Kirjoittaja Aihe: ETS suositumpi kun koskaan, FinTrackin suosio alhaisempi kun koskaan. Missä syy?  (Luettu 60655 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tää ei selitä laskevia kilpailijamääriä, mutta varmasti edesauttaa niitä ihan lähitulevaisuudessa. Eilen olin treenaamassa. Ajoin 5 akullista josta kolmella akullisella meni Volante rengas rikki. Siis kolme eri rengasta. Kahdesta vyö irti ja kolmas muuten vaan repesi. Koita siinä sitten treenata tai säätää yhtään mitään. Nyt ois hakusessa renkaita joilla voi treenata. Volanteilla ei voi koska ne muuttuu likkaa lyhyen elinkaarensa aikana. Ei pysty sanomaan että johtuuko muutos renkaasta vai muutoksissa säädöissä.

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Tarkoitus ei ole siis mitenkään vittuilla vaan suoraan kysyä, että mitä sieltä ETS:stä kannattaisi tuoda Suomeen kun siellä harrastajamäärä näyttää tosiaan ihan tilastollisesti nousevan ja täällä laskevan.

AKK: Tuoko AKK tällä hetkellä enemmän hyötyä lajin kehittämiselle kun rajoittaa sitä? Henkilökohtaisesti mulla on tullut sekä DHI Cupista että ETS:stä ns. "rento fiilis" ja FinTrackista taas vähän semmonen tiukkapipoisempi meno. Lähinnä mielessä on se että FinTrackissa joka sääntöä on tulkittu kun piru raamattua kun ETS:ssä homma on pyörinyt ns. omalla rennolla painollaan. Jo pelkkä FinTrackin viestintä vrt. ETS on aika tylsää...

Nyt kun monesti puhutaan siitä, että junnuja ei lajiin tulee niin voiko myös tuo kaljanveto kielto olla osasyynä siihen? Isit tykkäisivät mekata niitä autoja vapaina viikonloppuina kun voi pari bisseä ottaa siinä sivussa vapaapäivinään?

Lajiryhmällä pitäisi olla sähköpostiosoitteet kaikista 3 vuoden aikana kisoihin osallistuneista tyypeistä ja viestintää tulisi kehittää hyvissä ajoin ennen kisaa ennakkohehkutuksella kuten ETS tehdään. 

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
No siitä ois ihan hyvä aloittaa. Sitten sitä Currywurstia ja gridgirlejä. Jossain vaiheessa annetaan tuomareille ja katsastajille kenkää ja siirretään vastuuta kuljettajalle. Laaditaan kilpiluihin oheisohjelmaa, vaikka iltatilaisuus jos on kahden päivän kisat. Lisäksi jotain leikkimielistä hommaa mukaan, vaikka kiihdytysautokilpailut. Tilaisuuksien promoamista, jotta saatais edes vähän yleisöä, showmeininkiä, raketteja ja tulta, valkoisia elefantteja ja surmanajoa ihan mitä vaan, kunhan saadaan se helvetin mökötysilmapiiri pois.



+1

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Nyt kun monesti puhutaan siitä, että junnuja ei lajiin tulee niin voiko myös tuo kaljanveto kielto olla osasyynä siihen? Isit tykkäisivät mekata niitä autoja vapaina viikonloppuina kun voi pari bisseä ottaa siinä sivussa vapaapäivinään?

Mä olen joitain vuosia harrastanut eri lajeja ja yhdessäkään ei ole huoltohenkilöstöllä ollut kaljanveto oikeutta, enkä todellakaan toivo että se tuotaisiin pienoisautoiluun. Yleisö (mikä yleisö?) on eri asia, he ovat tulleet viihtymään ja heille bissen imeminen on ihan ok, mutta että kilpailijan faija, tai kilpailija itse vetää stobee varikolla ei luo kovin hyvää kuvaa lajista. :shocked:
Kylätason RC-kuski.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Varikkokalja ei ole ratkaisu. Pari kaljaa onnistuu useimmilta mutta aina on muutama jotka vetävät överit. Sitä en halua varikolla saati korokkeella nähdä. Miten ajaminen, saako ajaa parin jälkeen? Entä jos on ottanut jo neljä? Pitäisikö puhalluttaa, mikä on raja? Nämä pitää olla valmiiksi mietittynä.
Lainsäädännölliset asiat on myös huomioitava, niistä voisi meitä joku asiaa tunteva valaista.

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FinTrackin suosio alhaisempi kun koskaan. Missä syy?
« Vastaus #35 : 21.11.14 - klo: 08.19 »
Eniten näyttää hiipuneen stanu jossa on 16 kilpailijaa vähemmän kuin viime vuonna. Viriin on tullut 9 kilpailijaa lisää ja porosta on 10 kilpailijaa vähentynyt. Seuraava FTT kilpailu sitten näyttää todellisuudessa kuinka paljon vielä porukka vähenee.

Renkaista, paremmat kuin viime vuonna. Kestävyys on ollut hyvä kun vain huolehtii niistä, uuden sarjan liimaa ja myös tarkistaa jokaisen ajon jälkeen liimauksen. Näin meillä on kestänyt sen 22-24 akullista jonka jälkeen takarenkaasta vyö repeytyy. Muutama vanne on hajonnut törmäyksessä. Ollaan ajettu kolmella eri radalla ja kaikkialla ovat toimineet.

Se että onko kisoissa hauskaa lähtee monasti omasta korvien välistä, Suomi kun on tunnetusti asennevammasten luvattu maa. Kun auto on sääntöjen mukainen, niin ei se katsastus ole peikko ja katsastuksessahan opastetaan ja huomautetaan jos et itse ole huomannut jotakin mikä autossa on pielessä.

Jos FTT tuntuu liian kilpailuhenkiseltä niin aina kannattaa kokeilla VTR:ssä ajamista. Siellä on rentoa. Ei sirkushuvien tuominen tuo lisää kilpailijoita.

AKK on meidän kattojärjestö joka toimii niin hyvin kun harrastajat haluavat sen toimivan. Lajiryhmän ja harrastajien neuvottelupäivä(t) olisi hyvä lisä tiedonkulkuun.
Jouko Hyvärinen

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Älkää nyt alkako saivartelemaan siitä kaljan juomisesta, se oli provosoiva esimerkki siitä, että asioita voi joskus ajatella "out of the Box". Se on selvää, ettei se onnistu täällä päiviräsästen luvatussa maassa, koska kaljan juonti tuntuu aina olevan niin herkkä aihe, että siitä ei pysty ilman syyllistämistä/syyllistymistä edes keskustelemaan.

Pointti on just se, mitä Juha tuossa aiemmin otti esille: Mitä oppeja ETS:stä voisi hyödyntää FTT sarjassa? Tämä vaatisi sellaista luovaa keskustelua ilman suurempia tökkimisiä. Erilaisia villejäkin ajatuksia kannattaa heitellä, ei se tarkoita että kaikki ovat toteutuskelpoisia tai edes hyviä, mutta jostain pitäs saada langan pää kiinni
Flying Calacucco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: FinTrackin suosio alhaisempi kun koskaan. Missä syy?
« Vastaus #37 : 21.11.14 - klo: 08.28 »
Se että onko kisoissa hauskaa lähtee monasti omasta korvien välistä, Suomi kun on tunnetusti asennevammasten luvattu maa. Kun auto on sääntöjen mukainen, niin ei se katsastus ole peikko ja katsastuksessahan opastetaan ja huomautetaan jos et itse ole huomannut jotakin mikä autossa on pielessä.

Jos FTT tuntuu liian kilpailuhenkiseltä niin aina kannattaa kokeilla VTR:ssä ajamista. Siellä on rentoa. Ei sirkushuvien tuominen tuo lisää kilpailijoita.

AKK on meidän kattojärjestö joka toimii niin hyvin kun harrastajat haluavat sen toimivan. Lajiryhmän ja harrastajien neuvottelupäivä(t) olisi hyvä lisä tiedonkulkuun.

Eli, vastauksestasi päätelleen FTT toimii tällä hetkellä optimitasolla ja kaikki, jotka eivät tunne sitä mielekkääksi voivat mennä ajamaan jotain toista luokkaa. Asioiden kehittämistä ei tarvita, eikä lisää kuskejakaan?
Flying Calacucco

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Vs: FinTrackin suosio alhaisempi kun koskaan. Missä syy?
« Vastaus #38 : 21.11.14 - klo: 08.49 »

AKK on meidän kattojärjestö joka toimii niin hyvin kun harrastajat haluavat sen toimivan. Lajiryhmän ja harrastajien neuvottelupäivä(t) olisi hyvä lisä tiedonkulkuun.

AKK on kattojärjestö joka ajaa lähinnä 1:1 autokuskien asiaa. Kartingia, rallia, yms. Pienoisautoilu ei niitä kiinnosta varmaan pätkääkään muuten kuin tulevien lisenssirahojen suhteen. AKK ei mielestäni pyri kehittämään tai panostamaan pienoisautoilun markkinointiin ollenkaan. Se on yksi syy miksi harrastajamäärät myös vähenee, koska lajille ei saada tarpeeksi näkyvyyttä.

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FinTrackin suosio alhaisempi kun koskaan. Missä syy?
« Vastaus #39 : 21.11.14 - klo: 08.50 »
Se että onko kisoissa hauskaa lähtee monasti omasta korvien välistä, Suomi kun on tunnetusti asennevammasten luvattu maa. Kun auto on sääntöjen mukainen, niin ei se katsastus ole peikko ja katsastuksessahan opastetaan ja huomautetaan jos et itse ole huomannut jotakin mikä autossa on pielessä.

Jos FTT tuntuu liian kilpailuhenkiseltä niin aina kannattaa kokeilla VTR:ssä ajamista. Siellä on rentoa. Ei sirkushuvien tuominen tuo lisää kilpailijoita.

AKK on meidän kattojärjestö joka toimii niin hyvin kun harrastajat haluavat sen toimivan. Lajiryhmän ja harrastajien neuvottelupäivä(t) olisi hyvä lisä tiedonkulkuun.

Eli, vastauksestasi päätelleen FTT toimii tällä hetkellä optimitasolla ja kaikki, jotka eivät tunne sitä mielekkääksi voivat mennä ajamaan jotain toista luokkaa. Asioiden kehittämistä ei tarvita, eikä lisää kuskejakaan?

FTT talvisarjaksi mikä on tosi hyvä asia, ehkä yksi osakilpailu olisi saanut olla lisää. Tämäkin on normaali kilpailuluokka, reenataan ja käydään kilpailuissa. Yritään oppia uutta, kehittyä ja pidetään hauskaa.

Minusta osallistujamäärät ovat hyvää luokkaa pois lukien stanu. Joskus jonkin toisen luokan kokeileminen voi tuoda sen kaivatun palon takaisin harrastaa. Kukaan ei pakota ketään osallistumaan, omasta halusta osallistua se lähtee.
Jouko Hyvärinen

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: FinTrackin suosio alhaisempi kun koskaan. Missä syy?
« Vastaus #40 : 21.11.14 - klo: 09.20 »
Kukaan ei pakota ketään osallistumaan, omasta halusta osallistua se lähtee.

Tämä on varsin totta. Mutta jos harrastajamäärät vähenee, koska sitä halua ei löydy, niin eikö asialle olisi hyvä tehdä jotain? Ainakin hieman tuulettaa ajatuksia sen suhteen mitä voisi olla tehtävissä.

Jos ajatus on, se että FTT on vain ja ainoastaan "hardcore"-kilpasarja, niin sitten ollaan ehkä väärillä jäljillä tässä keskustelussa. Mielestäni asia on kuitenkin niin, että koska Suomen harrastajamäärät ei missään tapauksessa kanna kahta erillistä sarjaa, olisi FTT sarjaa syytä kehittää siihen suuntaan, että se olisi mielekkäämpi myös niille ketkä ei halua käyttää harrastukseensa niin paljon aikaa/rahaa tai jos toisaalta kädet ja treenimahdollisuudet eivät mahdollista palkintopallitaisteluja.
Flying Calacucco

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: FinTrackin suosio alhaisempi kun koskaan. Missä syy?
« Vastaus #41 : 21.11.14 - klo: 09.31 »
Kukaan ei pakota ketään osallistumaan, omasta halusta osallistua se lähtee.

Tämä on varsin totta. Mutta jos harrastajamäärät vähenee, koska sitä halua ei löydy, niin eikö asialle olisi hyvä tehdä jotain? Ainakin hieman tuulettaa ajatuksia sen suhteen mitä voisi olla tehtävissä.

Jos ajatus on, se että FTT on vain ja ainoastaan "hardcore"-kilpasarja, niin sitten ollaan ehkä väärillä jäljillä tässä keskustelussa. Mielestäni asia on kuitenkin niin, että koska Suomen harrastajamäärät ei missään tapauksessa kanna kahta erillistä sarjaa, olisi FTT sarjaa syytä kehittää siihen suuntaan, että se olisi mielekkäämpi myös niille ketkä ei halua käyttää harrastukseensa niin paljon aikaa/rahaa tai jos toisaalta kädet ja treenimahdollisuudet eivät mahdollista palkintopallitaisteluja.

Eiköhän aikanaan prostock ollut tarkoitettu tätä varten, ehkäpä pieni palautus osallistumisoikeuteen auttaisi tähän. Stanussa alle 18v saavat ajaa niin kauan kun haluavat ja yli 18v vain yhden kauden. Jotka ajaa prostokissa eivät saa ajaa muissa luokissa (viri ja stanu). Tämä on käsittääkseni vähentänyt prostokin suosiota kun sallittiin lauantain harjottelut muissa luokissa.

Kyllä se lajin suosio lähtee sieltä ruohonjuuri tasolta eli seuroista. Onkohan yhdessäkään suomen seurassa junnutoimintaa tourinkiin?
Jouko Hyvärinen

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Olipa niin tai näin, oli kiva olla väärässä tässä asiassa - sillä aika monta irvistelijää on ilmoittautunut ens viikon kisoihin -99 kappaletta.

Suomessa kun on se nautinto jos joku epäonnistuu, kun ei itse viitsitä edes yrittää.

Sanoisin että tilanne on kuskimäärissä erittäin hyvä, mutta voisi olla parempikin. Jotta saatte isomman kuvan asiasta, verratkaa vaikka Ruotsin, Saksan, Englannin, Ranskan, Jenkkien ja Japanin osallistujamääriä ja verratkaa suhteutettuna Suomeen.

Se, että omat kyvyt eivät riitä asetettujen tavoitteiden tasolle oletetulla riittämättömällä työmäärällä ja  lietsomalla ajatusta siitä, kuinka kaikki on tiukkapipoista ja surkeaa, ei muuta sitä tosiasiaa, että aina voi valita sen VTR:n ja ottaa oluen kisaamisen ohessa. Jenkkien esimerkki siitä, että luokkia on jokaiselle parranpituudelle omansa, on jo osoitettu toimimattomaksi. Valitettavasti menestys vaatii työtä, työtä ja työtä. Menestys ei tule ilmaiseksi, eikä kuulukkaan tulla.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaljat kisoihin :grin:
Ei stna mikä ajatus hei.
Kyllä ihminen kykenee elää todella hyvin ilman viinaa.
Miksi edes verrata muihin sarjoihin, ei vaan ymmärrä.
Viime turistikisassa oli todella rento meininki, ei tarvittu kaljaa jotta hauskaa oli.
Tosin en ole käynnyt ets sarjan kisoissa. Naureskellaanko siellä enemmän, jos niin miksi.
Onko siellä jokin koommikko vetämässä vitsejä vai onko sinne palkattu piereskelijä.
Joku voisi joka tuolla on ollut kertoa että miksi ets sarjassa on niin rentoa ja kivaa.
Onko se kaljan syy.
Jos on niin on se sitten huono syy.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Älkää nyt alkako saivartelemaan siitä kaljan juomisesta, se oli provosoiva esimerkki siitä, että asioita voi joskus ajatella "out of the Box". Se on selvää, ettei se onnistu täällä päiviräsästen luvatussa maassa, koska kaljan juonti tuntuu aina olevan niin herkkä aihe, että siitä ei pysty ilman syyllistämistä/syyllistymistä edes keskustelemaan.

Näyttää pitävän paikkansa.
Flying Calacucco

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Jos asettaa ittelensä liian korkeita tavotteita niin niitäkin voi jossain vaiheessa päivittää vähän alemmaksi, jos tuntuu, et niitä ei voi koskaan tavoittaa ja sen takia pitää lopettaa, kun huomaa, ettei pääsekkään sinne virin A-finaaliin.

Itse olen osallistunut kahden edellisen kauden aikana viiteen FTT kisaan ja ollu jokaisessa kisassa viimmeisessä finaalissa mukana, silti se on ollut ihan mukavaa ja hyvillä mielin on saanut lähteä kotia. Ei sen pipon tarvi aina kiristää päässä kun pääsee sinne ajajakorokkeelle :)

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Älkää nyt alkako saivartelemaan siitä kaljan juomisesta, se oli provosoiva esimerkki siitä, että asioita voi joskus ajatella "out of the Box". Se on selvää, ettei se onnistu täällä päiviräsästen luvatussa maassa, koska kaljan juonti tuntuu aina olevan niin herkkä aihe, että siitä ei pysty ilman syyllistämistä/syyllistymistä edes keskustelemaan.

Näyttää pitävän paikkansa.

Et siis vastannut minun kysymykseen.
Eli onko ets sarjan kisailijalla mahdollisuus/lupa juoda kesken kisapäivän ja myydäänkö kisa alueella kaljaa.
En tiedä joten kysyin.
Jokaisessa gp em mm kisassa missä itse olen ollut niin siellä on tarjottujuotu ja pidetty hauskaa ja tuloskin on sen mukainen :wink:
Jostain syystä tuntuu että se ei vaan toimi täällä kylmässä pohjolassa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Se, että omat kyvyt eivät riitä asetettujen tavoitteiden tasolle oletetulla riittämättömällä työmäärällä ja  lietsomalla ajatusta siitä, kuinka kaikki on tiukkapipoista ja surkeaa, ei muuta sitä tosiasiaa, että aina voi valita sen VTR:n ja ottaa oluen kisaamisen ohessa. Jenkkien esimerkki siitä, että luokkia on jokaiselle parranpituudelle omansa, on jo osoitettu toimimattomaksi. Valitettavasti menestys vaatii työtä, työtä ja työtä. Menestys ei tule ilmaiseksi, eikä kuulukkaan tulla.

Menestys vaatii työtä ja paljon treeniä mutta joillain on aika vahva ymmärrys että kaikista voi tulla teemuleinoja kun treenaa riittävän paljon. Ei se maailma tällä tavalla pyöri vaan meillä jokaisella on omat rajoitteet tai lahjakkuudet kehityksen suhteen, oli panostetty työmäärä miten pieni tai suuri tahansa.

On erittäin kapeakatseista ja ylimielistä lähteä syyllistämään huonommin menestyviä kuljettajia treenimäärän ja työn vähyydestä. Tämä jos jokin kuvastaa tämän hetken tilaa siitä että sarjaa ja luokkia halutaan rakentaa yhä enemmän kovatasoisille kuljettajille ja samalla ihmetellään miksi harrastajamäärät on laskussa.



Kylätason RC-kuski.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Ai sekö kuvastaa ylimielisesti tilannetta, että ne, jotka eivät osaa asennoitua harrastamaan realistisella tasolla, valittavat tason kovuudesta ja siitä, kuinka kisoissa pitäisi olla hauskempaa?

En ole väittänyt että treenaamalla jokaisesta tulee voittajia, mutta kun rivien välistä lukee, on oletus että kaikki pitäisi saada heti ja nopeasti, jotta on hauskaa. Mielestäni jokainen saa harrastaa sillä tasolla kuin haluaa ja huonoja kuljettajia ei ole. On kuitenkin huonon häviäjän merkki vihata peliä jos oma suorittaminen ei suju haaveiden tasolla.

20 vuoden aikana on tullut nähtyä monenlaista harrastajaa ja suurin syyllinen negatiivisuuden lietsomiseen on mielestäni realismin puute käsityksestä omista taidoista, sekä kärsimättömyys. Kyse on kilpailuluokasta, jossa on kuitenkin aina vain yksi voittaja per kisa. Muut eivät ole huonoja, elleivät itse tunne olevansa. Ja siitä se ajatus lähtee. Joko tehdään töitä ja katsotaan onko rahkeita, tai sitten hyväksytään että niitä ei ole. Ne valittajat ovat yleensä koko homman syöpä, niin tässäkin touhussa.
« Viimeksi muokattu: 21.11.14 - klo: 10.28 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Eli onko ets sarjan kisailijalla mahdollisuus/lupa juoda kesken kisapäivän ja myydäänkö kisa alueella kaljaa.
En tiedä joten kysyin.
Jokaisessa gp em mm kisassa missä itse olen ollut niin siellä on tarjottujuotu ja pidetty hauskaa ja tuloskin on sen mukainen :wink:
Jostain syystä tuntuu että se ei vaan toimi täällä kylmässä pohjolassa.
Jerzi

Kyllä sieltä kaljaa saa ja sitä voi juoda vaikka omalla mekkauspöydällä. Yhtään ördäämistä en kyllä ole nähnyt.

On kuitenkin huonon häviäjän merkki vihata peliä jos oma suorittaminen ei suju haaveiden tasolla.

Ei kyse ole siitä, että peliä itsessään vihaa. Kyse on siitä, että ne isoimmat kiksit ei tule kaikille siitä voiton tavoittelemisesta tai edes hyvin pärjäämisestä, vaan siitä että tapahtuma antaa kokonaisvaltaisesti vastinetta rahalle ja käytetylle vapaa-ajalle. Kysymys ei myöskään ole siitä, että kaikki pitäs saada heti ja nyt, vaan siitä että syntyisi AVOIN KESKUSTELU, mitä voisi tehdä toisin, jotta tapahtumat houkuttelisivat myös niitä, joille osallistuminen on itseisarvo jo sinällään.
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos ei kaveri voi kaljan sijaan juoda alkohoolitonta juomaa kisapäivän aikana niin minun mielestä kaverilla on jonkin sortin alkoholismi.
Ei pikkuauto kisoisoissa sovi alkohooli, näin se vaan on.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Jos ei kaveri voi kaljan sijaan juoda alkohoolitonta juomaa kisapäivän aikana niin minun mielestä kaverilla on jonkin sortin alkoholismi.
Ei pikkuauto kisoisoissa sovi alkohooli, näin se vaan on.
Jerzi

Onko siis myös alkoholismi jossei voi katsoa lätkämatsia juomatta selvinpäin? Myös rallissa ja formuloissa katsojat voivat juoda bisseä eikä siitä kukaan itke.

Johan lätkän kotimaisen turnauksenkin nimi on "Karjala turnaus". Lätkä boikottiin Jerzi?


Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos ei kaveri voi kaljan sijaan juoda alkohoolitonta juomaa kisapäivän aikana niin minun mielestä kaverilla on jonkin sortin alkoholismi.
Ei pikkuauto kisoisoissa sovi alkohooli, näin se vaan on.
Jerzi

Onko siis myös alkoholismi jossei voi katsoa lätkämatsia juomatta selvinpäin? Myös rallissa ja formuloissa katsojat voivat juoda bisseä eikä siitä kukaan itke.

Johan lätkän kotimaisen turnauksenkin nimi on "Karjala turnaus". Lätkä boikottiin Jerzi?

Juha. Ihan tiedoksi vain että ilman alkohoolia voi elää.
Olen elävä esimerkki siitä.
Sen tiedän miksi jengi menee bändejä katsomaan ja juo samalla.
Koska sitä bändin musaa ei kestä selvinpäin.
Eli nyt ollaan tultu siihen lopputulokseen miksi meidän ftt kisat ovat niin paskoja ja tiukkapipoisia.
ME OLLAAN SELVINPÄIN....
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Jos ei kaveri voi kaljan sijaan juoda alkohoolitonta juomaa kisapäivän aikana niin minun mielestä kaverilla on jonkin sortin alkoholismi.
Ei pikkuauto kisoisoissa sovi alkohooli, näin se vaan on.
Jerzi

Onko siis myös alkoholismi jossei voi katsoa lätkämatsia juomatta selvinpäin? Myös rallissa ja formuloissa katsojat voivat juoda bisseä eikä siitä kukaan itke.

Johan lätkän kotimaisen turnauksenkin nimi on "Karjala turnaus". Lätkä boikottiin Jerzi?

Juha. Ihan tiedoksi vain että ilman alkohoolia voi elää.
Olen elävä esimerkki siitä.
Sen tiedän miksi jengi menee bändejä katsomaan ja juo samalla.
Koska sitä bändin musaa ei kestä selvinpäin.
Eli nyt ollaan tultu siihen lopputulokseen miksi meidän ftt kisat ovat niin paskoja ja tiukkapipoisia.
ME OLLAAN SELVINPÄIN....
Jerzi

Voi toki, ilman punaista lihaakin voi elää. Itse olen elävä esimerkki siitä. Sen tiedän että jotkut vetää pihviä kyllä koko ajan, mutta se tuo vaan huonon olon ja energiaa ei riitä.

Nyt taisit Jerzi missata taas pointin tuolla päihdevouhotuksella :)

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Joo taisi mennä ohi.
Eli mielestäsi kaljaa pitäisi saada kisapaikalla ja vapaasti saa kaikki juoda ja tällö saadaan lisää kuskeja kisoihin koska sen jälkeen kuin kaljaa vetää niin kisailijoista tulee rennommpia ja katsastusmiehet ovat löysempiä katsastuksessa kuin on kaljahuurussa.
Eli kysymys Juha.
Pitäiskö mielestäsi kaljaa saada kisapaikalla tai muuta päihteitä.
Ja älä vertaa viina lihaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Älkää nyt alkako saivartelemaan siitä kaljan juomisesta, se oli provosoiva esimerkki siitä, että asioita voi joskus ajatella "out of the Box". Se on selvää, ettei se onnistu täällä päiviräsästen luvatussa maassa, koska kaljan juonti tuntuu aina olevan niin herkkä aihe, että siitä ei pysty ilman syyllistämistä/syyllistymistä edes keskustelemaan.

Näyttää pitävän paikkansa.

Nyt taisit Jerzi missata taas pointin tuolla päihdevouhotuksella :)

Jos ei kaveri voi kaljan sijaan juoda alkohoolitonta juomaa kisapäivän aikana niin minun mielestä kaverilla on jonkin sortin alkoholismi.
Jerzi

Ei, kyllä Jerzi osui ihan naulan kantaan.
Flying Calacucco

Poissa JuhaS14

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Hakukoneoptimointi
Joo taisi mennä ohi.
Eli mielestäsi kaljaa pitäisi saada kisapaikalla ja vapaasti saa kaikki juoda ja tällö saadaan lisää kuskeja kisoihin koska sen jälkeen kuin kaljaa vetää niin kisailijoista tulee rennommpia ja katsastusmiehet ovat löysempiä katsastuksessa kuin on kaljahuurussa.
Eli kysymys Juha.
Pitäiskö mielestäsi kaljaa saada kisapaikalla tai muuta päihteitä.
Ja älä vertaa viina lihaan.
Jerzi

Mun mielestä jossei se ole ongelma kansainvälisissäkään kisoissa niin ei sen pitäisi olla ongelma suomessakaan. Sillon vika on jossain muualla kun niiden päihteiden saatavuudessa jos niistä tulee ongelma. En mä nähnyt ETS-kisassa ketään ketä kaljan saatavilla olo olisi haitannut, näen täällä enemmän henkilöitä joita haittaa ettei sitä ole saatavilla.

Saa kisoissa vetää energiajuomaa, kahvia ja tupakkaakin. Päihteitä nekin. Miksen siis vois verrata lihaan? Liha on mun vakaumuksen vastaista, kalja tuntuu olevan sun :)

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Joo eli sinun mielestä on sama vaikutus jos vetää
1kg lihaa
12 tuoppia kaljaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Joo eli sinun mielestä on sama vaikutus jos vetää
1kg lihaa
12 tuoppia kaljaa.
Jerzi

Jotakuinnii, eli lähinnä pierettää. :embarrassed:
Flying Calacucco