EA Import

Kirjoittaja Aihe: Testissä VistaPowerin D610AC laturi  (Luettu 3105 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Haze

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Testissä VistaPowerin D610AC laturi
« : 25.09.14 - klo: 22.55 »
Uutta laturia etsiessä vaatimuksena minulla oli, että yhdellä laturilla pärjään joka tilanteessa ja voin ladata kaiken mahdollisen sekä suorittaa kahta latausta tehokkaasti yhtä aikaa. Nykyään järestään latureilla voi ladata käytännössä mitä tahansa, mutta vähässä on ne kohtuu hintaiset AC/DC laturit joilla pystyy latamaan tehokkaasti kahta samanaikaisesti. Otsikon mukainen laturi pitäisi täyttää minun vaatimukset speksien perusteella. Testissä juuri kiinnitänkin tähän huomiota miten laturin jerkku todellisuudessa riittää.

Lähtökohtaisesti laturin speksit lupaavat varsin hyvää. Laturissa on kaksi sisäistä 100W poweria, jolloin maksimi latausvirrat olisi 2*7-8A/2*100W ja purku 2*50W. Näille molemmille sisäisille latureille on omat balanserit. Laturin voi liittää suoraan pistorasiaan sisäisten powerien ansiosta tai perinteiseen auton lyijyakkuun vaihtovirran puuttuessa.

Sitten jenkki tyyliset unboxing kuvat ;) Paketti on varsin kompakti ja kulkee vaivatta vaikka omassa laatikossaan varustekassissa.


Tuotteet ovat varsin selkeästi pakattu ja sivuille jää hyvin johdoille tilaa.


Tässä laatikon sisältö kokonaisuudessaan. Johtoja tuli varsin kattavasti mukana ja sopivat yleisimpiin tilanteisiin. Itse laturi vaikuttaa varsin laadukkaalle. Kuoret ovat jämäkkää alumiinia ja pohjassa kumitassut. Jäähdytykseen näyttää olevan myös kiinnitetty huomioata.


Tässä vielä tarkemmin eriteltynä johtonippu.


Mielestäni nämä olisivat hyvä lisä paketin johtoihin, jotta balansoiva lataus onnistuu. Eli nämä hankin tuplana erikseen ja siksi tuplana jotta pystyn yhtäaikaisesti suorittamaan kaksi balansoivaa latausta. Linkki tuotteeseen: http://fi.eurorc.com/product/5713/eurorc-latausjohto-2s-lipolle---4mm


Valikot olivat varsin selkeät. Jokaiselle akkutyypille omavalikko, josta pääsee tarkemmin määrittämään kunkin latausasetukset. Kanavaa vaihtamalla pääsi näkemään kunkin latauksen tilan ja vaikuttamaan lataukseen tarvittaessa. User settingistä löytyi yleisasetukset, joista muutamaa tuli muutettua mieleisekseni. Alla kuva ensimmäisestä testi tilanteesta. Latauksessa radion NiHM akut ja shorty lipo. Molemmat lataukset 1C. Homma hoitui niin kuin pitikin. Pistin myös merkille, että laturin tuottama ääni oli varsin hillitty ja se pysyi tasaisena koko ajan, eikä häiritsevästi aaltoillut hiljaisesta kovaan.


Seuraavissa testeissä katsottiin mihin laturin jerkku riittää. Kaksi shortyä yhtä aikaa ja lataus virrat 1-2C sekä tupla balansointi tai pelkästään toisen balansointi. Lopputuloksena usemman eri kokeilun jälkeen voin todeta, että laturi ei kyykkää. Se nimitäin jaksoi ladata kahta shortyä yhtä aikaa 2C virralla.


Toinen tärkeä asia oli balansointi, nimittäin sen tehokkuus määrittää itsellä reeni tilanteessa sen, että kuinka paljon sitä viitsii käyttää. On latureita joissa lataus hiipuu loppua kohden ja balansoiva lataus ”hieroo” akkuja turhan kauan... Sitten on latureita, joissa balansointi toimii hyvin. Testit näyttivät, että kun lipon jännite on 8,39-8,40V, niin laturi pudottaa latausvirtaa nopeasti ja vain hetken ”hieroo” akkuja pienellä virralla. Tästä johtuen latausaika on nopea ja balansointia on mielekäs käyttää vaikka jokaisessa latauksessa.


Lopputuloksena voin todeta, että laturi soveltuu erinomaisesti omiin tarpeisiin nähden. Hintaluokassaan varmasti yksi parhaista tuotteista.

Linkki tuotteeseen: http://fi.eurorc.com/product/7312/vista-power-ac-dc-2-x-100w-duo-laturi

Kiitokset EuroRC:lle tästä testi mahdollisuudesta.
« Viimeksi muokattu: 26.09.14 - klo: 06.41 kirjoittanut eurorc.com »
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa aFox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Testissä VistaPowerin D610AC laturi
« Vastaus #1 : 05.12.14 - klo: 22.09 »
Onkos se tämä vai tuo rcm:n versio
(http://www.rcm.fi/cs-space-x2-ac-duo-charger-2-x-10a-12v-240v-200w.html)
Sitten "aidompi" vai onko molemmat jotain kopioita tai fake kopioita?

Poissa eurorc.com

  • Aluevalvoja
    • Profiili
    • EuroRC
Vs: Testissä VistaPowerin D610AC laturi
« Vastaus #2 : 05.12.14 - klo: 22.16 »
Onkos se tämä vai tuo rcm:n versio
(http://www.rcm.fi/cs-space-x2-ac-duo-charger-2-x-10a-12v-240v-200w.html)
Sitten "aidompi" vai onko molemmat jotain kopioita tai fake kopioita?


Eiköhän ole saman tehtaan tuote, myydään vain eri merkeille brändättyinä.

-Niko
HobbyWing | Team C | Gens Ace | Pro-Line | EV-Peak | Losi | Yokomo | Spektrum | Asso
EuroRc.com - Facebook

Paikalla iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Testissä VistaPowerin D610AC laturi
« Vastaus #3 : 06.12.14 - klo: 11.44 »
Molemmat laturit omistaneena voin sanoa, että niistä tulee ihan samat ampeeritkin ulos. RCM:n version pitäisi olla 2x10A ja Vista 2x8A niin molemmat antaa sen saman 8,jotain ulos.

Valmistaja taitaa olla: http://www.ev-peak.com/

Laadukkaita ovat molemmat. Tosin tuolla hintaa erolla ei saa yhtiön enempää laturia.

Kumpikin on 100% aito. Tehdäänhän Škodan Citigo, VW Up ja Seatin Mii samassa tehtaassa eri brändeille.

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Testissä VistaPowerin D610AC laturi
« Vastaus #4 : 06.12.14 - klo: 12.36 »
Molemmat laturit omistaneena voin sanoa, että niistä tulee ihan samat ampeeritkin ulos. RCM:n version pitäisi olla 2x10A ja Vista 2x8A niin molemmat antaa sen saman 8,jotain ulos.

Valmistaja taitaa olla: http://www.ev-peak.com/

Laadukkaita ovat molemmat. Tosin tuolla hintaa erolla ei saa yhtiön enempää laturia.

Kumpikin on 100% aito. Tehdäänhän Škodan Citigo, VW Up ja Seatin Mii samassa tehtaassa eri brändeille.


Mulla antaa kyllä kivasti 10A ulos tuo CS.

Poissa Testikuski

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Testissä VistaPowerin D610AC laturi
« Vastaus #5 : 06.12.14 - klo: 17.39 »
Antaa ja kahteen kanavaan.
Ospa Rc