Kirjoittaja Aihe: Virustorjunta  (Luettu 4762 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Virustorjunta
« : 19.09.04 - klo: 13.41 »
Meillä on uusi pöytämikro (HP). Mukana tuli Norton Antivirus ohjelma. Ohjelma oli niin vanha ettei päivityssivua ollut olemassakaan :evil: No virustorjuntaa ei siis voinut päivittää ja ilmainen päivitys loppui tänään. Asensin ZoneAlarm ja AntiVir ohjelmat... AntiVir ilmoitti jatkuvasti että se ja se oli saastunut tiedosto. Tiedostot olivat windowsin osia, joten niitä ei voinut poistaa. Tietokone oli aivan tukossa eikä mikään toiminut :cry: Kone ei löytänyt edes oma tietokonetta tai mitään muuta :shock: Siinä iskän n. tunti ahertaessa hän tuli levein suin kertomaan että oli saanut molemmat ohjelmat poistettua... Nyt pitäisi saada järkevät ohjelmat mikroon, ehkä ostamme uusimman Nortonin Anti Viruksen :roll: onko kenellekkään muulle tapahtunut saman laista :?: Entä ehdotuksia torjuntaohjelmiksi :?:

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #1 : 19.09.04 - klo: 13.56 »
Uusin F-Secure Internet Security 2004!

Parempaa saa kyllä hakea! Ei mitään ongelmia ole sen jälkeen tullut, ennen sai formatoida koneen ainakin kaksi kertaa kuussa viirusten takia. Enää ei mitään!  :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #2 : 19.09.04 - klo: 14.06 »
Voi olla että noi herjaukset on johtunu siitä Nortonista.
Vaikka sen uninstaloi niin koneeseen jää tiedostoja iso määrä jotka pitää poistaa käsin. Eli poistakaa koneesta kaikki mikä viittaa Nortoniin tai Symantec:iin.
Itsellä tuli uuden koneen kanssa ongelma kun asensin Nortonin. Winukka ei suostunut enää toimimaan kunnolla ennenku olin poistanu kaiken yllämainitseman.
Itse olen käyttänyt vajaan vuoden Antivir ja Zonealarm ohjelmia ja hyvin ovat toimineet.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #3 : 19.09.04 - klo: 14.11 »
Meillä oli F-Secure toisessa koneessa mutta se laitto koko muistin ihan sekaisin, ei kiitos :mrgreen: En kyllä tiiä että toimisko se tässä paremmin :| Enkä hae enää AntiVirriä ta Zonee :!:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #4 : 19.09.04 - klo: 14.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Meillä oli F-Secure toisessa koneessa mutta se laitto koko muistin ihan sekaisin, ei kiitos :mrgreen: En kyllä tiiä että toimisko se tässä paremmin :| Enkä hae enää AntiVirriä ta Zonee :!:

Miks et hae  :?:

Vaikka et hakis niin käy koko halvatun kone läpi etsi toiminnolla ja poista kaikki tiedostot joita löytyy hakusanoilla Norton ja Symantec.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #5 : 19.09.04 - klo: 14.24 »
Tarkoitin etten hae enää netistä AntiVirriä ta ZoneAlarmia. Voinhan käydä tän "halvatun" koneen läpi :roll:

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Re: Virustorjunta
« Vastaus #6 : 19.09.04 - klo: 14.40 »
Kaikki rippeetkin pitää poistaa vanhasta palomuurista ja virustutkasta. Täysin, jopa rekisteristä. Mikä käyttöjärjestelmä? Win-pohjaisilla sen omaa regedittiä tai vaikkapa easycleaneriä, ja molempien kanssa varovaisuutta!
Etsitkö maksullisia vai ilmaisia? Ilmaisista hyvät vaihtoedot: Grisoft AVG-virustutka ja vaikka Kerion palomuuri. Todella hyviä ja toimivia. Lisäksihän koneessa kannattaa pitää jotain mömmöjä putsaava softa (ainakin yksi) kuin vaikkapa Ad-Aware tms. Tärkeimpänä kohtana kuitenkin skannata virukset, troijalaiset yms. backdoor-systeemit vaikka säännöllisin väliajoin ja pitää nuo ohjelmat ajantasalla.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #7 : 19.09.04 - klo: 14.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Tarkoitin etten hae enää netistä AntiVirriä ta ZoneAlarmia. Voinhan käydä tän "halvatun" koneen läpi :roll:


Nii in, ja tarkotin että miksi et hae?
En tarkoita että pitäis hakee mut ihmettelen vaan kun toimivia ohjelmia ovat niin miksi asenne on pelkästään vastaan?
Koneessa olleet ongelmat eivät mitä suuremmalla todennäköisyydellä johtuneet kummastakaan ohjelmasta vaan pahimmasta viruksesta eli Nortonista.
Itselläni oli samanlaisia ongelmia ja vielä pahempiakin, mutta pienten operaatioiden jälkeen kaikki on toiminut kuin unelma.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #8 : 19.09.04 - klo: 15.14 »
Ajappa täällä  viruskannaus läpi, niin puhdistuu kone. Kannattaa pistää illalla ennen nukkumaan menoa päälle, niin aamulla ei oo viruksia tmv. koneessa
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #9 : 19.09.04 - klo: 18.09 »
Voinhan minä sen nortonin poistaa :roll: Veljen tietokoneella ei oo mitään ongelmia noiden ohjelmien kanssa vaikka mun koneessa on tehoja yli kaksinkertaiseseti. Johtunee varmaan siitä että
Norton kun ei pystynyt viruksia estämään, niin koko kone saastu ja nyt suurinpiirtein jokainen tiedosto pitäis poistaa :mrgreen: Voin jättää koneen kyllä päiväksi auki mutten yöksi, sillä kone on sänkyni alla (asun parvivuoteessa) :wink: Koitetaampa joskus (koko alkuviikko on puukattu täyteen :( ) Eihän tuo ohjelma poista saastuneita tiedostoja? Koska koko Windows on ihan kaasun peitossa :?

Poissa Kuula

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://ilmaisajelijat.info
Virustorjunta
« Vastaus #10 : 19.09.04 - klo: 18.33 »
No eipä tuo pandan ossaa mitään muuta tehä ku scannata vaan viirukset. Itse ne joutuu sit ehtimään ja poistamaan. Ainakin minulla. Ihan hyvä se muuten on. Mut asiaan. Itelläni on Nortton antivirus 2004 rohvessional, ja ei mitään valittamista. Monipuolinen ja tehokas. Helppo käyttää vielä kaiken lisäksi. Ainut onkelma jonka olen siinä havainnut on automaattinen tiedostojen scannaus.. Esim jos asennat peliä, niin kyselee aina vähän väliä et scannataanko, jos scannaa niin peli ei asennu. Näin ollen joutuu siis klikkailemmaan kokoajan NO nappulaa. Pieni vika silleensä ja saa pois päältäkin..  :roll:
*Life is 2 short, so live it to the MAX!!!*

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #11 : 19.09.04 - klo: 19.06 »
Kyllä se ainakin mun koneen putsas viruksista....
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Virustorjunta
« Vastaus #12 : 19.09.04 - klo: 19.52 »
Tulipahan mieleen, että mun koneelle tuli tänään 2 virusta molemmat 3 sekunnnin välein.
Onneksi Norton AntiVirus Corporate Edition huomasi ne heti, ja sai karanteeniin.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #13 : 19.09.04 - klo: 20.53 »
Voidaanhan me tietenkin saada iskän työnantajalta ta työpaikalta virustorjunta ohjelmat "yrityskäytttöön". Mutta eiköhän ne normaalissa koneessakin toimi :roll:

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #14 : 25.09.04 - klo: 09.58 »
Nyt olen scannannut ja nyt pitäisi korjata saastuneet tiedostot. Miten se toteutetaan?

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #15 : 25.09.04 - klo: 11.54 »
Kyllä virusohjelman se pitäisi tehdä ihan itsekseen.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #16 : 25.09.04 - klo: 12.43 »
Mitenkäs voin varmistaa että ne on korjattu???

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #17 : 25.09.04 - klo: 13.06 »
Aja vaikka virustutka uudelleen. Tai jos virustutka tekee login, tarkasta sieltä.
Minkäs niminen virustorjunta on kyseessä?
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #18 : 25.09.04 - klo: 21.45 »
Lainaus käyttäjältä: "tomppa82"
Ajappa täällä viruskannaus läpi, niin puhdistuu kone. Kannattaa pistää illalla ennen nukkumaan menoa päälle, niin aamulla ei oo viruksia tmv. koneessa
Tätä käytin...

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #19 : 26.09.04 - klo: 12.07 »
Eli lyhyesti - päästit jonkun tuntemattoman tutkimaan konettasi yli verkon.
Asenna vaikka joku virustorjunta koneellesi ja anna sen hoitaa asia. Päivitettävä virustutka olisi paikallaan ja jos koneesi on adsl-liittymässä tai vastaavassa - on palomuuri aivan ehdoton. Se että SINUN koneesi ON Suojattu - auttaa muitakin verkossa olijoita käyttämään "ehjempää" verkkoa. Koneesihan on yksi pala isoa verkkoa. Toivottavasti se pala on toimiva.

PITÄKÄÄ KAIKKI koneenne virustutkat, palomuurit ja muut ohjelmat suojauksineen ajantasalla niin Kaikilla internetin käyttäjillä on hauskempaa.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #20 : 26.09.04 - klo: 12.35 »
Näin on...

Nyt on scannattu kone, Norton pouistettu, Zone ja Antivir asennettu... EI ongelmia, kiitos kaikille :wink:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #21 : 26.09.04 - klo: 12.51 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Näin on...

Nyt on scannattu kone, Norton pouistettu, Zone ja Antivir asennettu... EI ongelmia, kiitos kaikille :wink:


No hyvä että tulit "järkiis". :D

Ite oon käyttäny molemmissa koneissani Zonea ja Antiviriä hyvillä kokemuksilla. Siihen vielä lisäks kun muistaa käyttää Ad-Aware Se ohjelmaa niin pysyy kaikki pöppiäiset loitolla.

Ja muistetaan tietysti käyttää tervettä järkeä surffaillessa ja tiedostoja availlessa.

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #22 : 26.09.04 - klo: 12.55 »
Järjissäni olen ollut koko ajan... :mrgreen:
Itse käytän Spy Bottia (Search and Destroy). Parempi kuin AD-Aware :wink: Serkkuni suosittelema (tietokoneella aamusta iltaan).

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #23 : 26.09.04 - klo: 13.03 »
Lainaus käyttäjältä: "Jasu92"
Järjissäni olen ollut koko ajan... :mrgreen:
Itse käytän Spy Bottia (Search and Destroy). Parempi kuin AD-Aware :wink: Serkkuni suosittelema (tietokoneella aamusta iltaan).


Käytän myös Spy Bottia ja olen huomannut että se ei ole läheskään yhtä tehokas kuin tämää uusi Ad-Aware Se. Varsinkin kun asetukset on korkeimmalla tasolla.

Tehkääs vaikka testi, ajakaa ensin Spy Bot ja sit AD. Botin jälkeen Aware löytää edelleen tiedostoja. Jos ajat ensin Awaren ja sit Botin niin eipäs Botti löydä mitään. :|

Eli jos tuosta vetää johtopäätökset niin kumpi on tehokkaampi?

Ps: Itse olen koneella 24/7.   :wink:

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #24 : 26.09.04 - klo: 13.14 »
Älä puhu tuttia :mrgreen:
No, en nyt voi kokeilla, koska ei ole saastuneita tiedostoja kiitos teidän :mrgreen:
Itse olen noin 1-3 tuntia päivästä riippuen, viikonloppuisin 3-5 tuntia :mrgreen:

Poissa Jasu92

  • Veteraani
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #25 : 19.07.05 - klo: 22.12 »
Mitä mitä mitä?
F-Secure ei oo ottanu 12 päivään päivityksiä vastaan, tilusta on jatkettu vuodeksi viimekuussa ja nyt se ei päivitäkkään...

Onko jollakin samanlaista tapahtunu?
Varmaan kohta pitää soittaa tukeen...

Poissa p.p92

  • Veteraani
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #26 : 19.07.05 - klo: 22.18 »
Meillä on uusin norttoni ja hyvin pelaa.

Poissa MaGe90

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #27 : 19.07.05 - klo: 22.26 »
F-Secure 2005 ja toimii jos toimii, kyllä viruksia löytyy aina välillä.. :?

Poissa lerssinen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #28 : 20.07.05 - klo: 11.50 »
Meillä on norton antivirus 2004.Välillä kun en jaksanut tehdä virus tarkistusta ja en päivittänyt sitä niin kone oli ihan jumissa ja viruksia täynnä,Mutta nyt on toiminut monta kuukautta ihan hyvin.

Poissa Sami S

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Virustorjunta
« Vastaus #29 : 20.07.05 - klo: 12.06 »
Mul on Avg ja Ad-Avare