Kirjoittaja Aihe: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine  (Luettu 45962 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #60 : 03.03.15 - klo: 12.31 »
OK, kiitos tiedoista Japilord.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #61 : 03.04.15 - klo: 17.55 »
Tämän päiväistä.elikkä sivu taakse päin on kuvat.siinä auto on kasattu alkuperäiselle pohjalle.mut ahaa elämyksenä tilasin leveän pohjan ja kasasin jqn siihen.himpun jos ois isompi tuo white edition patteri kotelo niin sytkä ois sopinu kansien sisään.mut jospa se noin menis.tässä kokoon panossa on nyt hyvää edelliseen se että vastarille sai sopimaan kotelon.kenties hieman tois painoinen siitä tuli.ja onhan siinä vahva omavalmiste lookki.mut noilla se nyt käyntiin laitetaan.kenties jo näinä pyhinä.siitä sit lisää.
« Viimeksi muokattu: 03.04.15 - klo: 18.06 kirjoittanut kyoshodbx »

meritane

  • Vieras
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #62 : 03.04.15 - klo: 21.46 »
Käyt varmaankin tulevana suvena sitä ulkoiluttaan Tuusniemen ratalla?

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #63 : 04.04.15 - klo: 08.24 »
Käyt varmaankin tulevana suvena sitä ulkoiluttaan Tuusniemen ratalla?

Siitä sit aikanaan omassa osiossaan.

Poissa Joora

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #64 : 06.04.15 - klo: 17.46 »
Pitkästä aikaa tuli tälläkin ajettua ja siihen se sit loppukin.



P*skaa pitää kehua

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #65 : 06.04.15 - klo: 17.50 »
Lisää infoo jos saan pyytää.kuumana on siis käyny?huomenna meinasin sisään ajella nii ihan hieman kiinnostais.

Poissa Joora

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #66 : 06.04.15 - klo: 18.08 »
Ei oo voitelu vaan riittänyt. Ehkä pistäisin hiukan enemmän öljyä bensaan mitä valmistaja suosittelee.
P*skaa pitää kehua

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #67 : 06.04.15 - klo: 18.32 »
Ei oo voitelu vaan riittänyt. Ehkä pistäisin hiukan enemmän öljyä bensaan mitä valmistaja suosittelee.

Tänään kun sen mukana tulleen pikkuöljy pullon avasin(sotkin sen 1litraan)niin ajattelin että on aika notkeaa verrattuna perinteiseen 2t öljyyn.mut paljonko sitä sit arvaa laittaa.

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #68 : 07.04.15 - klo: 13.31 »
No niin nyt on kokemusta.aluks tarkistin kasarin säädöt,ja tankkasin.sit ruutalla bensaa bensaletkuun ja paritippaa tulpanreijästä.ja tulille.noin puol tankkia kävi välillä sammuen mut suurensin vähän tyhjäkäyntiä niin sit rupes pyörimään ja eka tankilla ihan vaa hieman kaasuttelin,suunnilleen nii ku ohjeessa aikaa meni noin17min.huom sammuisi aluks.
Sit toka tankki,kone tulille.ja servot tekköön mitä sattuu/radio yhteys pätkii.sammutin pois.ja vaihdoin vastarin ja rekulaattorin akkupoksiin.akku tietenkin minun kuvassa näkyvän omavalmiste vastaripoksin tilalle.ja kone tulille,nyt vaikuti et radio yhteys toimi.en huomannut ekatankilla ongelmaa,mut en kyllä paljon mankka käessä pitänytkään.näin kunnes bensa loppu.nyt kuppi kahvia ja seuraavat paritankkia.ohjeesta huolimatta en meinaa piikille kääntää vaan pyörittelen noilla säädöillä.
Jooran kokemuksia miettineenä aattelin aamulla et laitan ohjeen mukaan sotkettuun litran bensa annokseen vielä 10ml lisää öljyä.laitoin ihan mobilin moottoripyörään tarkoitettua 2t öljyä

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #69 : 07.04.15 - klo: 15.51 »
Ite ajaisin sisään jollain 5 - 6 % seoksella jotain korkealuokkaista 2T öljyä ja 4T pienkonebensaa.
Isommissa bensa-autoissa olen käyttänyt synteettistä Panolin Off Road 2T Race öljyä ja pienkone bensaa.

http://www.betafinland.net/voiteluaineet-kemikaalit/2t-oljyt/panolin-offroad-2t-race-1l.html

http://www.panolin.com/inten/products_new/automotiv/motorrad/OFF_ROAD.php

Motulin Karting öljyä käytetään myös isommissa bensa-autoissa, soveltuu korkeaviritteisille ja korkeilla kierroksilla toimiville moottoreille.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/593115/Motul-Kart-Grand-Prix-2T-1L

Onhan se tietysti vähän kaksipiippuinen juttu jos takuuehdoissa lukee jokin SH:n oma öljy, mutta tiedä voiteleeko se miten oikeasti...jokainen tekee omat päätöksensä.

Kun joskus saan oman Polttis -> CDI-konversion valmiiksi, niin samalla Panolinin öljyllä ja Nesteen 4T pienkonebensalla mennään siinäkin.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #70 : 07.04.15 - klo: 19.11 »
Joo jotain motorossi öljyä mietin itekin.mut nyt on konetta 4tankillista pukilla pyöritetty.mielestäni tyhjäkäynti jää hieman isolle,jos pienentää niin alkaa sammuilemaan.kovin kovilla kierroksilla en vielä käyttänyt mut ei se ihan nitron tapaan naukaise.siitäpä luulen että kun ajamaan pääsee niin 14nen kello osoittautuu pieneks.tuo aamulla vaivannut radio härö vaivasi aika sitkeästi.siirsin käytännössä kaikkia virta laitteita ja vaihdoin vielä vastarinkin.ihan vakuuttunut en vieläkään oo mut jospa se ois selätetty.vaikutti että syypää ois ollu regulaattori liian lähellä vastaria.onko muilla ollu ongelmia radion kanssa jos on regulaattori ihan vastarin vieressä?radio siis sanwa mt4.tankin kesto jäi nyt noitten häiriötten myötä hieman arvioks mut muutaman minuutin sisään sattuu nitron kaa.saa nähä sit ajossa.sitä meinasin huomenna koittaa,tosin pihassa on vasta pieniläntti sulaa ja kuivaa.

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #71 : 08.04.15 - klo: 09.31 »
Tämän päiväistä.elikkä sivu taakse päin on kuvat.siinä auto on kasattu alkuperäiselle pohjalle.mut ahaa elämyksenä tilasin leveän pohjan ja kasasin jqn siihen.himpun jos ois isompi tuo white edition patteri kotelo niin sytkä ois sopinu kansien sisään.mut jospa se noin menis.tässä kokoon panossa on nyt hyvää edelliseen se että vastarille sai sopimaan kotelon.kenties hieman tois painoinen siitä tuli.ja onhan siinä vahva omavalmiste lookki.mut noilla se nyt käyntiin laitetaan.kenties jo näinä pyhinä.siitä sit lisää.

Nätti paketti tuli siitä, kaikki asiallisesti paikallaan.
Tää on hyvä öljy, kokemusta on.
http://www.motonet.fi/fi/tuote/593115/Motul-Kart-Grand-Prix-2T-1L

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #72 : 08.04.15 - klo: 16.24 »
Litran verran on nyt konetta pyöritetty.6tankkia pukilla tosi rikkaalla ja vähän kaasutellen.välillä pyöri ok välillä sammuili :shocked:.sit 7-11tankkit ajelin pihassa välillä kaasu pohjassakin.löylyä tuntuu olevan buggyn tarpeiks ja yli.aluks ku ajelin nii sammuili jatkui ja vähän väliä piti säätää.kunnes älysin että tankinkorkista on silikooni orengas turvonnut eikä tankki välttämättä menny kiinni.korjasin uudella orenkaalla(en tiijä onko sekään bensaa kestävä)ja kone pelas hyvin viimeisen tankin.täytyy tehä uus bensa satsi ja säätää kohilleen,nyt jonkin verran rikkaammalla kun ohje neuvoo.saattoi johtua ilma vuodosta mut kone kävi vähän liika lämpöisenä,noin pintakaasulla jo helposti sen 90-110.jos ei saa viileämpänä käymän niin kesällä tulee kyllä kuuma.semmonen kiva ominaisuus tässä tuntuu olevan että tartti laatikolla ei tarvii hangat,hörähtää käymään iha pikku pyöräytyksellä.nitrot harvoin minun käytössä on käynnistynyt noin helpolla.radio häiriöitä en tänään huomannut,laitoin vastarin ekaks keulille,sen viereen regulaattorin.sit vaihdoin syttylaatikon keskelle,kuvassa sen omavalmiste vastarilaatikon tilalle.kaikilla muilla vaihtoehdoilla radio sekoili enemmän tai vähemmän.eli vastari on saatava mahdollisimman etäs muista virta vehkeistä.pöydällä se toimi ihan ok mut kun kone pyörii niin häiriöt alkaa.

Nyt on pienkonebensaa ja 6% seosta ehdotettu.onko muita ehdotuksia.ite meinaan tehä nyt uuden litransatsin shn öljyllä ja laitan vähän lisää oikeeta 2töljyä.pienkone pensaa en meinannu hommata,mut tuo öljy on kyllä mietinnän arvoinen juttu.ymmärtääkseni hyllyssäni oleva mobilin 2t öljy on kuitenkii sen verran laadukasta et riittänee.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #73 : 08.04.15 - klo: 16.51 »
Kyllähän tässä 0-kelissä tai vähän yli pitää vielä kesäkeliä rikkaammalle laittaa
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #74 : 08.04.15 - klo: 17.02 »
Kyllähän tässä 0-kelissä tai vähän yli pitää vielä kesäkeliä rikkaammalle laittaa

Nii aika rajusti on ohjetta rikkaammalla.mites se on kun kääntää laihemmalle nii lähteekö lämmöt nousuun?ei oo aiempaa kokemusta.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #75 : 08.04.15 - klo: 18.42 »
Mahtuukos tuo kone ihan nohevasti esim 1/10 kokoseen polttisturistiin?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #76 : 08.04.15 - klo: 19.03 »
Vaikka en kyseistä konetta omistakkaan niin voisin sanoa että ei se ns.heittämällä 1/10 turistiin mene, koska jo normi 1/8 kone tekee tosi tiukkaa jos edes menee, riippuu toki hieman mikä turisti on kyseessä ja hihna vaiko kardaanivedolla, tuo kun on isompi mitoiltaan kuin normi 1/8 kone.
Itsellä käynyt mielessä tuollaisen istuttaminen c8(ratakasi) autoon, siinäkin olisi tekemistä..
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #77 : 08.04.15 - klo: 21.13 »
Mahtuukos tuo kone ihan nohevasti esim 1/10 kokoseen polttisturistiin?

Joskus omistin kyoshon gxr28moottorin ja tämä on isompikun se plus virtalaitteet.eikös polttis turistit käytä paljon pienempää konetta(en tunne luokkaa).tää on turhan kookas buggyynkin mielestäni.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #78 : 08.04.15 - klo: 22.44 »
turisti on tosiaan 2,5cc eli .12ci ja reilusti pienempi
itseä on C8 sijaan kinnostanut ajatuksena GT auto, IGT tai HN X3 GT .. mutta nyt on rc budjetti sen verran pieni ettei ole ajatusta enempää asia realisoitunut. Kiinnostavaa kyllä!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #79 : 09.04.15 - klo: 13.35 »
Voihan polttiksen muuttaa myös bensalle...nitro -> bensa conversio :roll:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #80 : 09.04.15 - klo: 13.45 »
itsellä ei ole enää noita runkoja mistä tehdä
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #81 : 09.04.15 - klo: 13.50 »
Tein sit uuden satsin bensaa.eikä se Jqn tankki ollu vieläkään tiivis,eli tankin vaihto.laitoin paikalleen moottorin mukana tulleen tankin,ilmeisesti nimen omaan bensatankki.semmonen huonopuoli siinä on et ei sopinu paikalleen ennenkä otin etujäykistimen pois autosta.vaikuttaa varmaan heikentävästi ite autoon.mut tankki on tiivis ja kone toimi koeajossa suht hyvin.nyt on nämä pihasudittelut valmiit.seuraavan kerran sit radalla,viimestä hienosäätö.siitä kommentit sitten.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #82 : 09.04.15 - klo: 23.22 »
Kiitos vastauksista  :azn:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #83 : 28.04.15 - klo: 19.30 »
Tästä lähtee artikkelisarja liikkeelle -> Naks!

Jatkoa seuraa parin setin verran, lopuksi koneen kyky testataan FO sarjan ekassa kisassa :P
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #84 : 28.04.15 - klo: 20.53 »
On muuten kattava kirjoitus ja hyvin taivutettu tekstiä, jatkoa odotellessa :azn:

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #85 : 15.06.15 - klo: 08.57 »
Vaikka "tampereen tietäjä" sanoisi mitä, sanon että sulla on mennyt vähän käsitteet sekaisin verrattessa bensaa ja Metanoli/ Nitro seosta... olet oikeassa noitten energiamäärien suhteen mutta sitten se palaminen. kaikki tietää että moottori ei käy ollenkaan kunnolla jos bensamoottoriin laitetaan metanolia, suuttimet (pienoismoottorissa neulan säätö) pitää olla monta kertaa rikkamaalla, nitrolla se vielä vaan korostuu. Syy on se että oikea palamisprosessi vaatiii niin rikasta seosta bensaan verrattuna , jotta kävisi "puhtaasti" se taas tarkoittaa että energiaa luovutetaan huomattavasti enemmän, vaikka itse litramäärässä bensassa on sitä enemmän. No millaiset ovat fiilikset? riittääkö tuo teho minkä saatte tuosta bensapannusta ? Minä tutkin tuota moottoria aikani ja tulin lopputulokseen että ei riitä, tai ehkä hupisuditteluun. Itse kipinäsytytyksessä on kyllä ideaa, poistuu tulppien ja puristus suhteen kanssa pelaaminen. Ennakon kun säätää kohdalleen niin aina toimii. Nuo spiidiautot jotkut vieläkin käyttävät kipinäsytytystä. 50% nitroa ja hyvin tulee tehoa ja vääntöä, ei tartte surra tulpan palamista...
Sitten on tuosta vielä edelleen kehitetty zydeemi: Kovat (melkein dieselin luokkaa) puristukset ja HEHKUTULPPA Se tulee syvälle palotilaan ja kun bensassa on hiukan etanolia (toimii katalysaattori reaktiossa kuin metanoli, mutta menee bensan kanssa seoksena yhteen) Se on se seuraava askel-ilman kipinä hässäköitä, joka oli alkuperäinen syy hehkutulpan suosioon. Ei siinäkään ole tehot metanoli/nitromoottorin luokkaa, mutta eihän sitä kaikki haluakkaan.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #86 : 15.06.15 - klo: 09.00 »
OBR ainakin on metanolilla ajanut noilla bensa moottoreillaan ja tehnyt juuri metanoli käyttöön virimoottoreita.

https://www.youtube.com/watch?v=YGeJ3XFzBlI

Poissa Honkkari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #87 : 15.06.15 - klo: 09.28 »
Raddaddyn kanssa samoilla linjoilla. Aivan niinku 1:1 autoissa. Re85 tarvii enemmän koneeseen vrt 95/98, mutta varsinkin turbo moottoreissa saadaan ahtopaineita huomattavasti enemmän re85:lla ilman ikävää nakutus reaktiota.
Traxxas E-Revo@EzRun Max5 Hw 4274Sd | Hpi Savage goes Flux | Axial Exo | Futaba 4PLS

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #88 : 15.06.15 - klo: 18.53 »
Raddaddyn kanssa samoilla linjoilla. Aivan niinku 1:1 autoissa. Re85 tarvii enemmän koneeseen vrt 95/98, mutta varsinkin turbo moottoreissa saadaan ahtopaineita huomattavasti enemmän re85:lla ilman ikävää nakutus reaktiota.
jep jep... Joko ahtopainetta tai puristusta. Koko homman nimi on "Puristetaan kaasuuntunutta polttoainetta kovaan paineeseen, sytytetään se oikeassa kohdassa männän liikkuessa ylös ja alas ja saadaan aikaiseksi työtahti, eli palamireaktio joka etenee tasasiesti kaasussa ja painaa mäntä alas " Tässä tapahtumassakin on monta muuttujaa jotka täytyy olla balanssissa: Kuina paljon voidaan puristaa kasaan kaasuseosta ettei se syty ennen aikojaan (nakutus) Missä vaiheessa sytytetään kaasuseos ( sytytysennakko tai hehkutulpan lämpöarvo suhteessa paineeseen ja polttoaineseokseen) Mitä pienempään tilaan kaasu saadaan puristettua, sen tehokkaampi on "potku".  Se selittää kannen muodon: ensin laakea alue joka kapenee pieneksi puolipallon muotoiseksi tilaksi tulpan ympärillä. Kun räjähdys eli syttyminen on tapahtunut, leviää palorintama ohi tuon terävän kulman ja pääsee laajenemaaan täydellä teholla. Kovilla speedijannuilla on monta eri palotilaa eri muodolla ja volyymillä jotta voi hallita tuota palorintaman edistymistä. Jotkut tekevät kansia messingistä jotta kestävät puristusta ilman että tulee noita rokonarpisia pieniä kraatereita (detonaatio jälkiä) Voisin esitelmöidä aiheesta koko illan mutta ei tällä foorumilla liene montaakaan jannua joita kiinostaa asia, saatikka ymmärtävät siitä tarpeeksi.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« Vastaus #89 : 15.06.15 - klo: 19.00 »
OBR ainakin on metanolilla ajanut noilla bensa moottoreillaan ja tehnyt juuri metanoli käyttöön virimoottoreita.

https://www.youtube.com/watch?v=YGeJ3XFzBlI
Toi myllyhän alkaa kuulostamaanKILPAMOOTTORILTA eikä miltään ruohonleikkurilta...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa