Kirjoittaja Aihe: SC Summer Cup III ja M8e Nokia  (Luettu 11146 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PRCA

  • Kalenterivastaava
    • Profiili
    • www.prc-autoilijat.fi
SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« : 07.07.14 - klo: 10.26 »
Pirkanmaan RC-autoilijat kutsuu kaikki krossaajat SC Summer Cup osakilpailuun 19.7.2014 Nokian ulkoradalle

Kilpailupaikka:
Nokian ulkorata
Testiradantie 73, Nokia --> Kartta . Navigaattorit eivät välttämättä ohjaa perille saakka vaan pysähtyvät ajoharjoitteluradan portille. Jatka vasemmalta "kärrypolkua" nuolen suuntaan 150m niin rata näkyy vasemmalla.


Luokat:
SC2-10 - Short Course 2wd
SC4-10 - Short Course 4wd
M8e - 1/8 Electric Buggy

Rata:
Nokian uusi ulkorata, radan pituus n. 350m, kierrosaika M8 30s. Pintamateriaali savi. Mustat ja pyöreät renkaat toimivat parhaiten.

Ilmoittautuminen:
Ilmoittautumiset MyRCM-palvelun kautta tiistaihin 15.7. klo 22.00 mennessä alla olevista linkeistä. Huomioi seuraavat asiat lomakkeella:
- SC-sarjanumerot Driver Nr -kenttään
- Jos tarvitset vuokraponderin, ruksi kohtaan Vuokraponderi
 

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuneet


Ajanotto:
AMB rc4, vuokrapondereita tarjolla rajoitetusti, vuokra 10€

Ainoastaan AMB:n valmistamat ponderit toimivat! RC4, RC4 hybridi ja vanhemmat AMB ponderit

Osallistumismaksu:
20€/luokka SC-luokassa. 15€ M8e luokassa. Maksetaan mieluiten etukäteen tilille ja kuitti mukaan.

IBAN tilinumero: FI14 5732 0920 0733 21 (osuuspankki)
Saaja: Pirkanmaan Rc-Autoilijat Ry
Viesti: Nimi, SC Summer Cup 2014 Nokian kilpailu osallistuminen

Maksu perinteisesti käteisellä ilmoittautumisen yhteydessä käy myös.


Ajoformaatti:

SC-luokat:
- Harjoitukset 2 kertaa 5 minuuttia
- Alkuerät 4 kertaa, 5 minuuttia (Laskentatapa pistein, 2/4)
- Finaalit 3 kertaa, 5 minuuttia (Laskentatapa pistein, 2/3)
- Kilpailun aikana vapaa harjoittelu kielletty


M8e-sähkökrossi:
- Harjoitukset 2 kertaa 5 minuuttia
- Alkuerät 3 kertaa (Laskentatapa pistein, 2/3), 5 minuuttia (alussa muutama lämppärikierros = 3 min)
- Finaalit 4 kertaa (Laskentatapa pistein, 3/4), 10 minuuttia
(Ei teknistä 10 min. missään finaalissa).

Aikataulu:
Ilmoitetaan tarkempi aikataulu ilmoittautumisen päättymisen jälkeen. Pyritään suunnittelemaan kisapäivä 08-20 haarukkaan.

Säännöt:
SC-luokissa SC Summer Cup 2014 sarjasäännöt
M8e-luokissa Finnish Open 2014 sarjasäännöt

Keskeisiä poimintoja säännöistä:
M8e-luokka
- M8e-luokka on tarkoitettu nelivetoisille 1/8-mittakaavan Buggy-tyyppisille sähköautoille.
- Autojen tulee vähintäänkin perustua tätä tarkoitusta varten valmistettuun yleisesti saatavilla olevaan autosarjaan.
- Autot voivat olla alunperin polttomoottorikäyttöisiä autoja, jotka ovat muutettu sähkökäyttöisiksi omavalmiste- ja/tai teollisilla komponenteilla.

Akku (M8e)
- Akut (tai akku) tulevat olla kovakuorisia LiPo-akkuja, joiden yhteenlaskettu maksiminimellisjännite on 14.8 volttia, autoon asennettuna. (Nimellisjännite on se jännite, joka lukee akun tuotetiedoissa.)
- Akkuja voi olla myös useampi mutta niiden tulee olla saman valmistajan samaa mallia sallitun maksiminimellisjännitteen mukaan.
- 3S-akut ovat myös sallittuja.
- Maksimilatausvirta valmistajan suosituksien mukaan. Lataus suojapussissa!

Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailun johdon antamia määräyksiä.

Harjoittelu radalla:
Rata avoinna harjoittelulle pe 18.7.2013 (kelivarauksella). Ratamaksu 10e/pv, rata on myös auki ennen kilpailua 24/7 säävarauksin. Märällä radalla ajaminen kielletty.

Radan kunnon näet tästä ja tästä

Kierrosajat näkyvät Mylapsin palvelussa --> http://www.mylaps.com/en/practice-results/location/1864


Maksuohje:
Pirkanmaan Rc-Autoilijat Ry
Tilinumero: FI14 5732 0920 0733 21 (osuuspankki)
Viesti, ulkoratamaksu, maksaja ja pvm



Kilpailuorganisaatio:

Lauantai:
Kilpailun johtaja: Lassi-Jussi Väänänen
Tuloslaskenta: Heikki Valtonen
Ilmoittautuminen / katsastus: xx
Ratamestari: ratatiimi
Tuomarit: Marko Eklund
Katsastus: N.N.
Buffetti: Lisätietoja buffetin tarjonnasta tulee ennen kilpailua --> Buffetti on ja tunnetusti hyvä



Muuta:
Rata-alueella ei ole vettä, joten kannattaa varata vettä mukaan.
Akkujen lataus aina latauspussissa. Kilpailunjärjestäjä pidättää oikeuden muuttaa formaattia, luokkia, aikataulua, jne. tarpeen mukaan hyväksi katsomallaan tavalla, muutoksista ilmoitetaan tässä ketjussa ja/ tai ohjaajakokouksessa.

Tiedustelut: prca (at) prc-autoilijat.fi



SC Summer Cup 2014 -sarjaa tukemassa:


« Viimeksi muokattu: 17.07.14 - klo: 09.55 kirjoittanut PRCA »

Poissa PRCA

  • Kalenterivastaava
    • Profiili
    • www.prc-autoilijat.fi
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #1 : 15.07.14 - klo: 08.14 »

Ilmoittautuminen päättyy tänään tiistaina 15.7. klo 22.

Rata on huippukunnossa, tervetuloa.

Poissa PRCA

  • Kalenterivastaava
    • Profiili
    • www.prc-autoilijat.fi
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #2 : 16.07.14 - klo: 10.42 »
Liiteenä aikataulu ja erälistat.
« Viimeksi muokattu: 17.07.14 - klo: 09.52 kirjoittanut PRCA »

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #3 : 16.07.14 - klo: 22.14 »
Mahtaisikohan joltain löytyä kenties ylimääräistä pöytätilaa yhden corrin verran?
Jos löytynee,niin voisi laittaa vaikka YV:tä asiasta.

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #4 : 16.07.14 - klo: 23.21 »
Hyvin on taas nelkkuun ja m8e luokkan tullut ilmoittautumisia! Tuuppissa voisi toki olla enemmän ilmottautmisia mutta kai laatu korvaa määrän :D

Mites on, viime vuonna saatiin filmille suurin osa kisoista ja kisavideoita on aina kiva katsoa jälkikäteen, onkohan kenelläkään mahdollisuutta kuvata kisoja  :smiley:

Onkohan jollain m8 kuskilla jo jotain tuntumaa toimivasta renkaasta? Toimiikohan sama rengas kun Jyväskylässä( jostain kuulin huhuja että pinta olisi hieman samanlainen)?
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #5 : 17.07.14 - klo: 05.00 »
Mites on, viime vuonna saatiin filmille suurin osa kisoista ja kisavideoita on aina kiva katsoa jälkikäteen, onkohan kenelläkään mahdollisuutta kuvata kisoja  :smiley:
Jos joku kuvaa nokian kisat niin laittakaa tykkäystä, jakoa ja peukkua ylös videolle. Sanoisin että nämä kisojen videot ovat parasta PÄRRÄÄÄ meidän lajille.

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #6 : 17.07.14 - klo: 07.07 »
Mites on, viime vuonna saatiin filmille suurin osa kisoista ja kisavideoita on aina kiva katsoa jälkikäteen, onkohan kenelläkään mahdollisuutta kuvata kisoja  :smiley:
Terve

Mun olis tarkotus kuvata finaalit. Kamera ei o kummonen mut eiköhän sillä jotain saa aikaseks..

Niemis
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa PRCA

  • Kalenterivastaava
    • Profiili
    • www.prc-autoilijat.fi
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #7 : 17.07.14 - klo: 09.53 »
Liiteenä aikataulu ja erälistat.
Liiteenä aikataulu ja erälistat.

Erälistoihin tullut päivitystä.

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #8 : 17.07.14 - klo: 11.42 »
Liiteenä aikataulu ja erälistat.
Liiteenä aikataulu ja erälistat.

Erälistoihin tullut päivitystä.

No olipas ärsyttävä päivitys :p
EuroRC / TEK

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #9 : 17.07.14 - klo: 17.00 »
Onkos renkaiden osalta mitään suosituksia? Toimiiko cityblock/caliber tyyppinen pikkupiikki vai pitääkö olla isompaa nappulaa?
Wacky Stack Racing Team

Poissa micsa

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #10 : 17.07.14 - klo: 21.29 »
Radan pinta on ja tulee luultavasti olemaan kisapäivän ajan pölyinen pinnaltaan eli mitään bluegruuvia on turha odottaa. Ite oon kaikki kaks kertaa ajanu m8e:llä tänä kesänä ja alla on ollu pikkunappulaa ja sellasilla aattelin kisoihinkin lähtee. Kun ei mulla muuta oo, panostus on huipussaan tähän hommaan  :grin:

Corrissa alla ollu gridironia ja hotbodies megabitee, jompi kumpi tulee alle kisaan. Varmaan muillakin malleilla kerkee. Renkaan kulutus ainakin tuntuu olevan aika vähäistä.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #11 : 18.07.14 - klo: 19.49 »
Mun tarttee ikävä kyllä jättää kisat väliin sairastumisen takia (taas :sad:), mutta pitäkäänhän kunnon kisat.
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #12 : 18.07.14 - klo: 22.00 »
Joudun valitettavasti jättämään kisat väliin.

Miika Saarinen #24

Poissa nikoprkl

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • http://www.teamentisetkuskit.com
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #13 : 19.07.14 - klo: 07.34 »
Kele. Lapsenvahti petti. En pääse kisoihin paikalle. Pahoitteluni. Jää uuden auton korkkaaminen seuraaviin kisoihin..

-Niko
EuroRC / TEK

Poissa PRCA

  • Kalenterivastaava
    • Profiili
    • www.prc-autoilijat.fi
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #14 : 19.07.14 - klo: 21.37 »

Tulokset löytyvät täältä

PRCA kiittää kisailijoita uuden ulkoradan korkaamisesta, toivottavasti tykkäsitte.

Kommennteja ja mielipiteitä otetaan vastaan radan jatkokehittämiseen.

Poissa niemis

  • Moderaattori
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #15 : 20.07.14 - klo: 09.53 »
Terve

Viteoo löytyy täältä sitä mukaa ku kerkeen niitä sinne lataan.

Rata näytti tosi hyvältä! Hyvää työtä ootte tehny, jatkkaa samaan mailliin!
Slow is smooth, smooth is fast!

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #16 : 20.07.14 - klo: 12.40 »
Kiitos hyvistä kisoista.

Oma tavoite täyttyi eli nelkkucorrin A finaalipaikka. Vauhti oli jopa yllättävän hyvää tai sitten muut vaan ajoi hitaasti. Auto oli about samalla setupilla kuin Maxilla ja tuntui tosi hyvältä ajaa. Alkuerissä sain kolme onnistumista neljästä. Viimeisessä alkuerässä kokeilin ajaa hiukan enemmän limitillä ja se kostautui muutamana virheenä.
Jarkon kanssa alkuerissä tosi fiksusti eikä lähdetty kisaamaan keskenämme ja veikkaan, että se oli hyvän alkuerän tuloksen avain. Kiitti Jarkko siitä!


Ensimmäinen finaali kariutui ensimmäisen kierroksen töppeihin. Taso on kuitenkin niin hyvä ettei kisassa ehdi korjaamaan ensimmäisen 43 sekunnin kierroksen virheitä.

Toisessa finaalilla pääsin alkuruuhkista hyvin läpi ja sain ajaa omaa ajoa ja tuloksena kolmas sija. Yritin ajaa Juhaa kiinni, mutta totesin ettei vauhti ihan riitä niin aloin vain varmistelemaan kolmatta sijaa.

Kolmannnessa finaalissa kaikki meni reisillä heti alussa kun pääsuoran jälkeisessä tiukassa kaarteessa autoja oli ympäri rataa ja nostaminen kesti ikuisuuden ja sen jälkeen jäin letkuihin kiinni ja läppi kesti 48 sekuntia. Tatti otsassa oli aika suuri.

Lopputulos kuitenkin sitten seitsemäs eli ihan ok, mutta vauhti olisi riittänyt paljon parempaankin, joten paljon jäi hampaankoloon..

Kokeilin kaksia renkaita Prolinen Blockade -medium ja Proline Caliber -soft. Päädyin ajamaan calibereilla ja tein autoon jopa yhden säädön kesken päivää. Nostin ajokorkeutta toiseen finaaliin :)
Durango toimi täydellisesti ja mitään mekattavaa ei tullut.

Sitten plussat ja miinukset

+Rata oli pääsääntöisesti mukava ajaa
+Pinnan laatu oli hyvä
+Järjestelyt ja kuulutukset toimivat hyvin
+Tolosen kuulutukset oli tosi hyvät!

-Pääsuoran jälkeinen "hidastus töyssy" heitti autoa hiukan arvalla ja se keräsi ison ruuhkan alkukierroksille
-Lähtöruudut aivan liian lähellä toisiaan. Heti ensimmäisessä shikaanissa sekä pääsuoran jälkeen tuli aivan tarpeetonta ruuhkaa kun letka oli liian kasassa
-Ajaja korokkeen reuna on hiukan liian korkealla tälläisille alle 180 kavereille. Toki se palkki auttoi, mutta kenties jokin oikea korotus voisi toimia paremmin.

Salossa nähdään

Sami #60
Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa Volvospede

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #17 : 20.07.14 - klo: 12.47 »
Kiitos hyvistä kisoista, rata oli makee ja järjestelyt pelas mainiosti. Rikun selostus oli tosi hyvä, auttoi seuraamaan tilannetta ajaesssa ja muutenkin nostatti tunnelmaa.

Alkuun hieman epäilytti se vasta aurinko illalla treenaillessa, mutta sopivaa lippaa vaan päähineeseen ja ei se häirinny. Radan betoni kanttarit oli tosi hyvät ja hyndät toimi kaikilla kolmella autolla mitä kokeilin. Se oikeen laidan hyndä etusuoran jälkeen oli kulunu kuopalle, mistä tuli ainakin itelle pari tilannetta, mut ei se niin paha ollu kun vaan onnistu ajaa siitä vierestä. Mut sen jälkeen oleva pudotus tasaselle ennen kolmoshyndää oli yllättävän hankala ja outo auton kaataja. Ei kyllä päivän aikana oppinu miten se pitäis ajaa nopeasti ja "turvallisesti", joka kerta meinas tapahtua jotain siinä kohassa..

Kaiken kaikkiaan tosi hauska kisapäivä ja onneks odoteltiin kärsivällisesti sateen loppumista ja radan kuivumista. Itellä kisat meni hyvin, kiirettä meinas pitää ja paljoa ei ehtinyt ruuvata. 70minuuttia tuli finaaliajoa yhteensä ja alkueriäkin riittävästi.. Takavetoa kerkesin vähän säätää / huoltaa ja siinä ajo ja tulos olikin paras. Muilla mentiin siinä kunnossa kun oli ja vain akkuja vaihtaen ja vähän rengastestiä tehden. Salossa sitten jatketaan tästä ja ajetaan entistä kovempaa!

t:Tommi

Se kauppias älähtää johon kalikka kalahtaa! :-)

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #18 : 20.07.14 - klo: 18.54 »
Isot kiitokset hyvin järjestetyistä kisoista!

Rata oli todella hyvä ja vaihtelevilla osuuksilla taidokkaasti rakennettu. Hyvän profiilin lisäksi siinä oli hienoja yksityiskohtia joissa kuskien eri ajotavat erottuivat mukavasti:

Etusuoran lopussa oleva tiukka mutka, josta alkoi alamäki. Itse yritin ajaa sen aivan betonikorokkeessa kiinni ja toiset taas ajoivat hieman ulompaa.

Edellisen jälkeen tuleva tiputus: ajoin välillä tiputtamalla auton heti alastuloon ja joskus yritin ponnistaa sen kuopan yli johon autot yleensä laskeutuivat.

Etusuoralle tultaessa olevat "railot" olivat todella makeat! Vielä kun siihen tultiin alamäessä olevan mutkan jälkeen, niin auton hallinnan piti olla äärimmillään maksimaalisen kiihdytyksen saavuttamiseksi. Älkää vain tasoittako tota pois  :police:

Itse kisasta:
Alku ei omalta osaltani taas(kaan) mennyt todellakaan hyvin. Olin treenannut hyvin jo edellisenä päivänä, mutta kisapäivänä ei siltä näyttänyt. Sekoilin turhan paljon vaihtamalla renkaita Caliberin ja Grid Ironin välillä. Molemmat olivat hyvät, mutta jälkimmäiset mulla oli liian kuluneet ja se aiheutti vaikeuksia ajossa.

Alun vaikeuksien jälkeen sain hommasta kiinni ja vaikka finaaliin jouduin lähtemään muutamaa paikkaa tavoitteesta jääneenä, ajo alkoi olemaan jo parempaa ennen finaalia.

Kahdessa ekassa finaalissa mulla valitettavasti meni kuppi täysin nurin, kun sain molemmissa osumaa ja autoni lensi pois radalta. Mielenkiintoista katsoa videolta, mitä ihmeessä ekassa erässä oikein tapahtui ihan alussa shikaanin kohdalla?

Jälkimmäisessä raivosin sitten Ravantille hieman liiankin kovalla antaumuksella  :evil:
Ja varmuudeksi uudelleen, kun kaveri höpötti lauteilla oman ajonsa jälkeen ja meidän taistelu oli vielä kesken...toiset osaa keskittyä muiden puhuessa vieressä ja toiset ei. Omalla huudollani mä sitten taas onnistuin varmasti häiritsemään muita - sorry!

Sitten oli viimeisen finaalin vuoro ja ajattelin, ettei kisassa ole enää paljon hävittävänä ja nyt voisi painaa menemään. Alussa olleen hässäkän jälkeen pääsin mukavasti nousemaan eteenpäin ja Juha olikin jo pikkuhiljaa näköpiirissä. Koko päivänä en ollut mitenkään voinut haastaa kovaa kilpakumppaniani, mutta tuossa vaiheessa se alkoi tuntumaan mahdolliselta ja laitoin kaiken keskittymisen peliin. Juha vei hienosti musta voiton, mutta kai se tossa erässä oli kovilla kuitenkin  :cool:

Mahtavaa kisailua, ei voi muuta sanoa.

Tästä on mukava jatkaa seuraavissa kisoissa: kaikki mukaan ja kovaa ajoa!

T: Martti #96

Ps. Kaikista kovista nousijoista täytyy vielä mainita Savolan suoritus -ihan mieletön nousu eteenpäin kisauralla :-)

Lisätään vielä tuo selkeä plussa/miinusosasto alle:

+ Mahtava rata
+ Todella selkeä ja hyvä kuulutus jatkuvalla syötöllä - auttoi selvästi omaa ajoa, kun aina oli tilanteessa kiinni
+ Kahvion nätit tytöt!
+ Positiivinen tekemisen meininki ja fiilis

- Hieno ajajien koroke, mutta kaide on liian korkealla
- Tuomarointi...sitä vaan aina tarvitaan


« Viimeksi muokattu: 21.07.14 - klo: 13.57 kirjoittanut mamyllyn »

Poissa Candyman

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #19 : 20.07.14 - klo: 20.28 »
Tässä vähän kuvia kisoista: https://www.flickr.com/photos/126383672@N04/sets/72157645800848775/ Valitettavasti tuupeista ei ole ollenkaan kuvia, koska ajoin itsekkin ja touhua riitti.

Omat kisat menivät kyllä pahasti metsään. Harjoitukset  menivät ihan ilman ongelmia ja auto toimi todella hyvin. Mitään ei tarvinnut säätää eikä duunata, mikä sitten kostautuikin :grin: Harjoituksissa näki heti, että Lampinen vetää tosi kovaa, ja että vähän olisi vielä treeniä pitänyt saada, että olisi perässä pysynyt.

Alkuerien eka lähtö meni sitten ihan reisille. Neljän kierroksen jälkeen kun tulin kummulle ennen maaliviivaa, niin vasen takapyörä meni ihan linkkuun. suoralla auto kulki suoraan mutta sivuttaissuunnassa :undecided:.
Sitten yritin vielä ajaa, mutta osuin täydestä vauhdista köyteen suoran lopussa. Siitähän sitten auto lensi täysiä päin vanereita. Todennäköisesti hingepinni oli mennyt katki jostain iskusta ja iskarinkorkki sitten irtosi iskusta vaneriin. Että näin sitten.

Toinen alkuerä sitten sisuuntuneena meni ihan nappiin. yksi ainut pienehkö virhe koko lähdön aikana enkä jäänyt kun kaksi sekuntia Mikosta. Sain siinä alussa hyvän raon koska lähdin viimeisenä, niin ei tarvinnut huolehtia takana tulevista.

Kolmaskin alkuerä meni ihan hyvin. Kaksi kaatoa mistä molemmista takaisin pyörilleen ja meno jatkui. Nelisen sekuntia jäin erän voitosta, mutta Mikko veti kyllä niin kovaa taas ettei mitään järkee.

Kun neljäs alkuerä oli alkamassa niin ajattelin, että nyt lähtee ihan mielenvikanen tulos koska mulla oli jo kaksi todella hyvää tulosta edellisitä eristä. No alku lähti ihan perussetillä, mutta sitten: renkaan mutteri irtosi :roll: Mitä tästä opittiin? Tarkistakaa mutskut ennen lähtöä.

Noh neljänteen ruutuun pääsi, eli ei mitenkään huonosti ollenkaan.
Ensimmäisen finaalin alussa aurinko paistoi juuri sillei taktisesti,että piti hetken miettiä pitäiskö laseja vai ei. Ilman laseja sitten lähdin ajamaan ja se oli oikea päätös. Heti lähdössä ekassa mutkassa menin leveeksi ja Max pääsi heti kuittaamaan sisältä. Sinä kierroksella oli myös jotain muuta liiallista ohjelmaa ja tipuin seitsemänneksi. Jarkon kanssa oli tosi hyvää kisaa pari kierrosta, mutta sitten Jarkko ajoi leveeksi ja tuikkasin sisälle. Vähän epäonnisesti Jarkon auto lensi pöpelikköön kun autot kolhasivat kun tultiin vierekkäin samaan mutkaan. Hitaasti aloin sitten nousta, ja viidenneksi asti pääsin. Aika vain loppui kesken.

Toisen finaalilähdön ensimmäisellä kierroksella spinnasin keskikummun jälkeen neulansilmään ja joku tuli suoraan takarenkaaseen ja linkki irti linkinpäästä. Syynä oli se kun mulla oli linkit niin pitkinä kun mahdollista, ja mulla ei ollut niitä pidempiä linkkejä, eli molempiin linkinpäihin jäi varmaan vaan puoli senttiä ite linkkiä. Lähdön jälkeen ostettiin pidemmät linkit ja uudet Dimec x linkinpäät (TD330591) jotka ovat kestävämpää matskua kun orkkikset. Suosittelen päivittämään.

Kolmannessa ja viimeisessä finaalilähdössä sain todella hyvän startin ja ohitin Juhan joka keketti heti alussa. Lopun kierroksesta otin rauhallisesti ja pääsin vielä Tommista ohi joka kaatoi ennen takasuoraa edeltävää hyppyä. Takasuoralla olin sitten toisena, mutta kun jarrutin niin ajoin juuri johonkin töyssyyn joka heitti takarenkaat pikkasen ilmaan, ja tietenkin jarrut vielä pohjassa niin auto lähti käsistä kohti pöpelikköä. Sain korjattua mutta siinä tuli sitten pari autoa ohi. Etusuoran jälkeen korotetulla neulansilmällä tuli ihan mielenvikanen tunku ja sitten oltiin Jarkon kanssa jumissa toisissaan. Nostajat vielä jotain vähän kekeilivät mutta ei se olisi mitenkään vaikuttanut lopputulokseen, kun olin jo niin pahasti jäänyt jälkeen :laugh:.

Kaiken kaikkiaan kisat olivat onnistuneet järjestelyjen kannalta. Tässä omat plussat ja miinukset:
+Rata oli saatu aivan uskomattomaan kuntoon, ja se oli todella mukava ajaa.
+Kuulutukset olivat aivan omaa luokkaa. Niistä sai todella hyvin selvää, ja väliaikoja kuulutettiin hyvillä aikaväleillä.
+Hyvä että jatkoimme vaikka satoikin ja fiilis ehkä vähän laantui.

-Tuomarointi olisi saanut olla ehkä vähän tiukempaa. Vain oma mielipide.
Eipä oikein muuta huonoa sanottavaa ole.
Martti pääsi ottamaan niskalenkin tällä kertaa. It's not going to happen again :azn:

Itse en valitettavasti pääse enää Saloon rippikoulu kiireiden takia. Pitäkää hyvät kisat!
Eeli #27



[EuroRC] [Xray XB2] [Xray XB4]

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #20 : 20.07.14 - klo: 22.54 »
Suuret kiitokset järjestäjille ja kanssa kilpailijoille erittäin hauskasta kilpailu päivästä! :azn:

Tultiin perjantaina jo puolenpäivän aikoihin Teknokekejen kanssa harjoittelemaan rataa ja testaamaan autojen kestävyyttä.
Olo oli kisa aamuna vähän heikko, mutta parani iltaa kohti, johtui varmaan aikaisesta herätyksestä. :roll:
Nelkulla ajo oli vähän hakusessa, päivän sähellyksen ja sankarihyppy yritysten jälkeen olen tyytyväinen 12. sijaan.
Tuuppi meni sitten hieman paremmin, siinä sai puristettua 3. sijan. Losin on saanut hyvään iskuun vaikka ei vielä
Tervon ja Heikkilän vauhtiin pystynyt vastaamaan.
Salon kisoihin täytyy yrittää hommata vähän eri renkaat nelkkuun. Prolinen Trencer X ei ole paras
kisarengas, mutta hyvin niillä bashas. :grin:

 Oskari"Standard"Saarela #52 ja #82
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Monster Beetle - Arrowmax - Hobbywing

Poissa Juho31+

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #21 : 21.07.14 - klo: 06.08 »
Kuvia tulossa kun selviän muutamasta teknisestä ongelmasta :shocked:
sähkö crossi gruisailija

Poissa donkey

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #22 : 21.07.14 - klo: 09.03 »
Kiitokset järjestäjille ja kilpailijoille hienoista kisoista!

Sain yllättäen tilaisuuden tulla jo perjantaina treenaamaan radalle ja yöpymään oman kerhon jäbien kanssa Viinikan niemeen, se kyllä kannatti. Perjantaina tuli ajettua 132 läppiä ja hiottua auto hyvään iskuun lauantaita varten ja se kyllä näkyi, oma paras sijoitus ikinä eli paikka nelkun A-finaalin seiska ruutuun :grin:
Oma ajaminen on selkeästi kehittynyt tällä kaudella ja vielä auton vaihto kesken kauden auttoi selkeästi, kiitos setup-vinkeistä kaikille ja etenkin Maxxille.
Kisan kulusta omalta osalta olikin jo ylempänä muiden osalta jo jonkin verran kerrottua eli oli hienoja vääntöjä mutta siististi. Tarvii vaan saada lisää rutiinia ja tärinä laskemaan ratin takana niin homma toivottavasti paranee entisestään :smiley: Salossa sitten uutta amtoa koukkuun ja sijoitusta ylöspäin....

Jarkko #32
RC-eläkeläinen

Poissa Juho31+

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #23 : 21.07.14 - klo: 09.14 »
No niin siinä niitä nyt olisi.  :cool:

http://aijaa.com/al97677
sähkö crossi gruisailija

Poissa Hazard

  • PRCA
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #24 : 21.07.14 - klo: 16.03 »
Muutama kuva tapahtumasta ja ensimmäiset A-finaalit kolmesta luokasta. Klik

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #25 : 21.07.14 - klo: 21.12 »
Kiitokset kisajärjestäjille ja kilpailijoille myös täältä.

Voisi hyvin copypastettaa tekosyyt jostain edellisestä kisasta. Uusi rata, ilman harjoittelua yms....

Tuuppi oli jotenkin erityisen hankala tällä kertaa. Poikkeuksellisesti tuuppi-nelkku vaihdot olivat helpompia.

Ajoin nyt ekan kisan nelkkuduralla ja ei voi kyllä autoa moittia. Jälleen Maxille kiitokset loistavasta supportista setupin osalta. On hienoa hypätä suoraan ns valmiiseen pöytään.

Plussat ja miinukset hyvin pitkälti edellisten kirjoitusten mukaisesti. Nyhtöpussuhodarien puuttumisesta voisi antaa leikkisän miinuksen.

Keula seuraavaksi kohti Saloa, poikkeuksellisesti ehkä jopa harjoituspäivä alla.

#61 Olli "Palola"
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #26 : 23.07.14 - klo: 00.13 »
Onko kellään tarjolla kuvia varikolta :wink:
Ei nuo autot kiinnosta pätkääkään kuin ovat radalla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Maxxi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« Vastaus #27 : 23.07.14 - klo: 18.05 »
Iso Kiitos järjestäjille! Uusi rata oli hyvä ja tykkäsin! Varsinkin korkeuserot oli siistejä sekä takasuoran jälkeinen sikaani.

Omat kisat meni ihan jees loppujen lopuksi. Alkuerät meni aika penkin alle ja jokaisessa tuli ihan liikaa virheitä. Viimeinen oli ainoa joka onnistui suht hyvin vaikka siinäkin vähän oli haparointia. On erittäin hienoa nähdä kuinka kovaksi taso on noussut Nelkkucorrissa, jokaisesta virheestä sijoitus kärsi ja jos jäi kärkikuskista 10 sekkaa niin jäi jo B-finaaliin.

Finaaleissa jouduin sitten lähtemään vitosruudusta mutta pääsin ekassa finaalissa hyvin nousemaan kakkoseksi ja sitten pääsin vielä haastamaan Lampista mutta aika jäi vähän kesken. Toka finaali meni penkin alle kun kaadoin parin kierroksen jälkeen ja tipuin viimeiseksi, onneksi sain kuitenkin yhden hienon ohituksen Marasta :D
Vikassa finaalissa pääsin taas kakkoseksi ja taistelin pari kierrosta juhan kanssa ennen kun juha vähän jäi ja päätin varmistella kakkossijaa.

Onnittelut kaikkien luokkien voittajille ja hyvin pärjänneille! Varsinkin Nelkku SC luokassa oli tosi kiva nähdä kuinka hyvin kaikkia ajoi ja kuinka vähän virheisiin oli varaa, tämä on hienoa koko luokalle.

Kehitysjuttuja radalle:
Pääsuoran lopussa oleva hyndän lähtö paremmaksi
Pääsuoralle lähdettäessä alamäki tasaisemmaksi
Lähtövälit hieman isommat finaaleissa

Muuten oli kyllä omasta mielestä kiva rata  :smiley:

Salossa jatketaan, toivottavasti kahdessa luokassa  :wink:
Hobbyfactory.fi
Team Associated, ARRMA RC, Team Orion, Power HD & Avid