Kirjoittaja Aihe: 1:64 pienoisrata  (Luettu 2069 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kyoshoman02

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
1:64 pienoisrata
« : 20.12.14 - klo: 17.54 »
Tuli innostus rakentaa 1/64 mittakaavan rata, jolle sitten hankin 1/64 "lelu" rc-auton. Mikä olisi hyvä materiaali "asfaltiksi"? Entä turva-alueiksi? Olen pohtinut jonkinlaista mattoa, mutta sen pitäisi olla aivan tasaista. Olisiko kellään muita ideoita toteutukseen? Onko kukaan tehnyt itse pienoismallia radasta?

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: 1:64 pienoisrata
« Vastaus #1 : 21.12.14 - klo: 16.13 »
Tuli innostus rakentaa 1/64 mittakaavan rata, jolle sitten hankin 1/64 "lelu" rc-auton.

Millaisen auton ostit? Onko tuo se mittakaava, jota ne 10€ purkeista tulevat autot ovat?

On kyllä hyvä idea rakentaa sellaiselle rata, koska pöly ja lika tuhoaa sen auton. Toisaalta ainakin minulla olleet sellaiset autot ovat menneet niin kovaa ja kääntyneet niin huonosti, etten osaa sanoa, millaisella radalla niitä voisi ajaa - ehkä mutkissa pitäisi olla ulkoreunalla seinä, joka ohjaa oikeaan suuntaan?

Minä hommaisin MDF levyä ja maalaisin sitä mustaksi. Mutta se autojen kova vauhti tekee tuosta vaikeaa, koska radan pitäisi olla valtava.  :undecided:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa kyoshoman02

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: 1:64 pienoisrata
« Vastaus #2 : 21.12.14 - klo: 17.01 »
Niin, sellainen purkkiauto. Onko tuo mdf levy riittävän hyväpitoista? Ajatuksena oli tehdä noin 50x80cm alueelle, tarvittaessa suuremmalle.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: 1:64 pienoisrata
« Vastaus #3 : 21.12.14 - klo: 21.11 »
Niin, sellainen purkkiauto. Onko tuo mdf levy riittävän hyväpitoista? Ajatuksena oli tehdä noin 50x80cm alueelle, tarvittaessa suuremmalle.

No, ajattelin, että voisi ostaa purkin mustaa pohjamaalia tai vaikka sellaista liitutaulumaalia ja vetää sen sillä. Puhtaana se MDF varmaan ei pidä kauheasti.

Mutta eikö ne autot mene niin kovaa, että radan pitäisi olla ainakin jotain 2m*2m? No, sinähän sen tiedät, kun sinulla se auto on. Itse muistan vaan, että minulla olleet menivät turhan kovaa huonoon ohjaukseen nähden ja siksi en ole niitä enää ostanutkaan.

Jos saat radan tehtyä, laita kuvia! Projekti nimittäin kiinnostaa, jos se ollenkaan onnistuu.  :azn:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi