Kirjoittaja Aihe: Basher Sabertooth 1/8 truggy  (Luettu 7856 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Basher Sabertooth 1/8 truggy
« : 14.08.14 - klo: 21.32 »
Basher SaberTooth 1/8 Scale Truggy (ARR)
        eli puuttuu radiot, akku, ja sen latain

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25136__Basher_SaberTooth_1_8_Scale_Truggy_ARR_.html

Kun en hakemallakaan löytänyt sellasta arvostelua, ossa sillä ajeltas hiekalla, montulla useammankin kerran, ja kerrottas kuin pärjää, ni hommasin oman.
Jos nyt muistas sitte ite kertoilla, miten setin 100A nopari kestää, tai muu auto sen tehon kanssa ajella.
Sitten perään häjymmin tehoin?

Joku kerran kauemman aikaa sitten väitti, ettei noihin Hobbykingin valmisautoihin helpolla saisi varaosia....
NO tilasin sitten samalla
- Body cilp
- Front CVD = $27.30
- Alu. Rear susp. Arm's stop plate
- Alu. Front susp. Arm's stop plate Truck
- Gearbox Washers (13.2*16*0.2)
2x  - Central Diff. Box Assembly

Josko noilla varaosilla pääsis alkuun.
Ratasta vaihtamallahan keskidiffistä pitäs saada varaosa päätydiffin sisuksiksi..

-- ja ajoakuksi sille otin linkistään uudet
- 2x  Turnigy nano-tech 6600mah 2S2P 65~130C Hardcase Lipo Pack
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #1 : 15.08.14 - klo: 13.56 »
kyllähän nää isot 1:8 truggyt ovat hauskoja niin montulla ku radallakin.

meinaatko joskus lavankoon koittaa? voisin tulla kaveriks omalla sähkötruggylla

olet vissiin koivukylästä joten matka radalle ei ainakaan oo paha
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #2 : 15.08.14 - klo: 14.19 »
Itsekkin olen tuota autoa harkinnut, ja ainakin Aussie RC:n mielipide oli positiivinen.

https://www.youtube.com/watch?v=IlYoGr3q-do

ps. Autolla ei kuulema kannata lähteä suoriltaan ajamaan, vaan sitä ennen iskarit kaipaa kunnon liemet, diffit on voideltava jne. jos ei halua ihan heti autoa hajoittaa :)

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #3 : 15.08.14 - klo: 17.48 »
Tuttua toi, että ennen käyttöä puretaan, arvioidaan, laitetaan tuttua liemeä paikkoihin.
Ja joka paikkaan lukitetta samoin. Siinä voi vaika räpsiä jokusen kuvan samalla, jos jotakin kiinnostas.
Nää eriikoisemmat asiat on sitten enempi näkemisen jälkeen arvioitavissa, et
- pitäskö waterproofiksi luvattu servo purkaa ja rasvata
- pitäskö laittaa lisäsuojaa waterproofille nopalle
- tarviiko vastarikotelo lisää suojaa...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #4 : 22.08.14 - klo: 13.04 »
Välitietoa kuljetuksesta: ei auton kokoinen tule peruspostissa ja kuljetuskulut itämailta karseat. Tulli päälle.
Jos euroopan varasto joskus pääsee "in transi" tistaan edemmäs, on se suhteessa halvempaa. Mulla maltti läx lompsasta. :-$
Kiinanmaalta kuljetuskuluinee tulleineen tuotti kuluja 288,61 euroissa.  Kerron lisää, kun näen ""säkin.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #5 : 22.08.14 - klo: 13.32 »
288$ ?? no tollahan saisi jo autosta puolet tai toisen kokonaan..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #6 : 22.08.14 - klo: 14.40 »
Ihan euroissa!  Dollareissa se menee näin
Auto 218.14
kuletus 123.61
paypalilta vinkui siinä 338.12
 …
ratesfx käänteli euroiksi 254,82 eur
Tulli tahtoi vat yms 33,87

jos olis ajatellut näitäkin enste...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #7 : 22.08.14 - klo: 14.45 »
kappas.. kääk - vielä pahempaa..
ei auta ku niellä.. otan osaa
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #8 : 25.08.14 - klo: 22.23 »
No niin auto saatu käteen hiplattavaksi. Ensi vaikutelmana: iso!
Sama akseliväli, kuin summitilla, spoileri tuo jonkun sentin pitemmäksi tämän.
Leveys niin sama, että klapitta Basher mahtuu laatikkoonsa, summitti jousitus ulkona menee, mut ei mahdu joustelemaan lootassa.
Etupuskuri on vain pohjalevyn päässä, joten kori koskettaa hiekkaan suojatonna, törröttäen. Saatan modata jotain foamia edes siihen.
Mun yksilö ei ollut kusassu iskareistaan öljyjään paffilootaansa, vaikka netissä varoteltiin vaivasta..
Ainoa pinionvälyksen säätö on polttiksien tapaan pohjan liuku-urasta pukkeineen koneen siirtely.
Noin silmämääräisesti säätö jo sisällä kaiken (purkamatta, eli ruuvinkannan alle voi vähän jäädä tilaa).
Mutu on et pienempää pinionia spurria vaihtematta ei saisi. Isompaa ei tuolla 100 A nopalla taida kannattaa koittaakkaan. Spur 44T, pinion 15T nyt. Optionpartseissa ei näkynyt eri kokoja kumpaakaan.
(kotoa löytyy kokeiluun käypäsinä kyoshon muovinen 46T, delriininen 46T ja teräksinen 52T sitten isoja kumeja haluttaessa, joten saan sen kevenemään liuku-urasta huolimatta. Tai vaihdan keskidiffinkin?)

Noppa on halppiksien tapaan töykkäsevällä lähdöllä. Punch ohjekiirjan mukaan arvossa 5/9 kun iso numero on ärhäkin. Mukana punaset 4mm liittimet, joiden mallisia ei sattunut kotona olemaan. EC5 varmaan tulee.
Auton kokonaispaino turnigyn 6.6 mAh nano 65-90C  akuin (2*2s), jäi juuri alle 4,5 kilon. Kirja sanoo et WP-S8A nopan tehot on100A/650A. Se kuulostaa pikkuselta tähän. 2-4s, 3Abec switch mode.

Kuten myyntikuvistakin näkisi, alatukivarsien keinupisteistä rungossa aina etupuolinen on metallia, taaempi on muovia. Takana kulutuspalat siinä metallisessa.
Optionpartseissa ei näkynyt metallisia vaihtoehtoja.
Kardaanit klappaa, kuppien pohjissa ei keskittäjiä, ja T-luun poikkitappi tulee täsmälleen kupin reunaan. Siis syytä keskittää kupinpohjaa fylläämällä.
Edessä cdv-vetarit, takana T-luut.
Jousitus kesy joustava versio: yläkeinut on vain vantit, ja ei kolmiotuentaa niissä edessäkään.
Jotkut otti kolmiot pois sc-autoistakin, joten kestänee?
Mutuna heikoin kohta ei ole se, vaan yläkolmio-etuylädekki keventeineen, käytäntö kertoo sitten.
Tässä autossa siis koko auton läpi ylädekkiä, ei viistutukia ollenkaan.
Akut tulee metallista pohjaa vasten koko pinnaltaan joten jäähtynevät, jollei fyllaa. Otin kovakuoriset.
Akkutelineen kannen sokka on mun makuun kovin lähellä kovakuorisen akun virtanapoja, muttei itse yletä molempiin millään.

Jos duunin jälkeen huomena pääsis jo availemaan ja kattomaan "mitä sille on syötetty"   :laugh:
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #9 : 26.08.14 - klo: 17.42 »
Nonniin. 
Pyöränmutterit - pyörii auki sormin. Hexitapin lukiteruuvi kierrelukitteella ja kireellä kiinni.

Takaiskareissa ei ilmakuplia, ja aikani pähkäiltyäni päätin koittaa ajaa niillä iskariöljyillä takana.

Diffi. Ruuvit touch-point kiinni, ei yhtään kiristetty. Tiivistepaperissa ei kannen painaumaa.
Lupaus pitää: diffin sisärattaat on varmaan terästä! Ne takertuu magneettiin ja on eri väriset ku alu/sintteri.
Hampaat kiiltää kuin sisäänajetuin pinnoin, mutta kaikki puhdasta: siis pieni kikkare vaseliinia ristitapeissa ja rattaat kuivat, puhtaat. Spurrirattaan vaihto eri merkin spurriin tarttee työtä: rumpu on 0,3mm paksumpi kuin hobao/kyosho spurrien rummun kuoppaan uppoaa. ( Delriininen ei tiivistyisi ollenkaan eri kehänsä vuoksi, hylätty.)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #10 : 27.08.14 - klo: 22.05 »
Piti ehkä tunnin toi sade taukoa. Pääs märällä sora- ja hiekkakasalla ottamaan tuntumaa. Odotukset täytti sekä auto, että kone & noppa. Ihmeen vilkas vaikka vain 100 A noppa.
Jos vielä ajelis noin jokusen kerran, ja haeskelis jousitusta mieleiseksi. Sitten pitää saada teho ylittämään taidot  :evil:
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #11 : 31.08.14 - klo: 21.20 »
Eilen 1 säätöjen etsimisessä kului akkusetillinen. Eli jousien esikiristys melkein täysille, ja odotellaan kaupasta eri iskariöljyjä.
4s on auton liikkumiselle silmämääräisesti ratakelpoista, 3s akuilla pitää tyytyä pienempään "rataan", et on kivaa. Silti 3s:akullakin nopein/kiithyvin arr mitä kohille on asttunut.
Tänään 2 sabertoothia liikkui, 4 akkusetillistä per auto. Siis jonkun parin tunnin ihmettelysessio.
Alustoina hiekkapohjainen ulkoilutie, juurakkoinen kallio, nurtsilta asfaltille ja toisinpäin loikkiminen ojan reunalta.
Damaget: 3/8 iskaria yläkorkki tarjoaa öljyvuotoa yli metrinkorkeista hypyistä sarjatulella tohistessa. Tutkitaan.

Kärrinpyörää kallioilta pyöriessä 1 taka-alatukivarren pinni vääntyi. Kesti taivuttaa takasin.
Koneet pysyi kylminä, nopat viileinä.
Varaosat, mitä otin, ei ole tulleet käyttöön. Epäilemäni yläkolmiotkin on kestäneet.

Ehkä einiten harmitti, kun zippyn ylikokoset halpisakut ei oikein mahtuneet vakiomallin akkutelineisiin. Toiseen autoon on jo porattu uudet reijät akkutelineen etukiinnityksille, mut toisesta akut pursui, aina kaaran lähtiessä lapasesta. Myyntisivun linkittämät ROAR muotoset kovakuori 6600 akut mahtuu ja pysyy hyvin. Toiseksi eniten arveluttaa syksyn sadekelit, kun tuossa ei ole radioboxia ollenkaan. Kehitellään oma.

Toistaiseksi tuntus et kannatti uhrata about 290 arr setin saamiseen per auto.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa himoto1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #12 : 31.08.14 - klo: 22.36 »
Saakos näitä mistään suomalaisesta kaupasta?

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #13 : 01.09.14 - klo: 08.53 »
Ei

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #14 : 07.09.14 - klo: 22.30 »
9 akullista myöhemmin autot pelaa yhä hyvin.
Toisesta tuli ruuvien läpi takaspoileri, rikkojen kartioreikä senkkiruuveille oli sulake. Ruuvattu takasin ja kestää kärrinpyörää, kattolaskuja, taas.
1 vetoakseli meni kieroksi, kun väliin kiilautui teeluskallisen kokoinen kivi. Piti vähän tapella irti. Autolla ajettiin silti 1 koko akullinen sellasenaan. Oikaisen kotona, kun ehdin. (Tai laitan suoran heti ja ajan kanssa työt)

Kokeiltu ajaa 5s ja 6s setein. Vakiosäädöt ei riitä niin paljon painavampiin akkuihin siirtyä pelkällä esijännityksen säätelyllä. 6S kokeilu pölytti muovisen kyohon isomman spurrin hampaat jonnekkin, joten palasin teräksiseen vakiokokoon. Eipä kone yli käden sietokyvyn lämpene niinkään.

Jahka kaveri saa ladattua Youtubeen, nii olis muutama hyppyyttelyvideopätkä. Ensin ARR noparilla, perään 5s akulla ja mambamonsterilla, vakiokone yhä.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #15 : 09.09.14 - klo: 22.22 »
Hobbyking Sabertooth Basher Jumps 1

Ja kiitokset nim. solomaniac:lle.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #16 : 12.09.14 - klo: 19.21 »
Taas on rääkätty 3 akullista per auto. Toinen kukkuu vakionoparillaa, monsterin saanuttta rankastiin lisätehostaan yrittämällä hulluista paikoista. Seurauksena, että
sain korin rikki katon kohdalta hämähäkkikuvoisena. Hiekkakasalla leikkiessä ryssin: se putos 4 metriä korkean pystynousun mentyä pieleen, ensikosketuksena katolleen kivelle.
Muu auto toimii, ja korikin hoitaa yhä työnsä hiekan ohjaimena. Toistaiseksi liimaa ja vahvike alle.

Eipä korvaavan korin hinta päätä huimaa:
maalattuna teippisarjan ja 4:n korisokan kanssa EU11.21 , international listan hinnalla.
Kalliinpaa varmaan on sen postitus?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #17 : 12.09.14 - klo: 19.29 »
Hobbyking oli saanut tätä eurooppan varastolleenkin!
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=53916
   
EU202.63 ja
Shipment: Registered (Tracking) Parcel - Netherlands to Finland $14.19

Lisää oman radion, haluamansa 2kpl 2s akkua, (sopivat liittimet) ja kaahaa. Väittäsin kokoonsa nähden edulliseksi.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #18 : 28.09.14 - klo: 01.24 »
Testikaahailussa havaittua:
Auto näyttää kestävän hyvin tarkoitetulla 4s jännitteellä, mutta vaatii laadukkaat lipot täyteen rähinään.

6S ajelut toisella, mm2 wp nopalla tuo seuraavia lisähuomioita:

Täystörmäys kiveen saa etupuskurin irti, ja alakeinun repeämään. Selitin kuskin syyksi.

Vielä 100 000 limalla keskidiffissä etukumit on kuin veitset pitemmän lätäkön ylityksen aikana.
Samoihin aikoihin ekat etukumit ampui silppuna ilmaan inserttinsä keskelle kulahtaneesta pikku repeämästä.
Päällikumin liimaus vanteille näyttää yhä moitteettomalta.

Riemu päättyi esiasennetun koneen imastua vedet, vaikka koneen specseissä suluissa mainitaan waterproof.
2 ruuvinreikää etulevyssä oli auki sisään. Se hilikuitupinnoite millä magneetit pidetään kehällä, antautui.
Kone sähkömiehen teipillä koekasattuna vikisee normaalisti pikkukiekoilla, joten tekis mieli saada uusi pinnoite...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« Vastaus #19 : 28.09.14 - klo: 21.48 »
Tänään rääkättiin 6 akullista näitä, eikä mitää muuta saatu rikki, ku akuille menevä Y-haara.
Se oli HK tekele EC5 liittimin.
Huoltoa tartti löystyilevät ruuvit, pitänee laittaa pykälää kovempaa ruuvilukitetta ensi purkukerralla.
Ja jos ens kerraksi jo laittas insertilliset etukumitkin, unohtui. Ajettavissa noinkin, kiitos kohtuu jäykänkumin kyljen.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa solomaniac

  • Tulokas
    • Profiili
ylhäällä oleva linkki ei toimii..
« Vastaus #20 : 05.10.14 - klo: 21.20 »
« Viimeksi muokattu: 05.10.14 - klo: 21.26 kirjoittanut solomaniac »