Kirjoittaja Aihe: Team Associated RC10 B2 ajokuntoon  (Luettu 8875 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dexter

  • Tulokas
    • Profiili
Team Associated RC10 B2 ajokuntoon
« : 14.10.14 - klo: 19.18 »
Varastön syövereistä kaivettu esiin tollanen vanha auto ja kiinnostaisi tietää että vieläkö siitä voisi pienillä investoinneilla saada liikkuvan pelin?

Muutenhan tuo lienee käytännössä ihan toimiva, mutta epäilyttää nuo vanhat akut joiden väliset kuparilevyt on pahasti hapettuneen näköisiä. Noita ei varmaan enää uskalla edes yrittää käyttää? Yritin jo kolvatakin noita levyjä irti ja korvata uusilla, mutta jostain syystä kolvi ei tunnu tehoavan enää mitenkään vanhoihin juotoksiin :huh:

Miten uudet akut mahtaisivat sopia ylipäätään tollaseen vanhaan autoon?

Edit. olisin mielelläni laittanut enemmänkin kuvia mutta foorumi antaa virhettä "Tiedostosi ei läpäissyt turvatarkistuksia. Ota yhteyttä ylläpitäjään.".
« Viimeksi muokattu: 14.10.14 - klo: 19.29 kirjoittanut dexter »

Poissa NJ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • NIXconcepts
Vs: Team Associated RC10 B2 ajokuntoon
« Vastaus #1 : 10.11.14 - klo: 09.49 »
Itselläni on samanmoinen vanha kisapirssi.
Helpoimmalla pääset kun hommaat vaan uuden peltikennoakun (NiMH), kyllä niitä vielä saa lähes jokaisesta RC-putiikista.
Sitten jos/kun ruokahalu kasvaa syödessä - harjaton moottori/säädin combo. Nykyaikaiset kovakuoriset Lipo-akutkin mahtuu B2:seen ihan heittämällä.
NIXconcepts - I.materialise - Shapeways

Poissa kisaaja

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated RC10 B2 ajokuntoon
« Vastaus #2 : 10.11.14 - klo: 12.40 »
Moi

B2 löytyy myös täältä. Auto kestää heittämällä nykyaikaiset sähkölaitteet. Itse olen ajanut 9.5t harjattomalla koneella ja tuosta löytyy potkua ihan riittävästi :) Nopeiten pääset alkuun kun hommaat uuden nimh akun, mutta suosittelisin uusimaan sähköt kerralla Lipo aikaan niin säästyy moottorin sorvaamiselta ja akkujen purku/lataus rumbalta ;)
Autoon löytyy vielä melko hyvin osia maailmalta, mutta etutukivarret, sekä slipperi ja muu vetokalusto alkaa olla kiven alla. EuroRC:n nettikauppa kannattaa tsekata, siellä on muutamia löytöjä vanhoihin assoihin ;)
Oma auto on nyt ansaitulla eläkkeellä ja mikäli jostain saan käsiini parin etutukivarsia niin uskallan sen vielä raapasta radoille ja vaikka kisoihin asti =)
Mulla on yks laatikollinen osia jemmassa, joten jos jotain tarvitset niin ota kontaktia :)
-Petri
-Goldi

Poissa NJ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • NIXconcepts
Vs: Team Associated RC10 B2 ajokuntoon
« Vastaus #3 : 10.11.14 - klo: 21.58 »
Slipperinhän voi halutessaan päivittää B4 versioon vaihtamalla boxin ylimmän akselin B4:n vastaavaan. Sopii suoraan alkuperäisen tilalle.
Boxin ulostuloja on hankala löytää uusina, mutta ThunderTiger Phoenixin osat ovat kai vastaavat. En ole 100% varma, koska satuin löytämään Asson ulostuloja just ennen TT osien tilaamista. Osanumerot on PD7306 ja PD7307.

On totta, että etutukivarsia on hankala löytää ja ovat yleensä hinnoiteltu esim Ebayssä sen mukaan. Nykyään laadukkaiden 3d-printattujen pikamallien ollessa kaikkien tavoitettavissa järkevään hintaan, etutukivarsien puute ei ole mikään ongelma enää. Mallinsin vaihtokelpoiset tukivarret ja Shapeways niitä SLS-koneella printtaa jos tarvetta ilmenee.

Suunnittelin B2:seen hiilarirungon vanhan RC10 Graphite:n "kunniaksi" ihan vaan siksi ettei Assolta sen koommin ole hiilarirunkoista tuuppia tullut. Omassa autossani pohjalevy on FibreLyten koneistama ja rungon adapteriosat ovat SLS pikamalleja. Tällä autolla ajoin viimetalvena Tiksissä pitkälti toistatuhatta kierrosta ilman pienintäkään ongelmaa. Pirssi oli myös ajossa parissa WJ kisassa stanu-luokassa.

-Niki-
« Viimeksi muokattu: 12.11.14 - klo: 01.57 kirjoittanut NJ »
NIXconcepts - I.materialise - Shapeways