesti kartiolla (collet) vai onko siellä ura/kiila tms, joka määrittää vauhtipyörän asennon kampiakseliin ?

Kyselen vain kun olen muuttamassa nitromoottoria bensakäyttöiseksi cdi-sytyksellä.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Japilord

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #55 : 02.03.15 - klo: 09.08 »
Samalla vielä kuva ilman rotoa jossa näkee vauhtipyörän suuruuden:


Toimiiko nuo vauhtipyörän pykälät tuossa moottorissa tuulettimena ja miksi ne näyttävät olevan sen väärällä puolen ?
Hall-anturin magneetti on vissiin sijoitettu tuossa radiaalisesti vauhtipyörään, eikä akselin suuntaisesti vai kuinka ?
Onko vauhtipyörä normaalisti lukittu perinteisesti kartiolla (collet) vai onko siellä ura/kiila tms, joka määrittää vauhtipyörän asennon kampiakseliin ?

Kyselen vain kun olen muuttamassa nitromoottoria bensakäyttöiseksi cdi-sytyksellä.

Toimiihan nuo pykälät tuulettimen, syy miksi ne siinä on taitaa kumminkin liittyä tuohon sytytykseen.
Yhdessä noista "lavoista" on sisällä pieni metallinen tappi, josta se ottaa cdi:lle sytytyskäskyn.

Vauhtipyörässä on ihan normi kiilakiinnitys. Koneen mukana olen aina tilannut lukitusperän, jolla saa lukittua motin yläkuolokohtaan, jolloin sytytyksen säätäminen on mahdollista luotettavasti.

Mielestäni tuon pienemmäksikin voisi valmistaa, en nää syytä miksi sen pitää olla noin iso..
Hiukkasen siitä mainitsinkin tehtaalle... :D

Terkuin
Jarno

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #56 : 02.03.15 - klo: 12.27 »

Toimiihan nuo pykälät tuulettimen, syy miksi ne siinä on taitaa kumminkin liittyä tuohon sytytykseen.
Yhdessä noista "lavoista" on sisällä pieni metallinen tappi, josta se ottaa cdi:lle sytytyskäskyn.

Vauhtipyörässä on ihan normi kiilakiinnitys. Koneen mukana olen aina tilannut lukitusperän, jolla saa lukittua motin yläkuolokohtaan, jolloin sytytyksen säätäminen on mahdollista luotettavasti.

Mielestäni tuon pienemmäksikin voisi valmistaa, en nää syytä miksi sen pitää olla noin iso..
Hiukkasen siitä mainitsinkin tehtaalle... :D

Terkuin
Jarno

"Tappi" on voimakas magneetti, joka kehittää impulssin hall-anturille, kun se kulkee anturin ohi ja CDI-yksikkö antaa kipinän, sekä tunnistaa siitä myös kierrosluvun, jonka mukaan se säätää sytytystä.
Sanoit että "tappi" on yhden "lavan" sisällä...ilmeisesti tarkoitat akselin suuntaisesti...siinä tapauksessa ihmettelen myös vauhtipyörän kokoa, miksi noin iso ?

Lukitusperä...tuo kuulostaa fixulta, olen miettinyt myös jonkinlaista työkalua tai välinettä jolla koneen voisi lukita helposti TDC tai 30* BTDC.

Näissä pienissä bensakoneissa on kyllä yleensä jonkinlainen tuuletin, se on joko vauhtipyörässä kuten kai tässäkin tai kuten lentokoneenmoottoreissa se on luonnollisesti potkuri. Tuo tuulettimen asento vain ihmetyttää...kaipa se jonkinlaisen virtauksen saa aikaan. Tuskin sentään idea on jäähdyttää kytkintä ?
Lämpötilahan näissä bensakoneissa on helposti ongelma, koska polttoaine ei jäähdytä käytännössä lainkaan. Nitro-koneessa metanoli toimii tehokkaana jäähdyttäjänä, mutta bensalla koko homma pitää hoitaa muuten.

Mistä SH:n ohjeissa muuten mitataan lämpötila, lohkosta vai kannesta ?
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa Japilord

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #57 : 02.03.15 - klo: 20.43 »

Toimiihan nuo pykälät tuulettimen, syy miksi ne siinä on taitaa kumminkin liittyä tuohon sytytykseen.
Yhdessä noista "lavoista" on sisällä pieni metallinen tappi, josta se ottaa cdi:lle sytytyskäskyn.

Vauhtipyörässä on ihan normi kiilakiinnitys. Koneen mukana olen aina tilannut lukitusperän, jolla saa lukittua motin yläkuolokohtaan, jolloin sytytyksen säätäminen on mahdollista luotettavasti.

Mielestäni tuon pienemmäksikin voisi valmistaa, en nää syytä miksi sen pitää olla noin iso..
Hiukkasen siitä mainitsinkin tehtaalle... :D

Terkuin
Jarno

"Tappi" on voimakas magneetti, joka kehittää impulssin hall-anturille, kun se kulkee anturin ohi ja CDI-yksikkö antaa kipinän, sekä tunnistaa siitä myös kierrosluvun, jonka mukaan se säätää sytytystä.
Sanoit että "tappi" on yhden "lavan" sisällä...ilmeisesti tarkoitat akselin suuntaisesti...siinä tapauksessa ihmettelen myös vauhtipyörän kokoa, miksi noin iso ?

Lukitusperä...tuo kuulostaa fixulta, olen miettinyt myös jonkinlaista työkalua tai välinettä jolla koneen voisi lukita helposti TDC tai 30* BTDC.

Näissä pienissä bensakoneissa on kyllä yleensä jonkinlainen tuuletin, se on joko vauhtipyörässä kuten kai tässäkin tai kuten lentokoneenmoottoreissa se on luonnollisesti potkuri. Tuo tuulettimen asento vain ihmetyttää...kaipa se jonkinlaisen virtauksen saa aikaan. Tuskin sentään idea on jäähdyttää kytkintä ?
Lämpötilahan näissä bensakoneissa on helposti ongelma, koska polttoaine ei jäähdytä käytännössä lainkaan. Nitro-koneessa metanoli toimii tehokkaana jäähdyttäjänä, mutta bensalla koko homma pitää hoitaa muuten.

Mistä SH:n ohjeissa muuten mitataan lämpötila, lohkosta vai kannesta ?

Lämpö mittailaan ainakin videoiden mukaan kannesta, tarkempaa infoo ei oo tullut tehtaalta.
Jäähdytyksen tasosta en ossaa tarkemmin sanoo, siin on ainakin kohtuun kookkaat jäähdytysrivat.
Toki se kyl kuumana käypi ja lämpee nopeesti.

Tässä vielä foto siitä yläkuolokohta työkalusta. Melko simppeli sanosin.


Terkuin
Jarno

Poissa Japilord

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #58 : 02.03.15 - klo: 20.46 »
Ai juu..

Taas hetkeen starttasin auton, kesti kauemman kun toivoin, ku akuista oli powerit loppu.
Vara-akuilla sit päästää ajaan taas. Vajaan tankin pärräsin taas hissukseen.

Jos joku haluaapi nähä moottorii niin ModelExposta löytyy ja pääsee kahteleen. ;)

Viel ku pääsis oikee radalle kokeileen... hiukka on märkää siihen vielä.

Terkuin
taas Jarno

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #59 : 03.03.15 - klo: 10.30 »
pitääpä tulla katselemaan noin kk päästä. Kiitos kuvista!
Kiitos 20 vuodesta!