Kirjoittaja Aihe: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine  (Luettu 10677 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Duster 70

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« : 25.06.14 - klo: 14.50 »
Laitoin tämän jo tonne yleiseen keskusteluun, mutta ajattelin, että ehkä täällä bensapuolella juttu tavoittaa paremmin alan ihmiset  :smiley:
Eli tuli tilattua linkin mukainen moottori Maverick blackouttiin.

http://www.davesmotors.com/Zenoah-G320RC-Engine-Complete.html

Tuli mieleeni vaan kysellä, että onko kenelläkään täällä mitään käytännön kokemusta tosta moottorista.
Tehoista ja toimivuudesta etc.
Itselläni on Blackoutissa putkena tuo Dominatorin sivuputki mitä nyt käytetään yleensä Blackoutissa ja Redcatissa + pidemmät välitykset. Olisi mukava kuulla, jos jollain olisi kommentoitavaa kyseisestä moottorista.
Maverick Blackout MT, King Motor X2, Rovan 5SC Short Course Truck, Axial Poison Spyder.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #1 : 29.06.14 - klo: 15.31 »
Losi 5ive T topiccissa on ainakin pari jolla kyseinen pannu.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa kenblock

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #2 : 29.06.14 - klo: 18.48 »
Mis päi duster tota monsuu ulkoiluttaa?

Poissa Duster 70

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #3 : 01.07.14 - klo: 23.45 »
Tulee Käytyä Vantaalla Åbyn montulla "se vanha tehdasalue" ajamassa aika usein. Kilpailukujan nurkilla Tuusulassa on myös hyvää kenttää missä ajaa. Yleensä ollaa tossa 3-4 auton voimin käyty kurvailemassa. Pakataan kahvit ja maidot yms.mukaan niin menee päivä rattosasti  :smiley: Kiitokset  SavageRS
tosta vinkistä muuten vielä. Pitää käydä vilkuilemassa mitä mieltä koneen omistajat moottorista ovat olleet  :smiley:
Maverick Blackout MT, King Motor X2, Rovan 5SC Short Course Truck, Axial Poison Spyder.

Poissa kenblock

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #4 : 03.07.14 - klo: 18.26 »
vähä turha pitkä makta tääl turu suunnalt lähtee kruisii mu tattist kuiteski :azn:

Poissa mmc_tero

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #5 : 25.01.15 - klo: 11.09 »
Onkos kukaan koittanut sovittaa kyseistä Zenoah G320RC konetta  FG:n offoad autoihin 2wd/4wd malleihin kun ilmeisesti kun tuossa on suurempi se kampikammio niin se taakse tuleva vetoratas ei ilmeisesti ainakaan suoraan sopisi siellä olemaan ?
Tai tietys jos täällä tampereen suunnalla sattus jollain oleen kyseinen konen niin äkkiäkös tuolla mun autotallissa sitä tutkis että onko se mitenkään edes mahdollista saada sopimaan edes pienellä "dremelöinnillä"

Nyt mitä äkkiseltään tässä olen mittaillut tuolla tallissa niin ainakin sen kytkinkotelon takimainen alapultti pitäs jättää pois ja sitä pikkasen dremelöidä että fg "koneen kiinnike" sopisi paikallleen ja myös lohkosta sitä kytkinkotelon "ruuvin reikää"joutuis ilmeisemmin dremelöimään aikas reilusti about 3-6mm että saa vetorattaan sinne sopomaan,tiedä sitten että mitenkä tuo kytkikotelo mahtais kestää jos sen kiinnittää 3 pultilla 4 sijaan ja siitä lohkosta ns poistaa sen kotelon ruuvin kohdan noin 1cm leveältä alueelta,mielestäni se ei vielä sillon menisi itse kampikammion kohdille joten voisi ilmeisesti myös kestää ???

Ps.tiedän että "miksi et vaan laita ihan 29cc pataa siihen fg seen"  ;-)
« Viimeksi muokattu: 26.01.15 - klo: 11.37 kirjoittanut mmc_tero »


Poissa mmc_tero

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #7 : 26.01.15 - klo: 18.03 »
Siitä pääsee viilaileen sitä ylösvirtaus kanavaa (320 koneessa se on "sisäpuolelta" umpinainen kuten normaaleissa sylintereissä eikä avoin kuten esm g230,260 cy yms muissa rc moottoreissa

ps.Googleen laittaa vaan hakusanaksi "zenoah g320"
niin kyllä niitä kuvia siellä piisaa
« Viimeksi muokattu: 26.01.15 - klo: 18.12 kirjoittanut mmc_tero »

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #8 : 26.01.15 - klo: 18.04 »
Ahaa, eli tää on siis sylinterin osalta ihan uus kone..
Oisko jossain nähtävissä purettuna tuollaista konetta, sylinterin ja männän osalta?
Liekkö tehoissa ja väännöissä eroa perinteiseen 2 tahtiseen, tai noihin mitä nuo edelliset zenoahit ja cy:t ovat olleet.

Poissa Pazuu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #9 : 11.07.15 - klo: 10.09 »
Onkos kyseisetä motista käyttökokemuksia kellään? Pikku hiljaa täytyy itsekkin alkaa miettimään jo uuden moottorin ostoa kun vanhalla on jo ajeltu yli 40l edestä ja kyllä toimii edelleen ja puristukset tallella. Vaihtoehtoina on ollut kiinan ihme 30.5cc tai sitten G320RC.
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

Poissa poju99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #10 : 11.07.15 - klo: 16.26 »
Itellä on tuo moottori ja olen tyytyväine jaksaa viiä vakiona 4wd losia kevyesti. ei oo mitään murheita ollu. ainut et putki pitää olla se omansa että toimii kunnolla.
losi dbxl, hpi baja twin, axial wraith, kyosho scorpion 2014, kyosho mad force, kyosho mfr ve

Poissa Pazuu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #11 : 12.07.15 - klo: 10.14 »
mitä meinaat tolla omalla putkella? eikö viri putket toimi kunnolla?
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

Poissa ÄmTee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #12 : 12.07.15 - klo: 11.42 »
Kaikki putket toimii tuon koneen kanssa, mutta tuolle koneelle löytyy vartavasten suunniteltuja putkia. Bartolone ja Victory-Rc tekee ainakin Losiin ja Bajaan. Nuo putket on suunniteltu niin, että niistä saa parhaan mahdollisen hyödyn irti tuosta koneesta. Laittaa hakuun esim. "G320 32cc tuned pipe", niin alkaa löytymään. On vaimenettua ja vaimentamatonta mallia, Davesmotorsilla aika laaja valikoima.

Tavan viriputketkin toimii, en ole nyt täysin varma miten nämä G320 putket eroaa tavan putkesta, mutta veikkaan, että näillä G320 putkilla on haettu vielä lisää ala -ja keskialueen vääntöä. Saa paremman kiihtyvyyden, korostaen ennestään tämän koneen etua, eli hyvää alavääntöä.

Niin, ja kone itsessään on toiminut hyvin. Muutaman tankin olen takaveto Losilla ajanut tuolla koneella ja tehoa on tarvittaessa enemmän kuin pitoa hiekalla/ruoholla. :wink: Tässä autossa 2wd konversioon suunniteltu Bartolonen vaimennettu putki, joka ei siis ole juuri tälle koneelle tehty.

Toisessa Losissa on sitten OBR:n tekemä 34cc reedcase, joka pohjautuu tähän koneeseen. Se onkin tietysti sitten jo ihan eri asia. Toiminut sekin hyvin tähän asti ja kulkua piisaa.  :cool: Tässä on tällä hetkellä Victory-Rc:n valmistama tälle koneelle tarkoitettu vaimenettu putki. Tai niin ainakin valmistaja väitti, missään ei tosin ole mitään G320 tekstiä, josta tuo tulisi ilmi.

Mutta voisin suositella tätä konetta, laadukas kuin mikä ja tehoa varmasti monelle tarpeeksi.  :azn: Kannattaa tarkistaa tuo sopivuus mitä vaatii, että saa paikalleen. Ilmeisesti Fg:hen olet sitä laittamassa? Losiin (5ive) piti vaihtaa CY:n osia, kuten vauhtipyörän suoja ja "clutch plate".
Losi 5ive-T x2 - Losi 5ive-T 2WD - Traxxas X-Maxx - Hpi Savage XL Octane - Hpi Savage Flux - Traxxas Stampede - Traxxas Rustler - Tamiya DF-03RA - Tamiya TT-01D

Poissa Pazuu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #13 : 12.07.15 - klo: 11.57 »
No juu, luinkin tuolta et jotain eroa olisi "The installation of the Zenoah G320RC in other cars (like FG or Smartech buggies / monsters a.s.o.) is not even remotely straightforward, since the layshaft pinion (the small pinion in front of the big differential spur gear) is in the way for the larger Zenoah G320RC crankcase." no tokihan vanhasta motista saa tarvittaessa osia mut mietitään vielä.
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #14 : 13.07.15 - klo: 12.19 »
Nuo osat joutuu todennäköisesti vaihtamaan ainakin Losi, Redcat ja Maverick..

- Puhallinkotelo mallia CY/FG...riipppuu autosta johon laittaa, Zenoah vs CY on eri pulttijako koneen kiinnityksessä autoon, käy vanhasta koneesta.

- Kytkinkoppa, josta koneistettu tavaraa pois n. 2 - 3 mm, G320RC koneessa on ihan omansa, ei käy perinteisten Zenoah/CY/RCMK koppa. Turtlelta saa billet mallia.

- Kytkinpalojen kannatin mallia CY/HPI Fuelie

Löytyy tollanen kone Maverick Blackout MT:sta, muuten vakio, mutta DDM billet imusarja teflon tiivareilla, DDM Dominator putki mallia "RedCat "...koneistettu vakio kytkinkoppa, CY puhallinkotelo ja HPI Bajan kytkinpalojen kannatin ja Bajan ilmanputsari.

Kone on lähinnä vasta sisään ajettu, mutta kyllähän tuo tuntuisi toimivan, kerkiäisi vaan ajamaan lisää...no jos sitten lomalla.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa M1k4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #15 : 05.10.17 - klo: 17.27 »
No nii, Zenon koneessa 23h mittarissa kun "pääsin" sen sielunelämää lähemmin tutkailemaan. Männänrenkaan siritystä jo jonki aikaa kuunnellu, niin päätin kahtoo mikä sitä riivaa. Pytty pois ja mäntää tutkailemaan, joka lähemmin katottuna näyttiki yllättävän hyvälle(mielessä vielä kiina KM:n orkkis kone, joka hajos jo 11h ajettuna)pientä kulumaa havaittavissa, eikä pyttykään paria mitätöntä naarmua(ei tuntunu kynnellä) lukuun ottamatta näytttänyt yhtään huonolta ja oli vielä hooni jäljetkin näkyvissä. Laakereissa ei väljää, mutta männänrengas oli sitte reilummin kulunu. Renkaan katkosväli oli 1mm tais ohjeeessa 0,5mm olla vaihtoraja. Männän ja renkaan olin jo aiemmin tilannu tätä silmälläpitäen, mutta tulin siihen tulokseen, että pelkkä renkaan vaihto riittää. Vaihetaan mäntä sitte 23h päästä ja tieten uus männänrengas, jos ei mitään hajoo ennen sitä. Kaiken kaikkiaan koneelle vois povata pitkää ikää. Onko kellää tietoo paljonko näillä on ajettu ennen laakerointia?

Poissa M1k4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #16 : 11.03.18 - klo: 18.48 »
Zenon muuten hyvin toimineesta koneesta tulppa tuli tiensä päähän 41h ajettuna. Tulppaaan tuli kipinä ja lupas mutta ei lähteny käyntiin vaan kastel aina tulpan. Ei tullu ihan heti mieleen että vika oli tupassa :angry:. joten säätöjä tuli kaasarista käänneltyä puoleen jos toiseen. Tulpan vaihoin niin toisella nykäsyllä käyntiin :grin:

Poissa M1k4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #17 : 13.04.18 - klo: 15.28 »
Oli aika vaihtaa männänrengas(taas) kun moottorilla oli ajettu n.49h. Mäntään ja sylinteriin oli ilmaantunu ura, muuten sylinteri ja mäntä näytti suht samalta kun 26h vähemmän ajettuna. Renkaan katkos oli 0,7mm. Kampurassa on pien päittäisvälys, mutta ei yhtään pystyvälystä ja kiertokangessakaan ei tuntunu ylimääräistä välystä samoin kuin ei männäntapissakaan. Katellaanpa taas n.25 ajotunnin jälkeen jos ei mitään muuta ilmaannu ennen sitä.
« Viimeksi muokattu: 29.05.18 - klo: 07.19 kirjoittanut M1k4 »

Poissa M1k4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #18 : 03.05.18 - klo: 11.01 »
Kuulalaakeri Walbroon piti vaihtaa uus kaasuläppä koska entinen oli kulunu toispuoleiseks ja syyhän on tuossa kaasun palautusjousessa joka ponnistaa tuota läppäakselia ja läppää ulospäin mikä taas aiheuttaa läpän kuluessa aika reilun kaasuakseli päittäis välyksen. Oli hankala säätää tyhjäkäynti kun läppä asettu palautuessaan miten sattu ja liikkeelle lähtiessä moottori sammuili. Tässä rc-auto käytössä kaasari toimineen ilman tuota joustakin, koska kaasulinkissä on oma jousi joka palauttaa kaasun nollille. Heitinpä jousen taka vasemmalle ja leikkasin letkusta suunnilleen saman paksuisen palan korvaamaan jousen, että ei olis kaasuakselin päittäisvälystä liikaa. Vaihoin samalla läppäakselin mikä nyt ei olis ollu ihan pakolllista, koska entisessäkään ei ollu mitään kulumaa, kiitos laakereiden. Läppä viputtanu kaasarissa n.52,5h, muuten moottori on toiminu moitteitta.

Poissa M1k4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Zenoah G320RC 31.8cc 4-Bolt Engine
« Vastaus #19 : 03.05.18 - klo: 20.01 »
edit: Asia tuosta jousesta jäi vähän vaivaamaan, että miten tuo jous pystyy kampeemaan tuota läppäakselia niin paljon vaikka toisessa päässä on vastassa varmistinrengas(luntattu IKH:n sivuilta), joten purin tuon läpän ja läppäakselin uudestaan kaasarista pois. Tutkimuksen tulos on seuraava. Kaasarin kasannu tunari on ottanu ns. löysät pois tahallaa/vahingossa väärään suuntaan. Koska tuo läpän reikä ei ole ihan timmi tuon ruuvin suhteen niin siihen jää pieni välys jonka tämä kaasarin kasaaja on minimoinu työntämällä akselia jousen puolelta tai pitäny vaan peukalolla kiinni jolloin välys siirtyi varmistinrenkaan ja laakerin väliin, mutta silloin tuo jous vetää sitä välystä pois ja läppä hankaa kaasarin toiseen reunaan kuluen soikeaksi. Laitoin osat takasin jousen kera ja kirin läpän painaen akselia varmistinrenkaan puolelta laakeria vasten. Tätä jatkokertomusta ei voinu liittää tuonne edelliseen tilan puutteen vuoksi.