Kirjoittaja Aihe: AKK Seuratiedote 4-2004  (Luettu 4742 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
AKK Seuratiedote 4-2004
« : 17.08.04 - klo: 14.13 »
Kokonaisuudessaan -> http://www.akk-motorsport.fi/5690.html

mm...

1 LIITON LAJI- JA TYÖRYHMÄT 2005
Liiton hallitus pyytää jäsenyhdistyksiä sekä autourheilualueita tekemään ehdotuksensa liiton laji- ja työryhmiin vuodeksi 2005 valittavista henkilöistä. Hallitus valitsee jäsenyhdistysten, alueiden ja omien ehdokkaittensa joukosta liiton sääntöjen 15 §:n mukaisesti tarvitsemansa laji- ja työryhmät.
Lajiryhmät:
Autosuunnistus, Jokamiehenluokka/Rallicross, Karting, Off Road,Pienoisautoilu, Ralli, Rallisprint, Rata, ja Tekniikka.
Työryhmä:
Endurance

Esitykset tulee tehdä kirjallisesti ja toimittaa suoraan liiton toimistoon viimeistään 10.9.2004 osoitteella: AKK-Motorsport ry/Riku Bitter, PL 54, 00551 Helsinki

Esityksiin ei tarvita erillisiä puoltoja, mutta esitettäviltä henkilöiltä tulee olla kirjallinen suostumus tehtävään. Laji- ja työryhmätyöskentely vaatii jäseniltään sekä aikaa että paneutumista oman lajinsa hoitamiseen ja kehittämiseen. Suostumus liitetään esityksen mukaan.

AKK-Motorsport lehdessä on myös erillinen ilmoitus liiton laji- ja työryhmäehdokkaiden hausta. Myöskin yksittäiset jäsenet voivat ilmoittaa halukkuutensa lajiryhmätyöskentelyyn.
(LIITE)



3 SÄÄNTÖKIRJAT 2005
Seurojen tilaukset Sääntökirjoista 2005 tehdään ennakkoon 8.10.2004 mennessä. Koskee ilmaisia kappaleita, jotka sisältyvät vuonna 2005 lunastettaviin kilpailija-, harrastaja- ja toimitsijalisensseihin. Ainoastaan I-toimitsijalisenssin haltijalle kuuluu ilmainen kirja kaikkina lisenssin voimassaolovuosina.
Lisätietoja tarvittaessa toimistosta, Liisa Mattila, puh. (09) 7258 2231.
Liiton jäsenmaksupalvelussa mukana olevien seurojen jäsenille sääntökirja postitetaan kilpailija- ja toimitsijalisenssin mukana kotiin, kun kilpailijalisenssi ja seuran jäsenmaksu on maksettu. Jäsenmaksupalveluseurojen ei siis tarvitse tilata kilpailijoilleen ja toimitsijoilleen sääntökirjoja.
(LIITE)



6 NUORISOTOIMINTA
NuoriSuomi jakaa jälleen seuratoiminnan paikallistukea 400 000 euroa. Tukea voivat hakea kaikki AKK:n jäsenseurat. Nuorten harrastusmoottorikerhot, monipuolinen seuratoiminta ja sen kehittäminen, Sinettiseuraksi kehittyminen ovat sellaisia toimintoja, joihin tukea mielellään myönnetään. Tukisummat ovat 500 2000 euroa riippuen toiminnan laajuudesta ja budjetista.

Seuratoiminnan paikallistukea tulee hakea netissä olevalla hakemuksella osoitteessa www.nuorisuomi.fi/paikallistuki 15.10.2004 mennessä. Tästä osoitteesta löydät myös lisätietoa asiasta. Lisätietoa ja neuvoja voit kysyä myös Nuoriso- ja valmennuspäällikkö Eero Simojoelta.
(LIITE)

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: AKK Seuratiedote 4-2004
« Vastaus #1 : 17.08.04 - klo: 16.40 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"


...

Esityksiin ei tarvita erillisiä puoltoja, mutta esitettäviltä henkilöiltä tulee olla kirjallinen suostumus tehtävään. Laji- ja työryhmätyöskentely vaatii jäseniltään sekä aikaa että paneutumista oman lajinsa hoitamiseen ja kehittämiseen. Suostumus liitetään esityksen mukaan.

...



Kenellä foorumin lukijoilla on kirjallinen suostumus tähän hommaan? Ajattelin ruveta rustaamaan nimiä paperille, kunnes huomasin, että heillä pitää olla suostumus.
Eli, lyhyesti ja ytimekkäästi; Mistä tiedän kenellä on kirjallinen suostumus ko. tehtävään? Nimiä kiitos.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
AKK Seuratiedote 4-2004
« Vastaus #2 : 17.08.04 - klo: 17.13 »
Lainaus
Liiton hallitus pyytää jäsenyhdistyksiä sekä autourheilualueita tekemään ehdotuksensa liiton laji- ja työryhmiin vuodeksi 2005 valittavista henkilöistä.

Jos et Matias sattunut huomaamaan, niin ehdotuksia ei yksittäinen henkilö voi tehdä. Tietysti voit osallistua seurasi kokoukseen ja siellä ehdottaa keräämiäsi nimiä, jonka jälkeen seurasi päättävät elimet sitten äänestyksen taikka muun valintaprosessin perusteella valitsevat ne henkilöt, joita seurasi ehdottaa liiton ja laji- ja työryhmiin vuodelle 2005.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
AKK Seuratiedote 4-2004
« Vastaus #3 : 17.08.04 - klo: 18.06 »
Asian käsittelyn hitauden vuoksi tämäkin tieto lajiryhmän istuntokauden katkeamisesta olisi ehkä voinut tulla vähän aikaisemmin. Juuri siksi tiedustelin asiasta varsin selvästi toisessa topicissa jo kesäkuussa, sekä myös suoralla sähköpostikyselyllä. En saanut yksiselitteistä vastausta.

Kuten äskettäisistä tapauksista on nähty, lajiryhmä joutuu lajin käytännön asioiden ohella toimimaan myös eräänlaisena tuomarina ja oikeudenjakajana. Sen pitäisi asettaa ryhmälle ja sen toiminnalle erityisen korkeat eettiset vaatimukset. Jos se ei toteudu, lajiryhmän uskottavuus ja luottamus on kellarissa, ja silloin ei voida enää puhua harrastajien ja kilpailijoiden omasta etujärjestöstä, vaan jostakin ihan muusta.

Siteeraus toisesta topicista:
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

Jos pienoisautoilun järjestötoiminnan arvoja mietiskelee (ne muuten olisi lajiryhmänkin syytä pohtia ja julkistaa), itse en pystyisi ohittamaan näitä kolmea:

* lajin pitkän tähtäimen etu
* oikeudenmukaisuus
* avoimmuus


Ja edelleen uusintana toinenkin lainaus:
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Esitän silti yhden mallin, mitä näkökulmia lajiryhmässä voisi olla edustettuna:
- AKK
- kilpakuljettajat, kansainvälinen taso
- kilpakuljettajat, kansallinen taso (TS-taso)
- aktiiviharrastajien taustaryhmät eli isäpappa tai äitimamma
- mahdollisesti vasta-alkajat/äskettäin aloittaneet, eli isäpappa/äitimamma

Tämäntyyppinen kokoonpano nähdäkseni korostaisi lajin nuorisoharrastus-luonnetta, jota varten se nauttii yhteiskunnallista tukeakin.

Nämä ovat todella tärkeitä asioita, jotka pitäisi ottaa huomioon uutta lajiryhmää ehdotettaessa. Siihen ei - kenties tarkoituksellisesti - jätetty aikaa.


Väärinkäsitysten välttämiseksi: en ole kampanjoimassa itseäni tyrkylle lajiryhmään. Pyrin ainoastaan herättämään keskustelua siitä, mikä lajiryhmän tehtävä- ja vaatimuskenttä harrastajien suunnasta katsottuna on.

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
AKK Seuratiedote 4-2004
« Vastaus #4 : 17.08.04 - klo: 18.45 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Asian käsittelyn hitauden vuoksi tämäkin tieto lajiryhmän istuntokauden katkeamisesta olisi ehkä voinut tulla vähän aikaisemmin. Juuri siksi tiedustelin asiasta varsin selvästi toisessa topicissa jo kesäkuussa, sekä myös suoralla sähköpostikyselyllä. En saanut yksiselitteistä vastausta.



Jospas joskus paneutuisi hieman enemmän myös niihin vastauksiin....


Mitähän juttua tuola on ->

Lähetetty: 05.07.2004 12:17

AKK tutuksi

Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

....
millä tavalla pienoisautoilun edustajat valitaan edustamaan lajia? Mielestäni tämäkin kysymys on ok, eikä pitäisi aiheuttaa mitään väärinymmärryksiä. Samoin esitettiin ajatuksia, voisivatko lajin harrastajat itse päästä jotenkin vaikuttamaan edustajiensa valintaan?
....


Joka syksy seuroille lähetetään seuratiedotteet, joissa pyydetään seuroja tekemään esityksiä seuraavan vuoden lajiryhmistä. Joten lajiryhmän toimikausi on aina 12kk ! Joten siis jokainen harrastaja voi oman seuransa kautta vaikuttaa lajiryhmän kokoonpanoon. Seurat lähettävät omat esityksensä omille aluehallituksille, jotka sitten tekevät omat alueen ratkaisut ja esittävät niitä AKK:n urheiluvaliokunnalle (UVK), joka sitten tekee oman koosteensa ja esityksensä niistä AKK:n hallitukselle, joka sitten viime kädessä tekee päätöksen lajiryhmien kokoonpanosta seuraavalle vuodelle ja nimeää esitettyjen joukosta yhden puheenjohtajaksi.

Ennen kuin seura voi esittää ketään lajiryhmiin, niin ko. esityksissä tulee tietenkin varmistaa, että ko. henkilö on oman suostumuksensa antanut ko. luottamustoimeen.

Kaikkien lajiryhmien kokoonpano on neljä henkilöä. Kokemus, joka itselläni on siis yli kymmenen vuoden ajalta, tuo määrä on ihan sopiva ja on vuodesta toiseen edustanut kohtalaisen laajaa näkemystä eri osa-alueilta. On tietenkin muutamia vuosien varrella ollut mukana, joilla on ollut satunnaisia esteitä töidensä puolesta ja näin on mennyt peräti kokonainen vuosi, että ei ole kokouksissa ollut kuin kolmen henkilöä. Tämä on tietenkin huono juttu kaikkien kannalta. Ja jos lajiryhmään suostumuksensa antaa, niin mielestäni silloin tuleekin olla kohtalaisen "joustavassa" työpaikassa töissä, ettei työt pääsisi häiritsemään ko. luottamustointa.

Kokouksia on neljä vuodessa (+sähköpostilla hätäiset asiat), (pj:llä yksi lisää) ja kaikki ko. kokouspäivät menevät omasta pussista, töistä vapaata ottaen. AKK maksaa ainoastaan ns. "luottamusmies -kilometrikorvauksen" joka on muistaakseni 0,39€/km. Sen lisäksi kokouspäivinä tietenkin ateriat maksetaan. Kaikki muu "vapaa-ajalla" tehty työ lajin eteen menee sitten ko. luottamustoimen piikkiin, aina puhelinkuluja myöten...

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
AKK Seuratiedote 4-2004
« Vastaus #5 : 23.08.04 - klo: 16.50 »
Avoimeen ja reiluun peliin pitäisi kuulua, että myös "istuvan“ lajiryhmän toimintaa voi arvioida, jopa arvostella. Luonnollisesti muistaen, että sen jäsenet tekevät työtä yhteiseksi hyväksi omalla ajallaan ja osin omalla kustannuksellaankin.
Tiedän tämän kyllä syttymisherkäksi aiheeksi. Se, että se on arka aihe, on jo sinänsä huono juttu.

Oma näkemykseni on, että nykyinen lajiryhmä on onnistunut lajin kilpailutoiminnan uudistamiseen kohdistuneissa toimissaan pääosin hyvin. Samaa asiaa palvellut kysely kaksi vuotta sitten oli hyvä. Samoin kohtalaisen hyvän arvosanan saa tiedotustoiminta – mutta vain asioista kysyttäessä.
Edelleen on varmasti olemassa suuri määrä työtä ja aikaansaannoksia, joista me riviharrastajat emme tiedä mitään.

Negatiiviseksi lasken puutteet avoimuudessa ja oma-aloitteisessa tiedottamisessa. Negatiivista on myös yleisesti muodostunut vaikutelma harrastajiin kohdistuneesta ylimielisestä ja vähättelevästä asenteesta. Ryhmä ei ehkä ole selvittänyt itselleen ”kuka on olemassa ketä varten” –filosofiaa.

Henkilökohtaisia kokemuksiani peilatessani joudun toteamaan lajiryhmän vajavaisen kyvyn tai tahdon hoitaa vakavaa rangaistusasiaa asiallisesti ja ehdottoman neutraalisti. Mutta siitä ei enempää tässä.

Asiat summaten oma mielipiteeni on (ilman henkilökohtaista tragediaanikin), että tämä lajiryhmä voi jatkaa seuraavalle kaudelle ainoastaan, mikäli uutta ryhmää ei ajan puutteen vuoksi ehditä muodostaa. Perusteena ennen kaikkea se, että ryhmällä ei ole lajin harrastajien laajaa luottamusta.

Tässä esimerkkinä yhdenlainen malli ryhmän kokoonpanosta erikoisalueineen – huom. tämä on ehdottomasti ainoastaan ajatusleikki, yhdeltäkään mainituista henkilöistä en ole edes kysynyt halukkuutta tehtävään:

Olli A.
- kansainväliset suhteet, kansainvälinen kilpailutoiminta
- lajin markkinointi
- huoltajanäkökulma
- TJ-luokka ja aloittelijat
- sähkötouring

Kalle L.
- TS-luokka, kansallinen ja kansainvälinen
- sähkötouring

Jose Q.
- kansainvälinen kilpailutoiminta
- polttiscrossi
- sähkötouring ja sähköcrossi

NN
- ura-autot ?

Kyvykkäitä henkilöitä on paljon. Oleellista tietenkin on, miten he toimivat ryhmänä ja miten heitä johdetaan.

Huippukisaajista useimmilla on sponsorisopimuksia, sitä ei voi välttää. Lajiryhmää muodostettaessa olisi kuitenkin syytä huomioida, että kenelläkään ei saa olla omia välittömiä taloudellisia intressejä lajin piirissä, esim. oman liiketoiminnan muodossa.
En missään tapauksessa epäile enkä vihjaa, että tästä olisi ollut aiemmin haittaa, mutta toiminnan uskottavuuden vuoksi tässä kohtaa pitäisi mennä selkeä raja.

Mitä mieltä?

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
AKK Seuratiedote 4-2004
« Vastaus #6 : 05.11.05 - klo: 22.53 »
Ja mikähän mahtaa olla lajiryhmämme kokoonpano istuntokaudella 2006? Miten ja millä perusteella se on valittu?
On paljon mahdollista, että tiedotus aiheesta on mennyt ohitseni, mutta kentällä kysyessäni ei kukaan muukaan tuntunut tietävän asiasta mitään. Olisikohan tiedotustavoissa yhtään parannettavaa?

Milloin mahdamme päästä vaiheeseen, jossa voimme todeta lajiryhmän arvojen toteutuvan jotenkin tähän tapaan - myös käytännössä:

Lainaus käyttäjältä: "VesaK"

Jos pienoisautoilun järjestötoiminnan arvoja mietiskelee (ne muuten olisi lajiryhmänkin syytä pohtia ja julkistaa), itse en pystyisi ohittamaan näitä kolmea:

* lajin pitkän tähtäimen etu
* oikeudenmukaisuus
* avoimuus

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
AKK Seuratiedote 4-2004
« Vastaus #7 : 06.11.05 - klo: 05.40 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Ja mikähän mahtaa olla lajiryhmämme kokoonpano istuntokaudella 2006? Miten ja millä perusteella se on valittu?


1.2  Laji- ja työryhmät 2006
Pienoisautoilu
Tuomo Iso-Aho (Vaasan srk/MRT) pj.
Tony Raikas (KyPAK), Jussi Luopajärvi (VUA), Atte Hietalahti (LaihUA)

Viimeisessä AKK:n tiedotteessa on ollut kaikkien lajiryhmien kokoonpano tiedote löytyy myös AKK:n sivuilta eli http://www.akk-motorsport.fi/9049.html. Normaalisti tiedote on näkynyt myös täällä, mutta nyt näyttää olevan hiukan myöhässä. Kannattaa tarkkailla sitä perinteistäkin postia aina silloin tällöin, AKK:n lehti kun ilmestyy aina muutaman kerran vuodessa  :wink:

Valintatavasta ja -perusteista Tumppi osaa varmaan kertoa enemmän, mutta vanhoilta jäseniltä on ainoastaan kysytty halukkuudesta jatkaa. Tietääkseni AKK:n hallitus päättää lajiryhmien kokoonpanon. En tiedä kuinka paljon hakijoita on tänä vuonna ollut, mutta viime vuosina ei niitä istuvan lajiryhmän ulkopuolelta ole ollut.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
AKK Seuratiedote 4-2004
« Vastaus #8 : 06.11.05 - klo: 10.57 »
Lajiryhmän jäsenistä yksi on siis vaihtunut. Ei näköjään ole ollut tiedottamisen arvoinen asia tässä foorumissa se, että lajin yksi pitkäaikaisimmista ja kansainvälisesti menestyneimmistä kilpailijoista, Sakke Ahoniemi on jättänyt lajiryhmän? Ja että tilalle on tullut ura-autoilun piirissä toimiva henkilö - nythän heitä onkin jo puolet ryhmästä.

Tämähän on milloin "lajin ykkösfoorumi", milloin "vailla mitään asemaa" lajissamme. Nyt ilmeisesti eletään taas vaihteeksi tuota jälkimmäistä vaihetta?

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
AKK Seuratiedote 4-2004
« Vastaus #9 : 07.11.05 - klo: 01.08 »
Tiedoksi, että Sakke jäi pois lajiryhmästä jo vuoden 2004 jälkeen ja Atte on jo tänä vuonna ollut mukana lajiryhmässä.

Näetkö Vesa sen vääryytenä, että puolet lajiryhmän jäsenistä on ura-autoilun puolelta?
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
AKK Seuratiedote 4-2004
« Vastaus #10 : 07.11.05 - klo: 05.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Spif"
Näetkö Vesa sen vääryytenä, että puolet lajiryhmän jäsenistä on ura-autoilun puolelta?

En näe vääryytenä. Mutta ovatko ura-autoilijat ja RC-autoilijat edustettuina lajiryhmässä oikeassa suhteessa - en tiedä. Tiedätkö sinä?

Poissa Tumppi

  • Veteraani
    • Profiili
AKK Seuratiedote 4-2004
« Vastaus #11 : 07.11.05 - klo: 09.17 »
Tässä teille "hieman" lisää infoa....

Ihan vain tiedoksi....

Sakke jäi omasta halusta pois lajiryhmän toiminnasta JO VUOSI SITTEN !!
Eli ei ollut käytettävissä tälle vuodelle ollenkaan...

Tästä yllättävästä halusta jäädä pois kukaan ei tiennyt mitään ja senpä vuoksi tälle vuodelle lajiryhmä aloitti toimintansa vajaa miehisenä.

Sitä täydennettiin sitten alkuvuodesta yhdellä jäsenellä, joka tuli mukaan slottipuolelta (tämä oli AKK:n hallituksen oma ehdotus, ei istuvan lajiryhmän!). Nyt lajirymässä on mukana neljä henkilöä, joidenka "edustus" jakaantuu :
- kaksi R/C puolelta
- ja yksi slotti puolelta,
**tämä ko. kavereiden "hekilökohtaisen" intressien mukaan.
- Itse olen ollut mukana nyt 14 vuotta, ensi vuosi on viidestoista. Ja ensi vuosi on myös viides vuosi puheenjohtajana. Oma intressini koko lajin kannalta on nimen omaan kokonaisuus ja sen eteenpäin vieminen, ei niinkään slotti autoilu, vaikkakin aktiivisesti toimin enemmän sen parissa.

Myönnän myös sen, että lajiryhmä on vuosien varrella tehnyt paljon viisaita ratkaisuja, sekä jonkin verran tyhmiä ratkaisuja. Joten on luonnollista, että saamme jatkuvasti asiallista palautetta sekä asiatonta palautetta niin aiheesta kuin aiheettakin, kaikkea sekaisin.

Itse olen ollut kuitenkin jo varsin kauan mukana ja oma tavoitteeni on aikoinaan ollut saavuttaa tietyt päämäärät. Ensimmäisen tavoitteeni lajiryhmässä sain aikaan 95-96 vuonna. Toisen päämäärän saavuttaminen kestikin jo huomattavasti kauemmin, itse asiassa siinä piti malttaa odottaa suurempia "mullistuksia". Sen päämäärän saavuttaminen kesti itseltäni yli kymmenen vuotta, mutta siitä huolimatta olen ylpeä sen päämäärän saavuttamisesta, se oli tilaus teiltä kaikilta, anteeksi että sen tilauksen saattaminen kesti niin kauan. Mutta lopussa kiitos seisoo "?" ...

Olen valvojapäivillä tänä syksynä sanonut kaikille valvojille, joita oli kiitettävän paljon mukana tänä vuonna, "että omat tavoitteeni olen saavuttanut lajiryhmän työskentelyssä ja omasta mielestäni puheenjohtajan toimi on hyvä hoitaa 4-6vuoden mittaisena, joten olen halukas jättämään oman paikkani ensi vuoden jälkeen". Itselleni ensi vuosi on siis viides.

Joten olisi suotavaa, että ensi vuoden aikana jostain suunnalta löytyisi sopivia ehdokkaita lajiryhmään. Omat tulevaisuuden haluni toimia tulevat olemaan kokonaan kaikenlaisten slottiautojen parissa : Kotirata-autoilu (kotia tulossa mm. n. 40metrinen 4-urainen Fleischmann), Slot-Racing, Slot Drag Racing sekä Model Car Racing, niihin lajeihin haluan jatkossa panostaa enemmän ja jättää nämä hommat muille. Sen lisäksi kaksospoikani menevät vuoden päästä kouluun, ruotsinkieliseen sellaiseen ja vaimoni mukaan oma kohtaloni on käydä myös peruskoulu uudestaan, tällä kertaa siis ruotsinkielisenä. Joten itselleni riittää haasteita muualla...

Nythän on monta vuotta ollut jo niin, että lajiryhmään ei ole ollut halukkaita ollenkaan. Ainoatakaan esitystä AKK:n Hallitus ei ole saanut parin vuoden aikana... joten senpä takia, istuva lajiryhmä on sitten jatkanut omalla suostumuksellaan.

Joten koittakaahan nyt seurata niitä tiedotteita sitten aikanaan, ne kun on kaikkien nähtävillä..... Ja kaikille jäsenille ne tulee vielä kotia  "kirjallisena", voiko tiedotusta sen paremmin hoitaa ?

Kaikilla jäsenillä on mahdollisuus vaikuttaa lajiryhmän kokoonpanoon, se on vain teistä itsestä kiinni, teettekö töitä sen eteen vai ette !


VALVOJAPÄIVIEN YHTEINEN HUOLI :
Valvojapäivillä oltiin myös kovin huolestuneita kaikkein kanssa siitä, että vastuunkantajia ei meinaa lajin parista löytyä riittävää määrää. Kilpailun johtajia, valvojia, tuomareita, yms... tekijöitä tarvitaan huomattavasti enemmän mitä niitä on nyt ja nimen omaan nuorempia kaivataan remmiin mukaan.
Nyky valvojista, johtajista kun otetaan kaikki yli 50vee pois, niin sinne jää hirvittävän suuri aukko ja kyse on nuorisolajista ! Joten koittakaahan saada porukkaa matkaan !




****************
Itse olen viime aikoina tarkoituksella jättänyt omat kirjoitukseni ja tiedotukset tekemätä täällä. Sillä meillä on pari kaveria R/C puolelta lajiryhmässä ja sen lisäksi aktiivisia luokkayhteyshenkilöitä.  Joten toivoisin, että he nimen omaan hoitaisivat tänne sen tiedotuksen...
Ja kohtuu hyvin ovat hoitaneetkin.

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
AKK Seuratiedote 4-2004
« Vastaus #12 : 07.11.05 - klo: 11.50 »
Tumppi: Asiallista tekstiä.

Kyllä asiat tosiaan on mennyt hyvin eteenpäin. Siitä kiitos.


Olen seuraavasta asiasta kentällä puhellut siellä täällä:

Mielestäni lajiryhmän tulee entistä enemmän painottaa kokoustyöskentelyssä seuraavaa:
-Missä pienoisautoilu on vuonna 2010.
-Miten markkinoida* tehokkaasti lajia pitkällä tähtäimellä tai projektin omaisesti suurelle yleisölle ja mahdollisille tuleville kuskeille, sekä heidän aktiivisille vanhemmille AKK:n avulla, sekä kerhotasolla.


* Tämä lisää myös tulevaisuuden toimihenkilöitä aikajänteellä 5-10 vuotta. Tekniikka ja sääntöjen muokkaaminen on kivaa, mutta sillä ei saa tulevaisuuden toimijia.

Mielestäni SM tason kisajärjestäjiltä tulisi vaatia mainostus "pakettia" ja vastuuhenkilöä, jotta saa luvan järjestää kisat!

-Olli-
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Spif

  • Veteraani
    • Profiili
AKK Seuratiedote 4-2004
« Vastaus #13 : 08.11.05 - klo: 08.23 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"

Olen seuraavasta asiasta kentällä puhellut siellä täällä:

Mielestäni lajiryhmän tulee entistä enemmän painottaa kokoustyöskentelyssä seuraavaa:
-Missä pienoisautoilu on vuonna 2010.
-Miten markkinoida* tehokkaasti lajia pitkällä tähtäimellä tai projektin omaisesti suurelle yleisölle ja mahdollisille tuleville kuskeille, sekä heidän aktiivisille vanhemmille AKK:n avulla, sekä kerhotasolla.


* Tämä lisää myös tulevaisuuden toimihenkilöitä aikajänteellä 5-10 vuotta. Tekniikka ja sääntöjen muokkaaminen on kivaa, mutta sillä ei saa tulevaisuuden toimijia.

Mielestäni SM tason kisajärjestäjiltä tulisi vaatia mainostus "pakettia" ja vastuuhenkilöä, jotta saa luvan järjestää kisat!

-Olli-


Tossa on hyviä pointteja Olli ja näihin asioihin nimenomaan pitää kiinnittää huomiota. Pitemmälle kantava strategia olis nyt hyvä rakentaa ja tähän markkinointi puoleen pitäisi saada myös voimia liitolta. Tietääkseni AKK:lla on tarkoitus järjestää Roadshow ens keväänä, jossa myös pienoisautoilu tulisi olemaan mukana.

Tuosta SM sarjasta sen verran, että järjestäjältä pitäisi mielestäni tulla tiettyjä vakuuksia, mutta hommaa varmasti helpottaisi jos lajiryhmä/luokkayhteyshenkilö/liiton toimisto pystyisi tarjoamaan selkeän konseptin kuinka järjestää kisa ja mitä asiat tulee täyttää. Tässä yksi tärkeä syy miksi tarvitaan lisää toimitsijoita kilpailuihin ja mielellään entisiä kilpailijoita. Kilpailujen tasoa on vaikea nostaa, jos ei löydy vastuunottajia joka tasolla.
Team Associated | JConcepts | Reedy | LRP | RCM
www.testlogger.info

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
AKK Seuratiedote 4-2004
« Vastaus #14 : 12.11.05 - klo: 13.32 »
Lainaus käyttäjältä: "Tumppi"

Myönnän myös sen, että lajiryhmä on vuosien varrella tehnyt paljon viisaita ratkaisuja, sekä jonkin verran tyhmiä ratkaisuja.


Seuraavalle lajiryhmälle voi vain toivoa viisautta pysyä irti tyhmistä ratkaisuista. Ja aivan erityisesti tietoisesti väärin perustein tehdyistä rangaistuspäätöksistä.

Kritiikkiä kannattaa myös opetella kuulemaan ja vastaanottamaan. Se on varsin usein oikeutettua.