Kirjoittaja Aihe: TULOKSET: Winter Jumps III 2014-2015, LRP Areena, Turku 17.1.2015  (Luettu 12401 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Löytyvät MYRCM:stä

2WD
4WD


Kiitos kaikille kilpailijoille ja seuratoimioille kisapäivästä ja järjestelyistä.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa MikaelY

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Kiitokset järjestäjille, aikataulut piti, tarjoilu pelasi ja kaikki sujui hyvin pienistä sähköhäiriöistä riippumatta.

Lähdin itse vähän katselemaan millainen meno WJ on, tykkäsin. Taso on todella kova kärjessä, hatunnosto koko nelkun a-finalisteille.

Oma ajo meni miten meni, vähän tuli kärsittyä 2. erän tulosten karsinnasta. Mielestäni kyseinen päätös oli huono ja väärä.

Lisää treeniä ja ensi talvena varmasti kiertämään kunnolla WJ.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili

Oma ajo meni miten meni, vähän tuli kärsittyä 2. erän tulosten karsinnasta. Mielestäni kyseinen päätös oli huono ja väärä.

Sääntöjen mukainen toiminta.
Sama tapahtui edellisvuonna takavedossa.

Sääntöjen kanssa ei pitäis olla mitään mielipiteitä eikä spekulointeja mukana...

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili

Oma ajo meni miten meni, vähän tuli kärsittyä 2. erän tulosten karsinnasta. Mielestäni kyseinen päätös oli huono ja väärä.

Sääntöjen mukainen toiminta.
Sama tapahtui edellisvuonna takavedossa.

Sääntöjen kanssa ei pitäis olla mitään mielipiteitä eikä spekulointeja mukana...

Mielipiteitähän on aina.. 
Viime vuoden tilanne oli hieman eri kun a-finalisti tason kuskit ei päässyt päässyt pääsuoralle spinnaamatta. Nyt muutos oli etenkin nelkussa aika pieni ainakin paperilla katsottuna ja olisi vaikuttanut lähinnä muutaman kuljettajan sijoitukseen. Lähes koko kärki ajoi kuitenkin samoissa olosuhteissa. Nyt meni koko häntäpää kokonaan uusiksi...omaan sijoitukseen tuolla ei nyt kummoisesti ollut vaikutusta mutta jotkut menetti toistakymmentä sijaa. Olisiko aiheellista miettiä radan materiaalia sellaiseksi ettei pieni öljyvahinko liukastaisi koko rata?
En tiedä mitä mieltä muut on mutta omasta mielestä tuomarointi toimi kun tiiliskivi junan vessassa.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Faktat tarkemmiksi. Viimevuonna homma tapahtui tuupissa jolloin ongelma oli heti isompi. Nyt tapahtui nelkussa jossa liukkaus ei tietenkään näy yhtä selvästi.
Viimevuonna tuupit ei päässy suoraan... Paitsi esim yksi PKSRCA tuuppikuski joka veikin kaikki loput erät aika selvällä erolla muihin.

Nyt esim Thusberg ja Salonen ajoivat ennen öljyjä. Pomppasivat useamman sijan ylös koska nopeimman hiitin tulokset romahtivat 6 sekuntia ensimmäisen kierroksen tuloksiin verrattuna.
Ainoa asia joka tästä vuodesta teki vähäpätöisemmän oli kuljettajien määrä. Niin monta autoa kiersi rata ympäri että liukkaus tasoittui todella nopeasti. Rata oli silti liukkaampi vielä finaaleissa kuin mitä se oli aamulla.

Ei pitäis edelleenkään olla mitään spekuloitavaa säännössä.
Eräkierros mitätöidään mikäli olosuhteet eivät ole tasapuoliset kaikille.
Sitä se ei ollut kahdelle viimeiselle nelkkuerälle piste.
Tuomaristolta oikea päätös.

Mielipiteet eivät muuta sitä tosiasiaa että olosuhteet heittivät ja siitä kärsivät kaksi viimeistä hiittiä.


Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ei pitäis edelleenkään olla mitään spekuloitavaa säännössä.
Eräkierros mitätöidään mikäli olosuhteet eivät ole tasapuoliset kaikille.
Sitä se ei ollut kahdelle viimeiselle nelkkuerälle piste.
Tuomaristolta oikea päätös.

Mielipiteet eivät muuta sitä tosiasiaa että olosuhteet heittivät ja siitä kärsivät kaksi viimeistä hiittiä.

Säännöt ovat sääntöjä, mutta tuota pykälää tulkitaan ja sovelletaan niin, että jos kuumimman hiitin tulokset ovat hitaampia kuin huonoimman erän tulokset niin silloin eräkierros voidaan hylätä. Nythän kolmannen eräkierroksen alkupää kärsi samasta ongelmasta. 

Edit: se tulkinta oli näin kun rata olosuhteet muuttuvat, niin sen jälkeen ajettujen aikojen ollessa huonompia kuin siihen mennessä huonoimmat ajetut ajat voidaan eräkierros hylätä. Näin efrassa kansainvälisissä kisoissa asiaa tulkitaan kun sitä kerran kysyin.
« Viimeksi muokattu: 18.01.15 - klo: 21.40 kirjoittanut JoukoH »
Jouko Hyvärinen

Poissa mäxsä

  • Tulokas
    • Profiili
Kisat olivat taas mahtavat. Mutta tuomarointi ei.
Joissain lähdöissä ei ollut tarpeeks nostajia.
Silloin ois järjestävän seuran pitänyt ottaa
seuran porukkaa tyhjille nosto paikoille jos ajajakokouksessa sanottiin että jos tulee viivytyksiä
ennen lähtöä niin ei odotella. Se ei pitäny oikeen paikkaansa.
Joillekin annettiin mahdollista korjata vika jos tuli lämmittely
Kierroksella. Muuten kyl jees meininki. 

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ei pitäis edelleenkään olla mitään spekuloitavaa säännössä.
Eräkierros mitätöidään mikäli olosuhteet eivät ole tasapuoliset kaikille.
Sitä se ei ollut kahdelle viimeiselle nelkkuerälle piste.
Tuomaristolta oikea päätös.

Mielipiteet eivät muuta sitä tosiasiaa että olosuhteet heittivät ja siitä kärsivät kaksi viimeistä hiittiä.

Säännöt ovat sääntöjä, mutta tuota pykälää tulkitaan ja sovelletaan niin, että jos kuumimman hiitin tulokset ovat hitaampia kuin huonoimman erän tulokset niin silloin eräkierros voidaan hylätä. Nythän kolmannen eräkierroksen alkupää kärsi samasta ongelmasta.

Ensinnäkin... Missäs ihmeessä tuollainen pykälä on miten tulkitaan?
Tulkintaa ja spekulointia...
Kumma kun ei viimevuonna spekuloitu.

Siellä oli alemmissa hiiteissä kovatasoisia paikallisia jotka hyötylvät pisteilaskutyylillä selvästi tuosta kahden viimeisen erän liukkaudesta. Jos katsottaisiin ainoastaan kaksi parasta tulosta eikä pisteitä niin eroa ei oliskaan tullut koska kierroksen 2 nopein tulos oli monta sekuntia hitaampi kuin ensimmäisen ja viimeisen.
Luulis sen jo kertovan kaikille että jos esim ne nopeimmat kuskit ajaa ekalla kierroksella useammalla virheellä 6 sekuntia nopeamman tuloksen kuin toisessa... Ja viimeisellä rundilla mentiin jo aivan eri lukemilla niin olihan siinä selkeä ero ja päätös oli täysin oikein kumota toisen kierroksen tulokset nelkkujen osalta koska öljyjen tultua radalle oli selkeä ero
Mun sijoitukseen ei vaikuttanu hylättiin tai ei.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitokset järjestäjille, mahtavat kisat saitte aikaan!

mosku98

  • Vieras
Hyvät kisat ja kiitos järjestäjille!

Niinkuin aijjemmissakin, olin kuvannut kaikki finaalit ja koostekkin kisoista tulee lähipäivinä.

Kaikki finaalit ovat latautumassa parhaillaan youtubeen mutta tässä kaksi ensimmäistä jotka olen ehtinyt lataamaan:

https://www.youtube.com/watch?v=BeInNPkbwx4


https://www.youtube.com/watch?v=FEafXMrt2yA&feature=youtu.be


Tuupissa on kuvakulmia ekat 2 pelkällä goprolla mutta viimeiseen finaaliin löysin tuuraajan kun en oikein voi ajaa ja kuvata samaan aikaan mutta nelkussa onkin sitten 2 kuvakulmaa kaikissa paitsi viimeisessä koska goprosta oli loppunut akku.

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ei pitäis edelleenkään olla mitään spekuloitavaa säännössä.
Eräkierros mitätöidään mikäli olosuhteet eivät ole tasapuoliset kaikille.
Sitä se ei ollut kahdelle viimeiselle nelkkuerälle piste.
Tuomaristolta oikea päätös.

Mielipiteet eivät muuta sitä tosiasiaa että olosuhteet heittivät ja siitä kärsivät kaksi viimeistä hiittiä.

Säännöt ovat sääntöjä, mutta tuota pykälää tulkitaan ja sovelletaan niin, että jos kuumimman hiitin tulokset ovat hitaampia kuin huonoimman erän tulokset niin silloin eräkierros voidaan hylätä. Nythän kolmannen eräkierroksen alkupää kärsi samasta ongelmasta.

Ensinnäkin... Missäs ihmeessä tuollainen pykälä on miten tulkitaan?
Tulkintaa ja spekulointia...
Kumma kun ei viimevuonna spekuloitu.

Siellä oli alemmissa hiiteissä kovatasoisia paikallisia jotka hyötylvät pisteilaskutyylillä selvästi tuosta kahden viimeisen erän liukkaudesta. Jos katsottaisiin ainoastaan kaksi parasta tulosta eikä pisteitä niin eroa ei oliskaan tullut koska kierroksen 2 nopein tulos oli monta sekuntia hitaampi kuin ensimmäisen ja viimeisen.
Luulis sen jo kertovan kaikille että jos esim ne nopeimmat kuskit ajaa ekalla kierroksella useammalla virheellä 6 sekuntia nopeamman tuloksen kuin toisessa... Ja viimeisellä rundilla mentiin jo aivan eri lukemilla niin olihan siinä selkeä ero ja päätös oli täysin oikein kumota toisen kierroksen tulokset nelkkujen osalta koska öljyjen tultua radalle oli selkeä ero
Mun sijoitukseen ei vaikuttanu hylättiin tai ei.

se tulkinta oli näin kun rata olosuhteet muuttuvat, niin sen jälkeen ajettujen aikojen ollessa huonompia kuin siihen mennessä huonoimmat ajetut ajat voidaan eräkierros hylätä. Näin efrassa kansainvälisissä kisoissa asiaa tulkitaan kun sitä kerran kysyin.

Millään ei voida krossissa taata kaikille samanlaisia olosuhteita ja nytkin parhaimmat voittivat.
« Viimeksi muokattu: 18.01.15 - klo: 21.42 kirjoittanut JoukoH »
Jouko Hyvärinen

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitos järjestäjille hienoista kisoista. Päivä oli todella pitkä mutta onneksi seuraavassa kisassa kokeillaan (toivottavasti pysyvää) kahden päivän kisaa. Pienen pojan kanssa päivät ovat nyt todella pitkiä.

Meillä itse kisa meni todella hienosti ja upea ajo palkittiin paikalla C-finaalissa. Itse finaalit menivätkin sitten jännittäessä vähän pilalle mutta se ei haitannut kun puntarissa painoi erinomaiset alkuerät.

ISO KIITOS Aromaan Juhalle joka on jeesannut meitä koko syksyn Yokomon säätöjen kanssa sekä neuvonut Joelia ajamisessa. Ilman Juhaa emme olisi saaneet autoa niin hyviin säätöihin, se oli todella hyvä ja helppo ajaa.

Tästä on hyvä jatkaa, nyt "teami" lähtee korkean paikan leirille Cran Canarialle juhlimaan saavutusta ja latautumaan seuraaviin koitoksiin. Nokialla nähdään!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ei pitäis edelleenkään olla mitään spekuloitavaa säännössä.
Eräkierros mitätöidään mikäli olosuhteet eivät ole tasapuoliset kaikille.
Sitä se ei ollut kahdelle viimeiselle nelkkuerälle piste.
Tuomaristolta oikea päätös.

Mielipiteet eivät muuta sitä tosiasiaa että olosuhteet heittivät ja siitä kärsivät kaksi viimeistä hiittiä.

Säännöt ovat sääntöjä, mutta tuota pykälää tulkitaan ja sovelletaan niin, että jos kuumimman hiitin tulokset ovat hitaampia kuin huonoimman erän tulokset niin silloin eräkierros voidaan hylätä. Nythän kolmannen eräkierroksen alkupää kärsi samasta ongelmasta.

Ensinnäkin... Missäs ihmeessä tuollainen pykälä on miten tulkitaan?
Tulkintaa ja spekulointia...
Kumma kun ei viimevuonna spekuloitu.

Siellä oli alemmissa hiiteissä kovatasoisia paikallisia jotka hyötylvät pisteilaskutyylillä selvästi tuosta kahden viimeisen erän liukkaudesta. Jos katsottaisiin ainoastaan kaksi parasta tulosta eikä pisteitä niin eroa ei oliskaan tullut koska kierroksen 2 nopein tulos oli monta sekuntia hitaampi kuin ensimmäisen ja viimeisen.
Luulis sen jo kertovan kaikille että jos esim ne nopeimmat kuskit ajaa ekalla kierroksella useammalla virheellä 6 sekuntia nopeamman tuloksen kuin toisessa... Ja viimeisellä rundilla mentiin jo aivan eri lukemilla niin olihan siinä selkeä ero ja päätös oli täysin oikein kumota toisen kierroksen tulokset nelkkujen osalta koska öljyjen tultua radalle oli selkeä ero
Mun sijoitukseen ei vaikuttanu hylättiin tai ei.

se tulkinta oli näin kun rata olosuhteet muuttuvat, niin sen jälkeen ajettujen aikojen ollessa huonompia kuin siihen mennessä huonoimmat ajetut ajat voidaan eräkierros hylätä. Näin efrassa kansainvälisissä kisoissa asiaa tulkitaan kun sitä kerran kysyin.

Millään ei voida krossissa taata kaikille samanlaisia olosuhteita ja nytkin parhaimmat voittivat.

Melkein sanoisin että tuohon tarvitaan hieman tarkempaa selitystä.
Jos tarkoitetaan eräkierroksen huonointa tulosta mistä tahansa erästä, olisi se tarkoittanut tässä kisassa noin 5 kierrosta huonompaa tulosta.
Jokainenhan nyt tietää että tällaista ei koskaan tule eteen.

Krossissa ei tarvita (ulkokisoissa) kuin vesisade kesken kierroksen ja jokainen tajuaa että rataolosuhteet eivät ole sielläpäinkään tasapuoliset ja kierros pyyhkäistään yli.

Jos tuota kierroksen mitätöintiä ei olisi tehty, olisi erittäin moni saanut selkeän hyödyn ja ns. ilmaispisteitä.

Ei lähelläkään oikeudenmukaista niille jotka kärsivät öljystä.
Seuraavalla kierroksella jokainen joitui ajamaan radalla jolle oli öljyä valunut. Eli tasapuolista kaikille.

Mutta mun puolesta asia loppuun käsitelty.
Toivottavasti seuraavissa kisoissa joissa öljy lirahtaa radalle kesken alkueräkierroksen, myös mitätöidään kierros... Jos ei vaan vedotaan tuohon edellämainittuun tässä kisassa yli 5 kierroksen eroon... Luulenpa että pakkaan kamat ja äänestän jaloilla.

Jos katottaisiin vanhalla tyylillä ainoastaan kaksi parasta tulosta, eikä kahta parasta sijoitusta kierroksella, ei radan muuttuminen vaikuttaisi sijoituksiin läheskään yhtä raa'asti. Nyt kun voi tuurilla saada sen 0 pistettä josta on selkeä etu verrattuna pelkkään tulosvertailuun.
On hyvä että TQ vedosta palkitaan piste edulla... niin kauan kun olosuhteet pysyvät kierroksen aikana tasapuolisina... Tällaisissa tapauksissa ei.

Oli täysin oikein hylätä kierros. Käytännössä siitä ei kärsinyt muut kuin he jotka olisivat muuten hyötyneet kärjen liukkaista olosuhteista... Nyt ratkaisi ainoastaan nopein ajettu tulos... Tasapuolisempaa kaikille

Poissa largo

  • TamUA
    • Profiili
Onneks olkoon Hoke ja Tuomo :)

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ei pitäis edelleenkään olla mitään spekuloitavaa säännössä.
Eräkierros mitätöidään mikäli olosuhteet eivät ole tasapuoliset kaikille.
Sitä se ei ollut kahdelle viimeiselle nelkkuerälle piste.
Tuomaristolta oikea päätös.

Mielipiteet eivät muuta sitä tosiasiaa että olosuhteet heittivät ja siitä kärsivät kaksi viimeistä hiittiä.

Säännöt ovat sääntöjä, mutta tuota pykälää tulkitaan ja sovelletaan niin, että jos kuumimman hiitin tulokset ovat hitaampia kuin huonoimman erän tulokset niin silloin eräkierros voidaan hylätä. Nythän kolmannen eräkierroksen alkupää kärsi samasta ongelmasta.

Ensinnäkin... Missäs ihmeessä tuollainen pykälä on miten tulkitaan?
Tulkintaa ja spekulointia...
Kumma kun ei viimevuonna spekuloitu.

Siellä oli alemmissa hiiteissä kovatasoisia paikallisia jotka hyötylvät pisteilaskutyylillä selvästi tuosta kahden viimeisen erän liukkaudesta. Jos katsottaisiin ainoastaan kaksi parasta tulosta eikä pisteitä niin eroa ei oliskaan tullut koska kierroksen 2 nopein tulos oli monta sekuntia hitaampi kuin ensimmäisen ja viimeisen.
Luulis sen jo kertovan kaikille että jos esim ne nopeimmat kuskit ajaa ekalla kierroksella useammalla virheellä 6 sekuntia nopeamman tuloksen kuin toisessa... Ja viimeisellä rundilla mentiin jo aivan eri lukemilla niin olihan siinä selkeä ero ja päätös oli täysin oikein kumota toisen kierroksen tulokset nelkkujen osalta koska öljyjen tultua radalle oli selkeä ero
Mun sijoitukseen ei vaikuttanu hylättiin tai ei.

se tulkinta oli näin kun rata olosuhteet muuttuvat, niin sen jälkeen ajettujen aikojen ollessa huonompia kuin siihen mennessä huonoimmat ajetut ajat voidaan eräkierros hylätä. Näin efrassa kansainvälisissä kisoissa asiaa tulkitaan kun sitä kerran kysyin.

Millään ei voida krossissa taata kaikille samanlaisia olosuhteita ja nytkin parhaimmat voittivat.

Melkein sanoisin että tuohon tarvitaan hieman tarkempaa selitystä.
Jos tarkoitetaan eräkierroksen huonointa tulosta mistä tahansa erästä, olisi se tarkoittanut tässä kisassa noin 5 kierrosta huonompaa tulosta.
Jokainenhan nyt tietää että tällaista ei koskaan tule eteen.

Krossissa ei tarvita (ulkokisoissa) kuin vesisade kesken kierroksen ja jokainen tajuaa että rataolosuhteet eivät ole sielläpäinkään tasapuoliset ja kierros pyyhkäistään yli.

Jos tuota kierroksen mitätöintiä ei olisi tehty, olisi erittäin moni saanut selkeän hyödyn ja ns. ilmaispisteitä.

Ei lähelläkään oikeudenmukaista niille jotka kärsivät öljystä.
Seuraavalla kierroksella jokainen joitui ajamaan radalla jolle oli öljyä valunut. Eli tasapuolista kaikille.

Mutta mun puolesta asia loppuun käsitelty.
Toivottavasti seuraavissa kisoissa joissa öljy lirahtaa radalle kesken alkueräkierroksen, myös mitätöidään kierros... Jos ei vaan vedotaan tuohon edellämainittuun tässä kisassa yli 5 kierroksen eroon... Luulenpa että pakkaan kamat ja äänestän jaloilla.

Jos katottaisiin vanhalla tyylillä ainoastaan kaksi parasta tulosta, eikä kahta parasta sijoitusta kierroksella, ei radan muuttuminen vaikuttaisi sijoituksiin läheskään yhtä raa'asti. Nyt kun voi tuurilla saada sen 0 pistettä josta on selkeä etu verrattuna pelkkään tulosvertailuun.
On hyvä että TQ vedosta palkitaan piste edulla... niin kauan kun olosuhteet pysyvät kierroksen aikana tasapuolisina... Tällaisissa tapauksissa ei.

Oli täysin oikein hylätä kierros. Käytännössä siitä ei kärsinyt muut kuin he jotka olisivat muuten hyötyneet kärjen liukkaista olosuhteista... Nyt ratkaisi ainoastaan nopein ajettu tulos... Tasapuolisempaa kaikille

Suomen säännöissä

MAASTORATA: Mikäli olosuhteet radalla muuttuvat
oleellisesti kesken eräkierroksen (esim. sade, ukkonen
tmv) asettaen kilpailijat eriarvoiseen asemaan, kilpailun
tuomaristo voi keskeyttää eräkierroksen ajamisen, jolloin
eräkierroksen tulokset mitätöidään tai eräkierrosta
jatketaan mikäli aikataulu tai olosuhteet sallivat
.


Jouko Hyvärinen

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Suomen säännöissä

MAASTORATA: Mikäli olosuhteet radalla muuttuvat
oleellisesti kesken eräkierroksen (esim. sade, ukkonen
tmv) asettaen kilpailijat eriarvoiseen asemaan, kilpailun
tuomaristo voi keskeyttää eräkierroksen ajamisen, jolloin
eräkierroksen tulokset mitätöidään tai eräkierrosta
jatketaan mikäli aikataulu tai olosuhteet sallivat
.

Jep.
Siinähän se.
Ei mitään epäselvää ainakaan mun puolesta.

Poissa Metsäläinen

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitos järjestäjille ja kanssakilpailijoille hienosta kisapäivästä! Palkintojen jakajat olisi voineet olla koko päivän kisapaikalla. :wink:

Takavetoisissa pääsin A-finaaliin, tosin en todellakaan ole tyytyväinen. Yksi onnistunut alkuerä ja yksi kohtalaisesti
mennyt finaali, joten jäi vielä parannettavaa.

Nelivetoisissa D-finaaliin ja sielä vielä pystyin parantamaan sijoitustani. Tosin päivä loppui vähän kesken, koska auton sain toimimaan kohtalaisesti vasta viimeisessä finaalissa.
Eurorc - Tamiya Lunch Box - Blackfoot -  Avante BS - Arrowmax - Halko - Hobbywing - Highest - Futaba

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vaikka olosuhteet ovat sisäradoilla "vakiot", niin näitä iskaririkkoja voi valitettavasti joskus tapahtua. Ja kuten Jouko kirjoittelikin, tuomaristo voi keskeyttää eräkierroksen, jotta rata saadaan entiselleen tai sitten eräkierros voidaan hylätä. Keskeistä tässä on se, että kukaan ei saa merkittävää hyötyä tai kenellekään ei tule merkittävää haittaa muuttuneista olosuhteista.

Kaikista helpointa olisi kilpailun järjestäjän kannalta tehdä tarkka, laskettavissa oleva raja tuolle merkittävälle muutokselle. Eli esim. nyt kierrosajat huononivat tuon öljyepisodin jälkeen viimeisillä erillä noin 0,4-0,5s / kierros, joka on mielestäni merkittävä muutos. Kokonaisajassa tuollainen muutos on noin 8-10 sekunnin luokkaa.   Muutos taisi siis olla noin 3%.

Entäpä sitten kolmannen eräkierroksen ensimmäiset erät? Kuinka paljon he kärsivät tuosta öljystä? Sen voisi joku tarkistaa tuloksista.

Paras vaihtoehto olisi tosiaan se, että sekä järjestäjät ja kilpailijat tietäisivät jo ennakkoon, milloin eräkierros tullaan hylkäämään tai ajamaan loppuun. Mutta onko tätä mahdollista toteuttaa järkevällä tavalla?

Joku näppärähän voisi kaivella internetistä, löytyykö ennakkotapauksia asiaan. Onko joku jo keksinyt ratkaisun, jollainen kannattaa  täälläkin ottaa käyttöön?

Poissa peltimikko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
jeah. eli kiitokset järjestäjille. hyvät kisat ja paljon kuskeja... takavedon  ryhmä 1 erä 3 kärsi 0,5 sekkaa bestläpeissä... mut se siitä. tuomarointi tuntuu olevan joka kisaassa vaikeaa,eikä ainakaan helpota että auton numeroita ei nää korokkeelta. mut muistetaan et suomessa ajo on siistiä,verraten muihin maihin ! esim em,pm ruotsi viimevuonna...huhhuh mitä sikailua !!!!! mut joo. tilaa hitaammalta sai ku huusi prkl.v...u,jne =) profiili oli hyvä,erityisesti ite pidin pääsuoran lopusta ja ne shikaanit kanttareilla. huh  :cool:  varikkotila oli 100 kertaa parempi ku viime vuonna ! aikataulu piti. miinukset saa paistorasvan käry,minkä lopullisesti huomas kotona vaatteissa  :shocked:  jep se ois nokia seuraavax,ni eikun reeniä et löytää ittensä 20 parhaa joukosta.

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Nii-i :laugh:
Hyvät oli karkelot turguses joo. Ainoo mikä pisti hiukan ärsyttää oli tua erien välillä oleva pito ero :shocked: Mutta sellasta tää on jos ajetaa betonilla tai maalatulla äxfältillä. Mutta mutta, 2wd meni omalta osalta niin kuin pitikin, mutta nelkkua ei vaan nyt hanskaa jotta pääsis 20joukkoon. Noh,siintä nyt taas opittua jotain toivottavasti.  Nokialla seuraavax :cool:

  -Fireman kiittää ja kuittaa!-

Poissa kksaffy

  • PRCA
    • Profiili
Kiitokset järjestäjille ja muille propellipäille kivasta päivästä....!
Buffetti oli hyvä ja äitin pikkupossu sai syödäkseen niin hyvin, että ei tarvinnut turvautu paikallisten
Alibabojen lettuihin... Kahvi kuppi idea oli mielestäni loistava..!

Oma kilpailu meni tuupilla paremmin kuin odotin.. Nelkku ei kauheen mairittelevasti..
Mut oli laitettu siinä ykkös erään, jota hiljaa mielessäni vähän karsastin.. Sain rämmittyä d-finaaliin,
jossa huomasin et en kyllä pärjännyt sieläkään.. :grin:  Eli ei se ykkös erä ihan väärin ollu... :tongue:

Erityis kiitos säätö avusta Aromaalle ja Otsovaaralle..!
Sain takamoottori Losin toimiin ja b-finaali paikka irtos..!

Lopuksi vielä tervehdys Turun kielellä Turkulaisille...
"Kyl nipalhianoo oli kisata siel et annaskummä toivota täsääpaikas teit tervetulleeks Nokial kisaa hei...!"
HOBBYFACTORY ASSOCIATED

Poissa Hidastelija

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Ohessa dataa liittyen kierrosaikoihin. Laskin jokaisen yksittäisen groupin kuskien kierrosaikojen keskiarvon kussakin hiitissä. Tämän jälkeen vertasin eri hiittejä kyseisen groupin hiittien mediaaniin. Näistä tuloksista tuli oheinen kuvaaja. Vertailun vuoksi tein samat kuvaajat myös Turun 2014 kisasta ja Tiksin kisasta. Nokian kisaa en ottanut mukaan, koska aika-ajotuloksia ei ollut myRCM-kannassa. Tuloksissa on mukana myös 2wd luokka.

Kuvaajassa aikajana kulkee kilpailupäivän mukaisesti alkaen "2wd group1 heat1" päättyen "4wd group7 heat3". Pystyakselilla 0-taso on groupin mediaani, postiviinen on hitaampi keskiarvo ja negatiivinen on mediaania nopeampi keskiarvo. Ensimmäinen korkea piikki on 4wd group6 heat2 ja toinen 2wd group5 heat3.

Kilpailun aikana tehty toisen hiitin hylkäys on herättänyt keskustelua. Oheisesta kuvaajasta käy ilmi, että päätös oli perusteltu. Kuvaajasta näkee myös närää aiheuttaneen osan. Toisen hiitin puolivälin tienoo on huomattavasti nopeampi kuin kolmannen hiitin puoliväli. Kilpailun aikana dataa ei pysty analysoimaan kovin monimutkaisesti, mutta silti tehtiin mielestäni ihan hyvä päätös.

Itse ajoin nelkkujen ensimmäisessä groupissa ja minulle hylkäyspäätös merkitsi suurta pudotusta tuloksissa. Harmitti kovasti. D-finaali oli tavoitetta huonompi lopputulos.

Finaaleissa oli kuitenkin hyvää kilvanajoa. Toisen finaalin jälkeen oli ehdottomasti hyvä fiilis kilpailusta.

Toisen finaalin toiseksi viimeisellä kierroksella taisin tosin antaa "kierroksella" tietä kanssani kilpaa ajaneelle autolle ja siinä meni saman tien kolme kilpailijaa ohi. Kierroksella ohittavien/ohitettavien suhteen kilpailut ovat vaikeita. Tässä mielessä erityisesti Salosen suoritus aika-ajossa oli huima, kun hän ajoi jokaisessa aika-ajossaan kaksi kierrosta oman eränsä toiseksi parasta enemmän.

102


Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
https://www.youtube.com/playlist?list=PL8UHLuwTmgKkIPftFc6iz8TSC2n3SZln9

Siinä kaikki finaalit  :grin:

Hyvät olivat videot mutta jäi kaipaamaan kuvaa muista kuin johtajista.
Jäi melko varmasti paljon parempaa kisailua näkemättä.
Hoke voitti 2 ekaa niin niissä ei mitään ihmeelisitä kisailunmakua ollut.
3  finaalissa oli varmasti tappelua.
Aina ei sitä yksinäistä johtajaa tarvitse kuvata.
Jerzi
Ps hyvä että joku edes jaksaa tehdä tätä kuvaus hommaa. Tiedän että on raskasta. Tässäkin näkee kuin ei itse ole paikalla ja selostus ei kunnolla kuule niin ei voi tietää mikä on tilanne..
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JoukoH

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vaikka olosuhteet ovat sisäradoilla "vakiot", niin näitä iskaririkkoja voi valitettavasti joskus tapahtua. Ja kuten Jouko kirjoittelikin, tuomaristo voi keskeyttää eräkierroksen, jotta rata saadaan entiselleen tai sitten eräkierros voidaan hylätä. Keskeistä tässä on se, että kukaan ei saa merkittävää hyötyä tai kenellekään ei tule merkittävää haittaa muuttuneista olosuhteista.

Kaikista helpointa olisi kilpailun järjestäjän kannalta tehdä tarkka, laskettavissa oleva raja tuolle merkittävälle muutokselle. Eli esim. nyt kierrosajat huononivat tuon öljyepisodin jälkeen viimeisillä erillä noin 0,4-0,5s / kierros, joka on mielestäni merkittävä muutos. Kokonaisajassa tuollainen muutos on noin 8-10 sekunnin luokkaa.   Muutos taisi siis olla noin 3%.

Entäpä sitten kolmannen eräkierroksen ensimmäiset erät? Kuinka paljon he kärsivät tuosta öljystä? Sen voisi joku tarkistaa tuloksista.

Paras vaihtoehto olisi tosiaan se, että sekä järjestäjät ja kilpailijat tietäisivät jo ennakkoon, milloin eräkierros tullaan hylkäämään tai ajamaan loppuun. Mutta onko tätä mahdollista toteuttaa järkevällä tavalla?

Joku näppärähän voisi kaivella internetistä, löytyykö ennakkotapauksia asiaan. Onko joku jo keksinyt ratkaisun, jollainen kannattaa  täälläkin ottaa käyttöön?

Sääntöhän on yksiselitteinen alkuerä voidaan keskeyttää ja perua tai sitten jatkaa sitä. Nythän Turussa alkuerä keskeytettiin ja jatkettiin. Kun alkuerää jatketaan niin se on merkki kilpailijoille siitä, että tuomaristo on todennut olosuhteiden olevan sellaiset että kilpailu voi jatkua.

Mitäs sitten tehdään kun jokaisessa alkuerässä esim. öljyt leviävät radalle?

MAASTORATA: Mikäli olosuhteet radalla muuttuvat
oleellisesti kesken eräkierroksen (esim. sade, ukkonen
tmv) asettaen kilpailijat eriarvoiseen asemaan, kilpailun
tuomaristo voi keskeyttää eräkierroksen ajamisen, jolloin
eräkierroksen tulokset mitätöidään tai eräkierrosta
jatketaan mikäli aikataulu tai olosuhteet sallivat
Jouko Hyvärinen

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kun alkuerää jatketaan niin se on merkki kilpailijoille siitä, että tuomaristo on todennut olosuhteiden olevan sellaiset että kilpailu voi jatkua.


Itse en ainakaan tilannetta tuolla tavalla tulkinnut, kyllähän tuollaisessa tilanteessa on viisainta ajaa kierros loppuun ja sitten antaa tuomariston/kilpailun johdon tehdä omat päätöksensä; tuossa vaiheessa ei kukaan vielä edes tiennyt mikä radan kunto tarkalleen on, öljyähän oli (alkuun) todella pienellä alueella.

Ja kiitos vain järjestäjille, uusi varikkotila oli erinomainen parannus! Ajokin sujui, varsinkin nelkulla ja rento meininki koko viikonlopun niin radalla kuin sen ulkopuolella.
I race what ever the marketing department tells me is fast.

Poissa Ozku

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Kiitos järjestäjille hyvistä kisoista!!
Kisaaminen sujui omilta osin hienosti, ja erittäin positiivista oli Turun kahvipaahtimon kahvitarjoilu.

Kisoissa myyty kahvi:
https://plus.google.com/107647722781709431442/posts/NL87U3M6AJY?pid=6106516197830236354&oid=107647722781709431442
« Viimeksi muokattu: 20.01.15 - klo: 22.12 kirjoittanut Ozku »

Poissa Loomis

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Hyvät olivat videot mutta jäi kaipaamaan kuvaa muista kuin johtajista.
Jäi melko varmasti paljon parempaa kisailua näkemättä....

Muutaman kisan kuvanneena tää ärsyttää suunnattomasti, siis se että "jossain" radalla tapahtuu tiukkaa vääntöä, mutta ei tietenkään siinä kohdassa mitä kuvaat.  :shocked: Kainovieno toive olisi että käytettäisiin niitä värejä niissä autoissa, tällä kertaa ihan liian moni auto oli vain valkoisen ja mustan sekamelska. Hoken vispipuuron(?) värinen buggy oli varmaan päivän erottuvin. Varmaan helpotti myös kierroksella ohittamista.

Seuraavissa isoissa kisoissa täytyy selkästi koordinoida kuuvaajien kesken, toinen kuvaa kärkeä ja toinen muita kiinnostavia tapahtumia. Jos vain joltain löytyy skillssejä editoida monikamera kuvaa? :)

mosku98

  • Vieras
Juu elikkäs, tämän ongelman takia oli se gopro kuvakulma siellä videoissa. Ei tullu kauheasti kuvattua kärjen takana ollutta porukkaa kun siinä sitten kuvaamaan kuulutuksien perusteella autoja mistä ei tiedä missä menevät ja tulisi yksi iso hämmennys keskelle videota.
Ensi kisoiss kyllä yritän miellyttää kaikkia mutta olenhan vain yksi mies joka ajaa samaan aikaan A finaalia ja hoitaa kahta kameraa.

Editointihan onnistuu kyllä ja saattaisi olla hyvä idea tuo monikamerasydeemi  :laugh:

 

Hyvät olivat videot mutta jäi kaipaamaan kuvaa muista kuin johtajista.
Jäi melko varmasti paljon parempaa kisailua näkemättä....

Muutaman kisan kuvanneena tää ärsyttää suunnattomasti, siis se että "jossain" radalla tapahtuu tiukkaa vääntöä, mutta ei tietenkään siinä kohdassa mitä kuvaat.  :shocked: Kainovieno toive olisi että käytettäisiin niitä värejä niissä autoissa, tällä kertaa ihan liian moni auto oli vain valkoisen ja mustan sekamelska. Hoken vispipuuron(?) värinen buggy oli varmaan päivän erottuvin. Varmaan helpotti myös kierroksella ohittamista.

Seuraavissa isoissa kisoissa täytyy selkästi koordinoida kuuvaajien kesken, toinen kuvaa kärkeä ja toinen muita kiinnostavia tapahtumia. Jos vain joltain löytyy skillssejä editoida monikamera kuvaa? :)