EuroRC

Kirjoittaja Aihe: FinTrack Tour I, Vantaa 29-30.11.2014 - Lopputulokset ja tarinat  (Luettu 6243 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fullspeed RC

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Pääkaupunkiseudun RC Autoilijat Ry
PKSRCA kiittää kaikkia viikonlopun kilpailijoita.

Lopputulokset luokkien osalta olivat seuraavat:

TSS-10
1   A    Laaksonen Eetu
2   A    Iivonen Pekko   
3   A    Ressar Rainer   
4   A    Jokela Santeri
5   A    Oksanen Jona   
6   A    Pausio Valtteri
7   A    Haug Risto
8   A    Niiranen Mika
9   A    Söderholm Juha
10   A    Saarinen Jere   
11   B    Oksanen Joonis
12   B    Teräväinen Riku
13   B    Pusa Miska
14   B    Viitaniemi Artti
15   B    Hannus Hans
16   B    Palo Aleksanteri
17   B    Laaksonen Jukka
18   B    Kettunen Antti
19   C    Mikkelä Juho
20   C    Loukola Leevi
21   C    Haapalehto Nico
22   C    Pylväläinen Mika
23   C    Iivonen Matti

TSM-10
1   A    Salmela Karri
2   A    Kuusinen Matias
3   A    Trofimov Kirill   
4   A    Heinonen Ari   
5   A    Teponoja Miko
6   A    Luukkonen Eetu
7   A    Saarinen Teemu
8   A    Valander Joel   
9   A    Minkkinen Joni
10   A    Lehto Kalle
11   B    Pesonen Eetu   
12   B    Heinonen Arto
13   B    Kankaanmäki Jussi
14   B    Yli Vesa
15   B    Mairue Tomi
16   B    Eriksson Tino
17   B    Ilvessalo Lasse
18   B    Salmela Sami
19   B    Raikas Tony
20   B    Vuorenmaa Niko
21   C    Eklund Valtteri
22   C    Hovi Jani
23   C    Rönnqvist Risto
24   C    Hyvärinen Joonas
25   C    Åfelt Markus
26   C    Sushkov Vitaly
27   C    Maikola Rami   
28   C    Silvennoinen Antti
29   C    Smirnov Vadim
30   C    Chmigal Georgy
31   D    Iivonen Pekko   
32   D    Järviluoma Jari
33   D    Vähäkuopus Marko
34   D    Kartano Hannu
35   D    Kiiski Janne
36   D    Hakala Manu
37   D    Södergård Kenneth

TSP-10
1   A    Heinonen Ari
2   A    Kuusinen Matias
3   A    Åfelt Markus
4   A    Heinonen Arto
5   A    Yli Vesa
6   A    Södergård Kenneth
7   A   Sami Salmela
8   A    Sojakka Thomas
9   A    Martikainen Leevi
10   A    Vähäkuopus Marko
11   B    Hilpi Timo
12   B    Takkinen Sami
13   B    Malinen Lauri
14   B    Pausio Valtteri
15   B    Erkkilä Taneli
16   B    Kotola Jonni
17   B    Haug Risto
18   B    Seppälä Markku
19   B    Elfström Kim
20   B    Sinervo Niko
21   C    Häkämies Jukka
22   C    Niiranen Mika
23   C    Ruotsalainen Lauri
24   C    Salminen Teemu
25   C    Viitaniemi Artti
26   C    Hannus Hans
27   C    Hakkari Tero
28   D    Louhi Antti
29   D    Malinen Jyrki
30   D    Kiiski Jarmo
31   D   Janne Kiiski
32   D    Virtanen Jari
33   D    Laine Jukka

C-12
1   A    Jäppinen Lari
2   A    Raikas Tony
3   A    Saarinen Teemu
4   A    Vehniäinen Panu
5   A    Kyykkä Ari-Pekka
6   A    Ruotsalainen Lauri
7   A    Pesonen Eetu   
8   A    Saarinen Jere
9   A    Tamme Anre

Tarkemmat tulokset löytävät täältä.

Paikalla jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Loistavat järjestelyt, kuulutukset.
Ja loistavat finaalit.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Onnittelut voittajille ja kiitokset järjestäjille. Rataprofiili oli haastava, mutta mielestäni varsin onnistunut. Järjestelyt pelasivat hyvin, mutta vähän jäi parannettavaakin. Alkuerien lähtöjärjestys olisi voinut olla nopeimman tuloksen mukaan, eikä kokonaistilanteen mukaan.

Poissa Nicke

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Järjestelyt pelasivat hyvin, mutta vähän jäi parannettavaakin. Alkuerien lähtöjärjestys olisi voinut olla nopeimman tuloksen mukaan, eikä kokonaistilanteen mukaan.

Totta, niinhän se sääntöjen mukaan näemmä on. Tämä menee kyllä ihan täysin mun piikkiin, pahoittelut siitä. Tulkaa vaan rohkeasti sanomaan jos kuulutetaan jotain mikä on väärin, tämä asetus säädettiin ensimmäisen eräkierroksen aikana ja kuuluttelinkin pariin otteeseen varmistaakseni että meni oikein.

Poissa MAKES

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitokset toimitsijoille, radan arkkitehdille ja huikealle juontajalle! Olipa makeeta ajaa taas kisaa, vaikka B-finaalit menivätkin ihan tolkuttamaksi rymistelyksi. Laitetaan romuralli puoliksi sen piikkiin, että pito radalla nimenomaan B-finaaleissa oli vähän äkkinäinen heti C12-finaalien jäljiltä...
« Viimeksi muokattu: 01.12.14 - klo: 15.24 kirjoittanut MAKES »
XRAY T4

Paikalla jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Eikös se ole juurikin päinvastainen se pito :undecided:

Tuomarointi oli varmasti huippuluokkaa mutta minä kuin videoin noita finaaleja niin yksi juttu jäi harmittamaan.
Erään finaalin loppu oli häämöttämässä ja kakkosena ollut kuski tööttäsi ykköstä perään niin että hän spinnasi ja jäi kauas ja tööttääjä ei jäännyt odottamaan vaan pääsi rauhassa ajelemaan tyytyväisenä ykkösenä maaliin ja voitti vielä koko kisan.
Kävin vielä näyttämässä todistusaineiston ja tuomio on varsin tyly kuin videosta näkee tapahtuman kulun.
En osaa sanoa miten olis kavereitten sijoitukset olleet jos tuomarit olisivat antaneet stopparin  päälle ajavalle.
No tämä oli yksi tapahtuma vaan mutta erittäin silmäänpistävä.
Jerzi

SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa copter

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • RC10.FI
Näin toki Jerzin mainitseman tapauksen. Toinen kuljettaja jäi kyllä odottamaan hetkeksi aikaa, mutta tilanteessa kärsinyt auto jäi jumiin toiselle puolelle rataa eikä päässyt jatkamaan matkaa kun oli ruuhkaa ja nostaja ei päässyt paikalle, niin sitten hetken kuluttua tämä toinen auto jatkoi matkaa. Tämä on ainakin minun muistikuva tapahtuneesta.
COYASSO HIGH PERFORMANCE ENGINEERING PRODUCTS

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitoksia kisoista kaikille järjestelyihin osallistuneille ja myös niille kilpakumppaneille joiden kanssa tuli ajettua rehtiä ja tiukkaa kisaa viikonlopun aikana (myös Lasse, Ari ja Made :kiss:).

Muutama rivi tuli kirjoiteltua kotisivuillemme ja muutaman kuvankin voin sinne viikon mittaan laittaa.

-Sami-
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing

Poissa Nokka-akseli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • videoita laitteista
Näin toki Jerzin mainitseman tapauksen. Toinen kuljettaja jäi kyllä odottamaan hetkeksi aikaa, mutta tilanteessa kärsinyt auto jäi jumiin toiselle puolelle rataa eikä päässyt jatkamaan matkaa kun oli ruuhkaa ja nostaja ei päässyt paikalle, niin sitten hetken kuluttua tämä toinen auto jatkoi matkaa. Tämä on ainakin minun muistikuva tapahtuneesta.


Turha tässä on nimiä piilotella, minä tosiaan osuin edellä olevan perään tiukassa tilanteessa ekassa b-finaalissa erän loppu puolella omaa huonouttani, ja jäin odottamaan kunnes muistini mukaan siihen tuli muitakin autoja "kolaamaan" ja näin tilanteen edullisemmaksi jatkaa matkaa ja odottaa joko tuomarin puuttumista peliin tai kaverin tulevan taakse... Kumpaakaan ei tapahtunut ja pisteet jaettiin.. Pyysin kyllä kaverilta anteeksi erän jälkeen...

Eiköhän meillä tuomarit ratkaise nämä kisat eikä kuvaajat??!!

Ps. Kerhon talkoo porukalle ja kilpailun järjestäjille iso kiitos hienot kilpailut oli jälleen kerran.

-Timo Hilpi ensikertalainen luokassa
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

Paikalla jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Tuli mieleen tuosta Timon kirjoituksesta kuin tuomarit tuomitsee ja kuvaajat kuvaa mutta onko koskaan otettu kuvaajat mukaan jossain tilanteessa jossain kisassa.
Jos nauhalla on sellaista mitä dumarit eivät ole nähneet mutta talennettu on tilanne.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa markova

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • http://baanaweb.fi/heihan9/RC%20JA%20MAALAUKSET.htm
Kiitokset koko Pääkaupungiseudun rc-porukalle mukavista kisoista! Hyvät puitteet, mukavan vauhdikas rata ja hyvä meininki.

Omat ajot meni kohtuullisesti. Lauantaina vauhtieroa on vielä liikaa ja se haittasi omaa ja vähän muittenkin ajoa omassa erässä. Ei auta muuta kuin parantaa...  :wink:

Sunnuntaina saatiin mukavat väännöt niin alkuerissä kuin finaaleissakin. Vielä jäi liikaa kärjelle ja vauhtia ja varmuutta pitää saada myös sunnuntaille lisää. Kaiken kaikkiaan kuitenkin mukava alku kaudelle. Toisekseen hyvällä porukalla ajaminen on sijoitustakin tärkeämpää tällä (omalla) tasolla!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Tuli mieleen tuosta Timon kirjoituksesta kuin tuomarit tuomitsee ja kuvaajat kuvaa mutta onko koskaan otettu kuvaajat mukaan jossain tilanteessa jossain kisassa.
Jos nauhalla on sellaista mitä dumarit eivät ole nähneet mutta talennettu on tilanne.
Jerzi

Ainahan noita pikku kämmejä sattuu itse kullekin ja varmaan ne menee pitkässä juoksussa jotakuinkin tasan. Tuntuisi vähän liiottelulta ruveta tarkastamaan tilanteita videolta ja jälkituomitsemaan sen perusteella, nämä on kuitenkin ihan yksittäistapauksia, eikä näissä kisoissa ajeta suurista titteleistä tai rahoista. Tuomarit tuomitsee sen minkä kykenevät ja siihen on tyytyminen. Eipä noissa isommissakaan lajeissa kysellä satunnaisen katsojan videokuvan perään jos jokin epämääräinen tuomio tulee tai jää tulematta.
Flying Calacucco

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Isoissa kisoissa ei jaeta stoppareita vaan anettaan aikasakkoja koska ne on muutettavissa jos on väärä tuomio. Stopparikäytäntö on meidän historiallisia perinteitä.

Pitää myös muistaa että vain hyvin harvoissa kv-kisoissa edes on tuomareita. Ajokulttuuri on meillä todella siistiä vs. Ulkomaat.
« Viimeksi muokattu: 01.12.14 - klo: 22.12 kirjoittanut Vesa »
Destiny | Reedy | Xenon | JFT | V*DZN | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa APK

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
Kisat oli mukava avaus FTT-sisäkaudelle. Kiitos kisan puuhamiehille.

Sunnuntain aikataulu oli liian tiukka, ei ehtinyt kaikkea mitä oli tarve.
Ruoka ilmeisesti pääsi loppumaan - siinä vaiheessa kun oli tarkoitus sitä ostaa.

Koroke tuntuu olevan liian lähellä rataa, ainakin tälläisiä profiileja ajatellen jossa ajetaan ihan oikeassa alanurkassa ja kun autoja on 8-10 radalla - näkyvyys on rajallinen.
Onko koroketta mahdollista siirtää tulevaisuudessa hieman kauemmas?
Myytävänä. http://rc10.fi/index.php?action=profile;area=showposts;sa=topics;u=6
Destiny VD-12 1:12, Team Xray XB8e 2016 &XB2 Dirt & XB4 2016, Hobbywing/Orion/Muchmore & Sanwa/Savöx/SRT

Poissa Screwed

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitokset minunkin puolestani kisoista. Tuomarityöskentely oli launauntaina aktiivista ja oman käsitykseni mukaan tasapuolista ja erinomaista, mutta suununtaille jäi parantamisen varaa. Videoista jälkikäteen katsottuna olisi kyllä voinut antaa isompaakin rangaistusta toistuvasta peräänajosta. Pääsääntöisesti jäätiin kyllä odottamaan ja päästettiin töötätty auto edelle, mutta eipä se lohduta jos auto menee rikki. Kolmannesta tööttäyksestä olis voinut antaa rankemmankin sanktion, nyt ei rangaistu yhdelläkään stopparilla koska auto jäi aina odottamaan. Mutta ajotyylii ei muuttunut päivän aikana.

Ajajakorokkeen kanssa on vissiin se ongelma että jos sitä siirtäisi taaksepäin tulisi yksi pilaririvi hyvin äkkiä peittämään etunurkkien mutkat. Eikös siellä ole pilarit hyvin lähellä ajajakorokkeen sivuja nyt?

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Kiitokset kaikista palautteista!

1.  Korokkeen siirtäminen taaksepäin ei Tiksissä pilarien takia ole mahdollista.
JOS tuossa tilassa vielä joskus päästään FTT-kisat järjestämään niin pitää huomioida kulmien näkyvyys profiilia säätämällä.

2.  Tuomarointi on jälkipuintien kestoaihe - ja ihan syystäkin. Lauantaille tuomareita saatiin extra hyvä määrä ja tuomarien silmiä riitti paremmin joka suuntaan. Sunnuntaina mentiin suunnilleen normaalin kokoisella miehityksellä tuomaroinnissa jolloin haasteeksi muodostuu kaikkien ratatapahtumien näkeminen ja rikkeiden huomaaminen. Joka suuntaan ei yhtäaikaa pysty näkemään ja usein ratatapahtuman kuulee ennen kuin sen näkee ja silloin rikkeen tuomarointi on käytännössä hyvin vaikeaa.

Tuomarointi on se osa-alue kilpailun järjestämisessä, jonka 100% onnistumisen varmistaminen etukäteen on kaikkein vaikeinta, käytännössä mahdotonta.

En nyt mitenkään puolustele yleiselläkään tasolla tuomarointia pienoisautokisoissa, mutta minusta linja tuomaroinnissa on ihan aiheellisesti mieluummin salliva kuin kevyillä perusteilla rankaiseva. Vaikka ajokulttuuri on FTT-kisoissa erinomainen verrattuna isoihin kv. kisoihin, niin vastuuta voi meilläkin vielä enemmän siirtää kuskeille heidän omasta ajosuorituksestaan - ei tuomareille.
Kv. kisoissa näkee turhan paljon tahalliselta vaikuttavaa sääntöjen rikkomista, erityisesti oikaisutilanteissa nostajan odottamiseen liittyen. Siellä ei pahemmin tunneta herrasmiesmäistä kärsineen odottamista, jollaista näkyi meillä monessa erässä.
Tietysti jos sama kuski joutuu useamman kerran kärsimään samantyyppisesti, niin tottahan siinä suoritus on kärsii voimakkaasti eikä toisten herrasmiesmäisyys lohduta.

Nyt on nähty videolta radalla tapahtunut rike, jota tuomarointi ei bongannut. Nykymallisessa kilpailussa ei tapahtumien videointiin ja rikkeiden videolta tarkastamiseen ole mitään mahdollisuutta, eikä se minusta olisi motorsportin hengen mukaistakaan.

Jarkko
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa nosi

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Kiitos myös minun puolesta. Lauantaina oli mahtava meininki ja ainaki meidän pöytäporukalla oli hauskaa. Järjestelyt toimi ja profiili oli haastava jonka takia mielenkiintoinen ja mukava ajaa.
Jos pitää antaa ruusujen kanssa vähän risujakin niin korokkeelle kuulu kuulutukset aika heikosti jos oli enemmän melua varikolla ja ruoka oli loppunut ku eränjälkeen kävin sitä kyselemässä (mutta se ei menoa hidastanut)

--Nico Haapalehto tss-10

Poissa devito

  • Fullspeed RC
    • Profiili
FinTrack Tour #1 Tikkurila 2014-2015: http://youtu.be/fy6qtOFHVhc

Poissa #61#

  • Jäsen
    • Profiili
Hienot kisat ! Kiitos järjestävälle seuralle vielä.

Laskinko oikein ? Oliko 10 kpl Awesomatix merkkistä autoa 18 parhaan joukossa ? :)

Poissa Hannu K

  • Jäsen
    • Profiili
Tuomarointi kilpailuissa ei todellakaan ole helppoa.Radalla on kymmenen autoa,eli ei pysty kaikkia seuraamaan,vaik tuomareita olis useampi.
Kaikenlaista kolistelua sattuu kisan aikana ja aika iso vastuu oikeudenmukaisuusesta jää kilpailijoiden vastuulle.
Moni rike jää ilman rangaistusta(stopparia)kun sen tuomarin pää kääntyy tapahtumapaikalle päin vasta kolinan seurauksena,eli ei olla nähty tilannetta alusta asti.(näin se pitääkin olla)
Mielestäni on parempi etteivät tuomarit rupea jakamaan stoppareita kolinan perusteella sille,joka tulostaulun mukaan on perässä,elleivät ole nähneet kokonaisuutta.

Tästä väärin annetusta tuomiosta(stoppari)on hyvä esimerkki minun itseni saama stoppari viime kauden Myniksen poron B2-finaalissa.
Lähdön jälkeen toisessa mutkassa "törmäsin" edeltä lähteneeseen autoon.Muistaaksi neljänneltä sijalta menin rangaistuksen kärsimään,jonka jälkeen peli oli pelattu.

Stoppari ilmoitettiin vast parin ajetun kierroksen jälkeen,minkä vuoksi koko lähdön ajan ihmettelin mistä tapahtumasta olin rangaistuksen saanut.Oli kuulemma pitänyt selvittää ajanoton perusteella kumpi valkoinen auto oli tehnyt virheen(2 valkoista autoa lähdössä)toinen kun oli jäänyt parruihin jumiin törmäyksen seurauksena,ni toinen oli sit se virheen tekijä(minä).

Lähdön jälkeen kävin tuomareilta kysymässä minkä virheen olin tehnyt,sanoivat peräänajo(itse heti myönsin törmäyksen,mut silloin olin mieltä,et vastapuoli oli "parkeissa" ajolinjalla,eli odottamaton tilanne)

Kolme tuomaria sanoi:"Ajoit SURUTTA toisen perään,etkä jäänyt odottamaan."

Tuomareille kovasti selitin,ettei törmäys ollut minun vikani,mut erittäin jyrkästi minut tuomitsivat törkeästä päälleajosta.

Lähtö videokuvattiin(löytyy youtubesta,tätä kirjoittaessani en enää löytäny)josta näkee,et edeltäni lähtenyt auto menee mutkan pitkäksi,ulos radalta,palaa mollien väärältä puolelta takaisin radalle "hypyllä" minun autoni päälle,josta sinkoituu tuomarien sanoin "pitkälle parruihin".
Minä en tehnyt rikettä,vaan vastakkainen osapuoli palaamalla varomattomasti radalle.

Tämä on mielestäni hyvä esimerkki siitä,ettei tuomareiden pidä antaa rangaistuksia,jolleivat ole nähneet koko tilannetta(sekuntti ennen kolinaa).Ei se aina ole syy perässä ajavalla.

Surkuhupaisaksi tämän minun tapauksen tekee,et tuolla kisassa(la ja su)ohjaajankokouksessa tuomari nimenomaan teroitti,et rangaistus varomattomasta radalle paluusta on kilpailusta sulkeminen.(ei stoppari ym.)
Ei sit menny ihan nii....

Mut loppuun,ei oo tuomarin homma helppoo,itse en kauheesti niitä haluu tehä(harvoin siitä kiitosta saa),mut teen jos pyydetään ja pyrin olemaan oikeudenmukainen,tuomitsemaan vaan näkemästäni(koko tapahtuma),en korvakuulolla/tais jotain tapahtua.

Itse kun kilpailen on ykköstavoitteeni olla pilaamatta/häiritsemättä muiden suoritusta.Mielestäni siinä kiitettävästi onnistunut.

Niin tässä kuin muissakin lajeissa,tuomio-päätökset on tehtävä nopeesti,useimmin ne on oikeen,joskus väärin.Niin tai näin,niiden mukaan eletään.

Tämä toivottavasti herättää niin kilpailijan,kuin tuomarin ajatukset rullaamaan,miten saamme jatkossa mukavat kisat aikaan.

Hyvät kisat/puitteet.Ilman muuta myös ensikaudella.

Hannu Kartano
Awesomatix A700L,Ko Propo,RaumRC

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Oma näkemys matto touringista on se, että suurin osa kolisteluista johtuu joko siitä että:
-mollaosuman jälkeen auto ei ole hallinnassa ja perässätulija törmää siihen koska edellämenevä auto ei enää etene normaalilinjaa, ja etenkään normaalivauhtia
-kaksinkamppailussa mutkaan ajettaessa ajolinjat on valittu, mutta edellämenevä ei tunnista tilannetta että on "väärällä" ajolinjalla eli menettänyt jo sijoituksensa, ja vaihtaa linjan takanatulijan eteen (boonuksena vielä Hannun mainitsema radallepaluu eteen)
-takanatulija ajaa mutkaan ylikovaa ja osuu edellämenevään

Kahdessa ensimmäisessä tapauksessa yleensä kärsii enemmän se joka on mennyt edellä, ja stopparin saa se joka on osunut perään/kylkeen, vaikka todellisuudessa sillä takanatulleella ei kummassakaan tapauksessa ole mahdollisuutta välttää osumaa. Kolmannessa tapauksessa tilanne on selvä, takanatulija on ajanut perään ja ansaitsee rangaistuksensa.

Tuomarointi ei todellakaan ole helppoa. Kuten Hannu mainitsi, tuomarin pitää:
-nähdä tilanne kokonaan
-ymmärtää mistä tilanne johtui / mitä tilanteessa tapahtui
-tehdä päätös heti, jos päätöstä joutuu miettimään niin se on jo mennyt tilanne

Itse olin sunnuntaiaamupäivän tuomaroimassa. Yhdessä mattisalkuerässä tuomion antaminen kesti koska ei vaan pystynyt näkemään auton numeroa. Joitain kolisteluja meni ohi koska radalla oli samaan aikaan enemmän kuin yksi "taistelupari". Pääsääntöisesti kyllä ainakin sunnuntain alkuerät meni niin että ensimmäisellä eräkierroksella oli eniten tapahtumia, ja sen jälkeen jokaisessa erässä kaikilla oli tieto kenelle annetaan heti suosiolla tietä ja kenelle muutaman mutkan jälkeen tarvittaessa (nopeuserot erien sisällä oli aika suuret).
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Hyvää kommenttia useammassa vastauksessa.

Viikonlopun aikana kisaerissä ajettiin yhteensä 15.000 kierrosta.
Se, että tuomarointi ei vaan voi nähdä kaikkea on väistämätöntä.

Huomoin vaihtoehto tuomaroinnin osalta on se, että sitä ei ole. Silloin tapahtumat radalla etenevät vähiten siistillä tavalla ja rikkeisiin syyllistyy useampi sellainenkin, joka pitää ajonsa siistinä kun tietää tuomarien tekevän työtään.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Kiitokset järjestäjille hienosti hoidetuista kisoista.

Tuomarointi on vaikea aihe, mutta omasta mielestäni tuomarointi on aina ollut juuri FTT –sarjassa parasta verrattuna muihin sarjoihin ja nytkin tuomarointi oli laadukasta. Kisan videointi eri muodoissa on hyvä juttu ja Jerzin persoonalliset videot on tullut katsottua… ongelma näissä on sitten ”jälkituomarointi” mitä ei pitäisi harrastaa.

EuroRC:n tuottama video on myös erinomainen. Hyvää mainosta lajille. Toivottavasti näitä tulee lisää.

FTT-ETS –topicissa on hyviä juttuja, mutta mielestäni meillä on jo erinomainen paketti koossa. Nyt vain pitää keskittyä pääosin markkinointiin. Eikä nykyiselläkään osallistujamäärällä missään kriisissä olla. Hienoa ja tiukkaa kisailua kaikissa luokissa ja eri finaaleissa (A,B,C,D…). Oma TSP-10:n C-finaalikin oli ainakin ajajan näkökulmasta jännittävä ja hyvää viihdettä ja tämä on juuri se syy miksi RC-autoilua harrastan.

Ihme juttu muuten, että mattikset ovat menettäneet suosiotaan. Aika mahtavan näköistä menoa oli. Pikkasen houkuttelisi…

Plussaa
-   Tuomarointi
-   Katsastus
-   Katsastuskortti on hyvä uudistus ja nopeuttaa katsastusprosessia
-   Ilmoittautumisen yhteydessä saatu kirjekuori joka sisälsi tarvittavat dokumentit (aikataulut, katsastuskortin, numerot…) oli pieni mutta hyvä parannus. Toivottavasti tämä on käytössä muissakin kisoissa.
-   Kuulutukset/selostukset erinomaisia
-   Live –kuva nettiin hyvä juttu (Tämän kehittämistä pitää jatkaa. Yhteistyötä LiveRC:n kanssa?)
-   Rataprofiili oli mukavan vauhdikas.


Miinuksia:
-   Yleisenä toiveena FTT -sarjaa kohtaan olisi, että jos aikataulu antaa jotenkin myöden, niin kaikki finaalit tulisi ajaa kolmenkertaisina. Tämä olisi mielestäni onnistunut sunnuntaina. Kisaamaahan kisoihin on tultu.
THECar White Edition LV | Black Edition | Alpha
Capricorn Lab C801 | Capricorn Lab C02 | Kyosho IGT2 | Novarossi | Xray T4 2014 | Yokomo YZ-2 | Team Associated B64D

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Jos kaikki finaalit ajettaisiin kolminkertaisena niin palkintojen jako venyisi helposti ilta kahdeksaan. Siitä kun vetäsee reilu 600km samoilla silmillä kotiin kisapäivän jälkeen niin hivenen menee myöhään. Nytkin kun pari kamerakuvaa ottaa kotimatkalla niin ehtii tuon 600km ajaa reiluun kuuteen tuntiin parilla stopilla ja on kotona ennen aamu kahta, kun kisat loppuu kuuden aikaan.

edit: karkeasti se 1,5-2h tulisi päivään mittaa lisää jos kaikki finaalit 3x. Eli jos 9-10 erää lauantaina niin ajettais vielä ilta ysiltäkin kisaa.
« Viimeksi muokattu: 08.12.14 - klo: 13.10 kirjoittanut Vesa »
Destiny | Reedy | Xenon | JFT | V*DZN | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa largo

  • TamUA
    • Profiili
Kiitokset järjestävälle taholle, homma toimi ja kivaa oli :)

Pieni toive olis että minimi eräväli olis vähintään sen 1h 10min. Tuppaa oleen muuten kiilaa ajaessa armoton kiire kokoajan.

Ender: Lähe ihmeessä kokeileen mattista. Mattis on ehdottomasti nopein ja mahtavin ajaa sisärataluokista :)


Lari

P.s. Iso hatunnosto pitkämatkalaisille, kun jaksaavat kiertää kisoja.



Paikalla jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Jos kaikki finaalit ajettaisiin kolminkertaisena niin palkintojen jako venyisi helposti ilta kahdeksaan. Siitä kun vetäsee reilu 600km samoilla silmillä kotiin kisapäivän jälkeen niin hivenen menee myöhään. Nytkin kun pari kamerakuvaa ottaa kotimatkalla niin ehtii tuon 600km ajaa reiluun kuuteen tuntiin parilla stopilla ja on kotona ennen aamu kahta, kun kisat loppuu kuuden aikaan.

edit: karkeasti se 1,5-2h tulisi päivään mittaa lisää jos kaikki finaalit 3x. Eli jos 9-10 erää lauantaina niin ajettais vielä ilta ysiltäkin kisaa.

Vesa.
Löytyy helposti ratkaisu.
Ajetaan kaikki finaalit kaksinkertaisena niin reilupeli säilyy.
Tai vähennetään alkueriä.
Kai kaverit haluaa ajaa kilpaa keskenään eikä itseään vastaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂