Kirjoittaja Aihe: Kyosho mfr käynnistys ongelma  (Luettu 10084 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa myrkkypeikko

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho mfr käynnistys ongelma
« : 05.01.15 - klo: 20.22 »
Elikkäs ostin kaverilta tommosen kyoshon mfr:n auto oli jätetty toimivana varastoon jonka jälkeen hän innostui myymään auton minulle. Autossa ei pitänyt olla mitään muutakun ladata hehku ja vetästä tulille niin melkein onnistui ekalla kerralla pitkän ajan repimisen ja suoraan kaasuttimeen bensan kaatamisen jälkeen auto käynnistyi mutta pooasi ylä kierroksilla sain ajettua kuitenkin autolla jotain 5-10 min eli noin puoli tankkia ainetta jonka jälkeen lopetin viikon päästä yritin alkaa uudestaan ajamaan mutta auto ei suostunut käynnistymään millään hehku pelaa hyvin bensa on uutta ja koneessa puristuksia tallella koska autolla ei ole ajettu kuin sisään ajot. eli nyt kysyisin että missäköhän VOISI olla vika käynnistykselle ainut elon merkki tulee sillä että kun antaa kaasaarin vähän bensaa niin käy muutaman sekunnin mutta ottaa maksimi kierrokset ja sitten sammuu että mistäköhän kannattaisi alottaa??  :cool:

Poissa Elmaurizio

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr käynnistys ongelma
« Vastaus #1 : 06.01.15 - klo: 11.48 »
Mitä polttoainetta on käytössä, ja onko mitään tietoa kaasarin neulojen asennosta eli onko niitä sorkittu tehdasasetuksista? Älä kaada kaasariin fuilia suoraan koska siitä ei ole mitään hyötyä. Konetta pitäisi lämmittää ennen käynnistystä niin se lähtisi helpommin käyntiin ja jos talvella meinaat ajaa niin tarvit ainakin "lämpimämmän" tulpan. Konetta pitää siis ensin lämmittää ja  ryypyttää ennen kun sitä rupeaa repimään käyntiin. Jos ei ole tietoa kuinka nuo asiat tehdään tai kokemus polttiksista on vähäinen niin kannattaa lukea "Ari Pekan RC-sivut", sieltä löytyy lähes kaikki mitä polttiksista tarvii tietää.

Poissa myrkkypeikko

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr käynnistys ongelma
« Vastaus #2 : 06.01.15 - klo: 13.14 »
juu tiedossa on että väkisin ei kannata käynnistää ja olen tohottanut kaasari ja pyttyä puhaltimmella vähän lämpöseksi ja kaasariin ei ole koskettu tehdas asetuksien jälkeen eli eikö se ole vähän yli rikkaalla silloin
tulppa kyllä hohkaa kunnolla mutta olisiko syytä ostaa vielä talvi ajoon lämpimäpi?? voiko käynnistys ongelmat jo johtua siitä?

bensasta tiedän sen verran että se on vihreää ja sillä bensalla on ajettu kesällä jotain 6 tankillista jolla toiminut hyvin mutta pitäsikö talvelle olla rikkaampi bensakin ?

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr käynnistys ongelma
« Vastaus #3 : 07.01.15 - klo: 05.51 »
Bensan sijaan kannattaa oikeammin puhua vaikkapa fuilista tai nitro-polttoaineesta. Bensiinin kanssa tällä polttisautojen polttoaineella ei ole mitään yhteistä. Ja ei tarvi olla yhtään sen "hätäisempää" kuin kesäajoonkaan. Sen sijaan sen olisi syytä olla nimenomaan autoon tarkoitettua, maximissaan 12% synteettisen ja risiini-öljyn seosta sisältävää nitropolttoainetta. Enemmän öljyä sisältävästä lennokki- tai helikopteripolttoaineesta sen sijaan ei ole mitään hyötyä, niiden synteettiset öljyt eivät voitele auton konetta ytä hvin kuin risiini ja toisekseen se liian suuri öljymäärä vaan hankaloittaa säätämistä.

Tulpan lämpöarvolla, josta edellinenkin vastaaja puhui, taas ei ole mitään tekemistä sen kanssa, kuinka punaisena se hohtaa.

Mutta aloitappa nyt lukemalla tuolta:
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html
« Viimeksi muokattu: 07.01.15 - klo: 05.56 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho mfr käynnistys ongelma
« Vastaus #4 : 07.01.15 - klo: 10.39 »
talvella pitää olla reilusti rikkaampi säätö pääneulasta. 1/2 - 1 kierrosta auki mutuna.
Kiitos 20 vuodesta!