Kirjoittaja Aihe: RC harrastus, mitä muut kaverit jotka eivät harrasta rc touhua ovat siitä mieltä  (Luettu 5640 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Mun kaveriporukassa ei ole yhtään jotka harrastais rc laitteita, tai no velipoika harrastaa, mut muuten kavereista ei kukaan.
Pitävät lasten leluina näitä, vaikka kuinka kertoo tekniikasta ja miten näitä voi säätää jne  :laugh:
Toki leluja ovat, mutta kuitenkin ihan eri tavalla leluja kuin ne supermarkettien lelu rc autot
jotka toimii sormiparistoilla.

Miten teidän ystävät/kaverit homiet suhtautuu rc harrastukseenne?
Itellä tulee jokusen vuoden päästä 40-v täyteen, olen muutaman kerran miettinyt että onko liian vanha tähän harrastukseen, mutta minun mielestä tätä harrastusta voi jatkaa koko elin iän, minusta tämä on erittäin
monipuolinen harrastus, oppii joka kerta jotain uutta, oppii tekniikasta, oppii mekaniikasta ja parempi oppia
autot, veneet ja kopterit ite korjaamaan tai se harrastus loppuu nopeasti.

Joskus tuntunut että saanut sellaisia katseita kun ollut ajamassa, että vttu mikä lapsi tuo aikuinen mies on kun lasten leluilla leikkii  :laugh:, niille voi kintaalla näyttää, ei pidä välittää.

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Kukin taaplaa tyylillään, toiset kerää postimerkkejä, toiset harrastaa pitsinnypläystä, ja kun ei pitsinnypläys onnistu ja ei postimerkitkään nappaa, harrastan näitä.. :grin:
Ja mitä helkuttia se naapureille kuuluu, mitä meidän kanat syö :cool:
Sinähän vielä nuori olet, Juha-Matti...minä reilusti + 50 v

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Liikaa Kyoshoja

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Voin hyvällä mielin sanoa että kuin aloitin niin en kyllä sitä hirveästi mainostanut koska tuntui häpeältä leikkiä näillä.
Nyt 33vuotta myöhemmin kyselen ihmisiltä onko tuttu harrastus ja yllättävän moni on harrastanut tai lähipiirissä harrastetaan.
Näytän jengille videoita ja ovat heti innoissaan.
En prkl keksi näin hyvää isäpoika harrastusta.
Corrikisoihin kuin menee niin huomaa että se on enemmän sääntö kuin poikkeus että kuski on yli 35vuotias.
Jopa minun tyttöystävä ajelee.
Minun faija kävi 2 kisassa katsomassa miten minulla menee.
Tää laji tarjoaa niin paljon että ihmettelen miten jotkut pystyvät lopettamaan kokonaan tämän harrastuksen.
Sosiaalinen puoli kisoissa on minun mielestä se tärkein.
Itse kisaaminen on täysin harrastus nykyään minulle mutta kylläkin hauskaa.
Vuodesta -86 ajannut yhtäjaksoisesti kilpaa ja loppua ei näy.
45v tuli syksyllä täyteen.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC harrastus,
« Vastaus #4 : 13.02.15 - klo: 13.31 »
on tästä harrastuksesta noita kavereita niin paljon tullut,että aika moni minun kavereista harrastaa.ja siihen on päästy kun oon menny paikalliselle(välillä naapuri kylän)radalle missä näitä kaltaisiani yksilötä parveilee.ns normaalikavereista ei kovin moni taija ymmärtää.koti oloissa jos oisin tätä harrastanu niin ois varmaan tullu vaihettuu lajia.ei oikein tuo pihalla/soramotulla ajelu pitkästi kiinnosta.

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Kaippa niistä suurin osa tuumii että enimmäkseen on lastenharrastus tai eivät vaan osaa ottaa kantaa, tosin aina kun ottaa auton esiin mm työpaikan pihassa niin kummasti kerääntyy väkeä katsomaan  :wink: . Eli pojat on poikia tappiin asti  :laugh:
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa Jaska.t

  • Jäsen
    • Profiili
Rc-Autojen lisäksi harrastan rc-helikoptereita,
nitromoottorisia.
Ja tosiaan eivät ole leluja missään nimessä.
Sama varmaan autojen kanssa kyllä nekin
kipeää tekee jos johonkin ihmiseen törmää.
Tuntuu että rc-harrastus vie mukanaan.
Ja ikää alkaa olemaan kohta puoliin 60v
Tamiya Subary
Tamiya TC-01 E.Tamiya Rekka

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Tämä on minustakin kyllä nykyään lajin suola.

"En prkl keksi mitään näin hyvää isäpoika harrastusta."

Oman isän suhde ollut aina olematon, tätä lajia poikien kanssa harrastamalla ollaan toivottavasti edes jollain tavalla samalla aaltopituudella  :smiley:

Ainakin siihen asti kun ne "tipuset" alkaa enemmän kiinnostamaan, sinne on tosin vielä aikaa, toivottavasti  :laugh:

Vaikka välillä on hetkiä että hermot menee kun pelit ei toimi, niin sitten kun ne taas toimii, niin ohan tää jotain todella hienoa  :cool:

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Nyt kysymys juha-mattille . Mikä hävettää nyt näissä " leluissa" ?
Minulta löytyy kaikki nuo.. Olkoon matolla vetäviä tai lentäviä.
Nostan painoja ja tuoppia.. Löytyy auto ja lelut.
Onko se väärin??

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Adrenalin on tainnu nousta väärällä jalalla tänään  :laugh:
Toinen ketju jo jossa uikutetaan aiheesta.
No en mä osaa sanoa syytä miksi tuntuu että hävettäis ajella rc laitteilla, Suomi on jotenkin vain takapajula mitä tulee tähän lajiin, Euroopassa vaikkapa Englanti, Ranska näin alkupaloiksi niin sielläkin tämä harrastus on
suhteessa suositumpi tai voisiko sanoa tunnetumpi kuin mitä se on Suomessa.
USA ja Japani maita joissa kaikki tietää mitä on RC eikä siellä katota kieroon rc harrastajia.
Suomi on vain jotenkin niin kateellisten ja muiden huonolle tuurille luvattujen naurujen maa.
Ei voida olla ikinä onnellisia jos jollakin muulla menee hyvin kuin itsellä.
Vai onko sinun kaikki tuttavat sitten sinua aina taputelleet olkapäälle kun olet kertonut harrastavasi rc laitteita?
Varsinkin moni keski-ikäinen tuhahtaa tälle harrastukselle, vaikka olen kyllä törmännyt todella uteliasiinkin
katsojiin, ne oli +50v miehiä.
Jos keskustelu meni siihen että ostaisi oman pelin, niin selitys oli että ei se vaimo katsoisi hyvällä, vaikka silmät kiilti kuin pikkupojalla kun rc härveliä katsoivat.
Se on se kynnys hommata se laite, moni hämmästyy hintoja ja moni sitä että ei tämä olekkaan lasten harrastus, jos miettii että vaikka joku rc auto akkuineen tai muine tarvikkeineen maksaa melkein 1000€, niin kyllä se jo hiukan hillitsee ostamista.
Mutta NE ketkä tietää ja haluaa tätä harrastaa eivät katso hintalappua, onhan tämä jopa monille elämäntapa, kuinka moni tunnustautuu??
Itse olen tähän lajiin ajautunut 13 vuotiaana, nyt 24 vuotta myöhemmin laji kiehtoo jopa enemmän kuin silloin kun aloitin, ehkä senkin takia kun voi itse ostaa tarvikkeet, eikä ole pappa betalar meininki, vaikka meidän isä ei ole ikinä minun harrastuksiin ikinä markkaakaan laittanut.
Riittääkö tämä vastaukseksi???????

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Ei .. Koska, 1 pistä korkki kiinni.
2 . Olen vanha pieru .
3. En ymmärrä mitä sekoilet.
4. Kattele kuplaluokkaa , niin pääset bensalelujen makuun.

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Mitäs mie muka sekoilen :shocked:

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Luitko oman vastauksesi? :azn:
Meitä vanhoja pieruja riittää joka mantereella.
Asunut näissä jo kolmessa.. Eikä täälläkään katsota kovin kieroon.
Mitä vanhemmaksi käyn , sitä parempia ihmisiä tapaan näissä porukoissa.
Tsekkaa oikeesti bensa kuplaluokka. Sika hauskaa halvalla;)
Nyt kun avaudutaan , v.. Kun joku sais vielä turkuseen 1/5 ministeri radan;))

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
You daddy, easy it down your flames orale :azn:
Im with you...
Ei tässä mitään, otetaan kitee joskus kimpassa :laugh:
Ei tässä sua vastaan olla mittää vttu kirjoteltu, vai ollaanko??
Low your guard down...
Chillaa hyvä mies...
https://www.youtube.com/watch?v=r8OipmKFDeM

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Tervetuloa oikeesti kupla luokkaan ajaa.. Auton saa halvalla ja radalla on kiva pysyä!
Saat nähdä paljon hymyileviä ihmisiä ...

Poissa Ronde79

  • Tulokas
    • Profiili
Täälläkin jo 35 ohitettu, mutta silti nämä "lelut" mukana tulee ja kovasti yritän poikaakin saada Enempi näistä kiinnostumaan.
Varmaan eräs syy "negatiivissävytteiselle" suhtautumiselle löytyy siitä, että tosiasiassa tässä maassa RC autoilu on todella vierasta ihmisille eikä sille yleensä isoa julkisuutta heru.
Täällä Vaasan alueella on siloin tällöin paikallisissa lehdissä jotain pikku juttuja ollut,varsinkin ennen sähkökrossin MM-kisoja sekä SM-kisoja, mutta silti melko pienimuotoista. Vaasan radastakaan ei hirveästi mitään juttuja löydy mistään, ja varman monikaan ei edes tiedä mitä siinä mikroautoradan vieressä oikein edes tehdään ja milloin. Varmaan suurempi julkisuus asiasta poistaisi ennakkoluuloja sekä mahdollisesti rohkaisisi uusia harrastajia tulemaan paikanpäälle katsomaan ja tutustumaan mitä hommaa tämä oikeasti on ja eihän sitä tiedä vaikka sitä mukaa myös innsotuvat itsekkin asiasta. Eli jotain pientä mainosta ja juttua paikallisiin lehtiin esim. keväällä kauden alkaessa voisi tuoda lisää populaa harrasteen pariin
Jos/kun tuon pojan saisi asiasta nyt oikein kunnolla innostumaan, niin mietteissä on ollut että kesällä voitaisiin itsekkin tuionne radalle lähteä. Varmaan vasta radalla ajaminen tuo tähän hommaan en viimeisen silauksen.
Tamiya 4ever!