Kirjoittaja Aihe: AIRSOFT  (Luettu 83803 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
AIRSOFT
« : 01.09.04 - klo: 23.34 »
Ehtootapäivee Kui moni foorumilainen Softaa? ite olen softannu 3 vuotta mutta harrastus on ollu pois RC:n tieltä melkee voden. Nyt olis siis aika hankkia ase.
Aattelin  mp5 kurz vois olla hyvä mutta myös joku muut mp5 sarjan sähkö ase kelpais. Ehotuksia? :?:
-EhtoollisWeli

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #1 : 02.09.04 - klo: 09.47 »
Oli mulla pari vuotta sitten Prisman :shock:  pistooli. Siitä jäykistin jousta niin lenti se sit hyvin.. Mut joo... TuomasK voi tulla kertomaan lisää  :D
Taas kehissä.. ;)

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #2 : 02.09.04 - klo: 10.19 »
ko. harrastuksen olen aloittanut vuonna -95 ja pelannut muutamaa viime vuotta lukuunottamatta aktiivisesti.  aseita on tullut omistettua kymmenisen erilaista sähköasetta ja miltei samanverran kaasuaseita.


kurz on hyvä, mutta kantama ja tarkkuus on metsässä heikonlainen.  sisälle hyvä kylläkin. mechabox on ko. aseessa myös kolmosversiota. muuta mp5:t (pdw:tä lukuunottamatta) ovat kakkosmechallisia ja täten hitusen heikompia, varsinkin jos sisään aikoo viripalikoita asentaa.

aug on hyvä metsään, samoin kuin sig-sarjan aseetkin. ak kuuluu myös legendoihin.   famas on hyvä ja halpa peliasena, mutta pitää sisällää hitusen vanhahtavaa tekniikkaa jo.  jos minun pitäisi nyt vakiosähköasetta ostaa, valitsisisn todennäköisesti pelipaikasta riippuen  joko ak:n tai augin.  Molemmissa on tukeva ja kestävä rakenne, suuret lippaat ja kolmosmecha.  myös piippu on riittävän pitkä lähtönopeutta ja tarkkuutta ajatellen.  kumpaankin saa myös viriosia hyvin.


omasta harrastusta lopettelemassa olevasta asearsenaalista löytyy tällä hetkellä vain muutama kaasupistooli,   keiheishan jo miltei klassikoksikin muodostunut usp, joku pieni taskuase ja silmäteräni: tanakan m29-kaasurevolveri jossa on tehoa tuplasti vakiosähköön verrattuna.   ei aloittelijan ase siis.

Poissa TuomasK

  • Jäsen
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #3 : 02.09.04 - klo: 11.49 »
Tulihan tota 4v pelailtua. Nyt en ole pariin vuoteen enää ollut menossa mukana, välillä on ollut kyllä uudestaa oloittaminen lähellä..

Itse liputtaisin MP5K A4 PDW:n poulesta myös metsässä, mielestäni tuo pieni koko korvaa melko hyvin hieman heikomman tarkkuuden ja kantomatkan.
Olen entinen Balikka.

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #4 : 02.09.04 - klo: 11.57 »
Lainaus käyttäjältä: "TuomasK"

Itse liputtaisin MP5K A4 PDW:n poulesta myös metsässä, mielestäni tuo pieni koko korvaa melko hyvin hieman heikomman tarkkuuden ja kantomatkan.



riippuu metsän tyypistä ja muiden pelaajien aseiden tasosta.  ei vakiopdw:llä juhlita m120-kiväärejä vastaan.

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #5 : 02.09.04 - klo: 13.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
ääh, ikinä en oo harrastanu enkä tuu harrastamaankaan, riittää kun räiskii .308Winnillä ja 12/70 36G: llä... Tarpeeks potkua  :mrgreen:


itse en vertaisi oikeella aseella ampumista airsoftiin,  kyse on aivan eri lajista.   vähän sama kuin: "minähän en rc-autoilla ajele,  riittää kun ajan tolla mun 2.4 litrasella turbovolvolla"

Poissa Antti S

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti_88/
Re: AIRSOFT
« Vastaus #6 : 02.09.04 - klo: 14.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Antti R"
Ehtootapäivee Kui moni foorumilainen Softaa? ite olen softannu 3 vuotta mutta harrastus on ollu pois RC:n tieltä melkee voden. Nyt olis siis aika hankkia ase.
Aattelin  mp5 kurz vois olla hyvä mutta myös joku muut mp5 sarjan sähkö ase kelpais. Ehotuksia? :?:



MP5 kurz on koneistoltaan ihan hyvä mutta hieman epätarkka lyhyen piipun takia! Piippu on vain n.11cm pitkä.
Muita voisi olla vaikka MP5 A4, koska siinä on ns. large akku, pitempi piippu ja se on jämäkkä!
Itse en harrastele, nuo äskeiset jutut kysyin kaverilta! :mrgreen:
Xray XB808 | Alpha Plus | Savöx

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
AIRSOFT
« Vastaus #7 : 02.09.04 - klo: 14.19 »
Olen harrastanut mutta sitten mä mietin et mitä helv.. järkee tässä oikee on et mielummin aloitan panostan rc-harrastukseen ku siinä ei saa esim. silmiä puhki...

PS. Ei halua kommenteja et käyttäisit suoja laseja tai vastaavia ku mua ei kiinnosta mikä himskatin airsoft... Ihan tyhmää puuhaa minun mielestäni. :roll:

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #8 : 02.09.04 - klo: 14.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Itekki joskus ku kattelin noit Airsoft aseita, olin jopa jo ostamassa jotain tollasta MP:n tyylistä, mut sit tajusin et wättefäk, enhän mä tommosel mitää tee.. mielummin hussaan rahani vaikka bensaan et saa ajaa mopolla kuiin airsoftiin...  Painball on kyl hauskempaa, sentäs näkee jos on osunu..
 


http://personal.inet.fi/koti/toni.nieppola/
 Iseoveli harrastaa ja sillä on styler aug.. Sielläpäin ei taida olla rehelistä väkee jotka sanoo että osuu ja nostaa kädet ylös..
Air soft on musta parempaa kun boolaaminen vaikka isoveli harrastaa sitäkin. Siinä ei oo oikeen näkösii aseita ja ei olla "kunnon" maastossa kun radalla useesti. Niin ja useesti joillain on jotkut siniset haalarit päällä jossian metässä niin eihän bne näekkään hyvin, air softissa niillä on maastovaattett ja maasto kypärä yms..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Tuumou

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #9 : 02.09.04 - klo: 15.40 »
Mitä ideaa on räiskiä toisia pyssyillä :?:  Ite kyllä pelasisin ennemmin paintballia.
Tamiya Midnight Pumpkin QD | Tamiya TXT-1 | Tamiya Mini M03 | HPI Micro RS4

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #10 : 02.09.04 - klo: 16.20 »
Joo, olen itsekin käynyt pelailemassa, mutta enää ei jaksa softailu kiinnostaa...
JOS JOKU HALUAA OSTAA KWC GLOCK KAASUASEEN NIIN MINULLA ON YKSI YLIMÄÄRÄINEN!!
kysy lisää yv:llä
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa TuomasK

  • Jäsen
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #11 : 02.09.04 - klo: 16.24 »
Sama idea räiskiä toisia kuin painballissakin, ainakin minun mielestä. Airsoftissa on vaan useammin skenaario tyypisiä pelejä.

Ja kyllä sen kuulan tuntee, ainakin jos viritetystä aseesta tulee lähi etäisyydeltä :D Eikös se niin mennyt että paineilma koneistolla varustetulla aseella(aika harvassa) saadaan teoriassa lähtemään kuula äänennopeudella, niin jos kalusto kestää.. Sen voi jo tunteakkin..

Olen myös tuota paintballia jonkin verran pelaillut, mutta hauskempaa softaus minusta on.. Mielipide kysymys tämäkin.
Olen entinen Balikka.

Poissa uni

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
    • Team Entiset Kuskit @ Facebook
AIRSOFT
« Vastaus #12 : 02.09.04 - klo: 16.39 »
Kumpaakin on kokeiltu, airsoftia joskus vuonna kivi ja kypärä kun olin kuustoista ja peinttiä pelailtu sitten enemmänkin sm-liigassakin tossa pari vuotta takaperin.

Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä jne.
Jouko "Uni" Näätänen
Team Entiset Kuskit

Poissa GolluB

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #13 : 02.09.04 - klo: 20.40 »
Lainaus käyttäjältä: "uni"
Kumpaakin on kokeiltu, airsoftia joskus vuonna kivi ja kypärä kun olin kuustoista ja peinttiä pelailtu sitten enemmänkin sm-liigassakin tossa pari vuotta takaperin.

Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä jne.


näinhän se on.  itse  ajauduin airsoftin pariin aluksi lähinnä kaveriporukan mukana.  painttia olisi kiva joskus päästä kokeilemaan uudelleenkin, joskus vain kerran jotain metsäpeliä on räpelletty.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
AIRSOFT
« Vastaus #14 : 03.09.04 - klo: 07.20 »
Itse pidän enemmän tuosta Paintballista. Pari kertaa kokeillut ja jäänyt  koukkuun. Aseiden hinta on vaan niin kerpeleen suuri... Airsoftista en ole kamalammin innostunut. Paitsi ehkä oikeiden aseiden mallit on siistemmän näköisiä kuin Paintballissa.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #15 : 03.09.04 - klo: 07.22 »
www.steampowered.com ja www.digitalpaintball.org

Noi lataat ja Hlaf-Life cd-key jostain pöllit, ni sulla on DBD!
Eli virtuaalipainttista. TODELLA hyvä peli, kannattaa kokeilla.
Hlaf-Life maksaa anttilassa 10.40€, eli ei tapa budjettia. www.netanttila.net


ecit, typo urlis...
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa BoOsTeR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #16 : 05.09.04 - klo: 21.13 »
Jotenkin ei jaksa kiinnostaa nuo muovikuula kapistukset, kun on oikeitakin aseita millä ampua.  :wink:

Tulee harrastettua IPSC ja SRA. Joten kaapista löytyy yhtä jos toistakin lyhyttä asetta ja muutama pitempikin. Merkit jätettäkööt mainitsematta jos täällä vaikka on jotain lukijoita joita kiinnostaa aseet väärällä tavalla. :wink:
OS käy, kun käsketään
SC käy, jos käy

Poissa rala.p

  • Veteraani
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #17 : 06.09.04 - klo: 12.30 »
Onhan tuo air soft ihan mukavaa, mutta kun siinä on niin helppo huijata joten haluaisin päästä joskus kokeilee painpallii.
Mutta onhan ne aseet hienoja airsoftissa. :wink:
Inferno Kanai 3, Ultima st, nitro blizzard, Asso TC3 FT ja racer

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #18 : 06.09.04 - klo: 16.22 »
"helppo huijaa" Se joka ostaa aseet ja kamat (500++€) ei todennäköisesti ala pilata lajia huijaamalla. Joku näkee huijauksen, ni eipä ole enää peleihin asiaa. Softaus marginaalista hommaa, joten siellä ei ainakaan hieman vanhempien kesken tälläistä lapsellista voitontahtoa toivottavasti näy, joka pilaa usean jutun. (Vrt. maphackit ja aimbotit)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa jannu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #19 : 08.09.04 - klo: 16.26 »
on tota jonkun verran harrastettua ja kaasu tussarikin on viellä jossain piilossa. mutta lajin päätin jättää sitten taakseni kun oltiin oman "joukkueen" (vai miksi noita nyt sitten sanotaan) mutta kuitenkin oltiin harjottelemassa ja vajaan varustuksen takia kaveri menetti melkein silmänsä ja multa lohkes hammas ja kävihän siellä kolmen tunnin aikan vaikka mitä.
Että itse harrastelen mieluummin rc-autoilua.

Poissa Mage

  • Jäsen
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #20 : 08.09.04 - klo: 16.56 »
Kesällä kokeiltiin kavereiden kanssa ja on nyt muutama kuukausi tullut viikonloppuisin softattua. Aseet ei ole mitään parhaimpia mutta hauskaa on joka tapauksessa. Kerran oon nähny värikuulan eikä sen enempää ole niistä vehkeistä kokemusta.
Marko

Poissa Tum3

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi
AIRSOFT
« Vastaus #21 : 08.09.04 - klo: 20.55 »
Itteltä löytyy M3s Sniper. Itte tekemä kustom ase. Todella hieno. Jos jotain kiinostas ni käykää kattoo se on myytävänä.              ==> http://www.nemesis-airsoft.fi/tavaratori/index.php?cmd=ilmoitus&id=4790
http://www.saikart.fi/
Mun lempinumero: viistöistä. Osta sika säkissä, He*vetin halpa.

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
AIRSOFT
« Vastaus #22 : 09.03.05 - klo: 00.35 »
Tässä vähän herättelen wanhaa topiccia, kun täällä näitä harrastajia löytyy.
Itselläni on Maruin vemppu Desert Eagle ja Marui NBB  AMT Hardballer.
Ja voisitteko kertoa kokemuksia Maruin SIG 552 Sealssista.
Savolaeset jyrree!

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #23 : 09.03.05 - klo: 06.54 »
Sigistä ei ole kokemusta, mutta alan itse harrastamaan veljen kanssa Scorpioneilla tai Mp5:lla. Pitää mennä vielä laskemaan tohon vemppu-mp5:see hinta..
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #24 : 09.03.05 - klo: 07.30 »
:oops:   Isoveli kävi Oulun nuokkarilla softaamassa, sillä oli pari videon pätkää muttei oo laittanut nettiin..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
AIRSOFT
« Vastaus #25 : 09.03.05 - klo: 11.50 »

Tarkoitin tuota Maruin sähköasetta, ja olen kiinnostunut tuosta aseesta.
Saattaisin ostaa tuon Hpi MT2:sen jälkeen. :lol:
Savolaeset jyrree!

Poissa Larse

  • Tulokas
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #26 : 09.03.05 - klo: 15.18 »
http://www.varusteleka.fi/aselista/?nayta_ase=marui_sg552
Tuosta varmaan löytyy kaikki oleellinen.

Poissa Pahalainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/pahalainen
AIRSOFT
« Vastaus #27 : 09.03.05 - klo: 15.24 »
Juu, olenpa tuon lukenut, mutta haluaisin pitkän ajan kokemuksia kyseisestä aseesta. Ja mitkä osat hajoavat helposti.
Savolaeset jyrree!

Poissa thepanu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #28 : 09.03.05 - klo: 15.54 »
Perä tuntuu olevan heikoin osa sigeissä. Ja burst-ominaisuus on joillain aiheuttanut ongelmia.

Jos tällä hetkellä olisin ostamassa uutta asetta niin kallistuisin kyllä Maruin M733:n kannalle. Ehdottomasti toimivin kaikista sähkövehkeistä mitä olen omistanu/ampunut/pelissä käyttänyt. Ja tuohon listaan sisältyy kaikki maruin valmistamat kuulapyssyt.

Ja ei 'real steel' ja airsoft-harrastus ole mitenkään toisiaan poissulkevia. Omassa porukassakin on muutamia ruutivehkeisiin kallellaan olevia. Lähinnä SRA:ta ja metsästystä.

Kohta 8 harrastusvuotta takana ja into ei ainakaan ole laantunut. Intin aikoihin hieman, mutta se on ehkä ihan ymmärrettävää.

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
AIRSOFT
« Vastaus #29 : 09.03.05 - klo: 15.56 »
Itsekkin innostuin ja kysyisin onko Maruin PC356 Hop Up pistooli hyväkin vai onko olemassa saman hintasia mutta parempia?