Kirjoittaja Aihe: Tamiya FF-04  (Luettu 17791 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Tamiya FF-04
« : 21.08.14 - klo: 15.51 »
Tulossa todella mielenkiintoinen "uutuus" Tamiyalta, toki kun lukee noita mitä autossa on niin alkaa väkisinkin kuulostamaan aika tutulta. Suomen kerhokisoissa on jo tällä kaudella kiertänyt luultavasti juurikin tuollainen auto kilpailuissa. Luultavasti kuvia tulee lähipäivinä niin nähdään miten lähelle ne arvailut osuu...

http://data9.blog.de/media/970/7922970_6a0b507a66_o.jpeg
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Tamiya FF-04
« Vastaus #1 : 21.08.14 - klo: 22.11 »
ei mulla muuta... parempaa kuvaa ei vielä ole löytynyt...
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: Tamiya FF-04
« Vastaus #2 : 26.09.14 - klo: 12.26 »


Hyvältähän se näyttää.
Loka-marraskuussa piitäisi saada ekoja autoja. Tulisi nyt pian niin pääsisi taas ajelemaan.
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/

Poissa thomsva

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya FF-04
« Vastaus #3 : 05.06.17 - klo: 09.03 »
Talvella tulin hankkineeksi FF-04 EVO Black Edition rakennussarjan. Rakentaminen on vielä työn alla koska teen etuosaan vähän muutoksia. Vakiona tässä mallissa on moottori kiinnitettynä melko korkealle, koska XV-01 mallista lainattu etupuskuri estää matalamman moottoriasennuksen. Olen nyt mallintanut uuden moottorikiinnikkeen ja vasemman puolen tukikaaren, joiden avulla saa moottorin 5mm alemmaksi. Tämä vaatii, että moottorille tehdään tilaa hiomalla hieman etupuskuria ja tukivarsien kiinnikkeitä.

Koska sovittaminen on aika millipeliä tein prototyypit 3D tulosteena. Sen avulla mallia on hieman hienosäädetty ja seuraavaksi valmistuu lopulliset osat 3mm hiilikuidusta. Kiirettä ei ole, sillä tavoitteena on saada auto ajoon kun sisäkausi alkaa syksyllä.

Ensimmäisessä kuvassa näkyy vakiotilanne, jossa moottori jää peräti 7mm pohjalevyn yläpinnasta. Toisessa kuvassa on puskuria työstetty ja moottori irroitettu kiinnikkeestään. Moottorilla on nyt tilaa 2mm pohjalevyn yläpuolella. Kolmannessa kuvassa on keltaiset 3D tulostetut proto-osat kiinni. Lopullisiin osiin tulee vielä pientä hienosäätöä.
Talvi: GT12 / M-Chassis, F1  Kesä: FG Mini 1:5

Poissa thomsva

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya FF-04
« Vastaus #4 : 30.10.17 - klo: 17.57 »
Edellisen viestin 3d tulostetut proto-osat on nyt työstetty lopulliseen muotoon hiilikuidusta. "FF-04 LCG edition" on siis valmis koeajoon.  :azn:

LCG custom osat on siis 3mm hiilikuidusta tehty moottoripukki, sekä auton toiselle puolelle vastaavan muotoinen pidike pariksi. Näiden avulla moottori asentuu noin 5mm alkuperäistä alemmaksi. Moottori on huomattava osa auton painoa, joten koko auton painopistekin tulee merkittävästi alaspäin.

FF-04 EVO Black Edition sarjaa täydentää:
Savöx Black Edition servo,
Musta HW Justock säädin (kolvattu mustat johdot)
Musta Xerun 17.5t moottori,
Musta 4Ah Arrowmax akku, josta poistettu väärän väriset tarrat.
Mustia 5g lisäpainoja on jo useita auton etuosassa. Niitä pitää varmaan vielä lisäillä.
Puskuri on veistetty Tamiya Golf24 korin muotojen mukaiseksi.


Talvi: GT12 / M-Chassis, F1  Kesä: FG Mini 1:5

Poissa macman

  • KerhoCup-ratasarja
    • Profiili
Vs: Tamiya FF-04
« Vastaus #5 : 30.10.17 - klo: 19.19 »
No jopas on säädetty  :shocked:
Tarkoittaako tämä sitä että Kouvolan kisaan pitäisi yrittää saada etuvetoluokka kasaan  :roll:
Oma etuveto kaipaisi uutta ylädekkiä kun vanha on näemmä menny poikki...
Eli jos jollain on ylimääräinen yokomon db5:sen ylädekki ehjänä niin....
Mahtaako yokomon db 6-7 dekki sopia db5 :teen ?

Poissa thomsva

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya FF-04
« Vastaus #6 : 30.10.17 - klo: 19.29 »
Jes, Kouvolan kisaan tähtäilen. Jos en saa autoa rikki ennen sitä.  :shocked: :wink:
Toivottavasti FWD aktiiveja on riittävästi liikkeellä, jotta saadaan hyvä kisat!
Talvi: GT12 / M-Chassis, F1  Kesä: FG Mini 1:5

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya FF-04
« Vastaus #7 : 30.10.17 - klo: 21.23 »
Edellisen viestin 3d tulostetut proto-osat on nyt työstetty lopulliseen muotoon hiilikuidusta. "FF-04 LCG edition" on siis valmis koeajoon.  :azn:

LCG custom osat on siis 3mm hiilikuidusta tehty moottoripukki, sekä auton toiselle puolelle vastaavan muotoinen pidike pariksi. Näiden avulla moottori asentuu noin 5mm alkuperäistä alemmaksi. Moottori on huomattava osa auton painoa, joten koko auton painopistekin tulee merkittävästi alaspäin.

FF-04 EVO Black Edition sarjaa täydentää:
Savöx Black Edition servo,
Musta HW Justock säädin (kolvattu mustat johdot)
Musta Xerun 17.5t moottori,
Musta 4Ah Arrowmax akku, josta poistettu väärän väriset tarrat.
Mustia 5g lisäpainoja on jo useita auton etuosassa. Niitä pitää varmaan vielä lisäillä.
Puskuri on veistetty Tamiya Golf24 korin muotojen mukaiseksi.


Teeppä testi.
Kuin moottori on kiinni autossa niin ota moottorin takaa kiinni ja yritä liikuttaa sitä.
Joustaakos vai ei.
Mulla on nuo kymppirossarin pukit joustaneet vaikka on 3mm paksusta levystä tehdyt.
Ja niissäkin on ollut enemmän kuitua kuin tuossa sinun pukissa.
Ongelman näen vain kuin kolareita syntyy.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: Tamiya FF-04
« Vastaus #8 : 30.10.17 - klo: 21.28 »
Hyvältä näyttää!

Ei noita uudempia Tamiyan etuvetoja liikaa olla kisoissa nähty.

Luulisin että saadaan etuvedot viivalle täällä :smiley:
« Viimeksi muokattu: 30.10.17 - klo: 21.37 kirjoittanut MonsTTer »
(o\_!_/o)

Poissa thomsva

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya FF-04
« Vastaus #9 : 31.10.17 - klo: 14.30 »
Teeppä testi.
Kuin moottori on kiinni autossa niin ota moottorin takaa kiinni ja yritä liikuttaa sitä.
Joustaakos vai ei.

Joustoa ei kyllä silmällä näe, mutta ehkä sitä hieman tuntee/aavistaa kun oikein kovaa painaa. Moottorilevy saa aika paljon tukea ympäröivästä rakenteesta. Puoliskoiden yhdistävä "puskurikiinnike" on alumiinia. Kokeilut saa osoittaa miten tämä kolareista selviää.

Alumiinilevy olisi jäykempi ja johtaisi jonkin verran lämpöä pois moottorista. Mutta hiilikuitu oli minulle helpommin saatavilla ja luulisin, että se on riittävän jäykkää sekä kevyempää. Ja hyvän näköistä tietty.  :cool:

Voin teettää LCG-settejä lisää jos joku FF-04EVO omistaja on sellaisesta kiinnostunut.
Talvi: GT12 / M-Chassis, F1  Kesä: FG Mini 1:5

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya FF-04
« Vastaus #10 : 31.10.17 - klo: 15.14 »
Niissä autoissa jossa minulla on ollut hiilikuituinen moottorilevy niin se ei ole tuottanut mitään lämpöongelmia moottorille..
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa thomsva

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya FF-04
« Vastaus #11 : 01.11.17 - klo: 16.13 »
Tällainen siitä tuli. :azn:
Tamiya Golf24 on oikein nätti ja skaalamainen kori. Siitä saa helposti hyvän näköisen. Ainut merkittävä miinus on viidestä osasta koostuva lexan-siipi. Sen kokoaminen on hankalaa, eikä se vaikuta kovin kestävältä. Joku abs-muovista tehty siipi voisi sopia paremmin.
Talvi: GT12 / M-Chassis, F1  Kesä: FG Mini 1:5