Kirjoittaja Aihe: edullinen harjaton monsteri  (Luettu 5581 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zaumer

  • Jäsen
    • Profiili
edullinen harjaton monsteri
« : 03.01.15 - klo: 22.16 »
Löytyykö markkinoilta ylipäätänsä ajoa kestävää edullista monsteria?
Vai onko ainoat mahdolliset savage tai e-maxx mitkä ei varsinkaan harjattomana ole enää edullisia...
Auton pitäisi olla kuitenkin suorituskykyinen ja mielellään auton kokoinen (yli 40cm).

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: edullinen harjaton monsteri
« Vastaus #1 : 03.01.15 - klo: 22.54 »
Traxxas Stampede? Saa nelkkuna ja tuuppina ja kestäväks todettu vehje kans. Tiiä sitten mahtuuko budjettiin harjattomana..
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Poissa Hokkaju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: edullinen harjaton monsteri
« Vastaus #2 : 03.01.15 - klo: 23.01 »
No paljonkohan se sinun edullinen olisi sitten euromääräisenä. Monelle edullinen tarkoittaa esim hintansa väärtiä.

Jos katsot KO autojen lähtöhintoja uutena niin ne ei ole  mitenkään edullisimmasta päästä. Lisäksi kumpainenkin on varsin suosittuja, sekä helppoja ylläpitää kestävyyden ja varaosien saannin suhteen. Kait se jälleenmyyntiarvokin on sitten jossain kantimissa.


Ilman mitään omaa kokemusta,  Olisiko LRP Blast MT, jotenkin järkevä vaihtoehto?? Ainakin luulisi saavan helposti osia, ja ei kuitenkaan ihan totaalisen halpismerkki.
« Viimeksi muokattu: 03.01.15 - klo: 23.27 kirjoittanut Hokkaju »

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: edullinen harjaton monsteri
« Vastaus #3 : 03.01.15 - klo: 23.22 »
Kun kerran AUTON kokoista monsteria ollaan etsimässä niin noita molempia löytyy kyllä käytettynäkin edullisemmin ja koska osien saanti on kohtuu hyvää molempiin niin ovat yleensä melko hyväkuntoisiakin tai sitten voi hommata mällätyn ja korjata itse. Uusina hinnat ovat korkeat kyllä mutta ovat hyväksi todetutkin. Kaikki yllä mainitut seikat selittävät myös korkeahkon jälleenmyyntiarvon. Onhan noita muitakin, itelläni on (jo aikaisemmin mainostamani :D ) helion invictus mikä hintaansa nähden on aika hyvä, joskin pienempi kuin nuo möröt. Osia lienee nykyään ihan suomestakin saatavana.

Ja ainahan voi lähteä "universaali" linjalle ja hommata esim tämän. http://www.europemodels.eu/p_4168_HSP+SAVAGERY+1:8+4WD+RTR+Electric+Powered+Off+Road+Truck/

Koska on kasattu ns yleis osista niin osia saa viimeistään ebaysta.
« Viimeksi muokattu: 03.01.15 - klo: 23.34 kirjoittanut Pro-coarseRc »
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa zaumer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: edullinen harjaton monsteri
« Vastaus #4 : 03.01.15 - klo: 23.51 »
No edullinen on aina suhteellinen käsite, mutta näin harrastelu näkökulmasta kyllä se max 500€ rupeaa olemaan jo kipurajoilla.

Toki kestävyys on melkein ykkösenä vaatimuksissa ja toisena sitten suorituskyky.
Vaikka osia kyllä löytyy aika hyvin kaikkiin myytäviin merkkeihin niin ei niitä joka ajon jälkeen kehtaisi olla ostamassa :-)

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: edullinen harjaton monsteri
« Vastaus #5 : 04.01.15 - klo: 00.00 »
Tuohon 500 € pitäisi kyllä löytyä jo melko uutta vastaavia vähän kokeiltuja edellä mainittuja aivan summitia myöten. Ja sitä muuten suosittelen, vaikkakin on melko monimutkainen. Hyvä höylä jokapaikkaan  :laugh: .
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: edullinen harjaton monsteri
« Vastaus #6 : 05.01.15 - klo: 22.58 »
Ilman mitään omaa kokemusta,  Olisiko LRP Blast MT, jotenkin järkevä vaihtoehto?? Ainakin luulisi saavan helposti osia, ja ei kuitenkaan ihan totaalisen halpismerkki.

En suosittele lähtemistä Blast- linjalle. Mä alotin koko harrastuksen "terve edellä puuhun" linjalla, Blast truggyn kanssa. Voi juku sitä rahan määrää mitä osiin upotin. Vieläkin itkettää ajoreissut veljen kanssa, kun rupee muistelemaan. Mulle oli hyvä päivä jos yhen akullisen sai ajettua tyhjäksi ilman hajoamista, veljellä taas koko kauden varaosamenekki oli yhdessä C-palan kieroksi menneessä pystytapissa. Nyt itsekin Traxxas- linjalla, enkä kllä ihan heti ole vaihtamassa. :)

LRP:n sähköjä käytän nytkin, niihin luotan ja hienosti toimii/vakuuttaa ominaisuuksillaan. Varsinkin moottorit. Lisäksi hetken mulla oli kyllä LRP Twister krossari, ja se taas tuntu aika pomminvarmalta kikottimelta..

EDIT: TERVE edellä puuhun? terve?
EDIT2: Voi hyvää päivää, foorumilla taitaa olla joku sanasensuuri-botti? :D

Poissa STruck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Droppiboxi
Vs: edullinen harjaton monsteri
« Vastaus #7 : 05.01.15 - klo: 23.24 »
Toisesta topicista mutta kelpanee lukea

Noniin, kaverin inspiroimana täytyisi elämäni ensimmäinen sähköauto hankkia ja traxxas -merkiltään taitaa olla ihan soivan olonen menopeli.
Autolla ajeltaisiin lähinnä sorakuopilla, metsässä, pellolla, nurmikolla yms... eli 4x4 veto pitää olla ja jonkinsortin krossi/ monsteriauto olisi hyvä?
Joten kertokaa omakohtaisia kokemuksia autoista, mitä suosittelisitte, millä itse ajaisitte kyseisissä paikoissa yms? Tekeekö noilla 1/16 kokosilla autoilla mitään? Vai kannattaako suoraan ostaa isompi 1/10?
Itse olen katsellut traxxasin stampede autoa, kokemuksia?

Lue rauhassa, älä säikähdä asioiden määrää  :laugh:

Oma neuvoni on että menet suoraan 1:8 kokoluokan autoon (sisällytän E-maxxin 1:8 kokoluokkaan vaikka myyvätkin sitä 1:10..) Vaikka tuossa mainitsinkin Maxxin, en suosittele sitä ekaksi autoksi!

Isoista autoista minulla oli ensin T-maxx(polttis), josta sitten siirryin hiljalleen E-maxxin(sähkö) puolelle. Rahaa menee siihen autoon enemmän kuin haluat hyväksyä.. Niin se vain on. Hyvä auto se on mutta laittoa vaatii.

Neuvoni onkin: (kuvat omista autoistani)

1: Osta käytettynä 1:8 Truggy rullaavana/servon kanssa
https://www.dropbox.com/s/cu66w027eqol9hz/DSC08941.JPG?dl=0
Itse ostin tuon 150€, ilman sähköjä. (HongNor X2 Teknon valmistamalla konversio kitillä.)

Kuvassa toisena kyseinen truggy ja viimisenä E maxx.

https://www.dropbox.com/s/5hofa4w3to0h6fe/DSC09106.JPG?dl=0 X2 ja Emaxx vierekkäin.

2: Ostat hyvät sähköt Suosittelen Hobbywingin 150A comboa suuresti. Kokemukset Castlesta ja Hobbywingistä ja HW vie voiton 5-0
Esim Ebaysta löytyy ±150€ posteineen. Jos ei luottamusta ole Ebayn myyjiin, osta muualta, vaikka EuroRC:stä

http://www.ebay.com/itm/HOBBYWING-Xerun-COMBO-M6B-4274SD-2200kv-Sensored-Motor-150a-ESC-B-/191411601108?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item2c91053ed4

http://fi.eurorc.com/product/1151/hobbywing-xerun-m6b-combo-18-car-sensored-blue

3: Tarvitset vielä ohjaimen, akut ja laturin. Hyviä peruslatureita saa täältä foorumilta hyvällä hinnalla (20-50€) Et tarvitse mitään ihmeellistä laturia.

Akut Hobbykingistä Esim: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=52433

Autossa tulisit käyttämään joko 2x2s (4s) tai 2x3s (6s) akkupareja. Eli 2kpl 2kennon lipoja tai 2kpl 3kennon lipoja.

Ohjain samasta paikasta
esim: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23165__Turnigy_GTX3_AFHDS_2_4ghz_3_Channel_Radio_System.html

Itse käytän kyseistä ohjainta ja modattuna vielä 10x parempi! Parempi ohjain kuin Traxxas TQI ohjaimet ovat olleet ikinä omassa käytössäni.

Jos servo ei sisältynyt autossa kun ostat niin käytettynä/uutena ostat semmoisen niin hintaa tulee sille 15-80€ riippuen minkä ostat.

Mietit varmast hintaa?..
Noin hinnat:
Auto: 150€
Sähköt: 100-200€ + 30€ servo
Ohjain + akut: 70€--->
Laturi: 30-60€
= 400-500€

Se on suuri sijoitus, MUTTA suosittelen!

''Hulluko toi kirjottaja on, en ikinä pistä noin paljoa rahaa tommoseen sekasotkuun vaan ostan Emaxxin, slashin tai 1:16 revon uutena ja kiiltävänä!''

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXELZR**&P=ML

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDCHG&P=ML

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDCKD**&P=ML

Kaikista noista puuttuu akut ja laturi. Ohjain kai on mukana. Servot jotka tulee noissa mukana ei kauaa kestä.

1:16 autoa en suosittele alkuun, liian lelu. Olen omistanut 2 kertaa 1:16 revot ja hetken jaksanut ja myynyt pois..

Slashista ei kokemusta.

Emaxxista kokemusta ja suuri lista kuitteja mitä mennyt päivityksiin.

Emaxxista paukkunut diffit, vetarit, ripustukset, knucklet, bulkheadit, runko, ja sitä rataa  :roll:

Tuosta omasta Truggystani jonka ostin käytettynä en ole muuta saanut rikki kuin siiven, tukivarren, kun ajoin täysiä kiveä päin.. ja yhden diffin koska olin laiska.. Vauhtia tuolla autolla on kumminkin parhaimmillaan lähes 100km/h omassa käytössä..

Lopuksi totean: 1:8 truggy kestää ja kestää kun emaxx monsteri jaksaa yllättää kaikilla eriosilla jotka siitä jossain välissä hajoaa.. Oma truggymonsterini voittaa ajettavuudessa, kestävyydessä, hinnassa ja lähes kaikessa vs. oma emaxx..

edit: Truggyn rakenne on myös simppeli, helppo vaihtaa jos menee rikki, toisinkuin emaxxissa kaikki tuntuu menevän solmuun ja joutuu miljoon ruuvvia avaamaan.

Tältä se nyt näyttää:
5min sitten otettu kuva  :grin:




En tiedä minkä kokoisia hiekkakuoppia tarkoitat jne mutta tämmöstä teeseitse pakettia suosittelen! Vaikka oletkin katsellut stampedea http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEVTZ**&P=MLniin mieti mitä haluat autolta.

Katso jos jaksat parit videot kanavaltani mitä tullut taltioitua puhelimalla eri reissuilta niin näet vähän mitä auto on saanut kärsiä. Esim:

021 - X2e & D8eD8T & TL 01C - Faster Backflip Kill Kill, TL 01C Trailing
018 - X2e & D8eD8T - Beadlocks for backflips
008 - X2e & D8eD8T



Jos päädyt tälle linjalle mitä suosittelen niin pistä viestiä jos on kysyttävää

Pahoittelut kirjoitusvirheistä, mutta toivottavasti saa selvää. Terveisin flunssalainen kello kolme. :shocked:
Duratrax Evader Ext --- E-Maxx (MM 2200KV) & C-Maxx (FlexibleMaxx100%) --- Hong Nor X2 (Tekno) --- Tamiya TL-01/B --- Traxxas 1/16 e-revo vxl -- Traxxas T-Maxx 3.3(os.21tm) ---MMM

Poissa horna

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: edullinen harjaton monsteri
« Vastaus #8 : 07.01.15 - klo: 14.41 »
Tuo mitä Struck on varmasti totta. Itselläni on myös pari Hong Norin autoa ja ovat todella lujia autoja. Mutta jos etsit valmista(rtr) autoa, voi suositella Thunder Tiger MT4 autoa:
http://www.thundertiger.com/products-detail.php?id=10
Ostin itse  auton käytettynä ja yhden ainoan osan ole saanut rikki kahden vuoden aikana: alatukivarren sarana tapin. Tuo osa oli tiedossa, että se voi joskus napsahtaa poikki. Olin sen jo hankkinut vara-osapakkiin vuotta aiemmin. Suosittelen lukemaan auton topikin, niin tiedät mitä varaosia kannattaa tilata auton mukana. Tuo autohan on periaatteessa truggy isommilla renkailla ja pienillä muutoksilla eli perustuu Thunder Tigerin ST4 truggyyn:
http://www.thundertiger.com/products-detail.php?id=45&lang=en
Autoja ja varaosia saa myös Suomesta mm Tietonikkareiden kauta, mutta hinta sattaa pompata kipukynnyksen yli. Huomaa että akun ja laturin tarvitset tuon paketin lisäksi.
Esim saksasta saa kohtuu hintaan:
http://www.voelkner.de/products/210852/18-Monstertruck-Mt4-G3-Brushless-RtR.html
Molempiin autohin pätee sama asia: Ne on rakennettu kilpa auton pohjalle ja esim kaikki vetoakselit ja perän rattaat on terästä ei muovia.
Mikäli päädyt rakentamaan Truggystä, suosittelen myös Hobbywingin nopeuden säädintä. Tuossa MT4:ssa on Hobbywingin nopeuden säädin eri nimellä. Hinta/laatusuhde niissä on kohdillaan. Hirveästi näistä autoista ei ole juttua tällä, koska ne kuskit on ajamassa eikä kertomassa mitä optiopalikkaa nyt pitää laittaa kun paikat ei kestä. Eli suosittelen lukemaan myös E-maxin ja E-revon topikit, niin saat jotain käsitystä niiden rakentelusta.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

Poissa zaumer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: edullinen harjaton monsteri
« Vastaus #9 : 15.01.15 - klo: 19.21 »
No pitkällisen pätkäilyn jälkeen päädyin sitten ostamaan vähän  ajetun Harjattoman E-Revon 3s Lipoilla :-)
Ei ehkä mahdu samaan lauseeseen Edullisen kanssa, mutta uskoisin tuon olevan hintansa väärti ja kulkua riittää aika mukavasti..

Poissa juu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: edullinen harjaton monsteri
« Vastaus #10 : 24.01.15 - klo: 22.38 »
Katso jos jaksat parit videot kanavaltani mitä tullut taltioitua puhelimalla eri reissuilta niin näet vähän mitä auto on saanut kärsiä. Esim:

021 - X2e & D8eD8T & TL 01C - Faster Backflip Kill Kill, TL 01C Trailing
018 - X2e & D8eD8T - Beadlocks for backflips
008 - X2e & D8eD8T

[/size]

Jos päädyt tälle linjalle mitä suosittelen niin pistä viestiä jos on kysyttävää

Pahoittelut kirjoitusvirheistä, mutta toivottavasti saa selvää. Terveisin flunssalainen kello kolme. :shocked:

Oletko STruck ajatellut laittaa diffiöljyjä autoosi? Videolla ainakin diffit näyttää kovin löysiltä kun ei lähde liikkeelle jos on pyörä ilmassa. :shocked: Monsterissa kaikissa diffeissä öljyt saisi olla 10k+ viskositeetilla.