Kirjoittaja Aihe: LOPPUTULOKST GPT IV + RATAKASI kOUVOLA 23.8.2014  (Luettu 2081 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KyPak

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
LOPPUTULOKST GPT IV + RATAKASI kOUVOLA 23.8.2014
« : 23.08.14 - klo: 21.47 »
GPT IV                                  KOUVOLA 23.8.2014

                LOPPUTULOKSET
TP-10
FINAALI[/b]
Pos     No.     Name            Club    Laps    Total Tm
   1       10   Matias Kuusinen PKSRCA    133   45:09.366
   2       4    Tony Raikas     KyPak     133   45:15.789
   3       3    Alexander Naumov RUS      133   45:16.823
   4       14   Joonas Hyvärinen PRCA     132   45:12.326
   5       6    Panu Vehniäinen TamUA     126   45:10.834
   6       1    Teemu Saarinen  HyUA      117   39:46.317
   7       22   Tino Eriksson   MäntsMK   112   45:08.084
   8       5    Jari Valkola    PKSRCA    108   37:08.919
   9       99   Antti Silvennoinen HyUA    33   22:09.861
   10      7    Janne Westerlund PKSRCA    19   14:17.383

SEMIFINAALIT
   11      23   Lassi Salo      VUA        49   20:15.736
   12      19   Jere Saarinen   HyUA       47   20:19.502
   13      12   Aarre Sillanpää TamUA      46   20:13.399
   14      21   Joel Hallenberg PKSRCA     2    1:03.781
   15      13   Tero Kupari     LohUA      0    -.---

TOP 4 Q
  Pos     No.   Name            Club    Max. LapTotal Tm
   1       10   Matias Kuusinen PKSRCA     16   5:09.892
   2       1    Teemu Saarinen  HyUA       16   5:09.928
   3       6    Panu Vehniäinen TamUA      16   5:10.679
   4       3    Alexander Naumov RUS        16   5:14.943

RATA-8
A-FINAALI
  Pos     No.   Name            Club      Laps  Total Tm
   1       25   Sakke Ahoniemi  HyUA       66   20:15.938
   2       10   Henri Fredriksso PKSRCA     65   20:06.437
   3       36   Tony Raikas     KyPak      63   20:02.057
   4       20   Risto Rönnqvist JärvSRK    63   20:07.135
   5       21   Janne Liinkangas PKSRCA     60   20:05.869
   6       7    Mika Niiranen   LahUA      57   20:18.350
   7       24   Riku Forsström  UAU        56   20:00.739
   8       69   Tuukka Tiainen  PKSRCA     54   20:01.689
   9       13   Aarre Sillanpää TamUA      38   13:48.242
   10      23   Tomi Mairue     PKSRCA     13   20:05.315

B-FINAALI
   11      11   Iina Mäkelin    KyPak      28   10:16.872
   12      97   Toni Latvio     HyUA       0    -.---

TOP 4 Q
  Pos     No.   Name            Club    Max. LapTotal Tm
   1       36   Tony Raikas     KyPak      18   5:16.610
   2       23   Tomi Mairue     PKSRCA     17   5:00.897
   3       25   Sakke Ahoniemi  HyUA       17   5:01.309
   4       20   Risto Rönnqvist JärvSRK    17   5:03.828

FG-MINI
  Pos     No.   Name            Club      Laps  Total Tm
   1       54   Kai Jansson     KyPak      36   15:22.012
   2       30   Esa Hintsala    PKSRCA     35   15:13.792
   3       15   Marko Lehto     KyPak      30   14:51.237
   4       1    Petteri Suojala KyPak      19   8:56.481
   5       7    Ville Kangasniem PKSRCA     0    -.---
   6       40   Jukka Laine     RiiUA      0    -.---

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKST GPT IV + RATAKASI kOUVOLA 23.8.2014
« Vastaus #1 : 25.08.14 - klo: 11.21 »
Kiitokset järjestäjille kisoista ja erikoiskiitokset buffetin herkullisesta lounaasta.

Rata sopi kyllä hienosti Ratakaseille. En ollut ensimmäisessä kisassa mukana ja tämä oli eka kerta Tykkimäen radalla Ratakasi –autolla. Rata on kyllä muuten tuttu GT-8:lla.

Osallistujamäärä kasvaa tasaisesti (13 ilmoittautunutta ja 12 paikalla) ja nyt ajettiin jopa B-finaali. Tämä teki myös alkueristä merkityksellisen. 7 parasta suoraan A-finaaliin ja 5 B-finaaliin. Oma sijoitus alkuerien jälkeen 8. alle sekunnin päässä suorasta A-finaalipaikasta. Toisaalta B-finaalissa tiedossa hyvää kisaa, joten ei niin paha juttu.

Harmittavasti yksi auto ei päässyt teknisten ongelmien takia viivalle joten B-finaali ajettiin 4 auton kesken. Kaikilla suhteellisen sama vauhti joten kisa pysyi jännittävänä koko 10 minuutin ajan. 3 A-finaalin ja yksi putosi, raaka peliä, mutta tätä kautta myös jännitystä ja tunteita. Hienoa!

A-finaalissa oli tiedossa, että kärki ajaa noin 2 sekkaa nopeampia kierroksia ja tilaa joutuu antamaan. Mutta vauhtieroista huolimatta myös loppupäässä pystyi ajamaan kisaa. Johtuiko sitten radan profiilista vai mistä, mutta ainakin omasta mielestäni tilan antaminen oli huomattavasti helpompaa kuin Tattiksen kisassa.

Kisan nopein kierros oli 17.185 ja oma nopein 18.937. Ensi kauden tavoite on johonkin 18 sekan tuntumaan, mutta siinä varmaan tulee sitten rajat vastaan. Toisaalta kärjessä sellaisia nimimiehiä ettei nelikymppisenä RC-autoilun aloittanut kyllä pysty mitenkään niiden vauhtiin enää pääsemään. Mutta ei haittaa… kisaaminen on silti mukavaa.

Pitää yrittää kirjoitella jotain kauden yhteenvetotyylistä juttua Ratakasi –ketjuun, mutta kyllä jäi positiivinen kuva luokasta. Mahtavia autoja kisailla. Kyllä tämä ratapuoli on muutenkin se mun juttu. Näillä näkymin meidän ”tiimi” ajaa ensi vuonna kahta luokkaa TP-10 ja Ratakasi.

Toivottavasti Tykkimäen radalla ajetaan myös ensi kaudella. Tässä vähän kommentteja itse radan tilanteesta:

http://rc10.fi/index.php?topic=48169.msg745447#msg745447

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: LOPPUTULOKST GPT IV + RATAKASI kOUVOLA 23.8.2014
« Vastaus #2 : 28.08.14 - klo: 12.21 »
Kiitos Ender mukavasta yhteenvedosta !  kuten Antti O jo ennen sesongin alkua totesi, on ratakasi "selkeä ajettava" ehkä ei ihan ekaksi luokaksi, sillä nopeutensa vuoksi vaatii jonkunverran valmiuksia "selkäytimeen". Kuitenkin , kun tekee kaikein "oikein" eli seuraa auton ohjeita ja saa moottorin ja korin toimimaan oikein. on ratakasi nitroauto hyvä ajettava, menee minne tarkoittaa, pysyy kasassa monta kisaa ellei "torppaa lankkuun". Jos näin käy, kyllä palaset lentää sillä rakenteet on optimoitu kevyiksi. Silloin on hyvä että on valinnut auton jolla on kisapaikalla supporttia. Olisi kokonaisuuden kannalta hyvä että kaikki ne puljut joilla on ohjelmassaan C-8 ratapolttis, vaivautuisivat järjestämään kunnon "tiimitoiminnan" kisapaikalle... Eihän Formula Ykkösissäkään  ole tiimejä jotka toimivat "nettiyhteyksien kautta"...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa