Kirjoittaja Aihe: Kamera autoon  (Luettu 15191 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa .T

  • Tulokas
    • Profiili
Kamera autoon
« : 06.09.04 - klo: 17.36 »
Onko kukaan laittanut kameraa Rc-auton kyytiin ja lähtenyt ajamaan?
Jos on, millainen kamera/ auto ja miten.
Jos on tuloksia, voisitteko linkittää.
Kyllä,valoa nopeammin ei voi kulkea,mutta silti tuo korin päälle teipattu lamppu ei auta mitään!

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kamera autoon
« Vastaus #1 : 06.09.04 - klo: 18.31 »
No, omia virityksiä on joskus tullut tehtyä keikkateipin ja vanhan videokameran kanssa ja suorastaan hupaisaa katseltavaa kun monsteri vääntää hullun lailla kamera katolla.

Hobbylinnassa on ainakin ollut myynnissä tässä joku aika sitten kamera joka on aika pieni ja menee hyvin autoon. www.hobbylinna.fi
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa SaiKart

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi
Kamera autoon
« Vastaus #2 : 06.09.04 - klo: 18.59 »
Eilen (5.9.) kokeiltiin meidän mattoradalla in-car kameraa. Tavallinnen digikamera (tässä tapaisessa Nikon 3200), mielummin mahdollisimman kevyt, vanha kori ja kameran jalustasta kiinnitysruuvi, jolla kamera kiinnitetään jalustaan (yleensä se on irrotettava). Tehdään koriin kattoon reikä oikeaan paikkaan (suuntaus) ja ruuvi sisäpuolelle ja vedetään ruuvilla kamera kattoon kiinni.
Tuli kohtuullinen, vaikkakin vähän tärisevä video pätkä.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Kamera autoon
« Vastaus #3 : 06.09.04 - klo: 19.11 »
Mä pistin oman krossarin kyytiin normaalikokoisen videokameran ilman mitään kiinnitystä. Ei kauaa pysynyt. Yhden kiihdytyksen verran. Ihan kivaa katsottavaa.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa SLem

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #4 : 06.09.04 - klo: 19.55 »
Mulla oli turistissa langaton kamera kiinni ja se oli siis kisoissa. Ilmeisen vääränlaisen asennuksen takia kuvasta tuli suurelta osin pelkkää häiriöraitaa. Mutta silloin kun kuva näkyy hyvin, niin on kyllä aika siistiä. Varsinkin finaalin lähtö. :) Kamera oli siis auton sisällä ja kuvasi ikkunan läpi suunnilleen "kuskin" pään kohdalta. Ei muuten tärise ollenkaan ja on äänetkin mukana... 8) Ekalla kerralla ajelin crossilla talon ympäri telkkarista katsellen. Se vasta on hauskaa. :mrgreen:
On muuten justiin Hobbylinnasta joskus keväällä hankittu.

Poissa RaDon

  • Veteraani
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #5 : 06.09.04 - klo: 22.19 »
Tuollaista kameraa voisi harkita.... 8)

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #6 : 06.09.04 - klo: 22.52 »
Tomsson laittoi canonin ixusen mini-z 1:en katolle ilmastointi teipillä kiinni ja meno näytti aikas hurjalta.

T.Rami
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Kamera autoon
« Vastaus #7 : 06.09.04 - klo: 23.22 »
Lainaus käyttäjältä: "SLem"
Mulla oli turistissa langaton kamera kiinni ja se oli siis kisoissa. Ilmeisen vääränlaisen asennuksen takia kuvasta tuli suurelta osin pelkkää häiriöraitaa. Mutta silloin kun kuva näkyy hyvin, niin on kyllä aika siistiä. Varsinkin finaalin lähtö. :) Kamera oli siis auton sisällä ja kuvasi ikkunan läpi suunnilleen "kuskin" pään kohdalta. Ei muuten tärise ollenkaan ja on äänetkin mukana...


Löytyykö sulta se video koneelta? Entäs niitä mun drifailuita yms. muuta mitä silloin yhdessä kypak rallissa kuvailit?
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #8 : 10.09.04 - klo: 00.20 »
Harvinaisen hyvä idea tuollainen kamera. Sen hankkimista voisi jopa suunnitella. Ja äänetkin vielä  :twisted:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa blaxter

  • Tulokas
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #9 : 27.09.04 - klo: 18.33 »
Laitettiin kisoissa joku pieni videokamera tc3:sen katolle ja ei kun radalle Oli tota vähän tasa paino ongelmaa kun auto kävi jyrkissä mutkissa kahdella renkaalla mutta hauskaa oli kannattaa Kokeilla :lol:

Poissa SLem

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #11 : 29.09.04 - klo: 02.06 »
Asiallinen Nikko. Enpä oo tollasesta ikinä kuullutkaan  :shock:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #12 : 29.09.04 - klo: 02.23 »
Tollainen näyttöhommeli ois kyllä ihan kiva omassakin ohjaimessa. Sitten autoon (tai meikäläisen tapauksessa pikemminkin airboattiin...:wink: ) sellainen kamerasydeemi, joka lähettää reaaliaikaista kuvaa ohjaimen näytölle samaan tapaan kuin tossa nikossa...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #13 : 29.09.04 - klo: 08.08 »
Tota on myyty puljussakin..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #14 : 29.09.04 - klo: 09.21 »
Tuollaisia myydään ihan lelukaupoissa :wink: Ainakin täällä Hämeenlinnassa.

Poissa blaxter

  • Tulokas
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #15 : 04.10.04 - klo: 10.07 »
Olipa muuten aika hieno vaikkka nikko onkin paljon lie HINTAA

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Kamera autoon
« Vastaus #16 : 04.10.04 - klo: 13.32 »
Itse olen muutaman "in car" pätkän kuvannut, tosin kamera oli Stampeden "lavalla".
Kamerana oli mustekin 3000 videokamera, kuvan laatu ei kovin hääviksi tullut johtuen hirvittävästa tärinästa ja kameran heilumisesta.
Kamera on nyt "remontissa" pahan putoamisen takia, tarkoitus olisi vielä saada se "henkiin".
Parit lyhyet videoleikkeet löytyy kotisivultani.......
http://www.sisulan.net/stampede/in_car_1.asf
http://www.sisulan.net/stampede/in_car_2.asf
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Kamera autoon
« Vastaus #17 : 04.10.04 - klo: 15.40 »
Lainaus käyttäjältä: "blaxter"
Olipa muuten aika hieno vaikkka nikko onkin paljon lie HINTAA


~300 euroa muistaakseni oli Lelushopissa....
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa SLem

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #18 : 04.10.04 - klo: 15.40 »
Tuli vaan mieleen, että voiskohan sellaisesta Nikkosta ruuvata ne kameravehkeet irti ja laittaa vaikka johonkin parempaan laitteeseen :mrgreen: . Jos niitä kerran on vielä myynnissä...

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #19 : 04.10.04 - klo: 15.50 »
Lainaus käyttäjältä: "SLem"
Tuli vaan mieleen, että voiskohan sellaisesta Nikkosta ruuvata ne kameravehkeet irti ja laittaa vaikka johonkin parempaan laitteeseen :mrgreen: . Jos niitä kerran on vielä myynnissä...


Ohjaimestakin on oma homma ottaa se näyttä pois ja laittaa uuteen... Jos ei pidä aina kahta ohjainta mukana.  :mrgreen:
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #20 : 04.10.04 - klo: 19.29 »
Hienoja vireoita hermanni :wink:

En tuota tekniikan muuttamista suosittelisi, voipi olla että kaikki on yhdessä ja samassa piirilevyssä. Eli nopari, valokytkin, vastari, videokuvalähetin jms...
EN SUOSITTELE!!!

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Kamera autoon
« Vastaus #21 : 04.10.04 - klo: 19.33 »
Minä olen laittanut digikameran (Sony Cybershot) Mini-Z monsterin lavalle ja hauskaa sitä on katsoa. Takaiskarit pohjassa ja eturenkaat ottavat just ja just maahan kiinni, ohjaus ei ole helppoa....  :mrgreen:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #22 : 04.10.04 - klo: 19.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Itse olen muutaman "in car" pätkän kuvannut, tosin kamera oli Stampeden "lavalla".
Kamerana oli mustekin 3000 videokamera, kuvan laatu ei kovin hääviksi tullut johtuen hirvittävästa tärinästa ja kameran heilumisesta.
Kamera on nyt "remontissa" pahan putoamisen takia, tarkoitus olisi vielä saada se "henkiin".
Parit lyhyet videoleikkeet löytyy kotisivultani.......
http://www.sisulan.net/stampede/in_car_1.asf
http://www.sisulan.net/stampede/in_car_2.asf


Mulla ei vaan näy noi, ei näy mitkään sun sivujen videot..
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa SLem

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #23 : 04.10.04 - klo: 20.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"

En tuota tekniikan muuttamista suosittelisi, voipi olla että kaikki on yhdessä ja samassa piirilevyssä. Eli nopari, valokytkin, vastari, videokuvalähetin jms...
EN SUOSITTELE!!!

Jos tarkoitat sitä kameran ym. irrottamista niin so what... on mulla vehkeet ennekin poksahdellu :lol:.
Mutta ei vaan, on kyllä ~300€rkkiä "hieman" liikaa. Ja onhan mulla(kin) se Hobbylinnan kamera, mikä on varmaan paljon laadukkampikin.
Oikein asennettuna hauska laite.

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Kamera autoon
« Vastaus #24 : 04.10.04 - klo: 23.39 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Lainaus käyttäjältä: "Hermanni"
Itse olen muutaman "in car" pätkän kuvannut, tosin kamera oli Stampeden "lavalla".
Kamerana oli mustekin 3000 videokamera, kuvan laatu ei kovin hääviksi tullut johtuen hirvittävästa tärinästa ja kameran heilumisesta.
Kamera on nyt "remontissa" pahan putoamisen takia, tarkoitus olisi vielä saada se "henkiin".
Parit lyhyet videoleikkeet löytyy kotisivultani.......
http://www.sisulan.net/stampede/in_car_1.asf
http://www.sisulan.net/stampede/in_car_2.asf


Mulla ei vaan näy noi, ei näy mitkään sun sivujen videot..


Sulta puuttuu codekki, noi on mpg4 pakattua (Quicktime).
Codekin saa mediaplayerille vaikka täältä (QuickTime Alternative 1.35) http://home.hccnet.nl/h.edskes/mirror.htm
Ja jos on ongelmia muutenkin videoiden toistossa kannattaa imuttaa samaisesta paikasta K-Lite Mega Codec Pack 1.03 (Sisältää lähes "kaikenmaailman" codekit). http://a1.edskes.com/k/klmcodec103.exe
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Kamera autoon
« Vastaus #25 : 05.10.04 - klo: 18.53 »
Lainaus käyttäjältä: "SLem"
Mulla oli turistissa langaton kamera kiinni ja se oli siis kisoissa. Ilmeisen vääränlaisen asennuksen takia kuvasta tuli suurelta osin pelkkää häiriöraitaa. Mutta silloin kun kuva näkyy hyvin, niin on kyllä aika siistiä. Varsinkin finaalin lähtö. :) Kamera oli siis auton sisällä ja kuvasi ikkunan läpi suunnilleen "kuskin" pään kohdalta.
On muuten justiin Hobbylinnasta joskus keväällä hankittu.

 
Tallensitko mihinkään  kuvausta?

Poissa SLem

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kamera autoon
« Vastaus #26 : 05.10.04 - klo: 22.44 »
No tottakai tallensin. On vaan tallessa nauhalla, enkä ainakaan tänne saa siitä mitään. :|
Ja onhan sitä muitakin pätkiä tullut kuvailtua...

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
Kamera autoon
« Vastaus #27 : 06.10.04 - klo: 15.59 »
Lainaus käyttäjältä: "SLem"
No tottakai tallensin. On vaan tallessa nauhalla, enkä ainakaan tänne saa siitä mitään. :|
Ja onhan sitä muitakin pätkiä tullut kuvailtua...

Siis vhs:llä.. ok

Poissa vilvan-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kamera autoon
« Vastaus #28 : 01.11.07 - klo: 19.53 »
Herätetään aihetta kun ei viitti uutta tehdä.

Onko kenelläkään kokemusta noista huuto.netissäkin myynnissä olevista 2x2x2cm kokoisista langattomista videokameroista?
Hintaakaan ei ole kuin ~50€. Ajattelin sellasen hommata mutta ei viitsi ostaa sikaa säkissä...
Tarkoitus olisi laittaa tuo Sharkkiin ja ajella pitkin taloa televisiosta katsellen. Ei tietenkään mitään hirveetä kruisailua mutta sellasta että jahtailen koiraa ja muuta hupia.
Pitäisi saada selville kuvanlaatu, montako kuvaa sekunnissa ja kuinka reaalissa ajassa toimii.

Tai no onko kellään kokemusta mistään vakoilukamerasta? hinnalla ei väliä...

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Kamera autoon
« Vastaus #29 : 01.11.07 - klo: 22.28 »
hobbylinna myy samanlaisia kameroita, mutta ei ihan noin halvalla.
ittellä on ton kokonen kamera langallisena, ihan kohtuullinen kuva tulee kun on valoa, hämärässä on aikas harmaa/sekanen kuva, tietty sitä pystyy auttamaan jos laittaa infrapunaledejä.
sitä vois verrata johonkin muutaman vuoden vanhaan nettikameraan, ruudunpäivitys on vaan nopeampaa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-