Kirjoittaja Aihe: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ  (Luettu 9648 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« : 11.11.14 - klo: 23.36 »
Kaverit jotka laittavat tavaraa myyntiin ei seuraa ostetaan osiota ja toiste päin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa kyoshoman02

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #1 : 12.11.14 - klo: 16.26 »
Sama minustakin. Helpostihan monet saisivat ostettua/myytyä jos vain seuraisi toista osiota, monesti nähnyt että joku ei ole parissa viikossa saanut myytyä ja osto-osiossa joku etsii kyseistä tavaraa. Kannattaisi seurata.

Poissa 69sale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #2 : 17.11.14 - klo: 09.55 »
Niin kyllä noita myynti ilmoituksia kun lukee on tarjolla jo joku ostamaan + myynti ilmoissa ei hintaa eli kaikki ketä ärsyttää kyseinen tarjotkaa euro. Jo sadan viestin jälkeen tulee hintoja...
Ps. Jos uuden saa esim. 249e osa tahvoista pyytää käytetystä 270e... ja kun itse pyytää 169e tuotteesta 80e ruvetaan vielä tinkaamaan... ja kuvia voi katsella googlettamalla... tais mennä avautumiseksi.. kun jotkut ei vaan osaa lukea myynti ja osto sääntöjä tahi ole muutakuin k..ta päässä.
RcJokkis #69,Fg Leo 2020 4wd,Fg Challenge line

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #3 : 17.11.14 - klo: 16.50 »
Nytkin kaveri on myymässä m12 radiota ja tiedän että ostoilmoitus löytyy missä kaveri haluaa tsöpata sellaisen.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa 69sale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #4 : 17.11.14 - klo: 16.59 »
Samaan hengenvetoon ostetaan bensa baja ja yx rupes myymään ILMAN HINTAA...!!!!
RcJokkis #69,Fg Leo 2020 4wd,Fg Challenge line

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #5 : 17.11.14 - klo: 17.35 »
Niin kyllä noita myynti ilmoituksia kun lukee on tarjolla jo joku ostamaan + myynti ilmoissa ei hintaa eli kaikki ketä ärsyttää kyseinen tarjotkaa euro. Jo sadan viestin jälkeen tulee hintoja...
Ps. Jos uuden saa esim. 249e osa tahvoista pyytää käytetystä 270e... ja kun itse pyytää 169e tuotteesta 80e ruvetaan vielä tinkaamaan... ja kuvia voi katsella googlettamalla... tais mennä avautumiseksi.. kun jotkut ei vaan osaa lukea myynti ja osto sääntöjä tahi ole muutakuin k..ta päässä.

Tuosta tulikin mieleen yksi oma myyntikokemus vuosien takaa.
Minulla oli Asso B4 krossari myynnissä... Aivan uusi joka oli ainoastaan kasattu valmiiksi.
Kori maalamaton jne jne. Eli siis ihan vaan uusi auto valmiiksi kasattuna.
Kerroin ilmoituksessani tarkasti että auto on täysin uusi, käyttämätön... iskemätön... Vain kasattu valmiiksi.
Kuvia löytyy google pullollaan ja asson omilta sivuilta tarkimmat.
Auto oli tuolloin aivan päiväntasalla oleva, eli ihan kauppojen hyllyillä olevaa mallia.
Kyselyitä tuli useita ja jokaisessa pyydettiin kuvia.
Kaupat peruuntuivat välittömästi kun sanoin että turhaan minä tästä kännykällä rupeen kuvia ottamaan kun parempilaatuisia on netti pullollaan.
Toki mainitsin että mikäli kuva tahdotaan ihan vaan todisteeksi että kyseinen auto löytyy eikä siis ilmoitus ole kusetusta niin voin ottaa kuvan missä on lappu ja teksti jonka ostajaehdokas saa itse päättää.
Ei kelvannut.
Lopulta toki noin puolenvuoden myymisen jälkeen joku auton osti ja tosiaan ihan kuvia pyytämättä.

Ymmärrän kyllä että kuvia halutaan käytetystä autosta jotta voidaan edes hieman ihmetellä että missä kunnossa kapistus on... Mutta uusi auto johon ei ollut koskaan sähköjäkään asennettu... Eih.  :huh:

Mutta joo... en ymmärrä minäkään miksi joku jolla on ylimääräistä tavaraa myytäväksi... Esim nyt vaikka tuollainen erittäin laadukas radio, ei ensin vilkaise ostetaan osiota.
Sellaiselle on kaikkein helpointa myydä joka on tavaraa vaille.
Jos ei ole kysyntää niin myynti ilmoituksen tekemisestä on enemmän vaivaa kuin ostajalle ilmoittaminen että täältä löytyy.

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #6 : 18.11.14 - klo: 08.27 »
Lainaus
Ymmärrän kyllä että kuvia halutaan käytetystä autosta jotta voidaan edes hieman ihmetellä että missä kunnossa kapistus on... Mutta uusi auto johon ei ollut koskaan sähköjäkään asennettu... Eih.  :huh:


Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja itse ainakin jätän kuvattomat ilmoitukset yleensä huomiotta, oli tuote uusi, vanha tai vaikka vaarivainaan ukkomiesluokan mestaruusautoksi kehuttu laitos... mutta kukin tyylillään, kunhan nyt vain ostajan näkemystä tässä yritin valoittaa, kun hyvin sen ymmärrän että autoa ei halua ostaa "googlaa kuvat prkl!" myyjältä  :wink:
« Viimeksi muokattu: 18.11.14 - klo: 14.52 kirjoittanut Kekkis »

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #7 : 18.11.14 - klo: 14.22 »
Tossa yllä on lainaukset niin poskellaan että meni hetki kun mietti kuka kirjoitti mitä..  :wink:

edit: eipä enään mitään..
« Viimeksi muokattu: 18.11.14 - klo: 15.10 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #8 : 18.11.14 - klo: 22.09 »
Lainaus
Ymmärrän kyllä että kuvia halutaan käytetystä autosta jotta voidaan edes hieman ihmetellä että missä kunnossa kapistus on... Mutta uusi auto johon ei ollut koskaan sähköjäkään asennettu... Eih.  :huh:


Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja itse ainakin jätän kuvattomat ilmoitukset yleensä huomiotta, oli tuote uusi, vanha tai vaikka vaarivainaan ukkomiesluokan mestaruusautoksi kehuttu laitos... mutta kukin tyylillään, kunhan nyt vain ostajan näkemystä tässä yritin valoittaa, kun hyvin sen ymmärrän että autoa ei halua ostaa "googlaa kuvat prkl!" myyjältä  :wink:


No tässä tapauksessa ei pitännyt kyllä mitään ongelmaa olla.
Olisit Hoke linkittänyt tyhmille netistä jonkun kuvan ja sanonnut että tässä minun auto on.
Ja kuva olis jostain team associetedin sivuilta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #9 : 18.11.14 - klo: 23.38 »
Ymmärrän kyllä että kuvia halutaan käytetystä autosta jotta voidaan edes hieman ihmetellä että missä kunnossa kapistus on... Mutta uusi auto johon ei ollut koskaan sähköjäkään asennettu... Eih.  :huh:


Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja itse ainakin jätän kuvattomat ilmoitukset yleensä huomiotta, oli tuote uusi, vanha tai vaikka vaarivainaan ukkomiesluokan mestaruusautoksi kehuttu laitos... mutta kukin tyylillään, kunhan nyt vain ostajan näkemystä tässä yritin valoittaa, kun hyvin sen ymmärrän että autoa ei halua ostaa "googlaa kuvat prkl!" myyjältä  :wink:


No tässä tapauksessa ei pitännyt kyllä mitään ongelmaa olla.
Olisit Hoke linkittänyt tyhmille netistä jonkun kuvan ja sanonnut että tässä minun auto on.
Ja kuva olis jostain team associetedin sivuilta.
Jerzi

Muistaakseni heitin kyselijöille suoran linkin valmistajan sivuille kyseiseen autoon.
Paljon korkealaatuisia kuvia.

Mutta siis tämä ei kelvannut koska kyseessä ei ollut juuri se yksilö jota olin myymässä.

Eli siis esimerkki.
Oletetaan että olisin myymässä vanhaa RC10 World's Car kittiä.
Auto valmiiksi kasattuna, kori maalaamattomana, ilman sähköjä... Eli siis ihan sellainen mitä nettikaupasta tilaamalla saa... sillä erolla että olin kasannut auton valmiiksi.
- onko kuvia
- kuvia löytyy linkistä
http://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/RC10WC/Worlds_Car/pictures_videos/

Tämähän siis ei kelvannut.

Ihmettelen siis että miten verkkokaupat kelpaavat, mutta jopa paremmilla kuvilla ja tiedoilla kuin moni verkkokaupoista... ei kelpaa.

Mikäli olen tekemässä henkilökohtaisesti kauppaa vastaavanlaisesta tapauksesta ja jollekin ei kyseinen linkki kelpaa niin tulee lähinnä fiilis että ostajaehdokas ei ole kyseisestä autosta oikeasti edes kiinnostunut.
Kyseessä auto jota ei ole mikään pakko myydä vaan pistetään hyvä auto jollekin harrastajalle puoleen hintaan valmiiksi kasattuna.
Uusi... yhtä käyttämätön kuin tehtaalta saapuessaan... Kasattu osaavissa käsissä...
Joku ostaa jokatapauksessa vaikka ilman valmistajan linkkiäkin.

Mikä tekee itse otetusta noin 10 vuotta sitten kännykkäkameralla otetusta huonosti valaistusta salaman tappamasta kuvasta tällaisessa tapauksessa paremman?

Vähän kuin lähettäisi nettikaupalle viestin että haluaa jostain autosta kuvan... ööö... mikä niissä valmistajan omissa kuvissa jotka on verkkokaupassakin näkyvillä, ei riitä vaan pitäisi repiä paketti auki ja räpsäistä kuva...??? En usko hetkeäkään että herättäisi kyselijän mielenkiintoa yhtään enempää.

Noh... kyseinen "episodi" ei kyllä aiheuttanut huonoja yöunia mutta nyt tuli vain mieleen enkä ymmärrä vieläkään... Eikä varmaan koskaan tarvitsekaan ymmärtää.  :laugh:

Ps: sori lainaukset... näin sain korjattua lainausketjun.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #10 : 19.11.14 - klo: 11.36 »
Sitä kuvien pyytelyä kutsutaan renkaan potkimiseksi. Tuskin aikomustakaan ostaa ja vaikka saisi kuvan niin ei palaa aiheeseen enää. Sen takia oli se uusi tai vanha. Oli kuva p*ska tai ei niin kuva ilmoon niin eipähän kenenkään tarvitse sitä pyytää enää.

Lisäksi kaikilla ei ole tiedossa, että kuka villepetteri 5v on sen auton kasannut erikeepperillä ja wurthin ruuveilla. p*skakin kuva kertoo jotain. Vähintään siitä sen saa selville, että eiköhän se ole uusi ja käyttämätön niinkuin myyjä meinaakin.

Kuvan liittäminen on tehty niin rikollisen helpoksi. Ei tarvita mitään digikameroita muistikortti yms. sähköposti liitetiedosto kikkailuja. Kännyllä räps sen jälkeen dropbox tai vastaava kansiosta share linkki ja siinä aikaa meni pari sekunttia.


Ja mitä tuohon alotus postauskeen tulee niin jos tuolla on ilmo: Ostetaan 4pks ja teksitnä perässä uusia saa kaupasta en maksa uuden hintaa jne. Ja sattuis olemaan 4pks jouten niin enköhän minä siitä ihan ilmon rustaa vaan. Veikkaan, että useimmissa noissa tapauksissa halutaan ostaa halvalla ja myyjä haluaa myydä kalliilla :).
« Viimeksi muokattu: 19.11.14 - klo: 11.39 kirjoittanut OV »

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #11 : 19.11.14 - klo: 13.11 »
Näinhän se juurikin on, kuvien laittaminen on niin helppoa että siitä ei pitäisi jäädä kiinni ja  vaikka osalle myyjän nikki saattaa olla tuttu, niin on myös paljon ostajia jotka ei ole JariPetteriPiirimestariVuodeltaNakkiUndKivi (fiktiivinen henkilö) miehestä kuullutkaan.  :wink:

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #12 : 19.11.14 - klo: 13.55 »
JariPetteriPiirimestariVuodeltaNakkiUndKivi on paras tyyppi ikinä!!
sil on parhaimmat kuvat instagramiski.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #13 : 29.12.14 - klo: 14.21 »
Taas on kaveri laittanut osto ilmon sc autosta vaikka ekalla automyynti sivulla on ties mitäs sc autoja tarjolla.
Huh.
No ehkä tälle jokin selitys löytyy..
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #14 : 29.12.14 - klo: 17.53 »
Tunnetun valmistajan takavetoa haetaan ja tarjolla team c ja slash. Haussa varmaan Durango/Asso/Kössö/Losi-linjalta jotain, kuvittelisin...
Liikaa Kyoshoja

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #15 : 29.12.14 - klo: 18.02 »
Ja team c ei kuulu tuohon joukkoon vai :wink:

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #16 : 29.12.14 - klo: 19.06 »
Hyvät herrat olen ko. herralle tarjonnut omia autojani.

Minä en ole mikään kehäraakki vaan kaikkea muuta, mutta kandee muistaa, että minunkin ilmoituksessa lukee aika typerästi Corri... Ei tämä termi minullekkaan ollut tuttu kun ostin ekan "corrin" ja kyseinen herra on aloittelemassa vanhaa harrastusta uudelleen, joten ymmärtäähän tämän.

Olen muuten huomannut, että tälläkin foorumilla on elämä aika samanlaista, kuin muillakin aktiiviforumeilla, eli osa on niin leipiintyneitä, että ampuu alas jokaisen asian ja vastaavasti monta hyvää asiaa voisi nostaa framille, jotta tämä oikeasti palvelisi aloittelijoita ja harrastelijoita. Esimerkiksi Sähkökippo puolella voisi olla stickynä auton perussäädöt osio, jossa olisi esimerkiksi kuuladiffin kasaaminen. Nämä löytyy toki youtubesta yms. paikoista, mutta tämä olisi mielestäni hyvä. Vastaavasti aloittelijan kysymykset on niin raskaslukea, että se taas palvelee kaikissa sekalaisissa kysymyksissä, mutta aika hankalaa sieltä on löytää mikäli siellä on seassa diffin säätö.

Olen toki lukenu Ari-Pekan RC-sivuja ja sen täällä stickynä olevan aloittajen oppaan, mutta nuo perus jutut esim.
1. Osta oikeat työkalut EDS, Hudy tms.
2. Tarkista työkalut ja mikäli niissä ei lue joku ison brändin nimeä niin jatka omalla vastuulla.
3. Älä kiristä mitään liikaa.
4. Käytä mietoa lukitetta missä sitä pyydetään (max. normaalia EIKÄ ikinä hardia)
5. Lue ohjeet läpi kertaalleen ja aloita kokoaminen.
6. Kysy apua kokeneemmilta.
7. Muista huoltaa autoasi / minimissään puhdistaa ja tarkistaa, ettei mitään ole irti / irtoamassa autostasi joka ajopäivän jälkeen.

Jotain tämä tyyppistä osiota siis viisaampien ja kokeneempien kirjoittamaa, joka olisi kevyt. Mielestäni DESC210R info on todella hyvä alku "spiikki" se kertoo oleellisen autosta ja sen mittaisen jaksaa hienosti huonomminkin ohjeita  lukeva (eli 99% suomalaisista) mies.

Osaan toki käyttää hakua täällä, mutta mielestäni esim. diffin säätö, iskarien kasaaminen yms. perus jutut ei tule helpolla selväksi tältä forumilta vaikka tämä nimenomaan on oikea paikka RC-auto kuvioille ?

Olenko täysin hakoteilla ?

nim. Nuori Padawan 77

Poissa iippo777

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #17 : 29.12.14 - klo: 19.07 »
ps. Cäpslokki päällä kirjoittaminen pitäisi kieltää lailla.

Poissa Miksa18

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #18 : 29.12.14 - klo: 23.20 »
Taas on kaveri laittanut osto ilmon sc autosta vaikka ekalla automyynti sivulla on ties mitäs sc autoja tarjolla.
Huh.
No ehkä tälle jokin selitys löytyy..
Jerzi

Jep jep minä tuo kyseinen uudelleen harrastusta aloitteleva "herra"...

Ekaa kertaa näille foorumeille kirjoitan, mutta mitä muualla huomannut että vaikka on myynti osio niin kannattaa myös laittaa osto ilmoitus. Kuten tässäkin tapauksessa on tullut tarjouksia paljon enemmän mitä myyntiilmoitus osiossa on tarjolla. Äläkä huoli kyllä olen ollut yhteydessä jopa ekalla automyynti sivulla oleviin SC ilmoituksiin :)

Hienoa huomata että täälläkin on samanlainen meininki kuin muuallakin :D ns. kerrostalokyyliä jotka saavat sätkyt kun joku ei toimi kuin he haluaisivat. Harrastuksensa kaikilla, toiset ne tykkää kytätä ja kyylätä sekä narskuttaa hampaitaan. ( https://www.youtube.com/watch?v=tM43XnZeBCk ) sori off topic...

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #19 : 30.12.14 - klo: 00.01 »
vaikka on myynti osio niin kannattaa myös laittaa osto ilmoitus. Kuten tässäkin tapauksessa on tullut tarjouksia paljon enemmän mitä myyntiilmoitus osiossa on tarjolla.

Mä näkisin että sä oot asian ytimessä nyt..
Heräteostoksia voin toki tehdä jos huokealla vastaan tulee, ilman ostoilmojakin, enkä aina ole ostoilmoitustakaan tehnyt mutta viimeksi kun auton ostin, niin tiesin aika tarkkaan mitä hain, eli baja 5 lähinnä, niitä olikin myytävänä muutama täällä foorumilla mutta ne oli mun mielestä joko ylihinnoiteltuja(niitä joita kaupataan pitkät ajat) tai ne oli "täynä" bling bling viripalikkaa ja menivät mun ostobudjetin yli.
Onneksi laitoin kuitenkin ostoilmoituksen, olin etsinyt jo viikon pari ja olin jo harkitsemassa vakavasti yhden yksilön ostoa(onneksi en ostanut, näin jälkikäteen sanottuna) mutta jo samana päivänä kun olin ilmoituksen jättänyt niin tarjottiin yksilöä jossa hinta oli paljon paremmin kohdillaan, sain samalla rahalla paljon enemmän. Eikä ole ainoa kerta kun tarjotaan autoa josta ei myynti-ilmoitusta ole.
Kaikki myyjät ei myynti-ilmoitusta jätä, ajatus myynnistä voi olla tosi tuore tai syntyä kun näkee ostoilmoituksen.
Ei siinä häviä kun osto-ilmoituksen laittaa.
« Viimeksi muokattu: 30.12.14 - klo: 00.05 kirjoittanut TheArska »
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa TeemuS

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« Vastaus #20 : 30.12.14 - klo: 00.16 »
Yleensä yritän ostoilmoitusten kautta pistää tavaran kiertoon. Siellä ilmoittavilla yleensä valmiina ostohousut jalassa ja turha arpominen, varailua ja palkkapäivän odottelu jää välistä. Tosin ostopuoleltakin löytyy niitä rahattomia haaveilijoilta mutta ne helposti oppii huomaamaan kun samoja romuja kyselevät viikkokaupalla.
www.racingfactory.fi  www.epuarc.fi  XRAY T4´15 XRAY T4´16