Kirjoittaja Aihe: Finnish Open 2014 kerhokilpailusarja M8 ja M8e autoille.  (Luettu 3049 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Finnish Open 2014 kerhokilpailusarja M8 ja M8e autoille.

Alustavat kisapäivät ja paikat:
vko 21 25.5.2014 Turku SUNNUNTAI (eli todella pian)
vko 23 8.6.2014 Vantaa SUNNUNTAI (SC-kisa lauantaina)
vko 29 20.7.2014 Salo SUNNUNTAI

Sarjan yhteyshenkilöt:
Alustavasti: Jethro Lehtojärvi (hvoltage), lehtojarvi (at) gmail.com

Säännöt:
M8-luokka
Kuten viralliset M8-sarjasäännöt, seuraavin poikkeuksin (mukaanlukien ajoformaatti).
- Pakoputkessa ei vaadita ns. Efra leimaa/nro, mutta putken on oltava vähintään kaksikammioinen.
- Kokoluokkaa .21 (3,5cc) suuremmat ensiasennusmoottorit sallittu (RTR).

M8e-luokka
- M8e-luokka on tarkoitettu nelivetoisille 1/8-mittakaavan Buggy-tyyppisille sähköautoille.
- Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
- Autot voivat olla alunperin polttomoottorikäyttöisiä autoja, jotka ovat muutettu sähkökäyttöisiksi omavalmiste- ja/tai teollisilla komponenteilla.

Akku
- Akut (tai akku) tulevat olla kovakuorisia LiPo-akkuja, joiden yhteenlaskettu maksiminimellisjännite on 14.8 volttia, autoon asennettuna. (Nimellisjännite on se jännite, joka lukee akun tuotetiedoissa.)
- Akkuja voi olla myös useampi mutta niiden tulee olla saman valmistajan samaa mallia sallitun maksiminimellisjännitteen mukaan.
- 3S-akut ovat myös sallittuja.
- Maksimilatausvirta valmistajan suosituksien mukaan. Lataus suojapussissa!

Moottori:
- Vapaa 1/8 luokkaan tarkoitettu sähkötoiminen moottori tai jokin vastaavankaltainen, polttomoottorit, kaasuturbiinit ja polttokennot kielletty!

Transponder:
Kilpailuja varten autossa pitää olla kilpailujärjestäjän ilmoituksen mukainen tai yhteensopiva transponderi. Transponderin toiminnasta vastaa kilpailija ellei selkeästi pystytä osoittamaan että toimimattomuus johtuu kilpailujärjestäjän huolimattomuudesta tai ajanottolaitteiston viasta. (vrt. usealla kilpailijalla toimimattomia pondereita).

Kilpailijanumero:
- Kilpailujärjestäjä saa valita ajetaanko luokkakohtaisesti osakilpailukohtaisilla kiinteillä numeroilla vai vaihtuvilla (M8 tyyli). Ilmoitettava kutsussa.

Ajoformaatti:
M8

- Kaikki saavat ajaa myös pääfinaalin, aikataulussa ajoaika kaikilla kilpailijoilla sama.
- Harjoitukset 1-2 kertaa 7 minuuttia (ei lämmittelyä)
- Alkuerät 2-3 kertaa (Laskentatapa pistein, 1/2 tai 2/3)
- Semifinaalit A, B, C, D, E 10-20 minuuttia
- Finaalit A, B, C, D, E 30-45 minuuttia
- Jokaisen kilpailulähdön alussa on 3 minuutin lämmittelyajo.

M8e
- Harjoitukset 1-2 kertaa 7 minuuttia
- Alkuerät 2-3 kertaa (Laskentatapa pistein, 1/2 tai 2/3), 5 minuuttia (alussa muutama lämppärikierros = 3 min)
- Finaalit 3-5 kertaa (Laskentatapa pistein, 2/3, 3/4, tai 3/5), 10 minuuttia

Kilpailupäivät pyritään sovittamaan aikavälille 9:00 - 20:00

Kilpailupäivän vapaa aamuhajoittelu kilpailun järjestäjän päätettävissä, mutta mainittava kilpailukutsussa.

Tuomarit ja kilpailun johto:
Finaaleissa tuomari pakollinen. Alkuerissä tuomarointi kilpailun järjestäjän päätettävissä.
Toivottavaa on että kilpailunjohtaja ei ole kilpailija osakilpailussa.

Osallistumismaksut:
Maksimissaan M8: 20 eur, M8e: 15 eur

Palkinnot:
Osakilpailuissa vähintään A-finaalin 6 parasta, B-finaalin 3 parasta ja muiden finaalien voittajat. Sarjapalkinnot 10:lle parhaalle molemmissa luokissa. Sarjapalkinnot jaetaan viimeisessä osakilpailussa. Sarjapisteisiin huomioidaan 3 parasta tulosta, tasapisteissä parempi sijoitus ratkaisee.

Sarjatilanne:
« Viimeksi muokattu: 20.05.14 - klo: 14.43 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

meritane

  • Vieras
Vs: Finnish Open 2014 kerhokilpailusarja M8 ja M8e autoille.
« Vastaus #1 : 14.05.14 - klo: 08.10 »
Tämä M8-kerhokisasarja on hieno juttu. Näyttäisivät nuo kaikki kisat kuitenkin olevan varsin Etelä-Suomi painotteisesti sijoitettuja...

Olisi mahtavaa jos saataisiin M8 kerhokisoja myös muuallekin kuin vain etelään. Esimerkiksi kiinnostaisiko Jyväskylää järjestää yksi Finnish Openin osakilpailu ja/tai vastaavasti joku muu paikkakunta jolla olisi asiallinen kunnossa oleva rata, ajanotto- ja muu kalusto olemassa sekä kiinnostusta järjestää kilpailu sopivana ajankohtana.
« Viimeksi muokattu: 14.05.14 - klo: 08.19 kirjoittanut meritane »

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2014 kerhokilpailusarja M8 ja M8e autoille.
« Vastaus #2 : 14.05.14 - klo: 09.00 »
Mikä on ajoaika sähköautoilla alkuerissä ja finaaleissa?
Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Finnish Open 2014 kerhokilpailusarja M8 ja M8e autoille.
« Vastaus #3 : 15.05.14 - klo: 20.42 »
Infoa hieman päivitetty, kuten M8e eräajoajat.

Tänään vahvistui, että ensimmäinen kisa ajetaan viikolla 22, 25.5.2014 sunnuntaina, Turussa. Kisakutsu ilmestyy pian!
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Jämsä

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2014 kerhokilpailusarja M8 ja M8e autoille.
« Vastaus #4 : 15.05.14 - klo: 23.45 »
Finnish Open Turun osakilpailun kilpailukutsu on lisätty Kilpailukutsut osioon.

http://rc10.fi/index.php?topic=84680.0

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: Finnish Open 2014 kerhokilpailusarja M8 ja M8e autoille.
« Vastaus #5 : 16.05.14 - klo: 10.52 »
Kisa nro 2. vahvistettu, samoin korjattu Turun kisan vko nro, päivämäärä oli oikein.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Finnish Open 2014 kerhokilpailusarja M8 ja M8e autoille.
« Vastaus #6 : 29.05.14 - klo: 12.25 »
Vantaan kisa lähestyy kovaa vauhtia, kutsu täällä:

http://rc10.fi/index.php?topic=84800.0
Wacky Stack Racing Team