Kirjoittaja Aihe: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt  (Luettu 56541 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ruusperi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #120 : 12.01.16 - klo: 12.38 »
Nettisivuja päivitetty: ranking ja kalenteri ajantasalla, lisätty videoita ja linkkejä.

http://www.kerhokisat.fi/

Poissa pitsinki

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #121 : 12.01.16 - klo: 20.04 »
Nettisivuja päivitetty: ranking ja kalenteri ajantasalla, lisätty videoita ja linkkejä.

http://www.kerhokisat.fi/
Hienoa Ruusperi, kun jaksat vääntää ja touhuta näitä listoja ja jne.  :azn: Isopeukutus.
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #122 : 12.01.16 - klo: 21.48 »
Juu ---- sitä Wanhan Liiton meininkiä, ei paljon "puhuta"(kirjoitella) VAAN TEHDÄÄN !!!

Kiitokset !

 :cool:  Barbie  :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....

Poissa Ilari58

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #123 : 13.01.16 - klo: 19.24 »
Lisätääs tämä nyt tähän ketjuun eli otin urakaksi pitää tuota kerhokisojen rankingia. Tuo Ruusperinhan on sarjataulukko ja itse pitäisin rankingia, minkä pitäminen alunperin lopetettiin.

Sovin jo vähän barbien kanssa ja jos muilla ei ole mitään vastaan niin mentäisiin vähän samaan tyyliin kun ftt ranking. Eli joka kisan painotus putoaa 3% ja tuota kauden vaihtumista 30% pitää vähän tuumata. Mutta otettaisiin siis kolme edellistä ajettua kisaa viidestä viimeisestä. Eli jos olet ajanut esim. 2 kisaa viimeisessä viidessä niin silloin vain kahdesta kisasta tulee ranking pisteet. Tuo kolme viidestä on siinä hyvä kun moni kovempikin kuski silloin tällöin jättää muutaman kisan väliin, mutta kuitenkin ajaa kisoja niin ranking pisteet ei hänellä pääse kuitenkaan niin nopeasti tipahtamaan.

Koitan saada vielä tämän viikon puolella rankingit kaikista kerhokisa luokista tehtyä näillä perusteilla. Tätähän on sitten hyvä käyttää autoja jaettaessa alkueriin jos vain järjestäjille kelpaa.

Ilari
“When I came around the corner, it all went to Hælvette” -Petter Solberg

Poissa Ilari58

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #124 : 14.01.16 - klo: 00.56 »
Suuret kiitokset thomakselle vanhasta laskentataulukosta! Sain siitä todella hyvän pohjan ja on mukava laskea. Jos jotain luokkaa ei ajeta jossain kisassa niin merkitsen sen kuitenkin kisaksi sillä näin tuo taulukon pitäminen sujuu mukavana ja helppona. Formulat ja molemmat minit sainkin jo valmiiksi ja olen sitä mieltä, että käy oikein hyvin alkueräpaikkoja jaettaessa. Tänään päivällä tulee foorumille listat kaikista!
“When I came around the corner, it all went to Hælvette” -Petter Solberg

Poissa r1205

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #125 : 29.04.16 - klo: 21.26 »
Olenko nyt ymmärtänyt oikein ettei voi käyttää kantikkaita lipoja minissä ollenkaan kisoissa?
Olen hommannut ihan erikseen rungon joka on tehty kantikkaita lipoja varten, ei viitsisi kasata miniä uusiksi ja ostaa lipoja erikseen jos ei ole ihan välttämättömän pakkotilanne.

-Teemu T.

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #126 : 29.04.16 - klo: 21.32 »
Käy ne sallitut pötkö lipotkin sinne kantikkaaseen reikään...
« Viimeksi muokattu: 29.04.16 - klo: 21.36 kirjoittanut MonsTTer »
(o\_!_/o)

Poissa r1205

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #127 : 30.04.16 - klo: 07.08 »
Nii joo pitää sit ku pääsee intistä niitä lipoja hommaa.
Olikos miten paljon "viri" osia kielletty? Iskarit,kääntöpalat,c palat eteen. Ja muutamia muita osia alatukivarret vaihettu jotta voi rajoittaa ulostuloa.?

Poissa sagee

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Äänekosken Pienoisautoilijat Ry
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #128 : 30.04.16 - klo: 21.12 »
Nii joo pitää sit ku pääsee intistä niitä lipoja hommaa.
Olikos miten paljon "viri" osia kielletty? Iskarit,kääntöpalat,c palat eteen. Ja muutamia muita osia alatukivarret vaihettu jotta voi rajoittaa ulostuloa.?
Tuolta kerhokisojen sivulta löytyy kaikki säännöt joissa pitäisi lukea kaikki osat mitä saa classiciin vaihtaa, compissa on sitten vähän vapaammat säännöt. http://kerhokisat.esy.es/S%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6t/

Poissa r1205

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #129 : 01.05.16 - klo: 08.27 »
Hmm luultavasti noi alatukivarret pitää vaihtaa alkuperäisiksi. Jos haluu kisailla.
Kompiin luultavammin riittää vaihti ja veivaus taidot.
Mut eiköhä classikillaaloiteta aluksi.
-Teemu

Poissa MonsTTer

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • KyPak
(o\_!_/o)

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #131 : 27.01.17 - klo: 15.45 »
Joko on korilistalla?

http://www.rcmart.com/tamiya-51591-mazda-body-parts-p-71724.html
Ei pysty kattomaan säännöistä kun näyttää kerhokisat.fi domainin rekisteröityminen menneen vanhaks  :wink:
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa ViX

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #132 : 27.01.17 - klo: 21.30 »

Poissa Stahl-Ville

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #133 : 25.12.17 - klo: 14.43 »
Yeah Racingilta on tullut M05 ja M06 autoihin sopiva tukivarsisetti, joka pidentää tukivarren pituutta +30% muuttamatta raideväliä. Koska kyseinen setti muuttaa auton geometriaa merkittävästi ja on lisäksi melko kallis, se halutaan testata ennen käyttöönottoa kilpailuissa. Kyseisen osasetin käyttö on siksi toistaiseksi kielletty.
Jos olet jo tilannut ko. tukivarsisetin ja/tai haluat liittyä testausryhmään, pyydän ottamaan yhteyttä yv:llä. Testien jälkeen ilmoitetaan puretaanko kielto vai jääkö se voimaan pysyvänä sääntönä.


Tilanne joulukuussa kolme vuotta sitten oli tämä Yeah Racingin Long Span -tukivarsien suhteen. Luin ketjun läpi, mutta en löytänyt enempiä kommentteja. Vuonna 2015 joku kysynyt testien tuloksista.

Ehdotan, että kyseinen Yeah Racingin Long Span-tukivarsisarja #TAMC-S01BU sallitaan Competiton -luokan M06-takavetoautoissa.

Perustelut:

1. Uuden Tamiya M07 -rungon myötä moderni alustageometria on joka tapauksessa kisoissa läsnä. Ensimmäisten kuukausien kokemusten perusteella näyttää 07:sta tulevan aikaa myöden kisojen nopein runko, kunhan tekijämiehet saavat uudet pelinsä säädetyiksi.

2. Evidenssi M05eri versiot vs. M06 kisamenestyksen suhteen on niin selvä, ettei muutaman kisoja kiertävän tuupparin osalta sääntöjen muuttaminen todellisuudessa vaaranna M05-rungoilla ajavien menestymisen mahdollisuuksia. Päin vastoin mahdollisen kirittäjän löytyminen dissatusta tuuppiministä saattaa jopa parantaa eturaapijakuskien aikoja paineen alla.

3. On koko Mini-luokan etu, että kisoissa on mahdollisimman paljon ja erilaisia autoja. Se pitää luokan virkeänä ja voi jopa houkutella katsojia kisoihin ja sitä kautta lehkö jopa lähtöviivalle asti. Takavedon mystiikka nyt vaan vetoaa joihinkin poikiin ja miehiin. "Eihän siinä mitään järkeä ole, mutte antaa miehekkään tunteen ja asiat tuntuvat sujuvan" Sakari Kuosmasta lainatakseni.

4. Hintaa on pidetty aiemmassa keskutelussa esteenä muutossarjan hyväksymiselle. En tiedä mikä on ollut lanseerausajan hinta vuosia sitten, mutta nykyinen hinta viisikymppiä ja rapiat ei enää voi olla peruste kieltää joku muutos.

Toivon aiheesta maltillista keskustelua, mutta ainoastaan perusteltuja mielipiteitä puolesta tai vastaan. "Siirry kuule etuvetoon jos et tuupilla osaa" -tyyppiset kuittailut tuli jo kaikki TUA:n Miniryhmässä kuultua.
« Viimeksi muokattu: 25.12.17 - klo: 15.00 kirjoittanut Stahl-Ville »

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #134 : 25.12.17 - klo: 17.03 »
TUA:n Ministeriön Watsuppi-ryhmänpuolesta korjattakoon, että kukaan ei käskenyt siirtymään etuvetoisiin autoihin.

-Timppa

Ps. Juha saat minulta nuo tukivarret testiin ja saat ajaa niillä meidän Areena-Kupissa.
« Viimeksi muokattu: 26.12.17 - klo: 10.50 kirjoittanut Stinde »
FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa Stinde

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #135 : 26.12.17 - klo: 10.48 »
Kyseisiä tukivarsia testanneena M06:ssa , niin kokemukset eivät olleet mitenkään positiivisia.
 - Pienimmänkin laitakontaktin seurauksena vetari irtosi.
Päätelmäksi tuli , että vetarit olisi pitänyt vaihtaa pitempiin. ( Lisää kuluja )
 - YR:n aluseos on varsin meltoa, verrattuna Tamiyan tai 3Racingin tekeleisiin.
Tukivarret siirtyivät parin kokeilukerran jälkeen romukoppaan... ja pian sen jälkeen siirryin takaisin M03:een

Jos kyseinen setti hyväksyttäisiin, niin silloin se kyllä pitää sallia kaikissa runkomalleissa.
Eikä rajoittaa yhteen

-Timppa

FG ChallengeLine #26
RS5 T15 #26

Poissa Mr-Chat

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #136 : 27.12.17 - klo: 10.06 »
Samaa mielä Stinden kanssa,,, jos erikoisosia ollaan sallimassa, niin ne pitää silloin sallia kaikkiin M-chassis autoihin. Eikä vain yhteen.

Lisänä vielä, noi tukivarret vaativat myös omat hubinsa, koska muuten raideväli kasvaa. Myöskin tuossa longspan kitissä mukana tulevat hubit ovat -3 asteiset, joten sekin vaatisi sääntöpäivittämistä jos sellaista yleensäkään ollaan tekemässä...


TEKNO RC Team driver
SCT410.3, NB48 2.0, XRAY SCX

Poissa Stahl-Ville

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #137 : 27.12.17 - klo: 12.07 »
Kiitos Stindelle ja Mr Chatille näkemyksistä ja lisätiedoista.

Perusteltuja mielipiteitä kuitenkin ehdotuksesani toivoin keskusteluun. Minä olen perusteluni yllä esittänyt miksi sääntömuutos M06-alustan hyväksi voisi tukea koko kilpasarjaa. Vastauksistanne en löydä perusteluita mielipiteelle miksi ei voisi yhtä, nyt altavastaajana olevaa ja maustetta kisoihin tuovaa, Tamiyan valmistamaa M Chassis -luokan runkoa varten olla omaa sääntökohtaa.

Marssijärjestys on ollut aivan selvä kisoissa: M05 ja M03 (kovien kuskien käsissä) ovat kärjessä. Muutama M06 yksinäisten susien ajamina joukon hännillä. M07 lanseersauksen jälkeen ja ensimmäisten kiertäessä suomalaisia ratoja ovat merkit aivan selvät, että jatkossa ne ovat kärjessä.

Poissa bcan

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #138 : 27.12.17 - klo: 12.25 »
Ei yhdelle automallille voi olla erilaisia sääntöjä yhden luokan sisällä jos säännöille ei ole pakoittavaa teknistä syytä.
Vertaukset 1:1 luokkiin on aina vähän niin ja näin mutta ei formuloissakaan Saubereille tms. sallita säännöstä poikkeavia osia jotta ne olisivat kilpailukykyisempiä huipputallien kanssa

JOS tuuppareita olisi riittävästi niin ehkä sitten niillä voisi olla oma luokka jossa omat säännöt, mutta niille oman luokan perustaminen söisi sitten taas osallisujia perinteisestä Mini Compista mikä on kokonaisuuden kannalta huono asia
| TeknoRC.fi | TeknoRC SCT410.3 | Tamiya M-07 |

Poissa Stahl-Ville

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #139 : 27.12.17 - klo: 13.43 »
Ei yhdelle automallille voi olla erilaisia sääntöjä yhden luokan sisällä jos säännöille ei ole pakoittavaa teknistä syytä.
Vertaukset 1:1 luokkiin on aina vähän niin ja näin mutta ei formuloissakaan Saubereille tms. sallita säännöstä poikkeavia osia jotta ne olisivat kilpailukykyisempiä huipputallien kanssa

JOS tuuppareita olisi riittävästi niin ehkä sitten niillä voisi olla oma luokka jossa omat säännöt, mutta niille oman luokan perustaminen söisi sitten taas osallisujia perinteisestä Mini Compista mikä on kokonaisuuden kannalta huono asia

Nyt tuli varteen otettavia perusteluita. Kiitos bcan. Oma tuuppiluokka on aika epärealistinen ja kuten kirjoitit olisi se Mini Compin kannalta vain haitaksi. Kaikkien etu on, että M Chassis autojen sarjaan ja sen kahteen luokkaan on mahdollisimman paljon osallistujia. Ollaan siis tilanteessa, että tuupista pitävät voivat tuupeillaan joukon jatkona ajaa, mutta lähinnä omaksi huvikseen. Tamiyan tuuppievon (M08?) tulosta ei toistaiseksi kukaan maailmallakaan oikein tiedä mitään.
« Viimeksi muokattu: 27.12.17 - klo: 13.47 kirjoittanut Stahl-Ville »

Poissa Luigi54/vielä vanhempi

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Tamiya Mini Classic & Competition säännöt
« Vastaus #140 : 27.12.17 - klo: 20.03 »
Sekaannun nyt myös tähän keskusteluun; olen itseasiassa joskus miettinyt , että takatuupparit ansaitsisivat kyllä ihan omat kisat ...... mutta nyt  ei kannata lisätä enää M-chassis-luokkia tai sanoisinko sekoittaa ........
Mutta , jos asiallevihkiytyneitä on riittävästi , olisi varmaan kohtuullista järjestää yksi kisa ihan vaan koemielessä....
Siis aiwan erillisenä tapahtumana ......

 :cool:  Barbie  :cool:
Tamiya Mini; Poikien Barbie , Tosimiesten Barbara....