Kirjoittaja Aihe: Järkevät osat autoon!?  (Luettu 37705 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #30 : 22.08.04 - klo: 10.22 »
Joo, mut kato mä aijon ostaa muutakin kun vaan sen auton, vähän tietokone tilpehööriä ja kalustetta huoneennurkkiin. Enkä mä nyt ainakaan vuodensisään mihkään kerhoon mee, todennäkösesti. Auto valinnassa on paljon mietittävää, on rtr paketteja ja kittejä ja vielä semmotteite mihin pitäis ite hankki elektroniikka. Päätös on vaikee, mut onhan täss vielä ainakin puolivuotta aikaa harkita! Niin ja toi hintaraja on ehkä vähän matala, mut 300€ on jo aika paljon rc-autosta! Enkä aijo ostaa käytettyy. Ja vielä selvennykseksi ajon käyttää autoa ensiksi pihalla suditteluun ja kurvailuun, ja vasta parin vuoden päästä ehkä jo vähän vakavempaankin!

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #31 : 22.08.04 - klo: 10.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Joo, mut kato mä aijon ostaa muutakin kun vaan sen auton, vähän tietokone tilpehööriä ja kalustetta huoneennurkkiin. Enkä mä nyt ainakaan vuodensisään mihkään kerhoon mee, todennäkösesti. Auto valinnassa on paljon mietittävää, on rtr paketteja ja kittejä ja vielä semmotteite mihin pitäis ite hankki elektroniikka. Päätös on vaikee, mut onhan täss vielä ainakin puolivuotta aikaa harkita! Niin ja toi hintaraja on ehkä vähän matala, mut 300€ on jo aika paljon rc-autosta! Enkä aijo ostaa käytettyy. Ja vielä selvennykseksi ajon käyttää autoa ensiksi pihalla suditteluun ja kurvailuun, ja vasta parin vuoden päästä ehkä jo vähän vakavempaankin!

 :shock:  :shock:  :shock:
Joo, mut kato, kun sä yhden illan pihalla sudittelet, se auto on käytetty!
Nyt sitten vielä tarkempana sen oston kanssa, jotta on sitten kahden vuoden päästä olemassa auto, jolla ehkä jo vakavampaakin ........ :wink:

PS. Puolivuotta rc-autorintamalla on pitkä aika.....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #32 : 22.08.04 - klo: 10.34 »
Miten niin yhen illan jälkeen käytetty? Mutta mä en kerää koko aikaa rahaa vaan siihen autoon, kuten jo sanoin, rahankeräys alkaa vasta joulun jälkeen (n.70€/kk)...

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #33 : 22.08.04 - klo: 10.52 »
Avaamaton tehtaan pakkaus = käyttämätön

Avattu tehtaan pakkaus        = "siinä ja rajoilla"

Avattu tehtaan pakkaus, ja koottu auto  = ns."käyttämätön"

Koottu auto, ja vaikka vähänkin ajettu  = käytetty auto!!!

Kun aikanaan asioit 1/1 autojen liikkeessä, tämä viimeistään selviää Sinulle!  :wink:

Joulun jälkeen alkaa olla RTR ym. "paketteja" myynnissä pilvin pimein!
Tarkkana sitten, jotta osia saa myös kahden vuoden päästä jne.....

On hienoa tuollainen PTS. itse olen aina yrittänyt kerätä rahaa, mutta ei se ole onnistunut.......
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #34 : 22.08.04 - klo: 11.02 »
NYT MÄ SEN TAJUSIN, EIHÄN MUN TARTTE SITÄ MUUTAMASSA KUUKAUDESSA SAADA, JOS SILLON SEN KÄYTTÖIKÄ PIENENEE, OSTAA SAMAN TIEN HYVÄN AUTON JA AJELEN SILLÄ VIELÄ KYMMENEN VUOTTA :)  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:


Tarkottaks toi viimenen TTKoon viesti sitä että käytettyjäkin on monen laisia :?: Varmaan. Mutta ehkä kantsis ostaa semmonen missä oppis paljon eli vähintään joku KIT.

Tohon vielä: "kato semmonen auto mihin saa vielä kahenkin vuoden päästä varaosia". Eiks siihen oo vastaus siinä että ostaa semmosen mallin jota on tuotettu jo kymmenen vuotta :?:

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #35 : 22.08.04 - klo: 11.09 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
NYT MÄ SEN TAJUSIN, EIHÄN MUN TARTTE SITÄ MUUTAMASSA KUUKAUDESSA SAADA, JOS SILLON SEN KÄYTTÖIKÄ PIENENEE, OSTAA SAMAN TIEN HYVÄN AUTON JA AJELEN SILLÄ VIELÄ KYMMENEN VUOTTA :)  :!:  :!:  :!:  :!:  :!:


Tarkottaks toi viimenen TTKoon viesti sitä että käytettyjäkin on monen laisia :?: Varmaan. Mutta ehkä kantsis ostaa semmonen missä oppis paljon.


"........SILLON SEN KÄYTTÖIKÄ PIENENEE, (tarkoitit varmaan PITENEE) OSTAA SAMAN TIEN HYVÄN AUTON JA AJELEN SILLÄ VIELÄ KYMMENEN VUOTTA........"

Siinä tapauksessa olet ymmätänyt aivan oikein tarkoittamani!
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Reijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #36 : 22.08.04 - klo: 11.36 »
-
« Viimeksi muokattu: 22.04.15 - klo: 12.39 kirjoittanut Reijo »

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #37 : 22.08.04 - klo: 12.22 »
TTKoo, toi homma tarkotti sitä, että jos mä parin kuukauden päästä ostaisin auton, niin sehän ei varmasti ois niin hyvä, jos mä keräisin viiskuukautta rahaa, niin vois irrota vähän pitempikestosemopi auto.

Ja Reijo, en mä nyt ihan vielä sitä autoo oo ostamassa!
Mitä kauemmin ajattelee asoo, sen paremmalta se tuntuu!!! Tällä hetkellä asso on ehdokas numero yksi!

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #38 : 22.08.04 - klo: 12.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
TTKoo, toi homma tarkotti sitä, että jos mä parin kuukauden päästä ostaisin auton, niin sehän ei varmasti ois niin hyvä, jos mä keräisin viiskuukautta rahaa, niin vois irrota vähän pitempikestosemopi auto.

Jopa minäkin ymmärsin asian noin, ja sitä tarkoitin tarkoittamisellani......... 8)

Eli siis "ajanlaskumme" alkanee siitä joulusta, ja kun lumet ovat sulaneet, niin rahaa on paljon enemmän hankintaan.....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #39 : 22.08.04 - klo: 12.31 »
Mitä sä tarkotat tolla tarkottamisella :?:  tota toista mä just tarkotin :mrgreen: !!! :lol:

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #40 : 22.08.04 - klo: 16.49 »
Miens sitten muut merkit? Esim. HPI
( http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=31&sub=139 ) tai DuraTrax
( http://www.hobbylinna.fi/tuotteet.php?action=showgroup&pgroup=6&sub=24 ) :?: Voisko noita mahollisesti virittää helposti :?: Ja saisko noihin vielä vuosien päästä varaosia :?: Onko jollain kokemusta :?:

Miten muuten, voisko HPI:n, DuraTrax:in, Asson tai yleensäkkin crossareista tehä mattoautoja :?:

Poissa Reijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #41 : 22.08.04 - klo: 19.19 »
-
« Viimeksi muokattu: 22.04.15 - klo: 12.39 kirjoittanut Reijo »

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #42 : 22.08.04 - klo: 19.30 »
ok, pysyn assossa, ja kiitos noista tiedoist matolla ajost! :)

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #43 : 22.08.04 - klo: 22.14 »
Osta Asso ,se on ainakin varma valinta ,mut siinä tapauksessa ei enää kannata ostaa RTR-pakettia vaan Team tai Factory Team ja kokoa auto itse. Sen jälkeen ostat siihen pikkuhiljaa sähköt joiden ei välttämättä tarvi olla uusia koska niitä saa käytettynä hyvinkin edullisesti ja niillä pääsee alkuun, myöhemmin jos alkaa kilpaileminen kiinnostaa niin voi hommata kunnon vehkeet. Team Losi on toinen hyvä merkki ja hyvinkin samanlainen kuin Asso, mut sille ei ole maahantuojaa tällä hetkellä ja varaosia on vaikea saada muualta kuin ulkomailta tilaamalla.

Poissa Reijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #44 : 23.08.04 - klo: 00.15 »
-
« Viimeksi muokattu: 22.04.15 - klo: 12.39 kirjoittanut Reijo »

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #45 : 23.08.04 - klo: 16.06 »
Näin tossa taas kaverii jaa sano et ei kannata ostaa assoo, sehän on kilpa vehje, osta vaan spede! et en sittenkään tiiä siitä assosta, spedellähän voi harjotella, ja ostaa vast sit asson tai losin. :roll:

muuten, toi ulkomailta tilaaminen ei oo ongelma, me on totuttu tilaamaan ulkomailta!

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #46 : 23.08.04 - klo: 16.26 »
No, jos olet enemmän mieltynyt Stampeden tyylisiin autoihin, niin osta Asson T3/T4 ,joka on stadiumtruckki ,se on leveempi,isommilla renkailla kuin B3/B4,täysin säädettävissä ja on täysiverinen kisavehe silti, en vaan tiedä ajetaanko suomessa stadiumtruckeilla kilpaa ollenkaan. Tai sitten ostat Stampeden ja unohdat kisavehkeet kokonaan, sinähän sen päätöksen lopuksi teet, me muut voidaan vain yrittää auttaa.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #47 : 23.08.04 - klo: 17.21 »
joo, ajattelin ostaa tän auton vaan harjoitusta varten, ja unohtaa kokonaan kisavehkeet :!:

Poissa Reijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #48 : 23.08.04 - klo: 17.35 »
-
« Viimeksi muokattu: 22.04.15 - klo: 12.39 kirjoittanut Reijo »

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #49 : 23.08.04 - klo: 18.03 »
No, kyllä viimekädessä itse päätän minkä osta, nyt keräilen neuvoja varalle, ja eihän mun tarvii ketään uskoo, itehän päätän mitä teen, mut ajattelin vaan et kannattaako alottekijalle hankkii yleensä kisavehjettä ekaks kunnon autoks? no, mun pää on kyllä helppo kääntää, ja puoli vuotta on pitkä aika, siinä ehtii mieli muuttua monta kertaa, kuuntelen kaikkia, ja kerään tietoa, ja sitten yhdistelen niistä sen parhaan, kuten jo sanoin muualta maailmasta tilaaminen ei oo ongelma :roll:

Miten muuten sen B-kakkosen virttäminen, onko se jo valmiiks täysverinen kilpuri vai voiko siitä virittää semmosen?

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #50 : 23.08.04 - klo: 19.00 »
B2 on jo hiukan vanhempi auto ,mut käsittääkseni sähkiscrossissa voi pärjätä vanhemmallakin kalustolla, säätäminen ja ajotaito ratkaisee, korjatkaa jos olen väärässä.
 Täältä foorumin myynti-osiosta saa välilllä aika huokeestikkin käytettyjä asson crossareita , jos et nyt ihan välttämättä halua uutta, niin niillä pääsis edullisesti ainakin alkuun ja monesti niissä tulee renkaita ja varaosia mukaan.

Stampedeen sun kannattaa ainakin heti alkuun hommata kuulalaakerit ja elektroninen nopari ,jos pakettiin ei kuulu.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #51 : 23.08.04 - klo: 19.16 »
Ostat kunnon kisa krossarin vaan.
Opit heti säätämään ja ajamaan kunnolla.
Sit kun osaa kunnolla ajaa niin voi hommata noita muita pelkäks hauskuudeks.
Jos osaat ajaa krossaria hyvin niin osaat ajaa melkein mitä vaan.
Jos osaat ajaa jotain monsteria tai vastaavaa, et kuitenkaan osaa vielä ajaa nopeeta krossaria.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #52 : 23.08.04 - klo: 20.17 »
Joo, no sillä ei välttämättä oo välii onko se uus vai käytetty, ja kiitos TTKoon tajusin et käytettyjäkin on monenlaisia. :roll: Mut muistakaa et se auto on ekaks tarkotettu johonkin aivan muuhun kuin kilpailuun. :)  Tossa spedessä tulee kuulikset vakiona.  :wink:

Muuten tossa viimesessä viestissä on järkee :!: täytyypä miettiä :|

Poissa Reijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #53 : 23.08.04 - klo: 21.09 »
-
« Viimeksi muokattu: 22.04.15 - klo: 12.40 kirjoittanut Reijo »

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #54 : 23.08.04 - klo: 21.16 »
Köyhän ei kannata ostaa halpaa. (Tai no... Kyoshoa)

Kannattaa ostaa se auto, joka miellyttää silmää, ylittää kriteerit ajopaikkojen suhteen, osien saatavuus/hinta, auton hinta. Ym asiat ovat kohdallaan.

Ostat huonon auton, jolla et pääse ajamaan ja ajo on vaitonaista. Voi olla että lopetat harrastuksen aika nopeasti. Tätä voi jokainen koittaa ottamalla Nikon kuukaudeksi käyttöön.  :D

Huonoissa autoissa osat on ihan paperia, eli ne hajoilee. Ja auton viehätys putoaa äkkiä, joten joudut ostamaan uutta ja hienompaa. Miksi siis ostaa tuo välivaihe ja hävitä rahaa siinä?
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Reijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #55 : 23.08.04 - klo: 21.20 »
-
« Viimeksi muokattu: 22.04.15 - klo: 12.40 kirjoittanut Reijo »

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #56 : 24.08.04 - klo: 16.42 »
Joo, oon ajatellu et jos käytetyn ostan niin ostan sen joltain tyypiltä joka todella on osoittanut luottamukseni, mutta todennäköisesti ostan käytetyn asson B2 tai B3 :!: Onko muuten noitten  kyseisten autojen perus nopeudesta hajuukaan :?: Mulla on jo kokemusta rattiradosta :!:

Mul on ollu Nikko 3-vuotta :lol: Jossa on servo (ei ole hajonnut), elektroninen nopari (kunnossa) vaihdettava motti, tasauspyörästö, jousitus, vaihettavat renkaat yms... ja se kulkee perus motilla 24km/h saan siihen uuden motin, niin se kulkee 29km/h 8) :lol:  :D  :P  :mrgreen: Sillä pääsee vaan asfaltilla :cry:

Muuten sillä ulkonäöllä ei oo välii, vain sisällöllä :mrgreen:

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #57 : 24.08.04 - klo: 17.08 »
24/29 km/h on aika paljon Nikkolle. Krossarin saat sopivalla mosalla ja välitysillä kulkemaan niin, että järki lähtee. Rataolosuhteissa järkeä kuitenkin tarvitaan, joten liian äkäsellä autolla ei heti alkuun kannata lähteä liikkeelle. Oma mielipiteeni tähän asiaan on muuten se, että ilman rataa ei kannata krossaria ostaa. Ilman ajokavereita ei kannata ostaa mitään. Asso B2:n ja Traxxas Stampeden omistaneena voisin sanoa, että molemmat autot ovat sieltä "parhaasta päästä", etenkin hintaansa nähden.
Lahti Rock City

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #58 : 24.08.04 - klo: 18.29 »
Ajokaveri löytyy nimittäin minä. Asutaan aika lähekkäin.
Kyllä se nikko aika raju peli on , nikoks. :mrgreen:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #59 : 24.08.04 - klo: 19.01 »
niin, että mikä mun sitten pitäs hankkia, B2 vai?
joo ajokaveri löytyy, mut sil on vaan säälittävä bandit :P  onko siitä vastusta B2?
Nikolle on aika kova vauhti 39, joku formula kulkee sitä vauhtii, ja niistä 1/10 ralliautoista saa viritettyy kai kans sen formulan tasosii :mrgreen: ne kulkee vakiona 33km/h