EA Import

Kirjoittaja Aihe: Wanha Kyosho Landmax 2 GS21R Moottorilla, apuva kaivataan!  (Luettu 10838 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Armaada

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Moro!

Ensiksi, olen lähes aloittelija polttomoottoriautoilun kanssa, enkä mikään ekspertti tekemään, mutta jonninverran tiedän asioista.


Elikkäs, ostin tuttavalta tällaisen pelin muutama vuosi takaperin, hän oli sillä ajanut josksu kilpaa tms. ja hankkinut edellisen koneen leikattua siihen tuon uuden moottorin. Moottori on lähes uusi, mutta sillä ei ole ajettu useaan vuoteen.

No, nyt siis vuosia myöhemmin, kun mistään ei enää saa minkäänlaista osaa tähän autoon/moottoriin, ja auto ei ole käyntikuntoinen, tarttisin hieman apua projektiin.


Eli
Startteri on rikki, sen sain nyittyä silloin kun luulin auton käynnistyvän vain nykimällä.
Mikäli hitaasti vetää ulospäin, pyörii moottori, mutta nopeasti jos yrittää, pyörähtää naru vain tyhjää.
Onko vikana yksisuuntalaakeri startterissa, vai mikä?

Noh, silloin kun moottorin sain käyntiin, en millään löytänyt sopivia säätöjä kaasaariin, joten aloin epäillä jotakin muuta:
Pakoputken tiiviste, se joka tulee lohkoon kiinni, tarvitseeko olla ehdottoman tiivis? Sotkee ainakin hyvin tällähetkellä. Muutenkin, tarvitseeko nuo "nippusideliitännät" pakoputkessa ja polttoaineletkussa olla täysin tiiviitä?

Imuvuoto, mistä tunnistaa? Kaasari ei lähtenyt irti, jotta olisin sen voinut avata ja puhdistaa.

Tulppa ei jaksa hehkuttaa, miten tunnistetaan? Onko vain uuden tulpan aika?

Paineita ei ole? Kannentiiviste näyttää vain sopivankokoiselta prikalta, tarvitsisiko tähän jotain muuta?


Eli auto on käynyt, mutta viat ovat ollee hyvin erilaisia, koskaan ei ole pysynyt paria minuuttia pidempää käynnissä. Savuvana on nätti, mutta kaasua jos antaa, ei kierrokset tahdo millään laskea, ja joskus tosiaan jää vain ylikierroksille.
Huomasin, että naputtamalla kaasarin servoa, se värisi edestakaisin. Mistä tämä johtuu, ja voisiko se aiheuttaa yllättävää kierrostennousua?


Ja viimeiseksi, olisiko mahdollisesti Hartolan lähettyvillä jotakuta joka haluaisi laittaa tämän kisapelin kuntoon kanssani? Voisin jopa jotakin maksaa, vähintään bensoja jos yhtään kauempaa joutuu tulemaan...

Kaikki apu on erittäin tervetullutta!



E: Löytyisikö tällaiseen autoon minkäänlaista Roto start systeemiä? Tai tms, ei tuo nykiminen hotsittaisi :D
« Viimeksi muokattu: 10.11.14 - klo: 21.41 kirjoittanut Armaada »
Hoaah.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Wanha Kyosho Landmax 2 GS21R Moottorilla, apuva kaivataan!
« Vastaus #1 : 10.11.14 - klo: 22.20 »
Tuskin tuolla on kilpaa ajettu, tuo kun ei ole ns.kilpa-auto, eikä luokkia moiselle suomesta löydy, eikä käsittääkseni ole aikaisemminkaan löytynyt..
Tuo vetonarun tyhjää pyöriminen johtuu todennäköisesti juurikin yksisuuntalaakerista, sitä laakeria voi kokeilla elvyttää putsaamalla kuin myös sopivalla öljyllä.
Noista tiivisteistä, onhan niiden pakopuolen tiivisteidenkin/liitoksien hyvä olla tiiviitä mutta tuskin toimimattomuus johtuu ihan pienestä falskaamisesta.
Tuo kun on seisonut kauan niin imupuolen/kaasarin tiivisteet on voineet kuivaa ja falskaavat, se voi vaikuttaa ikävästi säätöihin/toimintaan, tuo että säätäminen vaikeaa ja kierrokset eivät laske niin voisi johtua ilmavuodosta.
Tulpasta toiminnan toteamisesta sen verran että otat sen irti ja työnnät hehkun päähän kiinni ja katsot että lanka hehkuu kirkkaana abaut koko matkalla.(katso että hehkussa on virtaa)
Ja kannentiiviste on tosiaan vain ohut kuparitiiviste, muuta sinne ei kuulu laittaa. Jos paineita/puristuksia ei ole se voi olla väljä, vastusta kyllä pitäisi yläkuolokohdassa olla.
Siinä mun vinkit..

edit: Joku noista sullivan:n "rotostarteista" varmaankin natsais...en kyllä tiedä mikä..
http://www.sullivanproducts.com/ProductIndexMainFrame.htm
« Viimeksi muokattu: 10.11.14 - klo: 22.27 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Armaada

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Wanha Kyosho Landmax 2 GS21R Moottorilla, apuva kaivataan!
« Vastaus #2 : 11.11.14 - klo: 16.16 »
Harhaanjohtavasti kirjoitin, ei siis virallisissa kisoissa ajettu, mutta minun kaveripiirini harrastamiseen nähden kilpailtu :D

Saisiko noita laakereita uutena jostain? Ebayta kattelin, siellä oli jokin aika sitten, mutta ei enää. Löytyisikö vaikkapa joltakin vanhemmalta suomalaiselta kaupalta..?

Tiivisteitä ei varmaan mistään saa, millaisesta kamasta kannattaisi kokeilla omaa tehdä?

Mites tuon kaasarin kanssa nyt pitäisi toimia? Muistan kun silloin joskus sitä irrotella yritin, mutta räjäytyskuvasta ei oikein saanut selvää kuvaa mitä pitäisi tehdä, ja sitä tappia en kovalla voimalla uskaltanut kokeilla.

https://www.kyosho.com/jpn/support/instructionmanual/engine/pdf/74022.pdf

Tuolta löysin nyt kun etsin manuaalin vehkeeseen, ja kauan kaivatut vakioasetukset kaasariin...

Olisiko yksi mahdollisuus kokonaan uusi kaasari? Helpottaisiko se ahdinkoani?

E: Nyt kun kannen irroitin, ei sieltä löytynyt minkäänlaista tiivistettä. Noita originaaleja löytyy 10€ myynnissä, onko se ainut vaihtoehto?
« Viimeksi muokattu: 12.11.14 - klo: 22.42 kirjoittanut Armaada »
Hoaah.

Poissa sammyk1986

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Wanha Kyosho Landmax 2 GS21R Moottorilla, apuva kaivataan!
« Vastaus #3 : 12.03.15 - klo: 22.10 »
Laakerit ja tiivisteet Laakerit saat mittojen mukaan hankittua helsingin laakeri keskuksesta samoin myös tiivisteet.. tiiviste keskus tuusula niin tekee ihan sellaisen kun haluat mutta hinta voi olla ??? siinä apuja mistä saat varmasti mutta hinta???