Kirjoittaja Aihe: Team Associated RC10 Classic story  (Luettu 29120 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aakoskin

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10 Classic story
« Vastaus #60 : 05.06.18 - klo: 00.45 »
Tänään hajos sitten hypyn alastulossa steering assy. Jotenkin melko heppoinen palikka. No tosin silloin kun auto on suunniteltu, niin ehkäpä servot eivät kestäneet ihan sitä mitä tätä nykyä joten kaipa tuo jonkinmoinen sulake sitten on.
Tuo steering assy on ehkä huonoin osa RC10:ssä. Sen korvaajaksi monikin firma on tehnyt ja myynyt viritysosana alumiiniset laakeroidut palikat. Servonsäästäjä pitää laittaa sitten servon akseliin, tai sitten servo kiinni ruuvien sijaan sopivalla kaksipuolisella teipillä tai liimalla joka antautuu kovassa iskussa.

Poissa aakoskin

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10 Classic story
« Vastaus #61 : 05.06.18 - klo: 01.06 »
googlaa   Jay Halsey  ja rc10 tai Roger Curtis...

Mulla on Asson mainosjuliste Jay Halseyn autosta, joka sanoo että se oli "stock out of the box". Mutta nyt kun noita videoita katselee niin olihan se aika modattu. Eli jos aitoa vintage autoa rakentaa niin ei kun surutta koriarunkoa leikkelemään ja porailemaan.
« Viimeksi muokattu: 05.06.18 - klo: 14.34 kirjoittanut aakoskin »

Poissa aakoskin

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10 Classic story
« Vastaus #62 : 06.06.18 - klo: 02.04 »
Löytyi tälläinen alkuperäinen RC10, eli ei re-release ja näyttäisi aikalailla ajamattomalta. Mistäs tällaisen iän ja tarkemman mallin saisi selville?

En tiedä mistä löysit, mutta Suomessa myydyistä autoista (Racing Hobby/Vatanen) voi löytyä rungosta kaiverrus tyyliin RHxx-yy (xx == varmaan myyntivuosi ja yy==ilmeisesti juokseva numero).

Poissa aakoskin

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10 Classic story
« Vastaus #63 : 15.09.18 - klo: 22.02 »
Wanha amme-Asso alkaa olla kohta ajokunnossa parin tai kolmen vuosikymmenen jälkeen! Vielä uusien sähköjen asennusta, ja uusi korikin pitäisi hommata/leikata/maalata (kaikki vanhat liian rikki). Vintage radio vielä yllättäen toimii OK.

Pohjana on 1. RC-autoni vuodelta 1986, etupää suht vakio; ripustusten tapit titaanista (kotimaista tuotantoa), Lunsford turnbucklet ja Team Losi steering assembly. Takana A&L tukivarret, Dhawks Racing alumiininen vaihdelaatikon koppa ulostulojen laakeroinnilla, Team Losi laakeroitu diff tube ja RPM pölysuoja. Takavanteet 2.2".

Poissa mikari

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10 Classic story
« Vastaus #64 : 16.09.18 - klo: 20.17 »
Tosi hieno setti  :cool: etenkin toi ratti !
JQ racing Grey edition - Hobbywing XR8 plus - XeRun 1900 kv - Kyosho remakes Scorpion, Javelin, Tomahawk - Kyosho bikes

Poissa aakoskin

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10 Classic story
« Vastaus #65 : 20.09.18 - klo: 00.07 »
Kitissä on 1/4 tuuman akselit, aniharvat vanteet käy, varsinkaan 2.2 tuumaiset.
Tämä muutossarja kiinni niin B2, B3 ja rere-RC10 Worldsin 2.2 vanteet käy. Myös ThunderTigerin Phoenix pirssin vanteet sopii.
http://www.teamassociated.com/parts/details/6802/

Kevyempi versio: 3/16" akselit (osa 7378, 2 kpl), shimmit (7368), tapit (7369). Sitten vielä 4 kpl laipallisia 3/16x3/8x1/8" laakereita. Laakereita löytyy ebaysta parilla eurolla postikuluineen.  Niillä saa nimittäin menemään nuo akselit myös A&L tms. custom-tukivarsiin, joihin tuo muutossarja ei varmaan sovellu...

Mutta jos haluaa pitää kuitenkin vanhat akselit noiden tikkujen sijaan: JC Racing Products Briteissä myy RC10 classic 2.2" vanteita 1/4" akseleille vielä tänä päivänä. Mukana tulee myös etuvanteet.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10 Classic story
« Vastaus #66 : 20.09.18 - klo: 09.42 »
Peltiasson isommat laippalaakerit ovat samoja mitä käytetään suurimmassa osaa mattoautoja (1/12) taka-akselilla. CRC:n vanhan etuakselin laakerit sopivat esim. etuvanteisiin.
Destiny | Reedy | Xenon | JFT | V*DZN | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa aakoskin

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10 Classic story
« Vastaus #67 : 21.09.18 - klo: 01.58 »
1/4" akseleille sopivien 2.2" vanteiden valkoimaa voi lisätä 12 mm hex adaptereilla. Ainakin Pargu-niminen paja tekee ja myy tuollaisia adaptereita. Mutta sopivia vanteita ei sittenkään löydy niin helposti kuin luulisi. RC10 vaatii negatiivisen offsetin, eli vanteen kiinnityskohta pitäisi olla lähempänä sisäreunaa (auton puoli) kuin ulkoreunaa... Löytyneistä vanteista Hong Nor TMS-29B on sopivin, toinen on HPI Super Star 3031 missä kiinnitys on hieman keskemmällä mutta silti suht OK. Asson oma hex-vanne ei sovellu lainkaan koska offset on päinvastainen.

Poissa aakoskin

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10 Classic story
« Vastaus #68 : 06.10.18 - klo: 00.40 »
Myös vanha hiilikuitu-RC10 alkaa olla rullaavassa kunnossa; purettiin ja koottiin täysin uusiksi. Tälläkin on joskus kisattu: "Houge Enterprises" runko, ohjauspalikat ja takatukivarret. Edessä leveämmät tukivarret mallia "Andy's". Etuiskaritorni hiilikuitua, valmistaja tuntematon.

Uutta osaa 2018: edessä vakiokierretangot vaihdettu Asson turnbuckleihin, laakereita uusittu, vaihdelaatikko oli alunperin MIP SP-1 mutta osia puuttuu/rikki (ehkä se vielä tulee takaisin); nyt uudelleen koottu vakioloota Dhawks Racing alumiinisella kuorella. Diffirattaalle RPM pölysuoja. Akun pidikkeelle porasin uudet reiät niin että lipo-akku mahtuu...