Kirjoittaja Aihe: FTT 2015 keskustelua  (Luettu 17048 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
FTT 2015 keskustelua
« : 15.09.14 - klo: 14.11 »
Moottorit ja renkaat ovat tiedossa ja se että talvikaudella ajetaan ainakin neljä osakilpailua. Kesäkausi ja mitkä kilpailut lasketaan sarjaan on vielä auki. Nämä kun selviää niin säännötkin on selvillä.

Pitkälti mennään vanhoilla, mutta muutamia asioita selvennetään ja helpotetaan kilpailun järjestäjän ja kilpailijan näkökannalta, mikäli lajiryhmä ne hyväksyy.

Jos jollain, joka ajaa FTT-sarjaa, on järkeviä kehitysehdotuksia niin ne otetaan mielellään vastaan.
Tässä muutama keskustelun aihe:
- minkälaista sarjaa, SM-arvo vain sisäkisoilla?
- kesällä kansallista tourinkia vai jotain muuta jos SM-arvo vain sisäkisoilla?
- palkinnot, kolme parasta pytyillä loput kuten järjestäjä haluaa? Kaikki A-finalistit palkintojen jakoon (oli muuten jo tällä kaudella säännöissä)
- junioripalkinnot, mitä juniorit (alle 18v) haluaa?
- C-12 mietteitä myös sitä ajavilta

Tässäpä näitä. Minulla on sitten aika tiheä seula kun luen kommenttejanne, joten järkeviä ehdotuksia niiltä jota asia koskee.

t. Pentti
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #1 : 15.09.14 - klo: 17.40 »
Toivoisin että ProStock -luokka olisi vain mattoradoilla ajettava talvisarja, koska sarjaa on perinteisesti ajanut myös kesällä muihin luokkiin keskittyvät kuljettajat. Sarjan sisäkilpailut ovat ainakin viimeisen parin vuoden ajan olleet melko tiukkoja ja hyvätasoisia. Viime kesän viimeisestä tuplapistekilpailusta ei jäänyt oikein hyvä maku, vaikka rata oli ok ja järjestelyt pelasivat.

Sami #3
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #2 : 15.09.14 - klo: 17.46 »
Prostock tulee olemaan vain talvisarja. Muiden sarjojen muoto on vielä keskustelun alla. Talven kisamäärä kuitenkin tuo 4. Se, ajetaanko kesäkisoja FTT-SM -sarjan osakilpailuina, selviää myös ensi viikolla.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa sakari72

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #3 : 15.09.14 - klo: 19.55 »
-Mielellään neljä ulkokisaa ja neljä sisäkisaa, kaikki samalla SM-arvolla. Pisteenlasku 6/8.
-Mielestämme palkintojenjaon vanha käytäntö on ollut mainio.
-Uusille junioreille mitali jokaisesta osallistumastaan tss-10 kilpailusta on ensiarvoisen tärkeä.
-ProStocista ja tuplapisteistä Samin kanssa ehdottomasti samaa mieltä.

Team Pausio

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #4 : 17.09.14 - klo: 19.57 »
Sähkötouring on kärsinyt kovasti siitä, että kisasarjaa on muokattu muiden lajien kuin touringin ehdoilla. Sitä ei ilmeisesti oikein tahdota laajasti ymmärtää, että jos kumarretaan kourallista muita luokkia ajavien kuskien suuntaan, pyllistetään samalla isommalle touring-porukalle ja koko sähkötouringille lajina. Sähkötouringia on kehitettävä kokonaisuutena kaikki nopeusluokat ja niiden väliset keskinäiset suhteet huomioiden, eikä siitä lähtökohdasta, että mahdollistetaan jonkun toisen luokan ajaminen samalla näivettäen koko lajia (siis sähkötouringia). Eihän siinä ole mieltä, että yritetään saada väkeä harrastamaan touringia ja sitten omalla toiminnalla ohjataan ajamaan kesällä jotain muuta...

TSS-10-luokassa on tavoitteena ollut pudottaa nopeuksia ja saada sitä kautta laji helpommin lähestyttäväksi uusille harrastajille. Miedommat moottorit ja toivottavasti unohdettava maksimivälityksen asettaminen ovat selviä signaaleja tästä. Toisaalta TSM-luokassa vauhdit käytännössä kasvavat koko ajan autojen ja sähkötekniikan kehittyessä. Mihin tämä johtaa? Tämä johtaa siihen, että väliluokkana TSP-10 tulee entistä tärkeämmäksi niille kuljettajille, jotka harkitsevat siirtymistä TSS-luokasta nopeampaan luokkaan. Entistä hitaammasta TSS-luokasta on entistä vaikeampaa siirtyä jatkuvasti nopeutuvaan TSM-luokkaan. Jos välissä ei ole uskottavaa kilpailusarjaa ajettavaa (vaikkakin kansallista) TSP-luokkaa jossa voisi kilpailla myös kesällä, tulee käymään niin, että vakioluokan jälkeen rukkaset ja radiot lyödään naulaan entistä helpommin. Kenenkähän intressiä sitten palvellaan? On hurskastelua sanoa, että voihan sitä porollakin viriä ajaa, kun poronkin vauhtia lasketaan. Laji tarvitsee kolme nopeusluokkaa ja se TSP tarvitaan mukaan kisasarjaan myös kesällä. Kilpailuteknisesti tämän ei pitäisi olla ongelma, sillä ulkokisoihin on edelleenkin käytettävissä se sama päivä, mikä niihin on ennenkin käytetty ja hyvin onnistuu kolmen nopeusluokan kilpailun järjestäminen yhden päivän aikana. Nyt kun koneetkin menevät uusiksi, on ehdottoman tärkeää että TSP:ssäkin olisi ajettavissa täysi kilpailusarja, muuten ko. luokka ja sitä myöten koko sähkötouring tulee kärsimään osallistujakadosta; uusien koneiden hankkiminen neljää kisaa varten ei ole mielekästä. Ymmärrän niiden kuskien näkemyksen, jotka kesällä haluavat poron sijaan työntää näppinsä saveen. Vastaavasti on kuskeja, jotka eivät halua näin toimia ja ajavat käytännössä vain poroa. Ja jos jälkimmäisellä porukalla ei ole kisoja kesällä, miksi osallistua kisoihin talvellakaan... Millä ehdoilla lajia kehitetään?

- minkälaista sarjaa, SM-arvo vain sisäkisoilla?
Neljä sisäkisaa ja kolmesta neljään ulkokisaa, pisteet esim 7/8 tai 6/7, kaikilla sama painoarvo sarjapisteissä. Ajettavina luokkina TSS, TSP ja TSM. Ja ehdottomasti aloittaen niin, että ensimmäinen sisäkisa on perinteisesti tammikuussa.

- kesällä kansallista tourinkia vai jotain muuta jos SM-arvo vain sisäkisoilla?
Kesäkisat kuten yllä mainittu, samalla painoarvolla kuin sisäkisat. Ja ajettavina luokkina kaikki TSS, TSP ja TSM.

- palkinnot, kolme parasta pytyillä loput kuten järjestäjä haluaa? Kaikki A-finalistit palkintojen jakoon (oli muuten jo tällä kaudella säännöissä)
Vaikka näin, tämä ihan ok systeemi.

- junioripalkinnot, mitä juniorit (alle 18v) haluaa?
Jokaiselle osallistuvalle junnulle joku prenikka, tämä on tärkeä juttu sijoituksesta riippumatta.

Tiim Malinen/Tiim Lahdesta
Tiim Lahti

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #5 : 17.09.14 - klo: 20.15 »
.
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 22.33 kirjoittanut Pepess »

Poissa ToniNii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #6 : 19.09.14 - klo: 23.13 »
Tässä vähän omia mietteitä TSM-sarjan kuskin näkökulmasta:

1. Minkälaista sarjaa, SM-arvo vain sisäkisoilla?
 
Mielestäni olisi hyvä, jos SM-arvo olisi vain yhdellä kisalla, oli se sitten ulkona tai sisällä. Tämän lisäksi olisi erillisiä kisoja/kilpailusarja, jota voisi ajaa treenimielessä, ja johon aloittelevat kuskit voisivat pienemmällä kynnyksellä lähteä mukaan. Tämä sarja voisi olla virallisia kisoja rennompi, enemmän esim. ETS sarjaa muistuttava. Varsinainen SM-kilpailukin voisi aivan hyvin olla rennompi tapahtuma, puhutaan kuitenkin "vain" SM-kilpailusta.

Tällöin sarja ei pakottaisi kuskeja kiertämään ympäri Suomea koko vuotta menestyäkseen SM-tasolla, ja aikaa/rahaa jäisi enemmän myös ulkomaankisojen kiertämiseen. Yhdestä SM-kilpailusta saataisiin mahdollisesti tehtyä myös hieman suurempi ja näyttävämpi tapahtuma, joka voisi kestää kaikkien luokkien osalta esimerkiksi perjantaista sunnuntaihin.

Olisi myös hyvä, jos kisaviikonlopussa olisi ennen alkueriä hieman useampi treenikierros kuin nykyinen 2-3, jonka jälkeen jokaisen pitäisi uusi rata hallita. Onhan se kaikille tietysti sama; yhtä huono. Ja jos mallia pitäisi jostain kisosta SM-kilpailuihin ottaa, olisi se varmasti EM-kilpailut, mitkä on nimenomaan yksittäiset kisat sarjan sijasta.
 
2. Palkinnot, kolme parasta pytyillä loput kuten järjestäjä haluaa? Kaikki A-finalistit palkintojen jakoon (oli muuten jo tällä kaudella säännöissä)

Kolme parasta pytyillä kuulostaisi ainakin TSM-luokkaan varsin hyvältä. Jokaisella tämän luokan kuskilla on varmasti lähes jokainen hyllynreuna ja pahvilaatikko täynnä jos jonkinmoista "munakuppia". TSS-sarjassa olisi varmasti hyvä palkita kaikki alle 18-vuotiaat. Palkinnot ei kuitenkaan välttämättä tarvitsisi olla aina niitä samanlaisia pokaaleja. Palkintojen laadusta ei varmasti tarvitsisi kirjoittaa yhtä tärkeää pykälää lisää siihen sääntökirjaan, sen voisi vaikka jättää järjestävän seuran päätettäväksi.

3. Vielä pari muuta asiaa, joita tässä ei varsinaisesti pitänyt esittää mutta en niistä viitsi erillistä viestiäkään alkaa johonkin toiseen topicciin kirjoittamaan

Katsastus ei tarvisi olla niin pilkunviilaamista kuin se tällähetkellä on. Tietenkin raja pitää johonkin vetää, mutta suora erätuloksen hylkääminen esim. 1mm liian korkean siiven takia on täysin turhaa. Tästä voisi antaa varoituksen/huomautuksen ja jos ei asia ole seuraavaan katsastukseen mennessä korjaantunut, voisi hylkäys tulla kysymykseen. En usko että kukaan saavuttaa minkäänlaista etua esimerkiksi sillä että auto on 1mm yli tai alle sallitun korkeuden. Kukaan tuskin tarkoituksella autoa laittomiin mittoihin säätää.

Ja katsastus tosiaan ennen erää, eikä erän jälkeen. Niinhän se kaikkialla muuallakin menee. Ja jos se ennakkokatsastus sotkee jonkun pidotusajat niin kannattaa ehkä miettiä uudelleen mikä oli oleellista niiden kierrosaikojen ja A-lappien kannalta.

-Toni

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #7 : 20.09.14 - klo: 21.22 »
Mä olen kanssa sitä mieltä että ulko- ja sisämestaruudesta voisi ajaa erikseen. 80% kuskeista ei kiinnosta kiertää huonokuntoisia kesäratoja Suomessa vaan ovat keksineet jotain järkevämpääkin tekemistä kuten nyt vaikka sadomasokismin, crossin tai polttisluokat.

Karu totuus on että sähkötouringille ratoja on suomessa tasan kaksi: Kuusankoski ja Laukaa. Muut ovat sitten liian isoja, liian kuoppaisia tai liian huonpitoisia eivätkä kovin nautittavia ajettavia.

Kerta-SM on hyvä ratkaisu kaikkeen muuhun paitsi stanuun: Myös porossa voitaisiin ajaa epävirallinen kerta-SM ulkona.

Jos ulkokisoja pitää ajaa niin mä ehdotan ettei niitä ajeta muualla kun Kuusaalla ja Laukaalla.

Poissa Yobb4

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #8 : 20.09.14 - klo: 21.59 »
Mun mielestä Ylistaron rata on ehdottomasti Suomen paras ulkorata.
EuroRC | Xray | HobbyWing | Hudy | Highest | EV-Peak | T-Shades | https://www.facebook.com/joelvalanderrc/

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #9 : 20.09.14 - klo: 22.00 »
Semmoinen pointti tuli myös mieleen, että jos virissä ajettaisiin kerta-SM -periaatteella niin siellä olisi oikeasti ajamassa suomen parhaat kuskit (joita ei tällä hetkellä hirveästi suomen karkeloissa näy).

Ylistaro: Toi on varmaan ainoo ulkorata millä en ole ajanut niin varmaan näin voi olla, mutta jos nyt mietitään jotain kisoja missä radassa on ollut niin isoja kuoppia tai se on ollut niin epätasainen että pohjasta on kulunut lähes puhki kisan aikana tai siellä on joutunut ajamaan 6-7mm maavaroilla....

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #10 : 21.09.14 - klo: 13.52 »
Minun mielestä Tonin kirjoituksessa oli oleellinen hyvin tiivistettynä. Just näin.
Flying Calacucco

Poissa tero

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #11 : 28.09.14 - klo: 09.54 »
Koska kisapäivät, kisapaikat  ja päätös siitä mitkä luokat ajetaan minäkin päivänä selviää kansalaisille?

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #12 : 28.09.14 - klo: 13.04 »
Koska kisapäivät, kisapaikat  ja päätös siitä mitkä luokat ajetaan minäkin päivänä selviää kansalaisille?

FTT 1/2015 osalta ennakkotietona, että
- alkavan kauden 1. osakilpailu ajetaan kahden kuukauden kuluttua 28.-30.11.2014
- järjestäjä on PKSRCA ja paikkana Tikkurilan RC-keskus
- tapahtuma on TSM-10 luokan osalta samalla PM-kilpailu
- kilpailu ajetaan Tiksin touring-radalla tällä hetkellä käytössä olevilla matoilla
Muita asioita ei kannata vielä alkaa kysylemään, vaan niihin palataan myöhemmin kisakutsun myötä.

Laittakaa siis FTT 1/2015 kalenteriinne.

Aikaa kisaan on 2 kk eli hyvin ehtii saada uudenkin kaluston kisaiskuun. Treenaamaan kisamatoille pääsee melkein joka päivä. Treeniajoista tarkemmin tiksin omissa keskusteluissa ja www.pksrca.fi .
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #13 : 28.09.14 - klo: 13.48 »
Ensi vuodeksi on anottu yhteensä 8 kisaa kaikkiin luokkiin joten niistä ei vielä kovinkaanmoista kalenteria voi muodostaa.
Talven tourongin FTT kisojen järjestäjät ovat tiedossa. Se mitä luokkia ajetaan ja mitä erillisiä sm-kisoja ajetaan on vielä työstettävänä ja ilmoitetaan lähiaikoina.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #14 : 08.10.14 - klo: 09.03 »
Talven tourongin FTT kisojen järjestäjät ovat tiedossa. Se mitä luokkia ajetaan ja mitä erillisiä sm-kisoja ajetaan on vielä työstettävänä ja ilmoitetaan lähiaikoina.

Mitenkäs tämä asia on edennyt ? Tarkemmat säännötkin kiinnostavat (esim. TSS-10 -luokan välitykset...).

Poissa markova

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • http://baanaweb.fi/heihan9/RC%20JA%20MAALAUKSET.htm
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #15 : 16.10.14 - klo: 15.08 »
Kisakalenteri?

FTT kausi lähestyy ja kalenterista on tiedossa vain Vantaan osakilpailun päivämäärä. Oulun kisojen päivämäärä on tiedossa muutaman viikon tarkkuudella... Mites asia on edennyt? Onko Vantaan kisan lisäksi muita päivämääriä lyöty lukkoon?

Nimim,

työvuorotoivomukset pitäisi saada eteenpäin...

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #16 : 16.10.14 - klo: 15.45 »
KyPAK:in FTT-kisa on viikolla 4 ja se on "lukittu". Muut kisat vielä voivat vaihtaa ajankohtaa. Todennäköisesti Laukaan FTT on viikolla 13 ja OSPA FTT-kisa viikolla 9 tai 10.

FTT ja C-luokat on kaavailtu ajettavaksi siten, että PKSRCA:n ja KyPAK:in kisoissa ajetaan vain touringluokat, ja C-12 sarja koostuu kahdesta erillisestä osakilpailusta (OSPA + ??? joissa lisäluokkina TSP-TSS tai vastaava) ja FTT-luokkien kanssa perinteisesti ajettavat kisaviikonloput paikkakunnilla, joissa on ollut pienempi osanotto/luokalle paremmin soveltuvat radat jonkinmoisella kompromissilla (OSPA/LMM). Tähän liittyen toisen erillisen C-12 viikonlopun järjestäjä on vielä auki, mutta keskustelut ovat menossa.

Kuten aiemminkin olen maininnut moneen kertaan useissa eri topiceissa, kalenterin tekeminen on lähes turhaa ennenkuin EFRA AGM on pidetty, koska se menee pääosin uusiksi aina sen jälkeen.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #17 : 16.10.14 - klo: 15.50 »
KyPAK:in FTT-kisa on viikolla 4 ja se on "lukittu".

The LRP Touring Car Masters 2015 is coming. From January 23rd to 25th 2015 en tiedä onko vaikutusta mutta juurikin samalla viikonlopulla.
Jouko Hyvärinen

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #18 : 16.10.14 - klo: 16.34 »
...
FTT ja C-luokat on kaavailtu ajettavaksi siten, että PKSRCA:n ja KyPAK:in kisoissa ajetaan vain touringluokat, ....

Milloin kaavailu muuttuu päätökseksi? Meidän pitää ihan lähipäivinä saada viikonlopun formaatti tietoon, koska vasta sen jälkeen pystymme tekemään kilpailukutsun.

Onko tiedossa kuka toimii FTT I tuomariston puheenjohtajana?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa V6

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #19 : 16.10.14 - klo: 16.44 »
...
FTT ja C-luokat on kaavailtu ajettavaksi siten, että PKSRCA:n ja KyPAK:in kisoissa ajetaan vain touringluokat, ....

Milloin kaavailu muuttuu päätökseksi? Meidän pitää ihan lähipäivinä saada viikonlopun formaatti tietoon, koska vasta sen jälkeen pystymme tekemään kilpailukutsun.

Onko tiedossa kuka toimii FTT I tuomariston puheenjohtajana?

Eli PKSRCA PM-kisojen yhteydessä ei ajeta 1/12 PM:iä? Pitäisi tietää mitä naapurimaan asukkaille sepittäisi että saataisiin ne kisaamaan.

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #20 : 16.10.14 - klo: 17.55 »
Eli PKSRCA PM-kisojen yhteydessä ei ajeta 1/12 PM:iä? Pitäisi tietää mitä naapurimaan asukkaille sepittäisi että saataisiin ne kisaamaan.
Ruotsalaisten kanssa myös jutellut asiasta, olivat aika skeptsisiä tulemaan kun ei missään ole mitän tietoa kisasta tai touring säännöistä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa -Tony-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #21 : 16.10.14 - klo: 18.54 »
KyPAK:in FTT-kisa on viikolla 4 ja se on "lukittu". Muut kisat vielä voivat vaihtaa ajankohtaa. Todennäköisesti Laukaan FTT on viikolla 13 ja OSPA FTT-kisa viikolla 9 tai 10.

FTT ja C-luokat on kaavailtu ajettavaksi siten, että PKSRCA:n ja KyPAK:in kisoissa ajetaan vain touringluokat, ja C-12 sarja koostuu kahdesta erillisestä osakilpailusta (OSPA + ??? joissa lisäluokkina TSP-TSS tai vastaava) ja FTT-luokkien kanssa perinteisesti ajettavat kisaviikonloput paikkakunnilla, joissa on ollut pienempi osanotto/luokalle paremmin soveltuvat radat jonkinmoisella kompromissilla (OSPA/LMM). Tähän liittyen toisen erillisen C-12 viikonlopun järjestäjä on vielä auki, mutta keskustelut ovat menossa.

Kuten aiemminkin olen maininnut moneen kertaan useissa eri topiceissa, kalenterin tekeminen on lähes turhaa ennenkuin EFRA AGM on pidetty, koska se menee pääosin uusiksi aina sen jälkeen.


Mitä ihmettä täällä säädetään ja arvotaan! Viime talven kisaformaatti oli erittäin toimiva, ei lähdetä sitä nyt muuttamaan.

Pari vuotta sitten oli yritys saada C/CS-12 -luokkaan omat kisat => ei toiminut (Oulussa n 10 kisaajaa ja Korian kisaa osaporukasta boikotoi jostain käsittämättömästä syystä).

Jos nyt taas eriytetään C-12 luokka pois touring kisojen yhteydestä, luokka kuolee pois, ei näin! Pidetään sama kisaformaatti ja luokkajako / päivä kuin viime talvena!

PKSRCA:n ja KyPAK:in kisoissakin täytyy ajaa molemmat rataluokat, siis touring ja C-12!!! Hei halooooo!!!

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #22 : 18.10.14 - klo: 12.57 »
Olen lisännyt C-12 sarjan rakenteesta äänestyksen tänne: http://rc10.fi/index.php?topic=87591.0

Käykää äänestämässä, niin saadaan kentän todellinen mielipide asiasta selville.

Poissa Desperados

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #23 : 22.10.14 - klo: 13.20 »
Löytyykö tulevan kauden sarjasääntöjä mistään?
Lähinnä TSS-10 säännöt kiinnostaisi, moottori/säädin ja renkaat on tiedossa, mutta näin ensimmäisiin kisoihin osallistumassa olevana haluaisi tietää minimipainot ynm. nippelitiedon jotka vaaditaan?

Johan
Yokomo/Asso/LRP/Sanwa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #24 : 22.10.14 - klo: 14.22 »
Löytyykö tulevan kauden sarjasääntöjä mistään?
Lähinnä TSS-10 säännöt kiinnostaisi, moottori/säädin ja renkaat on tiedossa, mutta näin ensimmäisiin kisoihin osallistumassa olevana haluaisi tietää minimipainot ynm. nippelitiedon jotka vaaditaan?

Johan

Etsi tuo FTT 2014 OHJEISTO.
Veikkaan että leveyspituuspaino ei ole muuttunut.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #25 : 22.10.14 - klo: 15.56 »
Löytyykö tulevan kauden sarjasääntöjä mistään?
Lähinnä TSS-10 säännöt kiinnostaisi, moottori/säädin ja renkaat on tiedossa, mutta näin ensimmäisiin kisoihin osallistumassa olevana haluaisi tietää minimipainot ynm. nippelitiedon jotka vaaditaan?

Johan
http://www.autourheilu.fi/attachements/2013-11-01T13-33-30175.pdf
(o\_!_/o)

Poissa J.Hovi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #26 : 31.10.14 - klo: 15.58 »
Nyt kun jengi on jo ajanut uusilla Volante-renkailla jo jonkin aikaa, niin on käynyt muutamien esimerkkitapausten myötä (mm. allekirjoittaneella n. 10 akkua ajetuissa renkaissa..) ilmi että renkaiden vyöt ovat heikosti vulkanoitu kumiin kiinni. Tämä siis ilmenee siten, että rengas alkaa ajossa täristämään, koska yksi tai useampi kohta renkaasta pääsee laajenemaan muuta rengasta enemmän vahvikevyön irrottua kumipinnasta.

Yksi rengas tosiaan itselläni teko kyseisen tempun, ja tästä tympiintyneenä puukotin loputkin renkaat kyseisestä setistä auki nähdäkseni miten niissä on vyöt kiinni, ja voin sanoa että eri-keepperilläkin pysyisivät paremmin, eli eipä paljoa tarvinnut voimaa käyttää kun vyöt sai revittyä erilleen renkaasta. Tällaisessa korkeaprofiilisessa renkaassa tuo vahvikevyön rooli renkaan toiminnassa korostuu muutenkin.

Itselläni oli autossa kiinni laimeahko 6,5t moottori, joka ei paljoa viimekausien prostock autoa enempää kulkenut, joten mielenkinnolla odotan kuinka kestää renkaat kovalla pidolla jollain kunnollisella virikoneella..
 
Kiinnostaisikin tietää, onkohan aiheesta informoitu valmistajaa, jotta asia saadaan korjattua varsinaisiin kisarenkaisiin joilla ftt-kisat ajetaan, vai onko kaikki renkaat jo tilattu tehtaalta, eli näillä mennään?

Poissa RacingFactory

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #27 : 31.10.14 - klo: 18.36 »
Näistä ongelmista on tullut meille muutamalta kuskilta palautetta, eli olemme tietoisia asiasta.
Jokaisesta ongelmasta on raportoitu heti tehtaalle, missä ongelmia on viime ja tällä viikolla tutkittu

Ensimmäisessä rengaserässä on ollut kaksi ongelmaa:


- Renkaiden liimaus ei ole ollut sillä tasolla mitä odotimme

Tämä johtuu osittain siitä että renkaita piti saada kiireellä. Päätös valinnasta tuli silloin kuin meidän sisäkausi oli jo käynnissä, ja kun ensimmäinen erä on aina suurin piti saada suuri määrä renkaita nopealla aikataululla, joten liimauksen laatu/tasaisuus kärsi.
Liimausta on luvattu parantaa seuraaviin eriin.


- Toinen ongelma on ollut renkaan vyön kanssa eli vähän vakavampi

Tämä ongelma on näkynyt muutamalla eri tavalla, eli pari tapausta missä vyö on mennyt poikki, muutama missä vyö tai rengaspinta on irronnut. Tehtaan tutkimukset tästä asiasta on näyttänyt että vyön materiaali tässä ensimmäisessä erässä on ollut väärä. Eli käytännössä vyömateriaalin toimittaja on toimittanut väärää materiaalia, ja Volanten tehtaalla eivät ole tätä huomanneet. Tämä väärä vyömateriaali ei ole toiminut valitun  liiman kanssa ja tulos on huonosti liimattu vyö, mistä seuraa nämä ongelmat.

Ensimmäiseen FinTrack kisaan tulee uusi erä renkaita missä vyö on oikeasta materiaalista. Ja tietysti kaikki kisarenkaat samasta erästä. Muuten itse rengas on sama.

Jos verrataan myyty määrä renkaita verrattuna ongelmatapauksiin (mitä meille on raportoitu tai muuten tullut meidän tietoon) niin ongelmaprosentti on ollut noin 2-3 %.

Tietysti tällainen ongelma yksityyppirenkaassa on erittäin harmillinen asia. Se että ensimmäisen FTT kisan renkaissa on pieni ero siihen asti saatavissa oleviin renkaisiin ei ole ideaali tilanne, mutta ainakin tilanne on kaikille sama kun ovat ensimmäistä kertaa käytössä kisassa.  Onneksi virhe on huomattu ajoissa ja pystytään reagoimaan ennen ensimmäistä FTT kisaa. Tehtaan asenne ja reaktio ongelmaan on ollut todella hyvä.

Mitä enemmän palautetta renkaista sen paremmin pystymme informoimaan tehdasta.
Joten jos on kommentteja renkaista laita sähköpostia - info@racingfactory.fi

Kenneth - Racing Factory

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #28 : 10.11.14 - klo: 15.31 »
Koskien 0-ennakko säätimiä esittäisin kysymyksen, kun nyt 2015 FTT ohjeissa sanotaan:

7.5   TSP-10 ja CS-12 Nopeudensäätimet
TSP-10 ja CS-12 –luokissa on käytettävä ROAR-hyväksyttyä ns. 0-ennakkosäädintä ja säätimessä hyväksynnässä mahdollisesti mainittua profiilia. ROAR hyväksytyt säätimet on nähtävillä ROARin nettisivuilla “ROAR Approved Sportsman ESC’s” osoitteessa
http://www.roarracing.com/approvals.php

Niin onko vielä kuitenkin aiempina vuosina erillisillä FTT-listoilla hyväksytyt säätimet yhä sallittuja?
Siis tämä lista: http://www.autourheilu.fi/attachements/2012-01-17T11-00-4212.pdf

Nythän esimerkiksi TSS luokan Fleta Euro ei ole ROAR listalla? Eikä tuolla yllä olevallakaan, mutta saako sillä ajaa?

Edit: esim Brittien lista on kattavampi kuin Roar:
http://www.brca.org/sections/subsections/pages/brca-approved-2s-blinky-esc/24015
« Viimeksi muokattu: 10.11.14 - klo: 19.48 kirjoittanut unkka »

Poissa markova

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • http://baanaweb.fi/heihan9/RC%20JA%20MAALAUKSET.htm
Vs: FTT 2015 keskustelua
« Vastaus #29 : 10.11.14 - klo: 17.08 »
Renkaita joutuu liimaamaan aiempaa enemmän tuon huonolaatuisen liimauksen vuoksi, mutta lisäksi renkaita joutuu liimaamaan koska liimauksesta huolimatta rengas repeää edellisen liimaukset vierestä.

Liimausta huonompi piirre on renkaat repeäminen ilmeisesti tuon vyömateriaalin vierestä pitkittäin. Noita repeämisiä on ollut treeneissä ja LTCC:ssäkin useampia.