Kirjoittaja Aihe: Järkevät osat autoon!?  (Luettu 37652 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #60 : 24.08.04 - klo: 19.45 »
Kuten sulle on jo selväksi tehty, niin Asso B2 on vanha malli. Hoksasit myös sen, että käytettyjä on kunnoltaan eriäviä kaupan. Mitä enemmän autolla on ajotunteja takana, sitä huonompi saattaa kunto olla. Tietysti ajoympäristö ja huolto vaikuttaa kulumiseen. Varmin vaihtoehto on ostaa uusi, mutta käytetystä B2/B3:sta tekee varteenotettavan haastajan se seikka, että niitä saattaa saada erittäin edullisesti.
Lahti Rock City

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #61 : 24.08.04 - klo: 20.31 »
Onhan mun Bandit vähän säälittäva johkin assoon verrattuna. Ja lopeta se nikoista hÖpÖtTäMiNeN :!:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #62 : 24.08.04 - klo: 20.49 »
Toi edullisuushomma muo vetää käytettyjen pariin.

Miten niin Nikoista höpöttäminen :mrgreen:

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #63 : 25.08.04 - klo: 18.41 »
Siis jos nyt oikein ymmärtäisin, niin toi helgreenin eka teksti tarokottais sitä et mun ei kantsis ostaa kilpavehettä, kun kaveri on, mut ei kunnon crossarirataa? Siis kantsisko mun ostaa asso vaiko ei, kysymys on siis helgreenille.

Poissa Reijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #64 : 25.08.04 - klo: 18.56 »
-
« Viimeksi muokattu: 22.04.15 - klo: 12.38 kirjoittanut Reijo »

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #65 : 25.08.04 - klo: 19.05 »
Hämeenlinnasta ei oikeen laillista paikkaa taida löytyä.

Mennään vaikka pururadalle sauvakävelijöitä kiusaamaan, vai mitä jasu?....
:mrgreen:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #66 : 25.08.04 - klo: 19.30 »
huomasin just kun olin lähettäny ton viimesen viestin, et sen ois voinu lähettää yksityis viestinä :)

Jee... Sauvakäveliöitä kiusaamaan... jee... :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Joo, tosiaan, rakennetaan rata vaikka minne vai mitä m@sse :!: :mrgreen:

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #67 : 25.08.04 - klo: 19.38 »
Ei näihin sun kysymyksiin mitään ehdottomia vastauksia ole, kunhan vastasin omien kokemuksieni pohjalta. Sinähän voit siis hommata minkä auton tahansa, mutta, jos ainoa ajokaverisi kuitenkin tulee olemaan tämä m@sse, niin kannattaa hommata keskenään yhtenevä kalusto (tarkoittaen sitä, että esim. Nikkolla m@ssen traxxasin haastaminen ei ole mielekästä).
Lahti Rock City

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #68 : 25.08.04 - klo: 19.46 »
eli ei siis kannata hankkii assoo jos ajaa vaan m@ssen bandittii vastaan omatekosella radalla, joku saman tasonen kun bandit, vai :?:

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #69 : 25.08.04 - klo: 20.16 »
No ajattelin enneminkin niin, että krossarilla krossarin kanssa.. Sen sun autos kulun määrittää kiinni olevat sähköt, kuulalaakeroituna kulkevat vastaavilla sähköillä/välityksillä varmastikin samaa vauhtia, ajettavuus on eri juttu. Ja jos olet siis joskus ensi vuoden puolella hommaamassa autoa, niin ehkä asiaa kannattaa pohtia silloin tarkemmin. Ainakin itse jätän pohtimisen tällä erää. :wink:
Lahti Rock City

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #70 : 25.08.04 - klo: 20.49 »
näin varmasti on :| , no, täytyypä vähän ittekkin hellittää tän keskustelun kaa, aikaa on vielä paljon :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #71 : 25.08.04 - klo: 22.16 »
No jos kulkupuolta yhtään mietitään niin kyllä kevyt krossari menee paljon ripeemmin samoilla sähköillä.
Osta suoraan krossari, sillä on helppo ajaa vaikka kerrostalon pihalla. Krossari on ketterä ja pieni. Kulkee ja varsinkin kiihtyy jo vähän huonommillakin sähköillä, ja kun ei massaakaan ole niin ajoaika on "pitkä" jo huonommillakin akuilla.
Osta nyt hyvä mies heti kunnon auto niin ei tarvii olla vaihtamassa jälkeenpäin.
Itse olen käynyt läpi kaikenlaiset autot monstereista 1/12 mattoautoihin ja täytyy sanoa että pihasuditteluun on krossari kyllä aivan ylivoimanen.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #72 : 26.08.04 - klo: 14.27 »
Joo, no krosasari se vois todennäkösimmin olla, mutta miten autonvalintaa, jos vastassa on vähän viritetty bandit :?: Asun muutes rivitalossa, tääl on tosi iso piha vai mitä  m@sse, tänne saa vaikka millasen radan :mrgreen:

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #73 : 26.08.04 - klo: 15.34 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Itse olen käynyt läpi kaikenlaiset autot monstereista 1/12 mattoautoihin ja täytyy sanoa että pihasuditteluun on krossari kyllä aivan ylivoimanen.


Minä suosittelisin kyllä truckia! Mielestäni paras valinta pihasudittelijalle.
Esim. Asso T4 tai T3.

Tietysti jos matolla haluaa ajaa, niin silloin krossari.
Esim. Asso B3

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #74 : 26.08.04 - klo: 15.49 »
mutta, mitens aloittelijalle? huom. vastassa on bandit, vähän viritetty, kuten helgren sanoi, "krossari vastaan krossari" :roll:  Siinä mielessä oot oikeessa et nissä on enempi maavaraa, siis truceissa :| Oon ite ajatellu B2 tai B3 käytettynä!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #75 : 26.08.04 - klo: 15.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Joo, no krosasari se vois todennäkösimmin olla, mutta miten autonvalintaa, jos vastassa on vähän viritetty bandit :?: Asun muutes rivitalossa, tääl on tosi iso piha vai mitä  m@sse, tänne saa vaikka millasen radan :mrgreen:


Kuten jo olen sanonut, krossari on kaikkein ripein jos sähköt on yhtään samaa tasoa kuin kaverin autossa.
Jos saatte jonkunlaisen radan kyhättyä niin kyllä on kaikkein paras kun molemmilla on krossarit.
Hommaat sen asson nyt vaan (siis jonkun B2 tai B3).
Siihen sit joku kohtalainen konekäämitty vaikka 16 kiekkasella käämityksellä oleva mylly ja kohtalaiset akut.
Kyllä kulkee.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #76 : 26.08.04 - klo: 16.10 »
Joo, kyllä se krossari on oltava mielestäni, mieluiten käytetty  :|

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #77 : 26.08.04 - klo: 16.23 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Joo, kyllä se krossari on oltava mielestäni, mieluiten käytetty  :|


Kyllä, käytetty vaan.
Jos hintoja yhtään katselee niin esim. myydään palstalla oli B4 rtr moottorilla ja radioilla, tais olla jotain muutakin 260€.
Jonkun vanhemman saat varmasti reilusti alle ton ja vielä varmaan joitain viri palikoita mukaan.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #78 : 26.08.04 - klo: 17.26 »
joo, mulle suositeltiin viel semmosta johon pitäs sähköt ja ehkä mottikin hankkii erikseen, et oppisin ees jotain noista autoista :mrgreen: eli ei siis rtr:ää...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #79 : 26.08.04 - klo: 17.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
joo, mulle suositeltiin viel semmosta johon pitäs sähköt ja ehkä mottikin hankkii erikseen, et oppisin ees jotain noista autoista :mrgreen: eli ei siis rtr:ää...


No jos noin tarkaks menee niin onko sillä väliä jos ostat käytettynä RTR auton ja pyydät että omistaja ruuvaa siitä ne osat mitä haluut siihen ite ruuvata, irti.
Sitäpaitsi jos saat auton valmiiks kasatuna ja rupeet sitä sit purkamaan niin saatat oppia jopa paremmin kun on kaikki ollu jo valmiiks ainaki oikein. Ei tarvii opetella mitään kantapään kautta.

Ja jos joku asia askarruttaa noissa autoissa niin ainahan voit kysyä meiltä jotka on harrastanu jo reippaat kymmenen vuotta. :wink:

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #80 : 26.08.04 - klo: 18.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
joo, mulle suositeltiin viel semmosta johon pitäs sähköt ja ehkä mottikin hankkii erikseen, et oppisin ees jotain noista autoista :mrgreen: eli ei siis rtr:ää...

Lainaus käyttäjältä: "TTKoo"

Jos sulla on koko talvi aikaa hankkia autoa, niin kyllä lähtisin liikkeelle muusta kuin RTR:stä.

Eli uusi tai käytetty auto, mieluiten itsekoottuna, se opettaa paljon....(no silloin se on sitten uusi)
Siihen sitten hankit sähköosat erikseen, mielellään heti kunnolliset. Niitäkin saa käytettynä, mutta neuvoa tarvitset sitten toisilta.....

En tiedä onko joku muukin neuvonut itsekokoamisen opettavaisuudesta, mutta minä tarkoitin auton itsekokoamista, silloin se opettaa paljon.....
Ne ovat sitten yleensä uusia, mutta voihan joku avulias myydä sulle käytetyn purettuna jne.....   :roll:

Sähköosien asentaminen on aivan eri juttu sitten.....
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #81 : 26.08.04 - klo: 18.53 »
joo, no tossa tuli taas jotain yleistä sekoilua, ja muistikatkoksia :lol: yleensä kun kirjottaa niin tulee kirjotettuu sekavasti ja yhteensopimattomasti :)

No asiaan, siis tarkoitin juuri tuota että auto pitäisi ite rakentaa, kirjoitin taas normaalin sekavasti ja tyhmästi enkä edes katsonut niitä TTKoon viestejä joissa se selvästi sanottiin :mrgreen:

Niin, jos joku viitsisi purkaa auton vain minua varten, ehkä pienestä maksusta jopa :|

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #82 : 28.08.04 - klo: 11.52 »
Oliskohan mitenkään mahotonta tilata ulkomailta, rc-martista sais B4:n vaan 239,90$: http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=420_326&products_id=9099 kattokaa vaikka, onkohan tossa kaikki valmiina?

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #83 : 28.08.04 - klo: 12.02 »
Team Kit, vain rakennussarja. Ei mitään muuta, eli tarviit vielä läjän sähköjä. Eikös ton saa rc-pisteestä hintaan 250e ja JR-hobby mainostaa 225e..
Lahti Rock City

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #84 : 28.08.04 - klo: 12.48 »
jaa, no ei sit mitään sen ihmeellisempää. ois taas pitäny ensin kattoo jostain muualtakin, HyVä MiNä :|

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #85 : 28.08.04 - klo: 13.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
jaa, no ei sit mitään sen ihmeellisempää. ois taas pitäny ensin kattoo jostain muualtakin, HyVä MiNä :|


Suosittelen kyllä muutenkin ostamaan RC-Pisteeltä. Se on assojen maahantuojana ollu jo aikojen alusta. Varaosat saat sieltä yleensä heti ja kyllä osaavat sanoa mitä viripalikoita kannattaa laittaa jos haluaa. Oon heiltä hakenu aina omat assoni ja saanut vain loistavaa palvelua. Ja kuten näkyy on myös hinnat oikeilla raiteilla.
Kannattaa tietysti myös kysyä onko niillä vanhempaa mallia vielä hyllyssä jos sais vaikka loistavaan hintaan.

PS: On siellä näkyny joitain erittäin vähän käytettyjäkin myynnissä.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #86 : 28.08.04 - klo: 13.24 »
Joo rcpisteestä saa kyllä varmat neuvot vielä päälle, ja sieltä saa B3 starter paketin, joka on yksi vahvimmista ehdokkaista ensiautokseni :roll:  Hinnat on tyydyttävät ja jos se on ollu maahantuoja jo ammosista jajoista lähtien, niin on se varmaan vielä toisen saman ajan sen maahantuoja vähintään :mrgreen:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #87 : 28.08.04 - klo: 13.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Joo rcpisteestä saa kyllä varmat neuvot vielä päälle, ja sieltä saa B3 starter paketin, joka on yksi vahvimmista ehdokkaista ensiautokseni :roll:  Hinnat on tyydyttävät ja jos se on ollu maahantuoja jo ammosista jajoista lähtien, niin on se varmaan vielä toisen saman ajan sen maahantuoja vähintään :mrgreen:


RC-The Asso piste.
On ollu maahantuojana jo reilut kymmenen vuotta, ja varmasti tulee myös olemaan niin kauan kun vaan Similät jaksaa sitä hommaa hoitaa.

Hatun nosto heille loistavasta saavutuksesta.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #88 : 28.08.04 - klo: 13.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Joo rcpisteestä saa kyllä varmat neuvot vielä päälle, ja sieltä saa B3 starter paketin, joka on yksi vahvimmista ehdokkaista ensiautokseni :roll:  Hinnat on tyydyttävät ja jos se on ollu maahantuoja jo ammosista jajoista lähtien, niin on se varmaan vielä toisen saman ajan sen maahantuoja vähintään :mrgreen:


Kyllä kyllä...
RCP:llä menee todella hyvin! Asiakkaita riittää oikein ruuhkaksi asti välillä! :D
Tuskimpa on ihan lähiaikoina lopettamassa toimintaansa :mrgreen:

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Järkevät osat autoon!?
« Vastaus #89 : 28.08.04 - klo: 15.20 »
joo, empä minäkään  uskoisi niin, yleensä jos on yli kymmenenvuottavanha tai nuorempikin firma ja sitten se on vielä koko ajan kannattavaa, niin toden näkösesti ei lopeta vielä toiseen kymmeneen vuoteen :P