Kirjoittaja Aihe: XB9E autosta  (Luettu 13448 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
XB9E autosta
« : 03.07.14 - klo: 14.06 »
En tohtinut tuolta polttispuolelta kysellä, kun kumminkin sähköversiosta kyselen...  :tongue:

Autoon tulossa Hobbywingin M6B combo (eli 2200kv moottorilla) niin sellaista kyselisin, että mikä olisi suotava pinion, mistä lähteä hakemaan?

Kun noita 5mm akselille sopivia pinioneita en niin pahemmin omista, kyselen kokeneemmilta, mistä kokoluokasta kannattaa lähteä niitä tilailemaan, ettei moottori lähde liikaa kuumenemaan, mutta että vauhtia silti olisi sopivasti  :smiley:

Auto ei siis mihinkään bashailuun tule, vaan puhtaasti rata-ajoon ja 4S akuilla päristellään.

edit: Niin ja tosiaan kaikki muut rattaat autossa tulee olemaan ihan suoraan paketista, eli spurrina se 46 piikkinen ja diffien rattaat samoin paketin vakioilla.
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa samp-pa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: XB9E autosta
« Vastaus #1 : 03.07.14 - klo: 15.20 »
Pahasti ei mene metsään jos aloittaa 14T:llä, mutta radasta ja makuasioista riippuen pykälää isompi tai pienempi voi myös olla hyvä.

Poissa tulijyrä

  • KUArc
    • Profiili
Vs: XB9E autosta
« Vastaus #2 : 03.07.14 - klo: 17.55 »
Combon mukana tulee kaksi pinionia, kokeile pienempää.
8.2E-Tron. *ajossa taas*

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: XB9E autosta
« Vastaus #3 : 03.07.14 - klo: 18.29 »
Yleensä moottorin ohjekirjassa on listattu suositellut välitykset.

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XB9E autosta
« Vastaus #4 : 06.07.14 - klo: 23.31 »
Kannattaa muistaa että mod1 rattailla yhden hampaan muutos pinionissa on todella suuri ero välityksessä. Aloita ensin lyhyemmällä ja sitten pidennä...kannattaa ostaa vain teräspinioneja. Mulla meni alupinionit jopa muovispurrin kanssa kahdessa ajopäivässä!

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: XB9E autosta
« Vastaus #5 : 07.07.14 - klo: 01.08 »
Kannattaa muistaa että mod1 rattailla yhden hampaan muutos pinionissa on todella suuri ero välityksessä. Aloita ensin lyhyemmällä ja sitten pidennä...kannattaa ostaa vain teräspinioneja. Mulla meni alupinionit jopa muovispurrin kanssa kahdessa ajopäivässä!

Joo, terästä tuonne onkin tarkoitus laittaa.

Varmaan ihan varmuuden vuoksi aloittelen tuolta 12piikkisestä (kun semmoinen löytyi pakista). Saapi sitten tutustua autoonkin vähän rauhallisimmilla vauhdeilla  :tongue:

Noihin pohjalevyn "ylimääräisiin" ruuvinreikiin varmaan kannattaa jotain alumiiniteippiä tms laitella sisäpuolelta, että ehkäisee sekin sitten kuran tulemista kopan sisälle? Mietin tuossa, että jos ne kaikki reiät mistä ei läpi mitään ruuvia tule, laittaisi jollain soosilla tukkoon kokonaan (ei tarkoitus tuosta polttista kumminkaan ikinä tehdä), niin mikäs aine olisi alumiiniin tarttuvaa ja riittävän kestävää radalle?
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XB9E autosta
« Vastaus #6 : 07.07.14 - klo: 09.11 »
Ihan järkevä valinta tuo pinioni. 2200 kV on aika kireä, nopeutta riittää varmasti. Itse ajelin 1900 kV koneella ja kisoissa autolla ehti aika mukavasti.

Noparin säädöt on kanssa aika hyvät kokeilla...punchi ihan minimiin ja ennakko sopivaksi. 4-pole koneet ei hyödy dynaamisesta ennakosta.

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: XB9E autosta
« Vastaus #7 : 30.07.14 - klo: 00.13 »
Nyt on tovi tullut rällättyä autolla ja eipä ole mitään pahaa sanottavaa  :azn: Mitä nyt servo alkoi temppuilemaan, mutta se nyt ei itsessään ole auton vika, heh.

Sellainen kysymys kumminkin, että mitenkä tuosta saa vähän tiukemmin kääntyvän?

Nyt on casterit sun muut suoraan paketista ja shimmaukset laitettu rakennusohjeen setupin mukaan. Haritusta on edessä jonkinverran (onkohan jossain 2 asteen tietämissä...).

Tuo 16 asteen casterblock jos vaihtaa pienempään asteeseen, tulee mutkaan sisään kääntyessä terävämpi ohjaus? Entäpä mitä vaikuttavat vakio-steering blockien vaihto kingpin 5 asteisiin?

Jos nyt esmes casterblockin vaihtaa 12 asteiseksi ja steering blockin vitoseksi, saako tuolla lisää kääntyvyyttä aikaan ja miten auton käytös muuttuu noin muuten?

Toivottavasti ei ole liian noobeja kysymyksiä. Kun nyt tuolla on pahuksen hauska ajaa, niin tottahan sitä haluaa siitä kaiken irti saada  :grin:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XB9E autosta
« Vastaus #8 : 05.08.14 - klo: 13.36 »
Mitä eroa on XB8e ja XB9e autoilla

http://www.teamxray.com/xb8e/

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Master Calgar

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
    • Kultasepäksi käy tieni
Vs: XB9E autosta
« Vastaus #9 : 05.08.14 - klo: 17.56 »
Näyttää lähinnä olevan kasissa pohja kokonaan ummessa ja erilaiset pyöränkannatukset  :tongue: Eroa sitten noin ajettavuudessa voi huomata jo jonkin verrankin.

Nuo kasin pallot kannattimissa näyttää kyllä varsin kestäviltä nekin. Tiedä sitten kuluvatko väljiksi miten nopeasti, jos radalta pääsee pölyä sinne jauhamaan  :huh:
Katon kautta mutkasta ulos ja oikopolkua hakemaan!
[Slash 4x4 Platinum][Xray T4][Axial SCX-10][TLR 22SCT][Xray XB9E]